Liekkö m52 termostaattikoteloa saatavana tarvikkeena?
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Juuri yritin Oulun varaosaputkista metsästää tuota koteloa, ei löytynyt keneltäkään. Mätänetistä en tosin edes yrittänyt... Eipä tuota kuitenkaan tarvinnutkaan vaihtaa, kunhan oisin kaiken varalta hommannut.Originally posted by jukkae View PostLiekkö m52 termostaattikoteloa saatavana tarvikkeena?
Comment
-
Viime yönä jännite laski 11.8 voltista 11.6 volttiin. Eli ihan normaalia vissiin. Vähän ihmettelen miksi toi Bilteman pikkulaturi ei jaksanut ladata akkua yli tuon 11.8.Originally posted by TKGL View PostKyllä se laturi on ihan jääkylmä. Melkein jo toivoin, että tosta olis löytynyt syy. Auto on ollut nyt noin 4h latauksessa pihalla. Luulis olevan laturin jo lämmin, jos vuotaa.
Uskon entistä vahvemmin tuohon siilivikaan, koska akun purkaus on tyyppiä random. No tänään hakee Motonetistä uus siili. Keron sitten auttoiko.
Comment
-
Mittasitko jännitteen silloin kun Bilteman laturi oli kiinni?Originally posted by TKGL View PostViime yönä jännite laski 11.8 voltista 11.6 volttiin. Eli ihan normaalia vissiin. Vähän ihmettelen miksi toi Bilteman pikkulaturi ei jaksanut ladata akkua yli tuon 11.8.
Uskon entistä vahvemmin tuohon siilivikaan, koska akun purkaus on tyyppiä random. No tänään hakee Motonetistä uus siili. Keron sitten auttoiko.
Lue tuo ensin, viestistä 6 eteenpäin. Muuten voi tulla väärä siili Motonetistä...
Comment
-
Alle 12v on kyllä heikko tulos, jos laturin kanssakaan ei jaksa yli tuon niin taitaa olla kohtuullinen jatkuva kulutus päällä...Originally posted by TKGL View PostViime yönä jännite laski 11.8 voltista 11.6 volttiin. Eli ihan normaalia vissiin. Vähän ihmettelen miksi toi Bilteman pikkulaturi ei jaksanut ladata akkua yli tuon 11.8.
Uskon entistä vahvemmin tuohon siilivikaan, koska akun purkaus on tyyppiä random. No tänään hakee Motonetistä uus siili. Keron sitten auttoiko.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Bilteman laturi kiinni tuo näyttää vain about 12,1V. Auton laturi antaa noin 13,8V. Suoraan ajon jälkeen mitattuna jännite on noin 12,4V, mutta näyttää laskevan miltein silmissä alle 12V ja pysähtyy sitten sinne 11,7V korville. Kunnes sitten aamulla akku taas täysin tyhjä.Originally posted by Cell View PostAlle 12v on kyllä heikko tulos, jos laturin kanssakaan ei jaksa yli tuon niin taitaa olla kohtuullinen jatkuva kulutus päällä...
Laturi tosiaan on ihan jääkylmä, mutta kait se silti voi sitä sähköä vuotaa?
En saanut eilen aikaiseksi vaihtaa sitä siiliä. Tänään aion sen vaihtaa, muuta en usko sen auttavan. Soittelin jo korjaamoille. Reilu parin viikon jono näyttäis olevan useampaan paikkaan. Täytyy sitten vissiin vaan irrotella akkua aina kun sammuttaa auton
Comment
-
-
Jep. Täytyy mennä tonne pihalle kikkailemaan kunhan toi akku on vähän ladannut. En vaan oikein tiedä miten tuon auton unitila käyttäytyy, kun sulakkeita irroittelee. Onko niin, että kun auton on kerran saanut uneen, se herää aina, kun yhden sulakkeen irrottaa? Sitten saa odottaa taas seuraavat 16minOriginally posted by Esal View PostEi se pakkasessa paljon lämpene, varsinkaan nämä elektroniset mallit. Sulakkeita irroittelemalla voisi kanssa löytyä tuo sähkösyöppö.
Comment
-
Ei herää ainakaan hanskalokeron sulakkeita irrottelemalla. Itselläkin tyhjeni tässä juuri vuoden vanha 100Ah bannerin akku. Aamulla startatessa ihan kuollut, jännite 11,3. Ei edes ajettu pätkäajoa vaan järvenpää-espoo väliä. Itsellä ainakin puhallin joskus harvoin hieman humppaillut epätasaisesti, joten ostin uuden siilin tuohon. No sitten vaan akku latinkiin ja tähän asti olen irroittanut hanskalokeron sulakkeen nro. 9 aina yöksi eikä ole akku tyhjentynyt (tiedä sitten olisiko muutenkaan). Saa nähdä pysyykö virrat siilin vaihdon jälkeen.Originally posted by TKGL View PostJep. Täytyy mennä tonne pihalle kikkailemaan kunhan toi akku on vähän ladannut. En vaan oikein tiedä miten tuon auton unitila käyttäytyy, kun sulakkeita irroittelee. Onko niin, että kun auton on kerran saanut uneen, se herää aina, kun yhden sulakkeen irrottaa? Sitten saa odottaa taas seuraavat 16min
Tosin kun mittasin sulakkeen nro. 9 paikasta virrankulutuksen niin ainakin tällöin kulutus tippui lähes nollaan lepotilassa.
