memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    Originally posted by kaikkone View Post
    nojuu muttakun ihmettelin sitä että se lämpötilaero on sen verran suuri, jäähyttääkö auto paikalla ollessaan esm niin hyvin niin en usko :P,
    pitänee kai joskus kokeilla toisesta autosta sitä lämpötilaeroa.
    Onhan siinä se tuuletin jonka tehtävä on huolehtia jäähdyttävästä ilmavirrasta auton ollessa paikallaan.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5427
      • Oulu

      Taas tyhmää kysymystä heitteille... Paikallistin ton mun MKI/II(ei hajuakaan kumpi) E39 navin vian näytön "sammuiluun" siihen, että se valoisuudentunnistinhärveli on liian herkkä. Eli heti kun aurinko laskee niin menee näyttö mustaksi, jos sohasee vaikka kännykän kameran valolla niin heti kirkastuu normaaliksi :think Voiko tuota säätää jostain?
      hjälp

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        Originally posted by kaikkone View Post
        nojuu muttakun ihmettelin sitä että se lämpötilaero on sen verran suuri, jäähyttääkö auto paikalla ollessaan esm niin hyvin niin en usko :P,
        pitänee kai joskus kokeilla toisesta autosta sitä lämpötilaeroa.
        Pitäs kyllä ajon jälkeen olla lämpöisiä molempien putkien..Jos lämpömittari nousee normaalisti viivasuoraan. Ei se visko jaksa jäähdyttää niin paljon ettei normi lämmöissä pysyisi.
        Ts. termari jumittelee jos ei mielellään rupea alavesiletku lämpeemään.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Juice
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 822

          E39 touring 99, minkälainen lasinpesuripumppu tuohon? Xenoneille on omansa ja tehopesulle omansa. Mutta onko samassa 6L säiliössä tuulilasille ja takalasille ns. tuplapumppu, vai kaksi erillistä, vai yksi pumppu ja jokin eteen-taakse venttiilisydeemi välissä? Realomista ei saa mitään selvää...

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            Originally posted by Juice View Post
            E39 touring 99, minkälainen lasinpesuripumppu tuohon? Xenoneille on omansa ja tehopesulle omansa. Mutta onko samassa 6L säiliössä tuulilasille ja takalasille ns. tuplapumppu, vai kaksi erillistä, vai yksi pumppu ja jokin eteen-taakse venttiilisydeemi välissä? Realomista ei saa mitään selvää...
            Tuosta et saa selvyyttä kuin ottamalla sisälokarin pois ja katsomalla. Näin itse ainakin totesin oman autoni kohdalla kun tuo tuulilasin pesuripumppu laukesi. Hyllyssä ei tietenkään ollut vastaavaa heti tilalle, joten tein niin että tehopesun pumppu joka on konehuoneessa sinne tuulilasinpesurin tilalle, ja viallinen tulppaamaan tehopesun säiliötä siksi aikaa kun saa uuden tilalle, hippasen helpompi se vaihtaa tuohon konehuoneeseen kuin purkaa pohjapanssareita ja ties mitä pultteja ennen kuin se iso säiliö moottoreineen kunnolla käsillä.

            Jos tuuri on yhtä hyvä kuin itsellä, että pumppu on mallia vesitiiviillä liitimellä, niin melekeestää marmori on sitten ainut paikka josta pumppu hakea, ei löydy ainakaan täälläpäin motonetin valikoimista moista, Saksasta tarvikepumppuja tilailtiin myös huvikseen ja olihan nekin erilaisia

            Siellä pöntössä on pumput seuraavasti, vasemman reunimmainen ajovaloille, sitten keskimmäinen tuulilasille ja oikean reunimmainen lienee se takalasinpesuri.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Originally posted by Janzki View Post
              Pitäs kyllä ajon jälkeen olla lämpöisiä molempien putkien..Jos lämpömittari nousee normaalisti viivasuoraan. Ei se visko jaksa jäähdyttää niin paljon ettei normi lämmöissä pysyisi.
              Ts. termari jumittelee jos ei mielellään rupea alavesiletku lämpeemään.
              Jos ajon jälkeen moottorin ollessa jo käyntilämmin, se kuljettajan puoleinen letku on vain lämmin, niin termostaatti ei ole vielä auennut tai ei aukea ollenkaan jolloin seuraa lämpöongelmia. Kyllä sen viskon pitää kyetä jäähdyttämään niin että kone pysyy normi lämmöissä. Vai mikä sen kuuluisi jäähdyttää :think
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Jos ajon jälkeen moottorin ollessa jo käyntilämmin, se kuljettajan puoleinen letku on vain lämmin, niin termostaatti ei ole vielä auennut tai ei aukea ollenkaan jolloin seuraa lämpöongelmia. Kyllä sen viskon pitää kyetä jäähdyttämään niin että kone pysyy normi lämmöissä. Vai mikä sen kuuluisi jäähdyttää :think
                Niin? Eli termostaatti jumittelee (voi jumia niin kiinni kuin aukikin ), mutta jos ei nouse lämmöt normaaleihin asti edes, niin ei se visko sitä kyllä aiheuta..
                Toki visko _juuri ja juuri_ kesähelteillä pitää koneet "normilämpöisinä". Pitemmässä ruuhkassa seisoessa alkaa sähköiset kyllä pöhisemään mukana.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Lusu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 615
                  • Nokia

