Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TKGL
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 260
    • Tampere

    Originally posted by Jakuza View Post

    Alla siis alumiinirunkoinen väärä siili, jota luultavasti tarjotaan pian jokapaikassa:

    Toisen kuvan muovirunkoinen on ilmeisesti oikea:
    Sama väärä siili se oli mullakin. On muuten loppunut akun mystinen purkautuminen siilin vaihdon jälkeen. Mitää muuta oireilua ei ilmennyt vanhallakaan siilillä.

    Comment

    • Jakuza
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 516
      • Brisbane

      Originally posted by TKGL View Post
      Sama väärä siili se oli mullakin. On muuten loppunut akun mystinen purkautuminen siilin vaihdon jälkeen. Mitää muuta oireilua ei ilmennyt vanhallakaan siilillä.
      Luulen, että itsellänikin on tuosta siilistä kiinni samainen akun tyhjeneminen. Mutta onko kellään tietoa miten siili sitä virtaa siellä kuluttaa? Ilmeisesti siis teoria on, että se puhaltelee satunnaisesti sisäpuhaltimella auton ollessa levossa? Itsellä virrankulutus lepotilassa 10-20mA, joten jatkuvaa virransyönti ei ole. Onko kukaan koskaan havainnut auton ohi kävellessään, että puhallin on päällä? Tämähän pitäisi kuulua uloskin, jos on hiljaista (ainakin jos puhallin kovalla). Vai mihin se virta sieltä siilistä menee? Koko juttu tuntuu vaan niin kummalliselta, vaikka netistä löytyykin kasapäin juttua tästä siilin aiheuttamasta virransyönnistä. Itsellä puhaltimen sulakkeen (nro. 9) poisto siis poistaa myös ongelman.

      Comment

      • TKGL
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 260
        • Tampere

        Originally posted by Jakuza View Post
        Luulen, että itsellänikin on tuosta siilistä kiinni samainen akun tyhjeneminen. Mutta onko kellään tietoa miten siili sitä virtaa siellä kuluttaa? Ilmeisesti siis teoria on, että se puhaltelee satunnaisesti sisäpuhaltimella auton ollessa levossa? Itsellä virrankulutus lepotilassa 10-20mA, joten jatkuvaa virransyönti ei ole. Onko kukaan koskaan havainnut auton ohi kävellessään, että puhallin on päällä? Tämähän pitäisi kuulua uloskin, jos on hiljaista (ainakin jos puhallin kovalla). Vai mihin se virta sieltä siilistä menee? Koko juttu tuntuu vaan niin kummalliselta, vaikka netistä löytyykin kasapäin juttua tästä siilin aiheuttamasta virransyönnistä. Itsellä puhaltimen sulakkeen (nro. 9) poisto siis poistaa myös ongelman.
        Kai siellä menee puhaltimet vaan päälle ja puhisee niin kauan, että akku loppuu. Ei ole meinaa mistään ihan pienestä virran kulutuksesta kysymys. Mulla meni akku ainakin aina täysin tyhjäksi. Hirvee show pihalla kun takaluukku ei aukee, takaovet ei aukee, hälyttimet huutaa, jne.

        Jotenkin uskottelin itselle, että tuon siilin hajoaminen aiheuttaa oireita myös auton ollessa käynnissä.

        Toivottavasti tuo siilin vaihto tosiaankin autto. Sai toi ihan uus AGM akkukin melkoista kyytiä muutaman päivän ajan.

        Comment

        • teho_
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 122

          jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta olis asiaa.. mites e39 528 97v ilmataan kun vehkeessä on alkuperäinen webasto? varmaan kannattaa pepsi pullo lyödä paisuntasäiliön jatkeeks ja ruveta puristelemaan letkuja. mutta aiheuttaako webasto jotain lisä hupia vai ilmaantuuko siinä samalla?
          BMW 528iA touring e39
          Honda cbr 900 rr fireblade

          EX. BMW 325 E36, BMW 540 IA E34, BMW 525 TDS E34, BMW 730i E32, BMW 520i E34

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Jakuza View Post
            Luulen, että itsellänikin on tuosta siilistä kiinni samainen akun tyhjeneminen. Mutta onko kellään tietoa miten siili sitä virtaa siellä kuluttaa? Ilmeisesti siis teoria on, että se puhaltelee satunnaisesti sisäpuhaltimella auton ollessa levossa?
            Siilissähän on elektroniikkaa sisällä, ei sen tarvitse puhallinta pyörittää vaikka se kuluttaa virtaa. Siilille tulee plussa ja miinus kokoajan vaikka autosta on virrat pois, siellä siis voi olla joku viallinen komponentti ja jännite vuotaa sen läpi. Tuon voisi huomata jos siili on kuuma vaikka auto ollut sammuksissa mutta vuotovirta pitää silloin olla jo aika iso. Pitäisi ottaa siilille menevä plussajohto irti ja laittaa väliin esim. virtamittauksen huippuarvot tallentava yleismittari yön ajaksi.
            E39 528iA

            Comment

            • marko83
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 222
              • Raahe

              [QUOTE=markok;2230178]Kaverille asenneltiin Inca Pro ohjain jota esimerkiksi MTT-Trading myy. Muuten helppo asentaa, mutta vilkkuja on vaikea saada välähtämään lukittaessa/avattaessa lukkoja. Tähän jos jollakin on ideoita miten tehdä niin otetaan vastaan? Kyseessä touring malli.


              Itelle laitoin tuon saman kikkareen. Liitin nuo vilkkujen johdot suoraan takalampuille, eli mulla välähtää vain takavilkut.
              Jos haluaa kaikki vilkut käyttöön pitäisi liittää ne vilkuille menevät johdot muistaakseni hätävilkun kytkimeen (en nyt muista varmasti) ja laittaa diodit väliin. Tästä oli lisää juttua jossain foorumilla.

