Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Tuli tuossa mieleen, onko tuohon ilmastoinnin rest nappiin mahollista kytkeä wepastoa toimiin, Eikös kyseessä ollut jokin rest heating?, elikkäs ollaan parkissa ja halutaan sisälle lämpöä?, Tällä hetkellä nappi ei tee mitään.
    Onhan sisällä jo wepaston kellokytkin mutta olisi paljon hienompaa jos sen sais myös tuosta napista päälle

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by kaikkone View Post
      Tuli tuossa mieleen, onko tuohon ilmastoinnin rest nappiin mahollista kytkeä wepastoa toimiin, Eikös kyseessä ollut jokin rest heating?, elikkäs ollaan parkissa ja halutaan sisälle lämpöä?, Tällä hetkellä nappi ei tee mitään.
      Onhan sisällä jo wepaston kellokytkin mutta olisi paljon hienompaa jos sen sais myös tuosta napista päälle
      Ilmeisesti kyseessä jälkiasennus webasto kun kerran kellokytkin asennettu jotenka menee hankalaksi toteuttaa ellei oikeasti halua rakentaa ohjauselektroniikkaa sen napin ympärille mikä on sinänsä taas vähän hölmöä.
      Järkevin tapahan olisi vaihtaa webastolle ohjainkortti joka keskustelee ilmastointipaneelin kanssa suoraan jolloin ajastukset sekä suorakäytön voi tehdä ajotietokoneen kautta.

      Rest-napin tarkoitus on kierrettää lämmitysjärjestelmässä nestettä ja pitää sisätilan puhallin päällä esimerkiksi kaupassa käydessä, eli hyödyntää moottorin lämpöä vielä parkissa. Rest toiminnon saa aktivoitua vasta kun olet ottanu virrat pois avaimesta.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Originally posted by Supa View Post
        Ilmeisesti kyseessä jälkiasennus webasto kun kerran kellokytkin asennettu jotenka menee hankalaksi toteuttaa ellei oikeasti halua rakentaa ohjauselektroniikkaa sen napin ympärille mikä on sinänsä taas vähän hölmöä.
        Järkevin tapahan olisi vaihtaa webastolle ohjainkortti joka keskustelee ilmastointipaneelin kanssa suoraan jolloin ajastukset sekä suorakäytön voi tehdä ajotietokoneen kautta.

        Rest-napin tarkoitus on kierrettää lämmitysjärjestelmässä nestettä ja pitää sisätilan puhallin päällä esimerkiksi kaupassa käydessä, eli hyödyntää moottorin lämpöä vielä parkissa. Rest toiminnon saa aktivoitua vasta kun olet ottanu virrat pois avaimesta.
        Juu jälkiasennus wepasto on. Mitenkäs tuo sitten keskustelee nykyjään tuon ilmastoinnin kanssa kun se kumminkin pukkaa sen päälle kun laittaa wepaston päälle. Autossa on vain pieniajotietokone :I eli ei taida olla järkeä alkaa näpertelee noita muita härpäkkeitä

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by kaikkone View Post
          Juu jälkiasennus wepasto on. Mitenkäs tuo sitten keskustelee nykyjään tuon ilmastoinnin kanssa kun se kumminkin pukkaa sen päälle kun laittaa wepaston päälle. Autossa on vain pieniajotietokone :I eli ei taida olla järkeä alkaa näpertelee noita muita härpäkkeitä
          No ei se varsinaisesti keskustelemalla keskustele, ainoastaan puhaltimen ohjaus on kytketty ilmastointipaneelin ja puhaltimen pääteasteen väliin.
          Alkuperäisessä kytkennässä ajotietokoneelta (MID pitää olla, ei tosiaan onnistu pieneltä ajotietkoneelta) kun pistää webaston käymään lähtee ajotietokoneelta viesti väyläyhteyttä pitkin ilmastointipaneelille joka herättää webastön jännitesignaalilla, webastolta sitten tulee takaisinpäin toinen signaali mikä käynistää sisäpuhaltimen.
          3/99 ja uudemmissa webaston ja ilmastointipaneelin keskustelu kulkee kokonaan K-bus väyläsignaaleina eikä siellä ole enää noita analogisia käynistyssignaaleita kuten vanhemmassa systeemissä.

          Mutta kuten totesit niin pieneen ajotietokoneeseen ei kyseistä ominaisuutta saa joten ei kannata sen enempiä viritellä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            HMhm,.. kokeilin tuossa tökkiä inpalla kiertovesipumpun päälle ja kyllähän se jonkinmoista murinaa/surinaa alkoi pitää aina kun pisti päällle. Kaipa se sittenkin on ehjä.

            Ilmastoinnin flekti ei lähteny pyörii vaikka pakotti virrat inpalla.Kahtoin kyllä mittarilla että liittimelle tuli virtaa.ei lähteny pröiin vaikka tarjosi suoraan akulta virtaa mihin tahansa liittimeen. Missähän mahtaa siellä olla ne vastukset että voisi kokeilla vaihtaa niitä.

