Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    nimittäin RunFlatit vaikuttaa oleellisesti kiihtyvyyteen kun painavat kuitenkin helvetisti enemmän kuin normaalirenkaat?
    OT kysymys: miksi ihmeessä käytät runflatteja?
    E39 528iA

    Comment

    • Jax_KiBez
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 2062
      • Pirkanmaa

      Originally posted by TJJ View Post
      OT kysymys: miksi ihmeessä käytät runflatteja?
      Sattu jäämän käteen tämmöset niin käytetään pois
      Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
      Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

      _____________________________________
      Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
      Tästä mun kaluston showroomiin
      Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Isot vanteetkin tekee myös tehtävänsä. Kertokaas miten manuaalillä lähtee nopeiten, onko kytkinpommilla renkaat sauhuten vai luistattamalla?

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          Originally posted by Perlenbacher View Post
          Isot vanteetkin tekee myös tehtävänsä. Kertokaas miten manuaalillä lähtee nopeiten, onko kytkinpommilla renkaat sauhuten vai luistattamalla?
          Riippuu koneen tehosta
          Kokeile
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Korpraali
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 524
            • Turku

            Kertokaas te viisaammat, että onko autoni normaali. Elikkäs tuntuu jotenkin ihmeelliseltä kiihdyttää, kun mielestäni alkaa tulemaan tehoja vasta neljäntuhannen kierroksen paikkeilla? Normaalia? :think

            Toinen kysymys: Elikkäs vaihtelen tässä reaktiotankoja, ja edessä pitää iskaria luultavasti nostaa ylöspäin, tai laskea napaa alaspäin? Miten se onnistuu? Raidetangot sun muut tukivarret irti navasta ja sitten laskee napaa alaspäin?

            Sitten vielä, että kuuluuko kierrosten nousta aina pikkaisen kun laittaa kytkimen pohjaan, vaikka vaihdetta vaihtaessa? Eli kierrokset jää hieman leijumaan, että ei laske heti kytkimen painettua.
            Last edited by Korpraali; 01-05-2011, 23:18.
            BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

            Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

            Comment

            • jukkae
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3506
              • 70800

              Originally posted by Korpraali View Post
              Kertokaas te viisaammat, että onko autoni normaali. Elikkäs tuntuu jotenkin ihmeelliseltä kiihdyttää, kun mielestäni alkaa tulemaan tehoja vasta neljäntuhannen kierroksen paikkeilla? Normaalia? :think

              Toinen kysymys: Elikkäs vaihtelen tässä reaktiotankoja, ja edessä pitää iskaria luultavasti nostaa ylöspäin, tai laskea napaa alaspäin? Miten se onnistuu? Raidetangot sun muut tukivarret irti navasta ja sitten laskee napaa alaspäin?

              Sitten vielä, että kuuluuko kierrosten nousta aina pikkaisen kun laittaa kytkimen pohjaan, vaikka vaihdetta vaihtaessa? Eli kierrokset jää hieman leijumaan, että ei laske heti kytkimen painettua.
              Itellä samanlainen piikki jollain nuilla tietämillä tehoissa.

              Löysäät iskarin pultin löysälle ja koiranluun kiinnitys irti niin iskari nousee suht helposti sieltä kolosta pois. Ei välttämättä tarvi koiranluuta irrottaa mutta helpompi ku ottaa irti.

              Ja joo mulla ainakin jää leijumaan kierrokset, muiltakin kuullu samanlaista kommenttia.

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                Originally posted by Korpraali View Post

                Sitten vielä, että kuuluuko kierrosten nousta aina pikkaisen kun laittaa kytkimen pohjaan, vaikka vaihdetta vaihtaessa? Eli kierrokset jää hieman leijumaan, että ei laske heti kytkimen painettua.
                Itsellä samaa ongelmaa, sama tapahtuu vaikka painat tyhjillään kaasua ja nostat polkimen, Ei nimittäin reagoi heti ja kierrokset laskee mielestäni turhan hitaasti.

                Pitääkö tässä siirtyä megasquirtin maailmaan :think

                Comment

                • Lakeson
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 649
                  • Jyväskylä

                  Mikä mahtaa olla raitisilmasuodattimien vaihtovälisuositus?
                  Ei mopolla mahottomia..

