Löytyykö vielä jostain kunnollisia aktiivihiilisuodattimia? Aikaisemmin ne oli muovirunkoisia ja suodattimessa oli toinen puoli huopamaista ainetta. Mutta uusimmat on jotain pahvirunkoisia viritelmiä ja suodatin on molemmilta puolilta samanlainen. Hinta noissa toki on yhtä korkea kuin ennenkin... Kyse siis merkkiliikkeen suodattimista, KL-varaosat näytti myyvän samantyylistä. (tuo siis viime kesänä, nyt tarttis ostaa taas uudet).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TJJ View PostLöytyykö vielä jostain kunnollisia aktiivihiilisuodattimia? Aikaisemmin ne oli muovirunkoisia ja suodattimessa oli toinen puoli huopamaista ainetta. Mutta uusimmat on jotain pahvirunkoisia viritelmiä ja suodatin on molemmilta puolilta samanlainen. Hinta noissa toki on yhtä korkea kuin ennenkin... Kyse siis merkkiliikkeen suodattimista, KL-varaosat näytti myyvän samantyylistä. (tuo siis viime kesänä, nyt tarttis ostaa taas uudet).Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostLöytyykö vielä jostain kunnollisia aktiivihiilisuodattimia? Aikaisemmin ne oli muovirunkoisia ja suodattimessa oli toinen puoli huopamaista ainetta. Mutta uusimmat on jotain pahvirunkoisia viritelmiä ja suodatin on molemmilta puolilta samanlainen. Hinta noissa toki on yhtä korkea kuin ennenkin... Kyse siis merkkiliikkeen suodattimista, KL-varaosat näytti myyvän samantyylistä. (tuo siis viime kesänä, nyt tarttis ostaa taas uudet).BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostLöytyykö vielä jostain kunnollisia aktiivihiilisuodattimia? Aikaisemmin ne oli muovirunkoisia ja suodattimessa oli toinen puoli huopamaista ainetta. Mutta uusimmat on jotain pahvirunkoisia viritelmiä ja suodatin on molemmilta puolilta samanlainen. Hinta noissa toki on yhtä korkea kuin ennenkin... Kyse siis merkkiliikkeen suodattimista, KL-varaosat näytti myyvän samantyylistä. (tuo siis viime kesänä, nyt tarttis ostaa taas uudet).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTarvikeliikkeestä, Knecht-Mahle / Hengst LAK 73/S.
Tilasin nyt kuitenkin suodattimet jo Schmiedmannilta. Kuvassa ne näyttää siltä vanhalta hyvältä mallilta mutta katsotaan nyt onko ne ihan samat.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuo ilmeisesti on se valmistaja jonka suodattimet markok oli ostanut Varaosamaailmasta?
Tilasin nyt kuitenkin suodattimet jo Schmiedmannilta. Kuvassa ne näyttää siltä vanhalta hyvältä mallilta mutta katsotaan nyt onko ne ihan samat.
Niin minäkin joskus erehdyin tilaamaan etulaakerin Schmiedmann:lta, kun kuvassa komeili FAG. Saapunut osa oli sitten kiinan kuraa, joka lähti paluupostissa takaisin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Autona on 11/99 530D. Oli tossa akunkenkä irti jonkun 45min, ja sen jälkeen tyhjäkäyntiin tuli huomattavasti enemmän tutinaa. Kylmänäkin kun käynnistää, niin tuntuu että olisi miljoona km ajetun MB 200D:n etupenkillä. Tutina on havaittavissa aina kun moottorin käynnistää hetken aikaa, pikku ajelun jälkeen se sit vaimenee lähes tyystin. Ja nimenomaan paikallaan tyhjäkäynnillä...
Mistähän moinen? Tuli mieleen, että jos/kun moottorinohjaus nollaantu, niin alkaako se nyt "opettelemaan" uudestaan pikkuhiljaa, vai onko vaan tukikumit tiensä päässä...? Kilsojakin on jo 383tkm takana....E53/M54B30 -04
E39/M57D30 -99
E34/M30B35 -88
E28/M10B18 -85
Comment
-
-
Totaas, tänään pitäs laakeria taakse vaihella. Ohjeita lueskellut mutta mistään nyt ei ole oikein ottanu selvää että millasia työkaluja loppujenlopuksi tarvii.
Riittääkö ihan tavallinen ulosvetäjä jossa hampaat osoittaa sisällepäin?
