Originally posted by Cell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pari kysymystä olis 530d:stä
kysymys 1.
Mikä anturi sijaitsee imusarjassa , edestä katsottuna oikealla takapuolella aivan reunassa sitä. Menee kolme johtoa ? Mitä tämän pitäisi vaikuttaa kun siitä näytti olevan kaksi piuhaa poikkijonkun vikakoodin auto antoi jostain anturista (boost plaaplaaplaa???) . kaikki tuntuu toimivan "normaalistin" ja vetoja on ....
Kuva:
kysymys 2.
Edestä jostain vuotaa polttoainetta , en osaa kertoa tekeekö se tätä lämpöisellä koneella mutta kylmänä tuntuisi kun vähän tuoksahtaakin dieseli konehuoneesta.
Kohtuu paljon kuitenkin vuotaa jostain koska tiputtaa jonkun verran maahan pohjasta. Onko näissä e39 joku "yleinen" tyyppivika josta tälläinen johtuu ?
Vikakoodin luvussa ei antanut mitään muuta järkevää vikakoodia kuin tuon anturi vian. Saattaisiko näillä olla jtn yhteistä kenties?
Helpottaisi paljon mahdollisia korjaustoiminpiteitä jos näihin löytyisi jotkut järkevät selitykset. Kiitos!Last edited by Juhiis; 07-02-2011, 18:30.BMW F15 X5 m50D -14
Comment
-
-
Originally posted by Juhiis View Postkysymys 1.
Mikä anturi sijaitsee imusarjassa , edestä katsottuna oikealla takapuolella aivan reunassa sitä. Mitä tämän pitäisi vaikuttaa kun siitä näytti olevan kaksi piuhaa poikki... ...vikakoodin auto antoi jostain anturista (boost plaaplaaplaa???) . kaikki tuntuu toimivan "normaalistin" ja vetoja on ....
Kuva:
kysymys 2.
Edestä jostain vuotaa polttoainetta , en osaa kertoa tekeekö se tätä lämpöisellä koneella mutta kylmänä tuntuisi kun vähän tuoksahtaakin dieseli konehuoneesta.
2. Polttoainetta ei voi kovin monesta paikasta valua maahan ilman oireilua. Todennäköisesti paluupuolelta vuotaa joku liitos. Selviää vain tutkimalla.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View Post1. Ahtopaineentunnistin. Varmasti puutuu tehoja, jos moottorinohjaus ei tiedä järjestelmän tarkkaa painetta.
2. Polttoainetta ei voi kovin monesta paikasta valua maahan ilman oireilua. Todennäköisesti paluupuolelta vuotaa joku liitos. Selviää vain tutkimalla.
Eli jotakin hehkuun viittaavaa ?BMW F15 X5 m50D -14
Comment
-
-
Originally posted by Juhiis View PostSaattaako vaikuttaa se että webasto ei toimi , välillä kun yrittää ajastuksella laittaa kylmälläkin koneella niin voi lähteä pyörimään pariksi minuutiksi ihan normaalistin mutta sitten lopettaa polttamisen ja perään vielä hetkeksi hirveät savut webaston pakoputkesta. Mutta harvemmin lähtee edes kohisemaan ainoastaan puhallin ? pyörii hetken .Vikakoodi tälle oli "Glow plug flame detector"
Eli jotakin hehkuun viittaavaa ?
Palaminen saattaa siis loppua liian pienestä polttoainemäärästä, jos linja vuotaa.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostLiekkivahdista antaa koodia. Ei liity imusarjan liittimen vikaan, mutta dieselin vuotamiseen saattaa liittyä. Liekkivahdilta tulee vikakoodi, jos palaminen loppuu, vaikka kaikki laitteiston edellytykset sille olisi (polttoainepumppu, paloilmapuhallin, hehku, yms.)
Palaminen saattaa siis loppua liian pienestä polttoainemäärästä, jos linja vuotaa., sitä kun on tottunut alaväännöttömillä ajamaan.
