Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snelle
    BTCF Member
    • Aug 2005
    • 611
    • Tampere

    --------------
    Last edited by snelle; 22-07-2010, 13:21.
    F11 520dA M-sport

    ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

    Comment

    • Karvanaamari
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 168
      • Kyrkslätt

      Kylkilistoista irvistelee ikävästi ne kromireunat eli mutkalla ovat rumaakin rumemmin. Tuleeko niistä listoista todella törkeen näköset jos ne kromiluirut repii niistä vaan raakasti irti? Kyseessä ei ole mikään näyttelypeli vaan käyttis mutta ei sen silti tarttis olla maailman rumin E39..
      E39 523i -96 Aspensilber Metallic
      Suzuki GSX 750F

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        Originally posted by Risto113 View Post
        Tässä uskossa itse olin, mutta kyllä vain katkaisee!
        Jos tätä ei saa korjattua, vaihdan letkut niin että lämmittää vain kabiinin, nyt aika hyödytön värkki vaikka konetta säästääkin varmaan...

        Mulla on bensamalli, voiko liittyä siihen, tuskin?

        Entäs voiko softapäivitys vaikuttaa tuohon, että ulkoisella käynnistyksellä saisi hönkimään pidempään?:think
        Eli onko sulla ohjelmoitu MID:stä pois se esilämmitys toiminta kokonaan?
        Ite olen laitanut pelkän "1 pin ohjauksen" eikä mitään 30min rajaa ole tullut vastaan.
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • ÖÖ.
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 61
          • Turku

          Uus BMW-merkki tulossa keulalle. Millä tuon vanhan saa siisteimmin pois? Onko vaan liimattu kiinni?
          E39 528i -99

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            Originally posted by ÖÖ. View Post
            Uus BMW-merkki tulossa keulalle. Millä tuon vanhan saa siisteimmin pois? Onko vaan liimattu kiinni?
            Irtoaa ihan reunasta kampeamalla...
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1203
              • GrassLake

              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Eli onko sulla ohjelmoitu MID:stä pois se esilämmitys toiminta kokonaan?
              Ite olen laitanut pelkän "1 pin ohjauksen" eikä mitään 30min rajaa ole tullut vastaan.
              Autoon on ohjelmoitu webasto jotta näkyy myös MID:ssä, ennen tätä ei toiminut ollenkaan, eikä pitäisikään.

              Webasto kun saa 1-pin jännitteen, se välittää tiedon IHKA/MID:lle, joka antaa varsinaisen käynnistyskäskyn (ja myös lopettaa lämmityksen 30min...)

              Onhan sullakin pakko olla toiminnot MID:ssä, muuten ei väyläohjattu weba voi toimia?

              Comment

              • Hunni
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 621
                • Toijala

                Onko kuinkakin yleistä että vuotaa öljyä ohjaustehostimen säiliöstä lähtevän letkun juuresta? Tai sieltä tuo sigun auto sitä näyttäisi ainakin vuotavan. On kuitenkin sen verran pienessä välissä toi paskainen säiliö ja pihallakin on jo pimeetä, ettei suuremmin sitä nähnyt tutkia. Ärsyttävää kun jättää pari tippaa alleen aina sillontällön.
                BMW 330e Touring -21
                Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                Comment

                • -JMV-
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 840
                  • Etelä-Pirkanmaa

                  Originally posted by Hunni View Post
                  Onko kuinkakin yleistä että vuotaa öljyä ohjaustehostimen säiliöstä lähtevän letkun juuresta? Tai sieltä tuo sigun auto sitä näyttäisi ainakin vuotavan. On kuitenkin sen verran pienessä välissä toi paskainen säiliö ja pihallakin on jo pimeetä, ettei suuremmin sitä nähnyt tutkia. Ärsyttävää kun jättää pari tippaa alleen aina sillontällön.
                  Jokaisessa e39 mitä nähnyt niin vuotaa säiliön juuresta, jos on ollut onnettomat alkuperäiset "kertakäyttö" klemmarit.Laitoin uudet kunnon klemmarit, niin loppu vuotaminen.
                  Last edited by -JMV-; 13-01-2010, 16:08.
                  F82 harraste

                  Comment

                  • Hunni
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 621
                    • Toijala

                    Originally posted by -JMV- View Post
                    Jokaisessa e39 mitä nähnyt niin vuotaa säiliön juuresta, jos on ollut onnettomat alkuperäiset klemmarit.Laitoin uudet kunnon klemmarit, niin loppu vuotaminen.
                    Juu siltä se kyllä hieman näyttikin ja (sitä toivoinkin), että pelkästään klemmari on parhaat päivänsä nähnyt. Tarvii yrittää väsätä jotakin. Kiitoksia.
                    BMW 330e Touring -21
                    Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                    Comment

                    • -JMV-
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 840
                      • Etelä-Pirkanmaa

                      Originally posted by Hunni View Post
                      Juu siltä se kyllä hieman näyttikin ja (sitä toivoinkin), että pelkästään klemmari on parhaat päivänsä nähnyt. Tarvii yrittää väsätä jotakin. Kiitoksia.
                      Joo ne alkuperäiset on noita "kertakäyttö" malleja, ja kiristetty tehtaalla paikalleen ajatuksella että siinä pysyy. Pois vaan ja uudet tilalle.
                      F82 harraste

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        Originally posted by Risto113 View Post
                        Autoon on ohjelmoitu webasto jotta näkyy myös MID:ssä, ennen tätä ei toiminut ollenkaan, eikä pitäisikään.

