Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Originally posted by Supa View Post
    Vetari pitää tottakai ottaa ensin irti, et sä niitä torxeja muuten saa auki.
    Ja kun pujottelet vetaria pois paikoiltaan niin tunkkaa tuentaa ylöspäin jollon tukivarret asettuu suorempaan ja vetari tulee paljon helpommin sieltä välistä pois.
    En muista bensa-autosta mutta saattaa vaatia pakoputken tiputuksen.

    Ja vetari voi olla välillä erittäin tiukassa navassa kiinni eli hommaan on hyvä varata järeä ulosvetäjä, lekaa ja kaljaa
    Missään ohjeessa ei puhuta vetarin irrotuksesta :F,

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by kaikkone View Post
      Missään ohjeessa ei puhuta vetarin irrotuksesta :F,
      Ei sitä tarvitse ottaa irti.
      E39 528iA

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Ok, no voi sen antaa olla paikallaankin jos ne pultit mahtuu irrottamaan. E60:ssä ainakin oli pakko vetari irrottaa, ei muistanut kun niitä on tullut viimesenä rassailtua enemmä.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Supa View Post
          Ok, no voi sen antaa olla paikallaankin jos ne pultit mahtuu irrottamaan. E60:ssä ainakin oli pakko vetari irrottaa, ei muistanut kun niitä on tullut viimesenä rassailtua enemmä.
          TIS:in mukaan ei tarvitse E60:ssäkään vetoakselia irrottaa, pultteihin pääsee käsiksi kun pyörää/napaa nostaa tunkilla.
          E39 528iA

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by TJJ View Post
            TIS:in mukaan ei tarvitse E60:ssäkään vetoakselia irrottaa, pultteihin pääsee käsiksi kun pyörää/napaa nostaa tunkilla.
            :think
            Kai se on sitten uskottava, tuntu vaan jotenkin helpommalta silti irrottaa vetari tieltä. No kokeillaan enskerralla ilman
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Pexi_87
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 86
              • Kangasala

              Millä varaosanumeroilla löydän E39:n etusisälokareiden "jatkeet" eli pyörän edessä olevat neliön muotoiset lokarinpätkät?

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                Oisko nämä:

                51 71 8 159 426
                51 71 8 159 425

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Raitisilmasuodattimet saapui Schmiedmannilta... Eipä ne ole samat kuin vanhat alkuperäiset. Näissä ei ole huopaa suodattimen toisella puolella ja muovikehyksen reunoissa on vaahtomuovitiiviste, ei muoviläppiä kuten alkuperäisissä. Mekaanisesti nämä ovat kuitenkin paljon paremmat kuin merkkiliikkeen nykyään myymät pahviviritykset.

                  Nyt kiinnostaisi tietää millainen tuo Knecht-Mahle / Hengst LAK 73/S suodatin on ulkoisesti. Onko se samanlainen kuin tämä suodatin vai onko se täysin tuota vanhaa alkuperäistä suodatinta vastaava? Netistä löysin yhden LAK73S kuvan ja siinä se näytti ihan samalta kuin nämä Schmiedmannin suodattimet mutta oliko se väärä kuva?

                  Nämä minulle tulleet näyttää tältä: http://images.tradoria.de/f2e8ccf493...bab5d11e45.jpg

                  Vanhanmalliset alkuperäisethän näyttää tältä:
                  E39 528iA

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Raitisilmasuodattimet saapui Schmiedmannilta... Eipä ne ole samat kuin vanhat alkuperäiset. Näissä ei ole huopaa suodattimen toisella puolella ja muovikehyksen reunoissa on vaahtomuovitiiviste, ei muoviläppiä kuten alkuperäisissä. Mekaanisesti nämä ovat kuitenkin paljon paremmat kuin merkkiliikkeen nykyään myymät pahviviritykset.

