E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mad_Mike
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 177
    • Oulun seutu

    Originally posted by schwarze View Post
    Kyllä mulla tuo pohjalevy on 05/-01 valmistuneessa 530dat:ssä, samoin työkaverin -02 vuotisessa.
    Edellisessä 11/2001 valm. 530dat oli iso pohjalevy öljypohjan/vaihteiston alla.
    Nykyisestä 11/2001 valm. 530i at m-sport se puuttuu. Itse olen kuvitellut, että se on jäänyt johonki korjaamolle tms. Mutta onko siis niin että sitä ei ole bensa malleissa tehtaalta lähtiessään vai häh? :think
    530XD LCI M-Sport

    ex E39 530iA M-Sport
    ex E39 530dAT

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Originally posted by Will_E39 View Post
      ei mulla mene ikkunat hurteeseen,esim -20 pakkasella kaikki ikkunat pysyy hyvin auki:thinkpuhallus valittuna ylös alas ja keskelle,kaikki räppänät auki
      Näin tulee joskus itsekin tehtyä ja toimii. Eli automaatin sijaan valitsee kaikki puhallussuunnat.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17572
        • Turku

        Originally posted by Clavurion View Post
        Näin tulee joskus itsekin tehtyä ja toimii. Eli automaatin sijaan valitsee kaikki puhallussuunnat.
        Mikä tämän jutun juju on?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Laku View Post
          Mikä tämän jutun juju on?
          Automaatti ei yleensä kylmällä kelillä puhalla kuin tuulilasiin ja jalkatilaan, keskikohta (siis kojelaudan päät/ovet ja keskisuulakkeet) jää melkein minimiin. Valitsemalla kaikki suunnat saat keskellekin samat tehot kuin muualle.
          E39 528iA

          Comment

          • HC91
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 999
            • 29100/310053

            Tuplalaseilla käypi sitten niin että huurtuu tuulilasi kun menee automaattinen sisäkierto päälle
            92' ///M5 3.8 individual
            09' 320d xDrive
            16' NIU N1 Sport
            19' NIU U+ Sport

            Comment

            • HC91
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 999
              • 29100/310053

              Originally posted by schwarze View Post
              Kyllä mulla tuo pohjalevy on 05/-01 valmistuneessa 530dat:ssä, samoin työkaverin -02 vuotisessa.
              Totta, katoaminen on tapahtunut vain bensamalleille
              92' ///M5 3.8 individual
              09' 320d xDrive
              16' NIU N1 Sport
              19' NIU U+ Sport

              Comment

              • väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

                Originally posted by kaol View Post
                Eli sulla on visko jumissa, ei ole normaalia. Tarkista, ettei mikään estä viskoa pyörimästä vapaasti ja jos ei, niin vaihda visko uuteen ennen kuin se rikkoo syylärin ja tuulitunnelin ja tekee konepeltiin lommon.
                tänks, pitänee huomenna huomenna tutkia ja soittaa korjaamolle, koska siellä se on käytetty irti ja ennen korjaamolle vientiä toimi normaalisti
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                - MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by väiski525 View Post
                  tänks, pitänee huomenna huomenna tutkia ja soittaa korjaamolle, koska siellä se on käytetty irti ja ennen korjaamolle vientiä toimi normaalisti
                  Eli korjaamolla on kolhittu se termostaattiliuska siitä puhaltimen päästä. Ne varmaan yrittää vaan vääntää sen takaisin "kohdalleen"... Eli tuossa kuvassa tuo osa jossa tarra on kiinni ja pitäisi siis vaihtaa koko tuo pyöreä osa uuteen:

                  E39 528iA

                  Comment

                  • mixxis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2009
                    • 1877
                    • Jyväskylä / Uurainen