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7438
                    • Oulu

                    Originally posted by Lakeson View Post
                    Mikä mahtaa olla raitisilmasuodattimien vaihtovälisuositus?
                    Eikös ne ole listattu vaihdettavaksi jokaisesissa öljyhuollossakin, eli se noin 25 tkm mun mielestä. Itse vaihdan kerran vuoteen.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • JCi
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 67
                      • -

                      E39 523i -99 pitäisi saada uusi jäähdytin. Kyseisessä mallissa paisuntasäiliöhän on oikealla (apukuskin) puolella, mutta kyselin varaosaliikkeestä ja sanottiin että ei löydy muutakuin vasemman puolen paisarilla tai ilman paisaria? Neuvoja?

                      Comment

                      • JCi
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 67
                        • -

                        ^ Eli ko. uudemmassa mallissa tuo paisuntasäiliö taitaa olla erillinen? Tuo syyläri jossa paisaria _ei_ ole, on siis oikea?

                        Comment

                        • Jakuza
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 516
                          • Brisbane

                          Originally posted by JCi View Post
                          ^ Eli ko. uudemmassa mallissa tuo paisuntasäiliö taitaa olla erillinen? Tuo syyläri jossa paisaria _ei_ ole, on siis oikea?
                          Realoem mukaan autossasi on sama syyläri kuin itsellä. Eli paisari on erikseen.

                          Comment

                          • miccou
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 488
                            • Iisalmi

                            Onko -04 vuosimallin e39:ssä ollut DPF:ää? Katselen tässä Saksan markkinoita ja yhdessä kyseisen vuosimallin (ensirekisteröinti 4/2004) autossa mainostetaan olevan DPF.

                            Vai liekkö sitten Saksassa tapana asentaa noita jälkiasennuksena päästöjen laskun toivossa?....

                            EDIT: löysihän se google ainakin yhden saksankielisen sivun ja ei siinä e39:ssä ole DPF:ää. Sakemannit vaan asentelee niitä jälkiasennuksena että saavat "vihreän" lanketin autoon...
                            Last edited by miccou; 02-05-2011, 21:25.
                            VW Passat 1.8t -04


                            X1 20Da X-Drive -13
                            E39 530Da Touring -01
                            E39 525iA Touring -01
                            E46 325iA Sedan -01
                            E46 320D Touring -00
                            Audi A3 1.9TDI -01
                            VW Multivan 2.5 TDI -05

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9158
                              • Oulu

                              Originally posted by miccou View Post
                              Onko -04 vuosimallin e39:ssä ollut DPF:ää? Katselen tässä Saksan markkinoita ja yhdessä kyseisen vuosimallin (ensirekisteröinti 4/2004) autossa mainostetaan olevan DPF.

                              Vai liekkö sitten Saksassa tapana asentaa noita jälkiasennuksena päästöjen laskun toivossa?....

                              EDIT: löysihän se google ainakin yhden saksankielisen sivun ja ei siinä e39:ssä ole DPF:ää. Sakemannit vaan asentelee niitä jälkiasennuksena että saavat "vihreän" lanketin autoon...
                              E39:iin on saanut DPF:n virallisena retrofittinä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • AnttiR
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 819
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by kaikkone View Post
                                Uskaltaako ostaa motonetistä pyörän laakerisarjat vai käykö matkani kl-varaosiin vaiko marmorille?
                                Motonetin takalaakeri kesti mulla 5kk ja vaihtoon--> Kävin kyllä hakemassa motonetistä vaan takuuseen uuden. Oli vaihtunut ilmeisesti toimittaja, en muista merkkiä mutta oli sinisessä laatikossa tämä uusi mikä nyt on ollut joku 2-3kk. Se joka kesti sen 5kk oli topranin laatikossa.
                                Ja kun sulla oli noita ongelmia laakerin irroituksessa, itse kävin hakemassa biltemasta tarpeeksi järeän ulosvetäjän, sillä on lähtenyt sen jälkeen joka kerta aika kivuttomasti, viimeksi vedettiin vain ulosvetäjä tosi tiukkaan ja lähdettiin tupakille, kun tultiin takaisin niin vetari oli irti navasta.

                                Mikäs on tuossa sedanissa vikana, kun ajelee ihan normaalia maantievauhtia ja siitä kun polkaisee kaasun pohjaan niin takapää pyrkii oikealle. Ja kun kaasun löysää niin takapää "muljuaa" oudosti. Takapäässä on kaikki suht uusia osia paitsi ne isot takakelkan puslat, voiko ne aiheuttaa tuollaista levottomuutta takapäähän?
                                Last edited by AnttiR; 02-05-2011, 23:25.
                                E61 535d -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