Originally posted by Jakuza
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Luulen, että itsellänikin on tuosta siilistä kiinni samainen akun tyhjeneminen. Mutta onko kellään tietoa miten siili sitä virtaa siellä kuluttaa? Ilmeisesti siis teoria on, että se puhaltelee satunnaisesti sisäpuhaltimella auton ollessa levossa? Itsellä virrankulutus lepotilassa 10-20mA, joten jatkuvaa virransyönti ei ole. Onko kukaan koskaan havainnut auton ohi kävellessään, että puhallin on päällä? Tämähän pitäisi kuulua uloskin, jos on hiljaista (ainakin jos puhallin kovalla). Vai mihin se virta sieltä siilistä menee? Koko juttu tuntuu vaan niin kummalliselta, vaikka netistä löytyykin kasapäin juttua tästä siilin aiheuttamasta virransyönnistä. Itsellä puhaltimen sulakkeen (nro. 9) poisto siis poistaa myös ongelman.Originally posted by TKGL View PostSama väärä siili se oli mullakin. On muuten loppunut akun mystinen purkautuminen siilin vaihdon jälkeen. Mitää muuta oireilua ei ilmennyt vanhallakaan siilillä.
Comment
-
Kai siellä menee puhaltimet vaan päälle ja puhisee niin kauan, että akku loppuu. Ei ole meinaa mistään ihan pienestä virran kulutuksesta kysymys. Mulla meni akku ainakin aina täysin tyhjäksi. Hirvee show pihalla kun takaluukku ei aukee, takaovet ei aukee, hälyttimet huutaa, jne.Originally posted by Jakuza View PostLuulen, että itsellänikin on tuosta siilistä kiinni samainen akun tyhjeneminen. Mutta onko kellään tietoa miten siili sitä virtaa siellä kuluttaa? Ilmeisesti siis teoria on, että se puhaltelee satunnaisesti sisäpuhaltimella auton ollessa levossa? Itsellä virrankulutus lepotilassa 10-20mA, joten jatkuvaa virransyönti ei ole. Onko kukaan koskaan havainnut auton ohi kävellessään, että puhallin on päällä? Tämähän pitäisi kuulua uloskin, jos on hiljaista (ainakin jos puhallin kovalla). Vai mihin se virta sieltä siilistä menee? Koko juttu tuntuu vaan niin kummalliselta, vaikka netistä löytyykin kasapäin juttua tästä siilin aiheuttamasta virransyönnistä. Itsellä puhaltimen sulakkeen (nro. 9) poisto siis poistaa myös ongelman.
Jotenkin uskottelin itselle, että tuon siilin hajoaminen aiheuttaa oireita myös auton ollessa käynnissä.
Toivottavasti tuo siilin vaihto tosiaankin autto. Sai toi ihan uus AGM akkukin melkoista kyytiä muutaman päivän ajan.
Comment
-
jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta olis asiaa.. mites e39 528 97v ilmataan kun vehkeessä on alkuperäinen webasto? varmaan kannattaa pepsi pullo lyödä paisuntasäiliön jatkeeks ja ruveta puristelemaan letkuja. mutta aiheuttaako webasto jotain lisä hupia vai ilmaantuuko siinä samalla?BMW 528iA touring e39
Honda cbr 900 rr fireblade
EX. BMW 325 E36, BMW 540 IA E34, BMW 525 TDS E34, BMW 730i E32, BMW 520i E34
Comment
-
Siilissähän on elektroniikkaa sisällä, ei sen tarvitse puhallinta pyörittää vaikka se kuluttaa virtaa. Siilille tulee plussa ja miinus kokoajan vaikka autosta on virrat pois, siellä siis voi olla joku viallinen komponentti ja jännite vuotaa sen läpi. Tuon voisi huomata jos siili on kuuma vaikka auto ollut sammuksissa mutta vuotovirta pitää silloin olla jo aika iso. Pitäisi ottaa siilille menevä plussajohto irti ja laittaa väliin esim. virtamittauksen huippuarvot tallentava yleismittari yön ajaksi.Originally posted by Jakuza View PostLuulen, että itsellänikin on tuosta siilistä kiinni samainen akun tyhjeneminen. Mutta onko kellään tietoa miten siili sitä virtaa siellä kuluttaa? Ilmeisesti siis teoria on, että se puhaltelee satunnaisesti sisäpuhaltimella auton ollessa levossa?
Comment
-
[QUOTE=markok;2230178]Kaverille asenneltiin Inca Pro ohjain jota esimerkiksi MTT-Trading myy. Muuten helppo asentaa, mutta vilkkuja on vaikea saada välähtämään lukittaessa/avattaessa lukkoja. Tähän jos jollakin on ideoita miten tehdä niin otetaan vastaan? Kyseessä touring malli.
Itelle laitoin tuon saman kikkareen. Liitin nuo vilkkujen johdot suoraan takalampuille, eli mulla välähtää vain takavilkut.