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              Originally posted by kaikkone View Post
              HMhm,.. kokeilin tuossa tökkiä inpalla kiertovesipumpun päälle ja kyllähän se jonkinmoista murinaa/surinaa alkoi pitää aina kun pisti päällle. Kaipa se sittenkin on ehjä.

              Ilmastoinnin flekti ei lähteny pyörii vaikka pakotti virrat inpalla.Kahtoin kyllä mittarilla että liittimelle tuli virtaa.ei lähteny pröiin vaikka tarjosi suoraan akulta virtaa mihin tahansa liittimeen. Missähän mahtaa siellä olla ne vastukset että voisi kokeilla vaihtaa niitä.
              Vastukset on flektin kehikossa keskellä 2 kpl pienillä jäähdytysrivoilla, pitäis näkyä kun tiirailee siitä edestä. Luultavasti vastukset paskana (nimim. vaihdettu on). Marmoritiskiltä uusi vastuspaketti, puskuri ja flekti kehikkoineen irti ja kolvaten uudet vastukset paikoilleen niin hyvä tulee. Jos flekti on jumissa niin sekin täytyy vaihtaa, moottorin korjaus on mahdollista mutta v-mäistä. Itse laitoin purkuosana flektin ja uudet vastukset siihen.
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                Miten tuommoisen M52TU -koneen kaasupoljin/kaasuläppä -systeemit on toteutettu? Eli polkimelta lähtee vaijeri ja moottorissa on erillinen tyhjäkäynnin säädin? Siis siitä huolimatta, että kaasuläppä on sähköinen?

                Mitä muutoksia 3/99 tapahtui kaasuläpälle?

                Comment

                • ÖÖ.
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 61
                  • Turku

                  Originally posted by @Biimer View Post
                  Eipä hävinnyt kolina koiranluiden vaihdolla:think Mitäs sitä seuraavaksi.. Silmämääräisesti ja käsillä riuhtomalla tukivarsia yms en huomannut missään välystä. Voiko iskarin yläpäästä johtua kolina? Muistelen, että edellinen e36 kolisi kans keulasta ja iskarin yläpään vaihdolla loppu kolina!?
                  Mulla ihan samaa kolinaa. Lähtikö iskarin yläpään uusinnalla?

                  Löytyykö tuohon etujarrujen jarrukilpeen jotai päivityksiä? Jokatoinen päivä saa olla nyppimässä kiviä sieltä pois.
                  E39 528i -99

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by superb View Post
                    Mitä muutoksia 3/99 tapahtui kaasuläpälle?
                    Ei tapahtunut mitään, se muuttui jo 9/98. Täysin sähköinen kaasupoljin vaihtui myöhemmin.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      Eli 11/99 E39 M52TU koneella, niin onko siinä tuommoinen vaijerikaasu vai M54 -koneista tuttu täysin sähköinen kaasupoljin?

                      M52:


                      M54:

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7459
                        • Oulu

                        Originally posted by superb View Post
                        Eli 11/99 E39 M52TU koneella, niin onko siinä tuommoinen vaijerikaasu vai M54 -koneista tuttu täysin sähköinen kaasupoljin?
                        Vaijerikaasu.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Späne
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 129
                          • Kajaani

                          Onko kellään tietoa että käypikö näihin http://www.piritek.com/product_details.php?p=444 alkuperäiset korkeudensäätömoottorit?

                          Laitoin jo sähköpostia tuonne mutta eivät ole joutanut vastaamaan:think
                          E61 520d - 08
                          Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

                          Comment

                          • Späne
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2004
                            • 129
                            • Kajaani

                            Originally posted by Haaveilija View Post
                            Onko kellään tietoa että käypikö näihin http://www.piritek.com/product_details.php?p=444 alkuperäiset korkeudensäätömoottorit?

                            Laitoin jo sähköpostia tuonne mutta eivät ole joutanut vastaamaan:think
                            Vastasivat piritekiltä, eli moottorit passaa noihin valoihin...
                            E61 520d - 08
                            Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16409
                              • Leppävirta

                              Onko millainen peli kulkupuoleltaan tuo 535 sedan manuaali esim verraten 528iA Touringiin?

                              Joo kohta joku sanoo että no hommaa se 540 sitten jos epäilyttää.

                              Tilanne vaan semmoinen että tuollaista 535:sta on tarjottu vaihdossa. Joten kokemuksia sellaisesta kaivataan..
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E32 Diamantscwharz 750iL '94

                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Frozzu
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2004
                                • 147
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Onko millainen peli kulkupuoleltaan tuo 535 sedan manuaali esim verraten 528iA Touringiin?

                                Joo kohta joku sanoo että no hommaa se 540 sitten jos epäilyttää.

                                Tilanne vaan semmoinen että tuollaista 535:sta on tarjottu vaihdossa. Joten kokemuksia sellaisesta kaivataan..
                                535 en osaa sanoa kokemuksia, mutta manuaalin mukaan menisi aikalailla tasoihin kiihdytyksissä 530i:n kanssa (jotain 0,1s eroa).
                                Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08

                                Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
                                Ex: Fiat Punto -02
                                Ex: Kawasaki versys -07
                                Ex: Honda CBR 600 F -03
                                Ex: BMW 530i e39 -02
                                Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
                                Ex: Fiat barchetta -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