jos moottorin varoitusvalo palaa esim.viikon
onko normaalia et sammuu itestään?? näin kävi...
Kyllä se ainakin tämän M54-moottorin DME:n dokumentaation mukaan on mahdollista, eli siellä lukee mm. näin:
5. Once the "Malfunction Indicator Light” is illuminated it will remain illuminated unless the specific function has been checked without fault through three complete consecutive drive cycles.
6. The fault code will also be cleared from memory automatically if the specific function is checked through 40 consecutive drive cycles without the fault being detected or with the use of either the DISplus, GT1 or Scan tool.
NOTE: In order to clear a catalyst damaging fault (see Misfire Detection) from memory, the condition must be evaluated for 80 consecutive cycles without the fault reoccurring.
Kyllä se ainakin tämän M54-moottorin DME:n dokumentaation mukaan on mahdollista, eli siellä lukee mm. näin:
Juurikin näin, eli se vikakoodi kuitenkin säilyy siellä muistissa varoitusvalon sammumisen jälkeenkin mutta häviää sekin aikanaan jos vika ei toistu tai koodia ei sitä ennen nollata.
Mulla toimii kun painaa MAX nappia eli samaa kun kuvan REST.
Kiitos tästä, itse painelin aikaisemmin sitä tuulilasin kuvalla varustetua nappia (vaimon Mondeossa tulee maksimituuletus siitä joten...).
Eilen tuli testattua MAX-nappia. Pakkasta -12, kaupassa n. 30 minuuttia, oli jo lopettanut puhaltamisen, mutta kabiini edelleen lämmin. Loistava toiminto. Onko tuossa akun jännitteentunnistus tai aikakatkaisulla varmistettu auton käynnistyminen, vai jokin muu systeemi? Eli saako tuolla toiminnolla mahdollisesti akun tyhjättyä jos liian usein käyttää?
Tere, kyssäriä laatikon toiminnasta...Eli tuli tuo auto pajalta eilen, tuli laatikosta öljyä pihalle (ei kaikkea) -> vaihdettiin putki laatikon ja lauhduttimen väliltä, lisättiin öljyt, vaihdettiin suodatin ja o-rengas.
Nyt kun eilen ajelin sillä, niin tuntu että vaihtaa myöhemmin (päästää korkeimmille kierroksille), kerran teki 80-90km/h että nyki, ei löytäny ilmeisesti vaihdetta, mut ei tehny enään uudestaan, motarilla päästi kierrokset mun mielestä aika korkeelle (pintakaasulla) ennen vaihtoa ja ei oiken tuntunu löytävän vitosvaihdetta, mut siis löyty kuitenkin. Automaatti on mulle aika uus juttu (ennen ollu manuaaleja), mikä on normi kierrosväli vaihteilla?? :think Steppi toimi hyvin ja muutenkin vaihtaa rivakasti ja huomaamattomasti (ei luista). En ennen remppaa oo ajatuksella seurannu laatikon toimintaa joten voi olla että on vainonharhaisuus iskeny!! Opetteleeko toi laatikko jotenkin toimintaa uusiksi?:think Ja pitääkö vaan ajaa että kamat kiertää laatikossa?:think Tulihan tekstiä, toivottavasti joku tajuaa edes jotain mun löpinöistä!
Tere, kyssäriä laatikon toiminnasta...Eli tuli tuo auto pajalta eilen, tuli laatikosta öljyä pihalle (ei kaikkea) -> vaihdettiin putki laatikon ja lauhduttimen väliltä, lisättiin öljyt, vaihdettiin suodatin ja o-rengas.
Kannattaisi varmaan tarkistaa öljyn määrä että on riittävästi :think
Tere, kyssäriä laatikon toiminnasta...Eli tuli tuo auto pajalta eilen, tuli laatikosta öljyä pihalle (ei kaikkea) -> vaihdettiin putki laatikon ja lauhduttimen väliltä, lisättiin öljyt, vaihdettiin suodatin ja o-rengas.
