Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KuPa
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 282
    • suomi

    Originally posted by Cell View Post
    Moottorin lämmöt?
    Mittari "normissa", eli puolessavälissä ja salavalikko näyttää 83-85 astetta...
    "530da touring -00"

    Comment

    • _Rontti
      BTCF Member
      • Sep 2008
      • 1192
      • Raahe

      miten tuon e39 kattoluukun pellin saa irti? pitäskö purkaa ensin kattoverhoilut sisältä vai onnistuuko yläkautta?
      -Raahe connection-
      E39 LeMans BlueM5
      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
      E39 523i Montrealblau
      E34 DiamantSchwartz 535i
      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

      Comment

      • Juhiis
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 86
        • Seinäjoki

        Pari kysymystä olis 530d:stä

        kysymys 1.
        Mikä anturi sijaitsee imusarjassa , edestä katsottuna oikealla takapuolella aivan reunassa sitä. Menee kolme johtoa ? Mitä tämän pitäisi vaikuttaa kun siitä näytti olevan kaksi piuhaa poikki jonkun vikakoodin auto antoi jostain anturista (boost plaaplaaplaa???) . kaikki tuntuu toimivan "normaalistin" ja vetoja on ....
        Kuva:


        kysymys 2.
        Edestä jostain vuotaa polttoainetta , en osaa kertoa tekeekö se tätä lämpöisellä koneella mutta kylmänä tuntuisi kun vähän tuoksahtaakin dieseli konehuoneesta.
        Kohtuu paljon kuitenkin vuotaa jostain koska tiputtaa jonkun verran maahan pohjasta. Onko näissä e39 joku "yleinen" tyyppivika josta tälläinen johtuu ?
        Vikakoodin luvussa ei antanut mitään muuta järkevää vikakoodia kuin tuon anturi vian. Saattaisiko näillä olla jtn yhteistä kenties?

        Helpottaisi paljon mahdollisia korjaustoiminpiteitä jos näihin löytyisi jotkut järkevät selitykset. Kiitos!
        Last edited by Juhiis; 07-02-2011, 18:30.
        BMW F15 X5 m50D -14

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by Juhiis View Post
          kysymys 1.
          Mikä anturi sijaitsee imusarjassa , edestä katsottuna oikealla takapuolella aivan reunassa sitä. Mitä tämän pitäisi vaikuttaa kun siitä näytti olevan kaksi piuhaa poikki... ...vikakoodin auto antoi jostain anturista (boost plaaplaaplaa???) . kaikki tuntuu toimivan "normaalistin" ja vetoja on ....
          Kuva:

          kysymys 2.
          Edestä jostain vuotaa polttoainetta , en osaa kertoa tekeekö se tätä lämpöisellä koneella mutta kylmänä tuntuisi kun vähän tuoksahtaakin dieseli konehuoneesta.
          1. Ahtopaineentunnistin. Varmasti puutuu tehoja, jos moottorinohjaus ei tiedä järjestelmän tarkkaa painetta.

          2. Polttoainetta ei voi kovin monesta paikasta valua maahan ilman oireilua. Todennäköisesti paluupuolelta vuotaa joku liitos. Selviää vain tutkimalla.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Juhiis
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 86
            • Seinäjoki

            Originally posted by kaol View Post
            1. Ahtopaineentunnistin. Varmasti puutuu tehoja, jos moottorinohjaus ei tiedä järjestelmän tarkkaa painetta.

            2. Polttoainetta ei voi kovin monesta paikasta valua maahan ilman oireilua. Todennäköisesti paluupuolelta vuotaa joku liitos. Selviää vain tutkimalla.
            Saattaako vaikuttaa se että webasto ei toimi , välillä kun yrittää ajastuksella laittaa kylmälläkin koneella niin voi lähteä pyörimään pariksi minuutiksi ihan normaalistin mutta sitten lopettaa polttamisen ja perään vielä hetkeksi hirveät savut webaston pakoputkesta. Mutta harvemmin lähtee edes kohisemaan ainoastaan puhallin ? pyörii hetken .Vikakoodi tälle oli "Glow plug flame detector"
            Eli jotakin hehkuun viittaavaa ?
            BMW F15 X5 m50D -14

