memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    NONI, nyt sit toistamiseen alko kuulumaan kauhea rahina/vinkuna pelkääjän puoleisesta jarrusta. Käsikopelolla kokeilin niin jopas oli lämmin jarrulevy. kokeilin myös muut jarrut ja jep. kaikki kuumotti kivasti, olin kyllä just ajellu aika reippaasti ja jarrutellukin. Äänen sai toistaseks pois kun otti enemmän vauhtia ja jarrutti kunnolla, siis niin että 40 vauhista jarru pohjaan. useamman kerran.
    Mikäköhän siellä mahtaisi laahata, ääni alkoi kun käännyin reippaasti toiseen suuntaan, en muista kumpi se nyt oli mutta oikean puolen jarrut alko pitää ääntä.

    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2194
      • Kangasala

      Originally posted by kaikkone View Post
      NONI, nyt sit toistamiseen alko kuulumaan kauhea rahina/vinkuna pelkääjän puoleisesta jarrusta. Käsikopelolla kokeilin niin jopas oli lämmin jarrulevy. kokeilin myös muut jarrut ja jep. kaikki kuumotti kivasti, olin kyllä just ajellu aika reippaasti ja jarrutellukin. Äänen sai toistaseks pois kun otti enemmän vauhtia ja jarrutti kunnolla, siis niin että 40 vauhista jarru pohjaan. useamman kerran.
      Mikäköhän siellä mahtaisi laahata, ääni alkoi kun käännyin reippaasti toiseen suuntaan, en muista kumpi se nyt oli mutta oikean puolen jarrut alko pitää ääntä.
      Kiviä menee levyn ja jarrukilven väliin, päästää välillä mitä mielikuvituksellisempia rääkäisyjä Jotenkin tuntuu E39:ssä menevän erityisen helposti eikä millään meinaa lähteä pois.

      F10 & R55
      ex:
      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • Kert
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 108
        • Vantaa

        Originally posted by tmth View Post
        Kiviä menee levyn ja jarrukilven väliin, päästää välillä mitä mielikuvituksellisempia rääkäisyjä Jotenkin tuntuu E39:ssä menevän erityisen helposti eikä millään meinaa lähteä pois.
        Sama vika täällä
        E60 525i (09/2004)
        Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

        Comment

        • Messerschmitt
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 85
          • Helsingfors

          Originally posted by Kert View Post
          Sama vika täällä


          Joo sama vika joka kevät. Ja joka kerta, kun olen laittanut kesärenkaat alle.
          Meteli voi olla korvia raastavaa Suosittelen ottamaan noi suojalevyt pois, mikäli halajaa välttyä sepeliltä...
          E39 528i Touring -99

          Comment

          • miccou
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 488
            • Iisalmi

            Originally posted by miccou View Post
            Sama napsunta alkoi täälläkin viikonloppuna heti sen jälkeen kun vaihdoin Valeot... Paskan möivät, kele.
            Originally posted by kaikkone View Post
            Juuh, vaihtoo ne jokatapaukses menee jossai vaihees ,
            Kyl sitä vois odotella että sen lasinki vaihtais, napsunta on pientä verrattuna siihe naarmuun .
            Tutkiskelin tuossa eilen tuota napsuntaa ja huomasin että pyyhkijä on tehnyt naarmut tuulilasin vasempaan reunaan. Lasihan kaartuu reunoista hieman sisäänpäin ja joku kohta pyyhkijästä ottaa kiinni lasiin. Yritin katsella että ottaako pyyhkijän varressa oleva spoileri jotenkin kiinni lasiin, mutta eipä siitä oikein saanut selvää.

            Onkohan noissa Valeoissa tuo runko jotenkin matalampi, että pyyhkijän metallinen runko ottaa lasiin kiinni kun varsi lähtee takaisinpäin? Tai sitten runko on matalampi ja pyyhkijän spoilerista osa ottaa kiinni lasiin juuri siinä kohti missä tuulilasi kaareutuu reunaan päin.