                        Webasto kun saa 1-pin jännitteen, se välittää tiedon IHKA/MID:lle, joka antaa varsinaisen käynnistyskäskyn (ja myös lopettaa lämmityksen 30min...)

                        Onhan sullakin pakko olla toiminnot MID:ssä, muuten ei väyläohjattu weba voi toimia?
                        Ei tarvi MID:in ohjelmointia, lähtee analogisella signaalilla siitä pin1:stä ja toimii ihan "normaalisti" eli ilman 30min rajoitusta. Sillä ohjelmoinnilla vaan ohjelmoidaan se MID:n esilämmityksen ajastus mahdollisuus. Syynä saattaa juurikin olla se että esilämmityksen maksimi aika on se 30min ja MID sammuttaa esilämmityksen, paitsi jos se ei tiedä koko esilämmityksestä.
                        Noita kellojen laittoja(Webaston oma kello) olen tehnyt muutamaan e39:iin ja x5:een joissa se on toiminut ihan hyvin.
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • OneAndOnly
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 441
                          • Nurmes

                          kysytääs täällä sellaista, kun vaihdatin omaan e39 530dat -02 autoon peräöljyt niin hieman skeptisenä kyselin että mitä öljyä ne sinne meinaa laittaa kun kyseessä ei ollut merkkiliike niin näyttivät purkkia missä oli tarra että BMW M5 lukkoperäöljy.

                          Olivat kuulema kysyneet jostakin bemari-inssinööriltä että moinen öljy on käypästä. Jostakin sitä jopa tilasivat lisää kun öljyä ei ollut heillä tarpeeksi. Nyt kuitenkin kun olen jonkin aikaa autolla ajellut ja leikkinytkin ilman DSC:tä niin olen huomannut että perän lukko ei aina pidäkkään vaan voi olla että vaan toinen pyörä sutii, aijemmin mielestäny lukko on pitänyt koska syksyllä sorallekkin jäi kaksi rantua ja nyt lumella ei välttämättä jääkkään kuin yksi.

                          Olisiko kuitenkin nyt mahdollista että kyseinen öljy ei olisikaan ollut käypäistä ko. perään? Nii'in tiedän että on hankala sanoa mitä se öljy siinä purkissa todellisuudessa oli kun siinä ei lukenut muuta kuin BMW M5 lukkoperäöljy... :think

                          Joskus tuntuu että olisi viisaampi vaan käyttää merkkiliikkeen huoltoja... mutta kun se hinta....
                          näillä mennään:
                          Bmw e46 320d
                          Suzuki Hayabusa 1300R

                          Ex:
                          Volvo XC70 D5 AWD -10
                          Volvo V70 D5 -02
                          Volvo V70 T5 -98
                          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                          -----------------------------

                          Comment

                          • tmth
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 2194
                            • Kangasala

                            Originally posted by OneAndOnly View Post
                            kysytääs täällä sellaista, kun vaihdatin omaan e39 530dat -02 autoon peräöljyt niin hieman skeptisenä kyselin että mitä öljyä ne sinne meinaa laittaa kun kyseessä ei ollut merkkiliike niin näyttivät purkkia missä oli tarra että BMW M5 lukkoperäöljy.

                            Olivat kuulema kysyneet jostakin bemari-inssinööriltä että moinen öljy on käypästä. Jostakin sitä jopa tilasivat lisää kun öljyä ei ollut heillä tarpeeksi. Nyt kuitenkin kun olen jonkin aikaa autolla ajellut ja leikkinytkin ilman DSC:tä niin olen huomannut että perän lukko ei aina pidäkkään vaan voi olla että vaan toinen pyörä sutii, aijemmin mielestäny lukko on pitänyt koska syksyllä sorallekkin jäi kaksi rantua ja nyt lumella ei välttämättä jääkkään kuin yksi.

                            Olisiko kuitenkin nyt mahdollista että kyseinen öljy ei olisikaan ollut käypäistä ko. perään? Nii'in tiedän että on hankala sanoa mitä se öljy siinä purkissa todellisuudessa oli kun siinä ei lukenut muuta kuin BMW M5 lukkoperäöljy... :think

                            Joskus tuntuu että olisi viisaampi vaan käyttää merkkiliikkeen huoltoja... mutta kun se hinta....
                            Ei siinä varmastikkaan ole lukkoperää, jollei sitä M5:stä joku ole siihen asentanut. E39:iin ei ole saanut lukkoperää, paitsi tietysti M5;een.

                            F10 & R55
                            ex:
                            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Ja se lukkoperäöljy soveltuu myös normaaliin lukottomaan perään, mutta ei toisinpäin.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • OneAndOnly
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2009
                                • 441
                                • Nurmes

                                Originally posted by tmth View Post
                                Ei siinä varmastikkaan ole lukkoperää, jollei sitä M5:stä joku ole siihen asentanut. E39:iin ei ole saanut lukkoperää, paitsi tietysti M5;een.
                                Elikkäs näissä ei olekkaan sitä niin sanottua 30% lukkoa kun olevinaan jostakin olisin niin lukenut mutta olenko vaan ymmärtänyt sen tarkoituksen tai toiminta periaatteen väärin.
                                näillä mennään:
                                Bmw e46 320d
                                Suzuki Hayabusa 1300R

                                Ex:
                                Volvo XC70 D5 AWD -10
                                Volvo V70 D5 -02
                                Volvo V70 T5 -98
                                VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                                BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                                -----------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