Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kiesimies
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 21
    • Iisalmi/Kempele, Kenian Esso

    Originally posted by Tome View Post
    Akun kunto vaikuttaa tähän myös. Ainakaan mulla akun vaihdon jälkeen ei himmene valot ja tuntuu että luistonesto toimii sähäkämmin..
    Itsellä teki samaa ja vaihdoin akun niin ei tee enää
    528iA e39 -96

    Comment

    • japu78
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 37
      • nivala

      jos moottorin varoitusvalo palaa esim.viikon
      onko normaalia et sammuu itestään?? näin kävi...

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7439
        • Oulu

        Originally posted by japu78 View Post
        jos moottorin varoitusvalo palaa esim.viikon
        onko normaalia et sammuu itestään?? näin kävi...
        Kyllä se ainakin tämän M54-moottorin DME:n dokumentaation mukaan on mahdollista, eli siellä lukee mm. näin:

        5. Once the "Malfunction Indicator Light” is illuminated it will remain illuminated unless the specific function has been checked without fault through three complete consecutive drive cycles.

        6. The fault code will also be cleared from memory automatically if the specific function is checked through 40 consecutive drive cycles without the fault being detected or with the use of either the DISplus, GT1 or Scan tool.

        NOTE: In order to clear a catalyst damaging fault (see Misfire Detection) from memory, the condition must be evaluated for 80 consecutive cycles without the fault reoccurring.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1272
          • Kajjjaani

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Kyllä se ainakin tämän M54-moottorin DME:n dokumentaation mukaan on mahdollista, eli siellä lukee mm. näin:
          Juurikin näin, eli se vikakoodi kuitenkin säilyy siellä muistissa varoitusvalon sammumisen jälkeenkin mutta häviää sekin aikanaan jos vika ei toistu tai koodia ei sitä ennen nollata.
          Last edited by alpine3; 06-01-2011, 05:26.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • 205/65-15H
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1422

            Originally posted by sonikk View Post
            Mulla toimii kun painaa MAX nappia eli samaa kun kuvan REST.
            Kiitos tästä, itse painelin aikaisemmin sitä tuulilasin kuvalla varustetua nappia (vaimon Mondeossa tulee maksimituuletus siitä joten...).

            Eilen tuli testattua MAX-nappia. Pakkasta -12, kaupassa n. 30 minuuttia, oli jo lopettanut puhaltamisen, mutta kabiini edelleen lämmin. Loistava toiminto. Onko tuossa akun jännitteentunnistus tai aikakatkaisulla varmistettu auton käynnistyminen, vai jokin muu systeemi? Eli saako tuolla toiminnolla mahdollisesti akun tyhjättyä jos liian usein käyttää?
            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
            Ioniq5 AWD -22
            Leaf 40kwh -18

            Comment

            • KuPa
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 282
              • suomi

              Tere, kyssäriä laatikon toiminnasta...Eli tuli tuo auto pajalta eilen, tuli laatikosta öljyä pihalle (ei kaikkea) -> vaihdettiin putki laatikon ja lauhduttimen väliltä, lisättiin öljyt, vaihdettiin suodatin ja o-rengas.

              Nyt kun eilen ajelin sillä, niin tuntu että vaihtaa myöhemmin (päästää korkeimmille kierroksille), kerran teki 80-90km/h että nyki, ei löytäny ilmeisesti vaihdetta, mut ei tehny enään uudestaan, motarilla päästi kierrokset mun mielestä aika korkeelle (pintakaasulla) ennen vaihtoa ja ei oiken tuntunu löytävän vitosvaihdetta, mut siis löyty kuitenkin. Automaatti on mulle aika uus juttu (ennen ollu manuaaleja), mikä on normi kierrosväli vaihteilla?? :think Steppi toimi hyvin ja muutenkin vaihtaa rivakasti ja huomaamattomasti (ei luista). En ennen remppaa oo ajatuksella seurannu laatikon toimintaa joten voi olla että on vainonharhaisuus iskeny!! Opetteleeko toi laatikko jotenkin toimintaa uusiksi?:think Ja pitääkö vaan ajaa että kamat kiertää laatikossa?:think Tulihan tekstiä, toivottavasti joku tajuaa edes jotain mun löpinöistä!
              "530da touring -00"

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by KuPa View Post
                Tere, kyssäriä laatikon toiminnasta...Eli tuli tuo auto pajalta eilen, tuli laatikosta öljyä pihalle (ei kaikkea) -> vaihdettiin putki laatikon ja lauhduttimen väliltä, lisättiin öljyt, vaihdettiin suodatin ja o-rengas.
                Kannattaisi varmaan tarkistaa öljyn määrä että on riittävästi :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • KuPa
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 282
                  • suomi

                  :think
                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Kannattaisi varmaan tarkistaa öljyn määrä että on riittävästi :think
                  Kuulemma laitettu täyteen, mut tarkistan asian vielä huomenna.

                  Originally posted by KuPa View Post
                  Tere, kyssäriä laatikon toiminnasta...Eli tuli tuo auto pajalta eilen, tuli laatikosta öljyä pihalle (ei kaikkea) -> vaihdettiin putki laatikon ja lauhduttimen väliltä, lisättiin öljyt, vaihdettiin suodatin ja o-rengas.