                    Originally posted by väiski525 View Post

                    ja sitten myös aina vasemmalle jos vähänkään kääntää niin kuuluu ihme sirinää jostain, tämä ääni ei kuulu ulos ollenkaan mielestäni (välillä ääntää myös paikalla ollessaan) mutta sisälle kuuluu niin että meinaa järki lähteä muuten hiljaisessa autossa. ääni muistuttaa pikkulinnun sirinää.. suoraan ajaessa tai oikealle kääntyessä ei mitään ääntä, mutta heti vasemmalle kääntäessä alkaa, tämäkään ääni ei aina kuulu, mutta lähes aina. ei mielestäni vaikuta kierrokset tähän ääneen. apulaitehihna ja yksi kiristin on juuri vaihdettu, ja ohjaustehostimen litkut on vaihdettu n.2 kk sitten ja ilmattu ohjeiden mukaan, öljy oli valvolinen ATF:fää, jossa oli oikeat suositus-merkinnät. eikai tehostin ole tiensä päässä? muutama tippa ohj.teh. korkista tulee silloin tällöin, mutta ei solkenaan vuoda.
                    testaapas vaikuttaakos tuulettimen teho tuohon eli puhaltimen moottorin kierrokset? Itellä siritti niin maan perkeleesti pakkasilla 15'c eteenpäin, mutta nyt 11'c ei enää kuulu ainakaan.. tosin mulla niin päin että vasemmalle kaartaessa hiljeni, muuten kuulu koko ajan ja oikeelle kaartaessa voimistui. Eikä kuulunu ulos. Puhaltimen moottori uuteen, sanovat. Tiedä häntä sitte jos ei lämpösemmällä enää siritä.
                    ___________________________________
                    __________________________________________________
                    At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                    [ Focus stw ]
                    [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3438
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      Huomenta. Minkäslainen homma on vaihtaa E39 540 hihnat. Tarkoitus olisi tuossa piakoin vaihtaa kaikki hihnat sekä ne kaksi mustaa laakeripyörää.

                      flektin joutuu irroittamaan ja tämän jälkeen pitäisi ilmeisesti olla ihan helppo homma. Pitkä aika vaan kun viimeksi otin flektin irti ja tutkin tuolta pellin alta.
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • sonikk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 1664
                        • Kerava

                        Kattelin ajan kuluksi noita iskarin yläpään laakereita kun koitin paikallistaa kolinaa, niiden tuskin kuuluu olla tämän näköiset että kuulat näkyvissä?

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by sonikk View Post
                          niiden tuskin kuuluu olla tämän näköiset että kuulat näkyvissä?
                          Riippuu vähän, minkä merkkiset laakerit on. Yleensä niissä ei yläpuolella ole mitään suojaa, koska se muovikorkki ajaa pölysuojan asian.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            Ok..ne kuitenkin näytti aika kuluneilta eikä kuulat ollu tasaisesti näkyvillä joka puolelta, näkyy ehkä jos zoomaa tota kuvaa. Saakohan noita vaihdettua niin että irrottaa vaan yläpään ja puristaa jousta kasaan..?

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              Originally posted by sonikk View Post
                              Ok..ne kuitenkin näytti aika kuluneilta eikä kuulat ollu tasaisesti näkyvillä joka puolelta, näkyy ehkä jos zoomaa tota kuvaa. Saakohan noita vaihdettua niin että irrottaa vaan yläpään ja puristaa jousta kasaan..?
                              Saa vaihdettua näin. Tosin raidetangon pään joutuu päästämään navasta irti, koiranluu irti ja alatukivarren kun löysää korin puolelta niin kääntyy helpommin esille. Alatukivarsi on vaan muistettava kiristää paikoilleen paino pyörillä.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • KuPa
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 282
                                • suomi

                                Apuja...

                                Laitetaan nyt tähänkin topiciin..

                                Moikka,

                                Emäntä soitti että autosta tuli perässä vana nestettä. Vetäs parkkiin ja tuli auton alta aika lorottamalla nestettä ulos..laittoi astian alle ja nyt auto sammuksissa tiputtaa edelleen!! Ajossa ei syttynyt mitään varoitusvaloja! Hän ei mikään autoexpertti ole mutta näyttäis kuulemma olevan öljyä eikä jäähdytinnestettä. En vielä pääse itse katsomaan, mutta joskus puol viiden jälkeen pääsen autolle. Se pitää siis hinauttaa pajalle ja mun käyttämä paja on lomalla. Soitin kyllä sinne ja he veikkasivat näkemättä jotain huohotinputken (vai mikä se nyt olikaan) jäätymistä tai sit syyläriä?? Oisko jollain jotain tietoa?:think En välttis haluisi hinauttaa Laakkoselle, eli jos jollain on oma paja ja ammattitaitoa (itse en osaa tolle meinaan mitään tehdä) tai sit tietää jonkun HYVÄN ja sopivan hintaisen korjaamon niin ois pirun jees!!?? Niin ja pääkaupunkiseudun alueelta. Auto on siis 5300da farkku -00. KIIIIIITOKSIA jo näin etukäteen! Infoa tänne tai vaik soittoa. -Pete 045-6784071-
                                "530da touring -00"

                                Comment

                                Working...
                                X