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by Juhiis View Post
              Saattaako vaikuttaa se että webasto ei toimi , välillä kun yrittää ajastuksella laittaa kylmälläkin koneella niin voi lähteä pyörimään pariksi minuutiksi ihan normaalistin mutta sitten lopettaa polttamisen ja perään vielä hetkeksi hirveät savut webaston pakoputkesta. Mutta harvemmin lähtee edes kohisemaan ainoastaan puhallin ? pyörii hetken .Vikakoodi tälle oli "Glow plug flame detector"
              Eli jotakin hehkuun viittaavaa ?
              Liekkivahdista antaa koodia. Ei liity imusarjan liittimen vikaan, mutta dieselin vuotamiseen saattaa liittyä. Liekkivahdilta tulee vikakoodi, jos palaminen loppuu, vaikka kaikki laitteiston edellytykset sille olisi (polttoainepumppu, paloilmapuhallin, hehku, yms.)
              Palaminen saattaa siis loppua liian pienestä polttoainemäärästä, jos linja vuotaa.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • nappaako
                Newbiemmer
                • Apr 2007
                • 22
                • Kuu

                Originally posted by -JMV- View Post
                No tuossahan sivulla 322 sulle jo vastattiin.
                No anteeksi ku en huomannut

                Comment

                • Juhiis
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2010
                  • 86
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by kaol View Post
                  Liekkivahdista antaa koodia. Ei liity imusarjan liittimen vikaan, mutta dieselin vuotamiseen saattaa liittyä. Liekkivahdilta tulee vikakoodi, jos palaminen loppuu, vaikka kaikki laitteiston edellytykset sille olisi (polttoainepumppu, paloilmapuhallin, hehku, yms.)
                  Palaminen saattaa siis loppua liian pienestä polttoainemäärästä, jos linja vuotaa.
                  Tuo ahtopaineen anturin piuhat liitetty uudestaan , huomas kyllä persuksissa kuinka paljon vetoja tuli alhaalle lisää , sitä kun on tottunut alaväännöttömillä ajamaan.

                  Pitää huomenissa tutkia josko tuon tiputtamisen ongelman paikantaisi.
                  BMW F15 X5 m50D -14

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Onko helppo vaihtaa 4:3 navi midiin ja cd soittimeen?
                    Saako 4:3 navin purettua niin, että puukuoret saa maalattua?

                    Comment

                    • Kapanos
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1394
                      • Kirkkonummen Westend

                      Jossain oon törmmännyt ohjeisiin miten 4:3 näyttö päivitetään 16:9 näyttöyksikköön, muistaako joku tai onko antaa ohjeita?

                      Sama homma ratin kanssa.. auto -99 M5 ja Faceliftin rattia tekis mieli, mitä pitikään ottaa huomioon rattia vaihdettaessa/ostaessa?

                      Karri
                      E30 M50tic -90
                      E34 M5 -90
                      E91 325d M-sport -07
                      Ford F100 -53 LS edition

                      Comment

                      • b1mm3r
                        Newbiemmer
                        • Nov 2009
                        • 23
                        • suomi

                        itellä ois melkein vastaava homma mut, alkuperäinen kasettisoitin ilman näyttöä... ja tilalle tulisi alkuperäinen 4:3 näyttö, ei taida piuhoitukset käydä ja onko jotain piuha sarjaa saatavana näytön taakse? mallia adapteri?
                        ZX12-R -03
                        e39 520 -96

                        Comment

                        • mailman
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 8003
                          • Vantaa

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Saako 4:3 navin purettua niin, että puukuoret saa maalattua?
                          Ne kuorethan lähtee ihan "vetäsemällä" irti.

                          Originally posted by Kapanos View Post
                          Jossain oon törmmännyt ohjeisiin miten 4:3 näyttö päivitetään 16:9 näyttöyksikköön, muistaako joku tai onko antaa ohjeita?
                          Lues Karri tämä...
                          Eli ruudun vaihto on todella simppeli operaatio.
                          Ja kun sullakin on vanha analoginen videomoduli siellä, niin se pitää sitten "ottaa pois välistä". Muuten 16:9 ruutu näyttää 4:3 kuvaa
                          Tuo tapahtuu sitten takapaksissa, ihan vain siirtämällä yksi piuha videomodulista naviyksikköön. Samalla yksi liitin jää "vapaaksi".