              Comment

              • b1mm3r
                Newbiemmer
                • Nov 2009
                • 23
                • suomi

                Originally posted by JoSa View Post
                Noin sen pitää ollakkin. Itellä tosiaan vaikka mitkä sähkövarusteet olis käytössä niin tyhjäkäynnillä sekä ajossa sen 13,5-13,6 eli hyvin lataa. Ja tämä on salavalikosta katottuna mikä näyttää akun jännitteen. Laturilta mitattaessa yleismittarilla lukema tieten vähän suurempi
                itekkin katoin salavalikosta tuon lukeman... mites tuo jäähdytys järjestelmä, paljon lie tilavuus(540)?
                ZX12-R -03
                e39 520 -96

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7439
                  • Oulu

                  Originally posted by b1mm3r View Post
                  mites tuo jäähdytys järjestelmä, paljon lie tilavuus(540)?
                  Käyttöohjeesta löytyy, 2000 vuosimallissa näyttäs olleen 12 litraa mutta onkos tuossa nyt jo eri moottori.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    Originally posted by marko83 View Post
                    Itelle laitoin tuon saman kikkareen. Liitin nuo vilkkujen johdot suoraan takalampuille, eli mulla välähtää vain takavilkut.
                    Jos haluaa kaikki vilkut käyttöön pitäisi liittää ne vilkuille menevät johdot muistaakseni hätävilkun kytkimeen (en nyt muista varmasti) ja laittaa diodit väliin. Tästä oli lisää juttua jossain foorumilla.
                    Ei toimi ihan helposti kytkemällä johto hätävilkun kytkimeen. Ensinnäkin ohjaimelta tulee +12v ja hätävilkun ohjaus on maadoituksen kytkemällä. No tämähän on helppo kääntää releellä, mutta toinen ongelma tulee kun kytkimelle tarvitsee kaksi maa pulssia jotta vilkut syttyvät ja sammuvat. Ensimmäinen maapulssi siis käynnistää hätävilkut ja toinen sammuttaa.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by markok View Post
                      Ei toimi ihan helposti kytkemällä johto hätävilkun kytkimeen. Ensinnäkin ohjaimelta tulee +12v ja hätävilkun ohjaus on maadoituksen kytkemällä. No tämähän on helppo kääntää releellä, mutta toinen ongelma tulee kun kytkimelle tarvitsee kaksi maa pulssia jotta vilkut syttyvät ja sammuvat. Ensimmäinen maapulssi siis käynnistää hätävilkut ja toinen sammuttaa.
                      Itse näin helpoimmaksi vain laittaa 6 diodia keskuslukitusmoduulilt valomoduulin jälkeen jokaiselle vilkun johtoon erikseen. Toimii
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        Originally posted by Supa View Post
                        Itse näin helpoimmaksi vain laittaa 6 diodia keskuslukitusmoduulilt valomoduulin jälkeen jokaiselle vilkun johtoon erikseen. Toimii
                        Tämä on varmaan se helpoin tapa vaikka vaatiikin vähän purkamista.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5418
                          • Oulu

                          Nyt kun on vitutus vähän laskeentunut niin alennun kysymään:

                          Kuskin puolen ovi: ulkokahva paskana -> ei voi avata, sisäpuolelta kahva lörppä -> ei aukea sisältäkään

                          Voiko ovipahvia purkaa siten että ovi on kiinni? Saako ovea auki mitenkään?

                          Kiitos ja näkemiin.

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            Miten sä sen sisäkahvan paskoit? Kai se on siin vaijeris viel kii?
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • rottenb
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2010
                              • 46
                              • -

                              Originally posted by rizzo View Post
                              Nyt kun on vitutus vähän laskeentunut niin alennun kysymään:

                              Kuskin puolen ovi: ulkokahva paskana -> ei voi avata, sisäpuolelta kahva lörppä -> ei aukea sisältäkään

                              Voiko ovipahvia purkaa siten että ovi on kiinni? Saako ovea auki mitenkään?

                              Kiitos ja näkemiin.
                              Sisäkahva meni omastakin turhan rennoksi kuukausi takaperin, saatiin kuntoon ottamalla kahvan taustamuovi pois, jokin koukku/tanko oli irti ja meni sitä kautta takaisin paikoilleen. Yllättäen en tehnyt tuotakaan omin käsin, tykkään katsoa kun muut korjaa mun autoa. Mutta onnistunee oven ollessa kiinnikin.

                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5418
                                • Oulu

                                Originally posted by peltone View Post
                                Miten sä sen sisäkahvan paskoit? Kai se on siin vaijeris viel kii?
                                On kiinni vaijerissa, nakkasin vaa vittupäissäni ovipahvin kiinni, ruuvin kiinni -> ovi kiinni ja kappas, kahva oli lörpsyydessä samaa tasoa munan kanssa, kuulee kuinka lukko yrittää avata mutta vaijeri vissiin löysällä tms...

                                Originally posted by rottenb View Post
                                Sisäkahva meni omastakin turhan rennoksi kuukausi takaperin, saatiin kuntoon ottamalla kahvan taustamuovi pois, jokin koukku/tanko oli irti ja meni sitä kautta takaisin paikoilleen. Yllättäen en tehnyt tuotakaan omin käsin, tykkään katsoa kun muut korjaa mun autoa. Mutta onnistunee oven ollessa kiinnikin.
                                Joo tietoa enemmänkin tässä kyselen kun ohjeita, soitin tossa Hartikaiselle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