                  Kertoisko joku vakioalustan korkeudet kaarista napaan, tietäis paljonko tuota on madallettu kun ei ex-omistajalla ollu varmaa tietoo...
                  xxxxx

                  "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                  Exät:
                  E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                  e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                  , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                  Comment

                  • Juice
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 822



                    Tuolta löytyy s.634 lähtien sivukaupalla korkeuksia. Osa 2 puuttuu

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      Originally posted by Janzki View Post
                      Niin? Eli termostaatti jumittelee (voi jumia niin kiinni kuin aukikin ), mutta jos ei nouse lämmöt normaaleihin asti edes, niin ei se visko sitä kyllä aiheuta..
                      Toki visko _juuri ja juuri_ kesähelteillä pitää koneet "normilämpöisinä". Pitemmässä ruuhkassa seisoessa alkaa sähköiset kyllä pöhisemään mukana.
                      Voi se visko sen kylmänä käymisenkin aiheuttaa, jos pyörii väkisin mukana niin ei kyllä saavuta normilämpötilaa kun korkeintaan hetkellisesti.
                      Kyllä täällä itäisessä suomessa ainakin se visko riittää erittäin hyvin ruuhkassa seisomisessa vaikka olisi vähän kuumempikin ilma, eihän kaikissa edes ole sitä sähköpuhallinta.

                      Taitaa kuitenkin olla se sähköpuhallin kaikissa mallaeissa, myös niissä joissa ei ole ilmastointia :think
                      Last edited by Jürgen_; 27-05-2010, 20:39.
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • Lusu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 615
                        • Nokia

                        Originally posted by Juice View Post
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=191415

                        Tuolta löytyy s.634 lähtien sivukaupalla korkeuksia. Osa 2 puuttuu
                        Thank you very many...
                        xxxxx

                        "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                        Exät:
                        E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                        e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                        , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                        Comment

                        • asdf1
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 162
                          • interweb

                          Suokaa anteeksi mahdolliset virheet osien nimissä.

                          Hakusessa imusarjan säätöyksikön läppäventtiili. ympyröity kuvassa.



                          Saako tuota osaa mahdollisesti erillisenä, vai pitääkö ostaa koko 250$ boxi. Jos saa niin mistä? :think
                          -05 e61 530d msport

                          Comment

                          • DriveFast
                            BTCF Member
                            • Apr 2010
                            • 165
                            • Turku

                            Havaitsin tuossa ajellessa kulutusmittarissa mielenkiintoisen ominaisuuden..
                            Muuten toimii täysin normaalisti, tyhjäkäynnillä näyttää nollaa ja kunnoa polkaistessa menee toiseen päätyyn.. Maantieajossa näyttää 4-6litraa jne.. MUTTA kun hidastaa esim. liikennevaloihin kytkin pohjassa, niin tuossa 30km/h nopeudessa kulutusmittari alkaa pikkuhiljaa nousta ja nousee siihen n. 8litraan asti, kunnes pysähdytään ja mittari palaa nollaan..

                            Mikäköhän tuollaisen aiheuttaa? Vaikuttaa aika jännältä ominaisuudelta taas
                            Eipä tuo ajoa mitenkään haittaa, mutta mietityttää vaan..
                            BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                            Exät:
                            BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                            BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                            Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                            Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              Originally posted by DriveFast View Post
                              Havaitsin tuossa ajellessa kulutusmittarissa mielenkiintoisen ominaisuuden..
                              Muuten toimii täysin normaalisti, tyhjäkäynnillä näyttää nollaa ja kunnoa polkaistessa menee toiseen päätyyn.. Maantieajossa näyttää 4-6litraa jne.. MUTTA kun hidastaa esim. liikennevaloihin kytkin pohjassa, niin tuossa 30km/h nopeudessa kulutusmittari alkaa pikkuhiljaa nousta ja nousee siihen n. 8litraan asti, kunnes pysähdytään ja mittari palaa nollaan..

                              Mikäköhän tuollaisen aiheuttaa? Vaikuttaa aika jännältä ominaisuudelta taas
                              Eipä tuo ajoa mitenkään haittaa, mutta mietityttää vaan..
                              Juuri noinhan sen pitääkin toimia.

                              ...ainakin mun mielestä
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • hohtava
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2009
                                • 86
                                • lappeenranta

                                olisiko kenelläkään mitään hyviä ideoita kun 528 alkoi suuttimet naputtamaan
                                valvolinen ruiskun puhdistus litkujen jälkeen?
                                uudet suuttimet suoraan vai auttaisko ultraääni pesu?..
                                e39
                                e28

                                Comment

                                Working...
                                X