                  Nyt kun eilen ajelin sillä, niin tuntu että vaihtaa myöhemmin (päästää korkeimmille kierroksille), kerran teki 80-90km/h että nyki, ei löytäny ilmeisesti vaihdetta, mut ei tehny enään uudestaan, motarilla päästi kierrokset mun mielestä aika korkeelle (pintakaasulla) ennen vaihtoa ja ei oiken tuntunu löytävän vitosvaihdetta, mut siis löyty kuitenkin. Automaatti on mulle aika uus juttu (ennen ollu manuaaleja), mikä on normi kierrosväli vaihteilla?? :think Steppi toimi hyvin ja muutenkin vaihtaa rivakasti ja huomaamattomasti (ei luista). En ennen remppaa oo ajatuksella seurannu laatikon toimintaa joten voi olla että on vainonharhaisuus iskeny!! Opetteleeko toi laatikko jotenkin toimintaa uusiksi?:think Ja pitääkö vaan ajaa että kamat kiertää laatikossa?:think Tulihan tekstiä, toivottavasti joku tajuaa edes jotain mun löpinöistä!
                  Ajoin juuri duuniin ja laatikon sekoilu jatkui-> Pihasta lähtiessä huudatti ykköstä pirun pitkään ja niin tekee joka vaihteella. Vaihteet kuitenni tuntuisi löytyvän mutta myöhään! Ongelma ei ilmeisesti ole mekaaninen, mutta pitäiskö toi jotenkin ohjelmoida uusiksi tai jotain..??:think
                  Last edited by KuPa; 06-01-2011, 12:01.
                  "530da touring -00"

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by KuPa View Post
                    :think

                    Kuulemma laitettu täyteen, mut tarkistan asian vielä huomenna.



                    Ajoin juuri duuniin ja laatikon sekoilu jatkui-> Pihasta lähtiessä huudatti ykköstä pirun pitkään ja niin tekee joka vaihteella. Vaihteet kuitenni tuntuisi löytyvän mutta myöhään! Ongelma ei ilmeisesti ole mekaanin, mutta pitäiskö toi jotenkin ohjelmoida uusiksi tai jotain..??:think
                    No ei tuo nyt oikein vakuuta.

                    Öljyn tarkastukselle löytyy ohje. Pääpiirteittäin taisi olla:
                    -Kone käynnissä, kaikki vaihteet läpi
                    -vaihteistoöljyn lämmöt 35-50 astetta
                    -tarkastusproppu auki. jos tulee aavistus yli on sopivasti. Jos ei niin liian vähän :think
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • KuPa
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 282
                      • suomi

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      No ei tuo nyt oikein vakuuta.

                      Öljyn tarkastukselle löytyy ohje. Pääpiirteittäin taisi olla:
                      -Kone käynnissä, kaikki vaihteet läpi
                      -vaihteistoöljyn lämmöt 35-50 astetta
                      -tarkastusproppu auki. jos tulee aavistus yli on sopivasti. Jos ei niin liian vähän :think
                      Ilmeisesti olet aika vakuuttunut että syy olisi tuo öljyn vähyys ja miekin toivon sitä, ois aika kivuton vaihtoehto! Joten aamusta pajalle takas ja saavat siellä tsetata asian! Ps. Kaiten tolla uskaltaa kuitenni illalla ajaa himaan ja sieltä pajalle (yht. about 30 km)?? :think
                      "530da touring -00"

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9158
                        • Oulu

                        Jää nähtäväksi, mutta ei tämä olisi ensimmäinen kerta, kun laatikko täytetään moottori sammutettuna (jää vajaaksi).
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • KuPa
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 282
                          • suomi

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Jää nähtäväksi, mutta ei tämä olisi ensimmäinen kerta, kun laatikko täytetään moottori sammutettuna (jää vajaaksi).
                          Itseeasiassa olivat kuulemma just lyömässä autoa käyntiin öljyn lisäystä varten, eilen ku soittelin aikataulusta. Mutta tiedä sitten...
                          "530da touring -00"

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            Mitä öljyä sinne lisättiin? Nää on aika tarkkoja oikeasta öljystä.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • KuPa
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 282
                              • suomi

                              Originally posted by Thuppu View Post
                              Mitä öljyä sinne lisättiin? Nää on aika tarkkoja oikeasta öljystä.
                              Soitinkin siitä, ku ei lukenu kuitissa. Itse mestaria joka lisäsi ölpän en saanu kiinni, mutta oli kuulemma laittettu nimenomaan bemmin omaa, mikä lukee kuulemma jossain lätkässä (kaiten jossain laatikon kyljessä tai...)
                              "530da touring -00"

                              Comment

                              • KuPa
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 282
                                • suomi

                                Ajoin juuri duuniin ja laatikon sekoilu jatkui-> Pihasta lähtiessä huudatti ykköstä pirun pitkään ja niin tekee joka vaihteella. Vaihteet kuitenni tuntuisi löytyvän mutta myöhään! Ongelma ei ilmeisesti ole mekaaninen, mutta pitäiskö toi jotenkin ohjelmoida uusiksi tai jotain..??:think[/QUOTE]

                                Täällä on nyt veikkailtu tota oljyn vähyyttä ja voihan se tosiaan ollakkin syy...mutta tuli mieleen että steppi toimii kuitenni hyvin (ainakin mun mielestä), niin onko niin että tuo mahdollinen öljyn vähyys vaikuttaisi vain automaatti puoleen? :think BTW, maanantaina pääsen vasta pajalle, joten mietityttää uskaltaako kuitenkin ajaa, mitä mieltä immeiset on??
                                "530da touring -00"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