                          MKII:n kun päivität MKIII/MKIV:een, niin se on sitten myös ihan simppeli juttu.
                          Ainut ärsyttävä homma on kaivaa MKI ja MKII vaatima "Trimble unit" (GPS unitti, joka on III/IV:ssä sisäänrakennettuna) sieltä cd-vaihtajan jne. takaa esiin. Siitä tarvitaan vain GPS:n antennijohto, joka kytketään siis suoraan uuteen navilukijaan (MKIII/MKIV).

                          Sama homma ratin kanssa.. auto -99 M5 ja Faceliftin rattia tekis mieli, mitä pitikään ottaa huomioon rattia vaihdettaessa/ostaessa?
                          En vielä kerennyt kaivaan sulle sitä infoa. Eli tämähän riippuu E39:n vuosimallista, vanhimpiin ei "viimeisintä" E39:n ruoria saa asennettua.
                          En nyt vain muista sitä tarkkaa kk/vm rajaa tähän hätään.

                          Mutta et siis tarvi kuin täydellisen facelift ratin, jossa siis myös airbag. Preface-ratin airbagi kun ei istu faceliftiin.
                          Asennus on, jos siis kk/vm sallii sen, ihan plug and play vanhan tilalle.

                          Originally posted by b1mm3r View Post
                          itellä ois melkein vastaava homma mut, alkuperäinen kasettisoitin ilman näyttöä... ja tilalle tulisi alkuperäinen 4:3 näyttö, ei taida piuhoitukset käydä ja onko jotain piuha sarjaa saatavana näytön taakse? mallia adapteri?
                          ETK:sta löytyy ihan piuhasarja tähän operaatioon.
                          Esim. nimimerkki Buksin-1 on ainakin tämän operaation tehnyt.
                          Vaatii auton sisustan purkamista aikalailla, kun uusi johtosarja menee siis takapaksista kojelautaan
                          Myös gps-antenni vaatii piuhaa jne. Aikasta kallis ja työläs rojekti se ainakin on.
                          Ja jos projektiin lähdet, niin älä ny enää mitään 4:3 ruutua laita, tai ainakin itse naviyksikkö pitää olla vähintään MKIII (viimeisin E39:ssä on MKIV).
                          G01 ///M40i '19
                          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                          E39 ///M5 '00

                          Comment

                          • Hebbu ///M3
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1627
                            • Dallas

                            laittoin autooni kiertovesipumpun toimimaan kaukosäätimestä ku en uskaltanu läpivientejä pakkasella purkaa ettei johot rapistu poikki raitisilmasuodattimen alla.

                            jos jotain kiinnostaa säteilylämmittimen x ajan käytön jälkeen salavalikonlämpö ja sitten jos tämä pumppu on tuon puoltuntii päällä säteilijän x ajan lisäksi, vaikutuksia moottorin lämpöön.
                            Sotkamo Connection

                            Comment

                            • Bemaristi74
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 38
                              • Uusimaa

                              Huomasin, että hanttarinpuolen takajousitus (ilmeisesti) kulkee noin 1 cm alempana kuin kuskinpuolen mitatessa autotallin lattiasta lokasuojan kaareen.
                              Tuskin lattiassa tuossa kohtaa niin suurta kaatoa on, että vaikuttaisin. Onkohan jouset/iskarit vaihtokunnossa? Autossa normialusta.
                              Antti

                              Comment

                              • 174000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2008
                                • 1178
                                • Tuusula

                                Originally posted by Kapanos View Post
                                Sama homma ratin kanssa.. auto -99 M5 ja Faceliftin rattia tekis mieli, mitä pitikään ottaa huomioon rattia vaihdettaessa/ostaessa?
                                Originally posted by mailman View Post
                                Mutta et siis tarvi kuin täydellisen facelift ratin, jossa siis myös airbag. Preface-ratin airbagi kun ei istu faceliftiin.
                                Asennus on, jos siis kk/vm sallii sen, ihan plug and play vanhan tilalle.
                                3/99 alkaen sopii uudempi M-ratti.
                                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                                '02 VW Golf 1.4i
                                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