Tarviiko väsätä joku prässi jolla puristella paikoilleen?
Entäs kun nyt tuossa tarvike mallin laakerin pulteissa ei tullut lukkoainetta kierteissä mukana ni osaako joku sanoa tulisiko noihin torx pultteihin laittaa tippa lukitetta?
Comment
-
-
Tänä aamuna hajosi jompikumpi asentoanturi, mutta kumpi??? (nokka vai kampi). Starttaus on pitkä (2-2.5sek.) Moottori ei väännä, mutta toimii. Paikoillaan kaasuttaessa moottori lörisee ja lähtee verkkaisesti ottamaan kierroksia. Molemmat anturit on vaihdettu alle vuosi sitte.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa80 View PostTänä aamuna hajosi jompikumpi asentoanturi, mutta kumpi??? (nokka vai kampi). Starttaus on pitkä (2-2.5sek.) Moottori ei väännä, mutta toimii. Paikoillaan kaasuttaessa moottori lörisee ja lähtee verkkaisesti ottamaan kierroksia. Molemmat anturit on vaihdettu alle vuosi sitte.
Itsellä oli tuo samanalinen ongelma motonetin anturin kanssa. Auto toimi kyllä mutta anturin vaihdettua auto oli kuin toinen.
Orggiksen laitoin tilalle.
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa80 View PostTänä aamuna hajosi jompikumpi asentoanturi, mutta kumpi??? (nokka vai kampi). Starttaus on pitkä (2-2.5sek.) Moottori ei väännä, mutta toimii. Paikoillaan kaasuttaessa moottori lörisee ja lähtee verkkaisesti ottamaan kierroksia. Molemmat anturit on vaihdettu alle vuosi sitte.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Nonniin. Ei sit ihan mennyt putkeen tuo laakerin vaihto, paskamainen paikka. Ensin ongelmia jarrusatulan irrotukses. noh kuhan keksi mihin suuntaan pyöritetään auki pultit ni johan helpotti.
Tämän jälkeen jarrulevy kahnutti. Noh takas satula paikoilleen pultit kiinni ja se ruuvi irti. vähän vauhdin ottoa ja jarrua..
Tämän jälkeen ongelmana ettei levy meinannut irrota millään. kunnes löysäsi känkän ruuvit kapiinista. sitten irtosi.
nyt tullaan siihen ongelmaan johon töppäsi koko touhu. Hetken pyöriteltyäni että mitenkäs tuonne taakse oikein pääsee nuo pultit avaamaan totesin että tuo E14 torx mikä minulla oli on liian suuri. kauluksestaan. Eikä pienempää ole. Ja olin jo naparuuvin irrottanu & yrittänyt irrottaa napaa puristimia käyttäen, onnistumatta siinä.
Auto jäi siis siihen paikkaan ja huomenna töihin fillarilla.
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostNonniin. Ei sit ihan mennyt putkeen tuo laakerin vaihto, paskamainen paikka. Ensin ongelmia jarrusatulan irrotukses. noh kuhan keksi mihin suuntaan pyöritetään auki pultit ni johan helpotti.
Tämän jälkeen jarrulevy kahnutti. Noh takas satula paikoilleen pultit kiinni ja se ruuvi irti. vähän vauhdin ottoa ja jarrua..
Tämän jälkeen ongelmana ettei levy meinannut irrota millään. kunnes löysäsi känkän ruuvit kapiinista. sitten irtosi.
nyt tullaan siihen ongelmaan johon töppäsi koko touhu. Hetken pyöriteltyäni että mitenkäs tuonne taakse oikein pääsee nuo pultit avaamaan totesin että tuo E14 torx mikä minulla oli on liian suuri. kauluksestaan. Eikä pienempää ole. Ja olin jo naparuuvin irrottanu & yrittänyt irrottaa napaa puristimia käyttäen, onnistumatta siinä.
Auto jäi siis siihen paikkaan ja huomenna töihin fillarilla.
Ja kun pujottelet vetaria pois paikoiltaan niin tunkkaa tuentaa ylöspäin jollon tukivarret asettuu suorempaan ja vetari tulee paljon helpommin sieltä välistä pois.
En muista bensa-autosta mutta saattaa vaatia pakoputken tiputuksen.
Ja vetari voi olla välillä erittäin tiukassa navassa kiinni eli hommaan on hyvä varata järeä ulosvetäjä, lekaa ja kaljaa- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment