Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Löytyykö vielä jostain kunnollisia aktiivihiilisuodattimia? Aikaisemmin ne oli muovirunkoisia ja suodattimessa oli toinen puoli huopamaista ainetta. Mutta uusimmat on jotain pahvirunkoisia viritelmiä ja suodatin on molemmilta puolilta samanlainen. Hinta noissa toki on yhtä korkea kuin ennenkin... Kyse siis merkkiliikkeen suodattimista, KL-varaosat näytti myyvän samantyylistä. (tuo siis viime kesänä, nyt tarttis ostaa taas uudet).
    E39 528iA

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      Originally posted by TJJ View Post
      Löytyykö vielä jostain kunnollisia aktiivihiilisuodattimia? Aikaisemmin ne oli muovirunkoisia ja suodattimessa oli toinen puoli huopamaista ainetta. Mutta uusimmat on jotain pahvirunkoisia viritelmiä ja suodatin on molemmilta puolilta samanlainen. Hinta noissa toki on yhtä korkea kuin ennenkin... Kyse siis merkkiliikkeen suodattimista, KL-varaosat näytti myyvän samantyylistä. (tuo siis viime kesänä, nyt tarttis ostaa taas uudet).
      http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=bmw+....c0.m270.l1313
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by TJJ View Post
        Löytyykö vielä jostain kunnollisia aktiivihiilisuodattimia? Aikaisemmin ne oli muovirunkoisia ja suodattimessa oli toinen puoli huopamaista ainetta. Mutta uusimmat on jotain pahvirunkoisia viritelmiä ja suodatin on molemmilta puolilta samanlainen. Hinta noissa toki on yhtä korkea kuin ennenkin... Kyse siis merkkiliikkeen suodattimista, KL-varaosat näytti myyvän samantyylistä. (tuo siis viime kesänä, nyt tarttis ostaa taas uudet).
        Itse ostin viime kesänä Kuopion Varaosamaailmasta aktiivihiilisuodattimet ja olivat muovirunkoiset ja hyvin istui paikoilleen. Onneksi niiden normaalisti myymä suodatin oli loppunut varastosta ja lyhyemmän toimitusajan vuoksi piti turvautua tähän toiseen merkkiin vaikka olikin hieman kalliimpi. Muistaakseni kyseessä oli Mahle:n valmistama suodatin, mutta ihan varmaksi en muista.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          Originally posted by TJJ View Post
          Löytyykö vielä jostain kunnollisia aktiivihiilisuodattimia? Aikaisemmin ne oli muovirunkoisia ja suodattimessa oli toinen puoli huopamaista ainetta. Mutta uusimmat on jotain pahvirunkoisia viritelmiä ja suodatin on molemmilta puolilta samanlainen. Hinta noissa toki on yhtä korkea kuin ennenkin... Kyse siis merkkiliikkeen suodattimista, KL-varaosat näytti myyvän samantyylistä. (tuo siis viime kesänä, nyt tarttis ostaa taas uudet).
          Tarvikeliikkeestä, Knecht-Mahle / Hengst LAK 73/S.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Clavurion View Post
            Tarvikeliikkeestä, Knecht-Mahle / Hengst LAK 73/S.
            Tuo ilmeisesti on se valmistaja jonka suodattimet markok oli ostanut Varaosamaailmasta?
            Tilasin nyt kuitenkin suodattimet jo Schmiedmannilta. Kuvassa ne näyttää siltä vanhalta hyvältä mallilta mutta katsotaan nyt onko ne ihan samat.
            E39 528iA

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9158
              • Oulu

              Originally posted by TJJ View Post
              Tuo ilmeisesti on se valmistaja jonka suodattimet markok oli ostanut Varaosamaailmasta?
              Tilasin nyt kuitenkin suodattimet jo Schmiedmannilta. Kuvassa ne näyttää siltä vanhalta hyvältä mallilta mutta katsotaan nyt onko ne ihan samat.
              Tuollaiset suotimet tuli itse viime syksynä haettua. Laatu vaikutti mainiolta, hinta 48€.

              Niin minäkin joskus erehdyin tilaamaan etulaakerin Schmiedmann:lta, kun kuvassa komeili FAG. Saapunut osa oli sitten kiinan kuraa, joka lähti paluupostissa takaisin.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • deezaye
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 185
                • Turenki Rock City

                Autona on 11/99 530D. Oli tossa akunkenkä irti jonkun 45min, ja sen jälkeen tyhjäkäyntiin tuli huomattavasti enemmän tutinaa. Kylmänäkin kun käynnistää, niin tuntuu että olisi miljoona km ajetun MB 200D:n etupenkillä. Tutina on havaittavissa aina kun moottorin käynnistää hetken aikaa, pikku ajelun jälkeen se sit vaimenee lähes tyystin. Ja nimenomaan paikallaan tyhjäkäynnillä...

                Mistähän moinen? Tuli mieleen, että jos/kun moottorinohjaus nollaantu, niin alkaako se nyt "opettelemaan" uudestaan pikkuhiljaa, vai onko vaan tukikumit tiensä päässä...? Kilsojakin on jo 383tkm takana....
                E53/M54B30 -04
                E39/M57D30 -99
                E34/M30B35 -88
                E28/M10B18 -85

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Totaas, tänään pitäs laakeria taakse vaihella. Ohjeita lueskellut mutta mistään nyt ei ole oikein ottanu selvää että millasia työkaluja loppujenlopuksi tarvii.

                  Riittääkö ihan tavallinen ulosvetäjä jossa hampaat osoittaa sisällepäin?
                  Tarviiko väsätä joku prässi jolla puristella paikoilleen?

                  Entäs kun nyt tuossa tarvike mallin laakerin pulteissa ei tullut lukkoainetta kierteissä mukana ni osaako joku sanoa tulisiko noihin torx pultteihin laittaa tippa lukitetta?

                  Comment

                  • mailman
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 8003
                    • Vantaa

                    Originally posted by kaikkone View Post
                    Totaas, tänään pitäs laakeria taakse vaihella. Ohjeita lueskellut mutta mistään nyt ei ole oikein ottanu selvää että millasia työkaluja loppujenlopuksi tarvii.
                    Auttasko tämä? :think
                    G01 ///M40i '19
                    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                    E39 ///M5 '00

                    Comment

                    • Tomppa80
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2088
                      • Raahe

                      Tänä aamuna hajosi jompikumpi asentoanturi, mutta kumpi??? (nokka vai kampi). Starttaus on pitkä (2-2.5sek.) Moottori ei väännä, mutta toimii. Paikoillaan kaasuttaessa moottori lörisee ja lähtee verkkaisesti ottamaan kierroksia. Molemmat anturit on vaihdettu alle vuosi sitte.
                      Mercedes Benz E -07
                      BMW 523i -96
                      Volvo v70t5 -99
                      Harley Davidson Electra Glide -00
                      Solifer SM -75

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Originally posted by Tomppa80 View Post
                        Tänä aamuna hajosi jompikumpi asentoanturi, mutta kumpi??? (nokka vai kampi). Starttaus on pitkä (2-2.5sek.) Moottori ei väännä, mutta toimii. Paikoillaan kaasuttaessa moottori lörisee ja lähtee verkkaisesti ottamaan kierroksia. Molemmat anturit on vaihdettu alle vuosi sitte.
                        Kampiakselin asentotunnistinta veikkailen.
                        Itsellä oli tuo samanalinen ongelma motonetin anturin kanssa. Auto toimi kyllä mutta anturin vaihdettua auto oli kuin toinen.
                        Orggiksen laitoin tilalle.

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          Originally posted by Tomppa80 View Post
                          Tänä aamuna hajosi jompikumpi asentoanturi, mutta kumpi??? (nokka vai kampi). Starttaus on pitkä (2-2.5sek.) Moottori ei väännä, mutta toimii. Paikoillaan kaasuttaessa moottori lörisee ja lähtee verkkaisesti ottamaan kierroksia. Molemmat anturit on vaihdettu alle vuosi sitte.
                          Kristallipallo sanoo että nokka, mutta lueta nyt koodit ensi... Vaikkakin aina sieltäkään sitä ei näe.
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Tomppa80
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2088
                            • Raahe

                            Luulen, että vaihdan taas molemmat samaan konkurssiin. Tai sitte perehdyn asiaan tarkemmin ja laitan originaali anturin.
                            Mercedes Benz E -07
                            BMW 523i -96
                            Volvo v70t5 -99
                            Harley Davidson Electra Glide -00
                            Solifer SM -75

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Nonniin. Ei sit ihan mennyt putkeen tuo laakerin vaihto, paskamainen paikka. Ensin ongelmia jarrusatulan irrotukses. noh kuhan keksi mihin suuntaan pyöritetään auki pultit ni johan helpotti.
                              Tämän jälkeen jarrulevy kahnutti. Noh takas satula paikoilleen pultit kiinni ja se ruuvi irti. vähän vauhdin ottoa ja jarrua..

                              Tämän jälkeen ongelmana ettei levy meinannut irrota millään. kunnes löysäsi känkän ruuvit kapiinista. sitten irtosi.

                              nyt tullaan siihen ongelmaan johon töppäsi koko touhu. Hetken pyöriteltyäni että mitenkäs tuonne taakse oikein pääsee nuo pultit avaamaan totesin että tuo E14 torx mikä minulla oli on liian suuri. kauluksestaan. Eikä pienempää ole. Ja olin jo naparuuvin irrottanu & yrittänyt irrottaa napaa puristimia käyttäen, onnistumatta siinä.

                              Auto jäi siis siihen paikkaan ja huomenna töihin fillarilla.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by kaikkone View Post
                                Nonniin. Ei sit ihan mennyt putkeen tuo laakerin vaihto, paskamainen paikka. Ensin ongelmia jarrusatulan irrotukses. noh kuhan keksi mihin suuntaan pyöritetään auki pultit ni johan helpotti.
                                Tämän jälkeen jarrulevy kahnutti. Noh takas satula paikoilleen pultit kiinni ja se ruuvi irti. vähän vauhdin ottoa ja jarrua..

                                Tämän jälkeen ongelmana ettei levy meinannut irrota millään. kunnes löysäsi känkän ruuvit kapiinista. sitten irtosi.

                                nyt tullaan siihen ongelmaan johon töppäsi koko touhu. Hetken pyöriteltyäni että mitenkäs tuonne taakse oikein pääsee nuo pultit avaamaan totesin että tuo E14 torx mikä minulla oli on liian suuri. kauluksestaan. Eikä pienempää ole. Ja olin jo naparuuvin irrottanu & yrittänyt irrottaa napaa puristimia käyttäen, onnistumatta siinä.

                                Auto jäi siis siihen paikkaan ja huomenna töihin fillarilla.
                                Vetari pitää tottakai ottaa ensin irti, et sä niitä torxeja muuten saa auki.
                                Ja kun pujottelet vetaria pois paikoiltaan niin tunkkaa tuentaa ylöspäin jollon tukivarret asettuu suorempaan ja vetari tulee paljon helpommin sieltä välistä pois.
                                En muista bensa-autosta mutta saattaa vaatia pakoputken tiputuksen.

                                Ja vetari voi olla välillä erittäin tiukassa navassa kiinni eli hommaan on hyvä varata järeä ulosvetäjä, lekaa ja kaljaa
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