Ja lepotila toimii itsellä ainakin niin että menee autoon ja ovet lukkoon avaimesta ja hanskalokero auki eli hanskalokeron valo jää päälle. Sitten odottelee 16min, ja kun hanskalokeron valo sammuu niin auto on lepotilassa. Tällöin myös sulakkeen nro. 9 virta tippuu itsellä 0.3a->~0a ja puhaltimen pikkuflekti pysähtyy.
Comment
-
No nyt on virrat mitattu:Originally posted by Jakuza View PostEi herää ainakaan hanskalokeron sulakkeita irrottelemalla. Itselläkin tyhjeni tässä juuri vuoden vanha 100Ah bannerin akku. Aamulla startatessa ihan kuollut, jännite 11,3. Ei edes ajettu pätkäajoa vaan järvenpää-espoo väliä. Itsellä ainakin puhallin joskus harvoin hieman humppaillut epätasaisesti, joten ostin uuden siilin tuohon. No sitten vaan akku latinkiin ja tähän asti olen irroittanut hanskalokeron sulakkeen nro. 9 aina yöksi eikä ole akku tyhjentynyt (tiedä sitten olisiko muutenkaan). Saa nähdä pysyykö virrat siilin vaihdon jälkeen.
Tosin kun mittasin sulakkeen nro. 9 paikasta virrankulutuksen niin ainakin tällöin kulutus tippui lähes nollaan lepotilassa.
Ja lepotila toimii itsellä ainakin niin että menee autoon ja ovet lukkoon avaimesta ja hanskalokero auki eli hanskalokeron valo jää päälle. Sitten odottelee 16min, ja kun hanskalokeron valo sammuu niin auto on lepotilassa. Tällöin myös sulakkeen nro. 9 virta tippuu itsellä 0.3a->~0a ja puhaltimen pikkuflekti pysähtyy.
-Takaluukku auki ja sisävalot päällä ja tietysti kaikki muutkin asiaan kuuluvat härpäkkeet: ~7A
-Ovet kiinni, lukossa, varashälytin aktivoitu: ~2,6A
-Lepotilassa varashälytin aktivoituna jännite vaihteli hieman pulssimaisesti 0,01A - 0,03A.
Mielestäni nämä luvut ovat täysin OK. Ainakin tuo lepovirran määrä on kait tarpeeksi alhainen. Ei siellä ainakaan mitään jatkuvaa virran kulutusta ole. Jokin siellä yöllä kuitenkin alkaa sitä virtaa kuluttamaan.
Siili on myös nyt vaihdettu. Saa nähdä auttoiko. On tämä vähän tämmöstä toivotaan toivotaan hommaa. Antoivat muuten Motonetistä väärän siilin, kuten täällä varoiteltiinkin. Hain sitten AD:ltä halvemmalla oikean osan ja Mätänetistä rahat takas.
Comment
-
Onkos sulla se Biltema laturi tai mikä onkaan jatkuvasti akussa kiinni? Tällaiset ylläpitolaturit voi rikkoutuessaan myös tyhjentää akun latauksen sijasta. Ei noilla kulutuksilla voi akku tyhjentyä ellei yöllä tapahdu jotain mystistä. Johtuisiko pulssimainen virrankulutus lepotilassa varashälyttimen vilkkuvasta led:stä?Originally posted by TKGL View PostNo nyt on virrat mitattu:
-Takaluukku auki ja sisävalot päällä ja tietysti kaikki muutkin asiaan kuuluvat härpäkkeet: ~7A
-Ovet kiinni, lukossa, varashälytin aktivoitu: ~2,6A
-Lepotilassa varashälytin aktivoituna jännite vaihteli hieman pulssimaisesti 0,01A - 0,03A.
Mielestäni nämä luvut ovat täysin OK. Ainakin tuo lepovirran määrä on kait tarpeeksi alhainen. Ei siellä ainakaan mitään jatkuvaa virran kulutusta ole. Jokin siellä yöllä kuitenkin alkaa sitä virtaa kuluttamaan.
Siili on myös nyt vaihdettu. Saa nähdä auttoiko. On tämä vähän tämmöstä toivotaan toivotaan hommaa. Antoivat muuten Motonetistä väärän siilin, kuten täällä varoiteltiinkin. Hain sitten AD:ltä halvemmalla oikean osan ja Mätänetistä rahat takas.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Onko kaikissa e39:ssä kiertovesipumppu lämmityslaitteen kennolle? Jos on niin missä? WDS:stä yritin etsiä, mutta en löytänyt muuta kuin sen syylärin vasemmassa alanurkassa olevan pumpun, mutta eikös tuo kierrätä vettä syylärissä?BMW 530iA Touring -05
Comment
Comment