Jos haluaa kaikki vilkut käyttöön pitäisi liittää ne vilkuille menevät johdot muistaakseni hätävilkun kytkimeen (en nyt muista varmasti) ja laittaa diodit väliin. Tästä oli lisää juttua jossain foorumilla.
Comment
-
itekkin katoin salavalikosta tuon lukeman... mites tuo jäähdytys järjestelmä, paljon lie tilavuus(540)?Originally posted by JoSa View PostNoin sen pitää ollakkin. Itellä tosiaan vaikka mitkä sähkövarusteet olis käytössä niin tyhjäkäynnillä sekä ajossa sen 13,5-13,6 eli hyvin lataa. Ja tämä on salavalikosta katottuna mikä näyttää akun jännitteen. Laturilta mitattaessa yleismittarilla lukema tieten vähän suurempi
ZX12-R -03
e39 520 -96
Comment
-
Käyttöohjeesta löytyy, 2000 vuosimallissa näyttäs olleen 12 litraa mutta onkos tuossa nyt jo eri moottori.Originally posted by b1mm3r View Postmites tuo jäähdytys järjestelmä, paljon lie tilavuus(540)?
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Ei toimi ihan helposti kytkemällä johto hätävilkun kytkimeen. Ensinnäkin ohjaimelta tulee +12v ja hätävilkun ohjaus on maadoituksen kytkemällä. No tämähän on helppo kääntää releellä, mutta toinen ongelma tulee kun kytkimelle tarvitsee kaksi maa pulssia jotta vilkut syttyvät ja sammuvat. Ensimmäinen maapulssi siis käynnistää hätävilkut ja toinen sammuttaa.Originally posted by marko83 View PostItelle laitoin tuon saman kikkareen. Liitin nuo vilkkujen johdot suoraan takalampuille, eli mulla välähtää vain takavilkut.
Jos haluaa kaikki vilkut käyttöön pitäisi liittää ne vilkuille menevät johdot muistaakseni hätävilkun kytkimeen (en nyt muista varmasti) ja laittaa diodit väliin. Tästä oli lisää juttua jossain foorumilla.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Itse näin helpoimmaksi vain laittaa 6 diodia keskuslukitusmoduulilt valomoduulin jälkeen jokaiselle vilkun johtoon erikseen. ToimiiOriginally posted by markok View PostEi toimi ihan helposti kytkemällä johto hätävilkun kytkimeen. Ensinnäkin ohjaimelta tulee +12v ja hätävilkun ohjaus on maadoituksen kytkemällä. No tämähän on helppo kääntää releellä, mutta toinen ongelma tulee kun kytkimelle tarvitsee kaksi maa pulssia jotta vilkut syttyvät ja sammuvat. Ensimmäinen maapulssi siis käynnistää hätävilkut ja toinen sammuttaa.
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Nyt kun on vitutus vähän laskeentunut niin alennun kysymään:
Kuskin puolen ovi: ulkokahva paskana -> ei voi avata, sisäpuolelta kahva lörppä -> ei aukea sisältäkään
Voiko ovipahvia purkaa siten että ovi on kiinni?
Saako ovea auki mitenkään?
Kiitos ja näkemiin.
Comment
-
Sisäkahva meni omastakin turhan rennoksi kuukausi takaperin, saatiin kuntoon ottamalla kahvan taustamuovi pois, jokin koukku/tanko oli irti ja meni sitä kautta takaisin paikoilleen. Yllättäen en tehnyt tuotakaan omin käsin, tykkään katsoa kun muut korjaa mun autoa.Originally posted by rizzo View PostNyt kun on vitutus vähän laskeentunut niin alennun kysymään:
Kuskin puolen ovi: ulkokahva paskana -> ei voi avata, sisäpuolelta kahva lörppä -> ei aukea sisältäkään
Voiko ovipahvia purkaa siten että ovi on kiinni?
Saako ovea auki mitenkään?
Kiitos ja näkemiin.
Mutta onnistunee oven ollessa kiinnikin.
Comment
-
On kiinni vaijerissa, nakkasin vaa vittupäissäni ovipahvin kiinni, ruuvin kiinni -> ovi kiinni ja kappas, kahva oli lörpsyydessä samaa tasoa munan kanssa, kuulee kuinka lukko yrittää avata mutta vaijeri vissiin löysällä tms...Originally posted by peltone View PostMiten sä sen sisäkahvan paskoit? Kai se on siin vaijeris viel kii?
Joo tietoa enemmänkin tässä kyselen kun ohjeita, soitin tossa HartikaiselleOriginally posted by rottenb View PostSisäkahva meni omastakin turhan rennoksi kuukausi takaperin, saatiin kuntoon ottamalla kahvan taustamuovi pois, jokin koukku/tanko oli irti ja meni sitä kautta takaisin paikoilleen. Yllättäen en tehnyt tuotakaan omin käsin, tykkään katsoa kun muut korjaa mun autoa.
Mutta onnistunee oven ollessa kiinnikin.
Comment
Comment