            Taitaa lähtee Valeot mäkeen ja tilalle SWF:t tai Boschit. Lasi on nimittäin vast'ikään vaihdettu (edellisen omistajan toimesta) ja minusta noita naarmuja ei ollut lasissa ennen Valeoiden vaihtamista, kele...
            VW Passat 1.8t -04


            X1 20Da X-Drive -13
            E39 530Da Touring -01
            E39 525iA Touring -01
            E46 325iA Sedan -01
            E46 320D Touring -00
            Audi A3 1.9TDI -01
            VW Multivan 2.5 TDI -05

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1203
              • GrassLake

              Originally posted by miccou View Post
              Tutkiskelin tuossa eilen tuota napsuntaa ja huomasin että pyyhkijä on tehnyt naarmut tuulilasin vasempaan reunaan. Lasihan kaartuu reunoista hieman sisäänpäin ja joku kohta pyyhkijästä ottaa kiinni lasiin. Yritin katsella että ottaako pyyhkijän varressa oleva spoileri jotenkin kiinni lasiin, mutta eipä siitä oikein saanut selvää.

              Onkohan noissa Valeoissa tuo runko jotenkin matalampi, että pyyhkijän metallinen runko ottaa lasiin kiinni kun varsi lähtee takaisinpäin? Tai sitten runko on matalampi ja pyyhkijän spoilerista osa ottaa kiinni lasiin juuri siinä kohti missä tuulilasi kaareutuu reunaan päin.

              Taitaa lähtee Valeot mäkeen ja tilalle SWF:t tai Boschit. Lasi on nimittäin vast'ikään vaihdettu (edellisen omistajan toimesta) ja minusta noita naarmuja ei ollut lasissa ennen Valeoiden vaihtamista, kele...
              Kaikki tarvikkeet kannattaa unohtaa heti!
              Marmoritiskiltä orkkista, ei ole edes kalliit, ja seuraavalla kerralla ostaa niihin pelkät sulat (saa siis myös ilman runkoja).
              Olisiko olleet jopa halvemmat kuin valeot, ei jaksa muistaa?

              Ainakin 100% äänettömät, eikä jää kalvoa.

              Comment

              • Valunki
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 474
                • Helsinki

                Pikaista apua vilkkujen kanssa, tarvitaan!!!

                Eli ongelmana: Vilkkujen toimivuus!!!
                Autona: e39 520i -97
                Tuloksena: Vitutus!!!
                Ratkaisuna: Paalikone!!!

                Oikealle vilkku toimii vain, kun laittaa vilkun viiksen sinne "pykälän" taakse.
                (Eli lopettaa vilkutuksen vasta ratin suoristuessa)

                Vilkun "vilautus" oikealle ei siis toimi!

                Vasemalle vilkku ei toimi kummassakaan asennossa!!!

                Missä mahtaa olla vika???

                Pikaista apua tarvitaan!!!
                Alkaa tää Helsingissä liikkuminen käydä mielenkiintoiseksi...
                Last edited by Valunki; 23-04-2010, 08:56.
                E90 330i -05 6v. man.
                Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

                Exät:
                E39 520i -97 :think
                E36 320i sedan -94
                E28 520i -87 bavaria Oolt skool

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Risto113 View Post
                  Kaikki tarvikkeet kannattaa unohtaa heti!
                  Marmoritiskiltä orkkista, ei ole edes kalliit, ja seuraavalla kerralla ostaa niihin pelkät sulat (saa siis myös ilman runkoja).
                  Olisiko olleet jopa halvemmat kuin valeot, ei jaksa muistaa?

                  Ainakin 100% äänettömät, eikä jää kalvoa.
                  Täytyy kompata. E39:n orkkisuslat on kestäny pari vuotta, nyt tosin olis vaihtokunnossa... 55e muistaakseni maksoi runkoineen. Mitähän noi pelkät sulat kustantaa?

                  Toki kyllä Valeonkin sulkia olen kuullut kehuttavan ja taitavat tehdä ensiasennussulkia joillekin automerkeille. Boschin sulkiin taas en koske enää pitkällä tikullakaan. Meni vaihtokuntoon parissa kuukaudessa ja on ihan saman hintaiset orkkisulkien kanssa.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • 174000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 1178
                    • Tuusula

                    Originally posted by Risto113 View Post
                    Kaikki tarvikkeet kannattaa unohtaa heti!
                    Marmoritiskiltä orkkista, ei ole edes kalliit, ja seuraavalla kerralla ostaa niihin pelkät sulat (saa siis myös ilman runkoja).
                    Olisiko olleet jopa halvemmat kuin valeot, ei jaksa muistaa?

                    Ainakin 100% äänettömät, eikä jää kalvoa.
                    Eilen tuli juuri haettua 55€/pari marmorilta, sisältää sulat runkoineen. Todella hyvin pyyhkii, ja mikä parasta äänettömät.
                    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                    '02 VW Golf 1.4i
                    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by Thuppu View Post
                      Täytyy kompata. E39:n orkkisuslat on kestäny pari vuotta, nyt tosin olis vaihtokunnossa... 55e muistaakseni maksoi runkoineen. Mitähän noi pelkät sulat kustantaa?
                      Muistaakseni pelkät kumit oli ~30€, eli hintaero on kuitenkin aika pieni koko settiin. Vaihto onnistuu varsin helposti.

                      Tai sitten tekee sen modin "E60"-version varsiin, niin saa rungottomat sulat. Itse olen noihin ollut kyllä erittäin tyytyväinen.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • J-M
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 36
                        • Oulu

                        Valeot motonetistä 34.50 pari ja olen ollut tyytyväinen
                        E91 LCI 320D M-Sport
                        /irc - Sulx

                        Comment

                        • Jh5xx
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 495
                          • Kiuruvesi

                          e39 pakosarja

                          en löytäny söörtsillä mut mistä ootte hommannu rosteripakosarjoja 523 tourinkiin ja mihin hintaan?
                          E70 X5 LCI
                          - P-Sawo Connection -
                          - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                          -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                          Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                          Ex: E91 318d
                          Ex: E61 525d toukka
                          Ex: E46 330d sedan
                          Ex: E46 328 Coupe
                          Ex: E39 530d Sedan

                          Ex: E39 525i Sedan
                          Ex: E39 523i Toukka
                          + Useita ex kikottimia

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16444
                            • Leppävirta

                            Originally posted by Jph523 View Post
                            en löytäny söörtsillä mut mistä ootte hommannu rosteripakosarjoja 523 tourinkiin ja mihin hintaan?
                            Tuolla jotain. Klik
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E32 Diamantscwharz 750iL '94

                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • miccou
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 488
                              • Iisalmi

                              Originally posted by J-M View Post
                              Valeot motonetistä 34.50 pari ja olen ollut tyytyväinen
                              Itekki ostin motonetin valeot mutta noissa on kyllä joku perseellään kun naarmuttaa lasia...

                              Originally posted by Thuppu View Post
                              Täytyy kompata. E39:n orkkisuslat on kestäny pari vuotta, nyt tosin olis vaihtokunnossa... 55e muistaakseni maksoi runkoineen. Mitähän noi pelkät sulat kustantaa?

                              Toki kyllä Valeonkin sulkia olen kuullut kehuttavan ja taitavat tehdä ensiasennussulkia joillekin automerkeille. Boschin sulkiin taas en koske enää pitkällä tikullakaan. Meni vaihtokuntoon parissa kuukaudessa ja on ihan saman hintaiset orkkisulkien kanssa.
                              Marmotiskin sulat on varmaan SWF:t, ne on ainakin ensiasennussulkina E46:ssa.
                              VW Passat 1.8t -04


                              X1 20Da X-Drive -13
                              E39 530Da Touring -01
                              E39 525iA Touring -01
                              E46 325iA Sedan -01
                              E46 320D Touring -00
                              Audi A3 1.9TDI -01
                              VW Multivan 2.5 TDI -05

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                Originally posted by Wanna View Post
                                Minkä avaimen tarvitsen E39 523i vaihdelaatikon öljyjen vaihtoon?

                                Ei huvittaisi kontata alle katsomaan..
                                En muista mikä koko sopii mutta jos avain puuttuu niin käy lainaamassa meiltä koko setti.

                                Comment

                                Working...
                                X