                    Nyt kiinnostaisi tietää millainen tuo Knecht-Mahle / Hengst LAK 73/S suodatin on ulkoisesti. Onko se samanlainen kuin tämä suodatin vai onko se täysin tuota vanhaa alkuperäistä suodatinta vastaava? Netistä löysin yhden LAK73S kuvan ja siinä se näytti ihan samalta kuin nämä Schmiedmannin suodattimet mutta oliko se väärä kuva?

                    Nämä minulle tulleet näyttää tältä: http://images.tradoria.de/f2e8ccf493...bab5d11e45.jpg

                    Vanhanmalliset alkuperäisethän näyttää tältä:
                    http://www.m5board.com/vbulletin/att...051309-079.jpg
                    Muistaakseni tuollaista huopaa ei näissä Mahlenkaan suodattimissa ole mikä originaali suodattimissa näkyy olevan. Itseasiassa ensimmäistä kertaa näin mille vanha alkuperäinen suodatin näyttää. Tuo on kyllä laadukkaan näköinen.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • Magirus
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 876
                      • Keski-Suomi und Sawo

                      Onko kellään hajua minkä merkkinen tuo E39 bensakoneissa käytetty tehostajan pumppu on? (näissä alkupään malleissa).

                      Ja mikähän sieltä ensimmäisenä menee kun alkaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla kavitoida?

                      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                      O: E24 osasia

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Magirus View Post
                        Onko kellään hajua minkä merkkinen tuo E39 bensakoneissa käytetty tehostajan pumppu on? (näissä alkupään malleissa).
                        LUK se ainakin 9/98 jälkeen on.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Pexi_87
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 86
                          • Kangasala

                          Originally posted by superb View Post
                          Oisko nämä:

                          51 71 8 159 426
                          51 71 8 159 425
                          Tuo oma auto kun on valmistettu 10/2000 niin oikeat numerot oli:

                          51717008689 Vasen puoli
                          51717008690 Oikea puoli

                          Kiitos kuitenkin, auttoi huomattavasti lähemmäksi nuo numerot.

                          Comment

                          • Magirus
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 876
                            • Keski-Suomi und Sawo

                            Originally posted by TJJ View Post
                            LUK se ainakin 9/98 jälkeen on.
                            Entäpä ennen sitä Ei näköjään ainakan LUK:n online kuvasto tuntenu kun 9/98 eteenpäin..

                            EDIT: kyllähän tuolla näyttäis olevan ainakin osanumerot kohdillaan eli liene tuo se on..
                            Last edited by Magirus; 29-04-2011, 13:52.

                            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                            O: E24 osasia

                            Comment

                            • KuPa
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 282
                              • suomi

                              Tere, Putsailin ja pesin eilen EGR-venttiilin ja nyt ois varmistuksena tällänen ehkäpä hieman tyhmä kyssäri...Eihän sen venttiilin kyljessä olevan pyöreän lätyskän (missä on se joku pikku letku kiinni, mikä on tulpattuna tossa mun pelissä) pitäis aueta??
                              "530da touring -00"

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Tuotanoin, Onko joku täällä tehnyt tosiaan tuon takavasemman renkaan laakerin vaihdon ilman vetarin irrotusta? Tai ihan vain tunkin päällä?.
                                Alkaa kohta luovuusloppumaan, tänään loppui työkalut kun aattelin vetaria irroitella. (ei ollut tarpeeksi lyhyttä jatkopalaa jonka kanssa uskaltaisi vasaralla paukutella.

                                Toinen edelleen miljoonannen kerran kysyn:
                                Onko tuo nyt ominaisuus vai vika. Eli kun painaa kaasua ja nostaa, niin noston jälkeen auto miettii vielä hetken että mitä tapahtui. Sitten vasta kierrokset alkaa laskea, ja ne ei laske rivakasti vaan löysästi.
                                Tyhjäkäyntimoottorin/venttiilin mikälie se nyt on putsailin ja ei mitään vaikutusta.
                                Alkaa olemaan rasittava ominaisuus.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