Nyt kun eilen ajelin sillä, niin tuntu että vaihtaa myöhemmin (päästää korkeimmille kierroksille), kerran teki 80-90km/h että nyki, ei löytäny ilmeisesti vaihdetta, mut ei tehny enään uudestaan, motarilla päästi kierrokset mun mielestä aika korkeelle (pintakaasulla) ennen vaihtoa ja ei oiken tuntunu löytävän vitosvaihdetta, mut siis löyty kuitenkin. Automaatti on mulle aika uus juttu (ennen ollu manuaaleja), mikä on normi kierrosväli vaihteilla?? :think Steppi toimi hyvin ja muutenkin vaihtaa rivakasti ja huomaamattomasti (ei luista). En ennen remppaa oo ajatuksella seurannu laatikon toimintaa joten voi olla että on vainonharhaisuus iskeny!! Opetteleeko toi laatikko jotenkin toimintaa uusiksi?:think Ja pitääkö vaan ajaa että kamat kiertää laatikossa?:think Tulihan tekstiä, toivottavasti joku tajuaa edes jotain mun löpinöistä!
Ajoin juuri duuniin ja laatikon sekoilu jatkui-> Pihasta lähtiessä huudatti ykköstä pirun pitkään ja niin tekee joka vaihteella. Vaihteet kuitenni tuntuisi löytyvän mutta myöhään! Ongelma ei ilmeisesti ole mekaaninen, mutta pitäiskö toi jotenkin ohjelmoida uusiksi tai jotain..??:think
Kuulemma laitettu täyteen, mut tarkistan asian vielä huomenna.
Ajoin juuri duuniin ja laatikon sekoilu jatkui-> Pihasta lähtiessä huudatti ykköstä pirun pitkään ja niin tekee joka vaihteella. Vaihteet kuitenni tuntuisi löytyvän mutta myöhään! Ongelma ei ilmeisesti ole mekaanin, mutta pitäiskö toi jotenkin ohjelmoida uusiksi tai jotain..??:think
No ei tuo nyt oikein vakuuta.
Öljyn tarkastukselle löytyy ohje. Pääpiirteittäin taisi olla:
-Kone käynnissä, kaikki vaihteet läpi
-vaihteistoöljyn lämmöt 35-50 astetta
-tarkastusproppu auki. jos tulee aavistus yli on sopivasti. Jos ei niin liian vähän :think
Öljyn tarkastukselle löytyy ohje. Pääpiirteittäin taisi olla:
-Kone käynnissä, kaikki vaihteet läpi
-vaihteistoöljyn lämmöt 35-50 astetta
-tarkastusproppu auki. jos tulee aavistus yli on sopivasti. Jos ei niin liian vähän :think
Ilmeisesti olet aika vakuuttunut että syy olisi tuo öljyn vähyys ja miekin toivon sitä, ois aika kivuton vaihtoehto! Joten aamusta pajalle takas ja saavat siellä tsetata asian! Ps. Kaiten tolla uskaltaa kuitenni illalla ajaa himaan ja sieltä pajalle (yht. about 30 km)?? :think
Jää nähtäväksi, mutta ei tämä olisi ensimmäinen kerta, kun laatikko täytetään moottori sammutettuna (jää vajaaksi).
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mitä öljyä sinne lisättiin? Nää on aika tarkkoja oikeasta öljystä.
Soitinkin siitä, ku ei lukenu kuitissa. Itse mestaria joka lisäsi ölpän en saanu kiinni, mutta oli kuulemma laittettu nimenomaan bemmin omaa, mikä lukee kuulemma jossain lätkässä (kaiten jossain laatikon kyljessä tai...)
Ajoin juuri duuniin ja laatikon sekoilu jatkui-> Pihasta lähtiessä huudatti ykköstä pirun pitkään ja niin tekee joka vaihteella. Vaihteet kuitenni tuntuisi löytyvän mutta myöhään! Ongelma ei ilmeisesti ole mekaaninen, mutta pitäiskö toi jotenkin ohjelmoida uusiksi tai jotain..??:think[/QUOTE]
Täällä on nyt veikkailtu tota oljyn vähyyttä ja voihan se tosiaan ollakkin syy...mutta tuli mieleen että steppi toimii kuitenni hyvin (ainakin mun mielestä), niin onko niin että tuo mahdollinen öljyn vähyys vaikuttaisi vain automaatti puoleen? :think BTW, maanantaina pääsen vasta pajalle, joten mietityttää uskaltaako kuitenkin ajaa, mitä mieltä immeiset on??
Comment