Pitää huomenissa tutkia josko tuon tiputtamisen ongelman paikantaisi.BMW F15 X5 m50D -14
Comment
-
-
Jossain oon törmmännyt ohjeisiin miten 4:3 näyttö päivitetään 16:9 näyttöyksikköön, muistaako joku tai onko antaa ohjeita?
Sama homma ratin kanssa.. auto -99 M5 ja Faceliftin rattia tekis mieli, mitä pitikään ottaa huomioon rattia vaihdettaessa/ostaessa?
KarriE30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSaako 4:3 navin purettua niin, että puukuoret saa maalattua?
Originally posted by Kapanos View PostJossain oon törmmännyt ohjeisiin miten 4:3 näyttö päivitetään 16:9 näyttöyksikköön, muistaako joku tai onko antaa ohjeita?
Eli ruudun vaihto on todella simppeli operaatio.
Ja kun sullakin on vanha analoginen videomoduli siellä, niin se pitää sitten "ottaa pois välistä". Muuten 16:9 ruutu näyttää 4:3 kuvaa
Tuo tapahtuu sitten takapaksissa, ihan vain siirtämällä yksi piuha videomodulista naviyksikköön. Samalla yksi liitin jää "vapaaksi".
MKII:n kun päivität MKIII/MKIV:een, niin se on sitten myös ihan simppeli juttu.
Ainut ärsyttävä homma on kaivaa MKI ja MKII vaatima "Trimble unit" (GPS unitti, joka on III/IV:ssä sisäänrakennettuna) sieltä cd-vaihtajan jne. takaa esiin. Siitä tarvitaan vain GPS:n antennijohto, joka kytketään siis suoraan uuteen navilukijaan (MKIII/MKIV).
Sama homma ratin kanssa.. auto -99 M5 ja Faceliftin rattia tekis mieli, mitä pitikään ottaa huomioon rattia vaihdettaessa/ostaessa?
En nyt vain muista sitä tarkkaa kk/vm rajaa tähän hätään.
Mutta et siis tarvi kuin täydellisen facelift ratin, jossa siis myös airbag. Preface-ratin airbagi kun ei istu faceliftiin.
Asennus on, jos siis kk/vm sallii sen, ihan plug and play vanhan tilalle.
Originally posted by b1mm3r View Postitellä ois melkein vastaava homma mut, alkuperäinen kasettisoitin ilman näyttöä... ja tilalle tulisi alkuperäinen 4:3 näyttö, ei taida piuhoitukset käydä ja onko jotain piuha sarjaa saatavana näytön taakse? mallia adapteri?
Esim. nimimerkki Buksin-1 on ainakin tämän operaation tehnyt.
Vaatii auton sisustan purkamista aikalailla, kun uusi johtosarja menee siis takapaksista kojelautaan
Myös gps-antenni vaatii piuhaa jne. Aikasta kallis ja työläs rojekti se ainakin on.
Ja jos projektiin lähdet, niin älä ny enää mitään 4:3 ruutua laita, tai ainakin itse naviyksikkö pitää olla vähintään MKIII (viimeisin E39:ssä on MKIV).
Comment
-
-
laittoin autooni kiertovesipumpun toimimaan kaukosäätimestä ku en uskaltanu läpivientejä pakkasella purkaa ettei johot rapistu poikki raitisilmasuodattimen alla.
jos jotain kiinnostaa säteilylämmittimen x ajan käytön jälkeen salavalikonlämpö ja sitten jos tämä pumppu on tuon puoltuntii päällä säteilijän x ajan lisäksi, vaikutuksia moottorin lämpöön.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Originally posted by Kapanos View PostSama homma ratin kanssa.. auto -99 M5 ja Faceliftin rattia tekis mieli, mitä pitikään ottaa huomioon rattia vaihdettaessa/ostaessa?Originally posted by mailman View PostMutta et siis tarvi kuin täydellisen facelift ratin, jossa siis myös airbag. Preface-ratin airbagi kun ei istu faceliftiin.
Asennus on, jos siis kk/vm sallii sen, ihan plug and play vanhan tilalle.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Comment