Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17534
    • Turku

    Originally posted by Mad_Mike View Post
    Öljyt (teboil diamond 5w 40) vaihdettu n.3tkm sitten, jolloin nollasin huoltovalon. Nyt sitten on yhtäkkiä jälellä vaan yks vihree laatikko ja joinakin päivinä kaikki vihreet palaa (siis sen hetken kun auton laittaa käyntiin). Mistä tuo sekoilu johtuu?

    Pakkasesta, kosteudesta?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • bemu-freak
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 277
      • Kerava

      Jos mittaristossa on pikselivikaa, niin liittyy siihen tuo huoltovalojen epämääräinen toiminta.
      BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
      ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

      Comment

      • nappaako
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 22
        • Kuu

        Minkälainen homma on laittaa defan sisähaaroitussarja? Onko läpivienti valmiina ja missä kohdassa?

        Autona: 523i -98

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by kaikkone View Post
          Onkos noiden pyyhkijöiden napsuntaan tullu ratkaisua?,

          Sulkamerkkiä vaihettava vain?

          Mietin tässä tuota patenttirakennelmaa, olikoha se ny E46:sen pyyhkijänvarret & E39:n varret sekotettuna sinisen pikaliiman avulla sais aikaseks sellasen et sais rungottomat kiinni?.
          Siis "hyppiikö" sulla sulka lasilla?

          Siihen auttaa varren kiertäminen niin että sulka osuu taas oikeassa kulmassa lasiin, eikä "syrjällään".

          Auttaa siihen asti, että koitat taas pyyhkiä lasi kun sulat ovat jäätyneet kiinni
          Olli.

          Comment

          • mailman
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 8003
            • Vantaa

            Originally posted by nappaako View Post
            Minkälainen homma on laittaa defan sisähaaroitussarja? Onko läpivienti valmiina ja missä kohdassa?

            Autona: 523i -98
            Vänkärin puolelta, sulakerasian alta (eli ilmanputsari koteloineen veke ensin) pitäisi aika kivuttomasti mennä.
            Sisältä toki mattoa reilusti pois edestä, myös hanskalokero saattaa olla edessä.
            G01 ///M40i '19
            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
            E39 ///M5 '00

            Comment

            • saulgoltz
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 87
              • Mäntsälä

              Tämän lisäksi ilmeni seuraava ihmetys; ääni häviää kokonaan aina jossain vaiheessa, eikä palaa, ellei radiota/autoa sammuta hetkeksi aikaa ja starttaa uudestaan....:think

              Olisko mitään ideoita..?



              Originally posted by saulgoltz View Post
              Kun nyt sitten vihdoin radio yms. I-Bus vermeet on saatu pelittämään, niin kysymys radiosta...: Radio siis navi/kasetti, e39 -00...

              Kanavia löytyy enemmän kuin laki sallii, ja äänenlaatu hyvä, mutta pätkii epäsäännöllisesti sillointällöin, vaihtelevin välein...

              Hakeekohan se kokoajan parempaa signaalia, esim. Suomipop välillä 98.1 ja 103.4...?

              Ja jos näin, niin mitä tehdä, jottei se "pomppisi" noiden taajuuksien välillä, ääni siis häviää aina hetkeksi kokonaan....? :think

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                Originally posted by saulgoltz View Post
                Tämän lisäksi ilmeni seuraava ihmetys; ääni häviää kokonaan aina jossain vaiheessa, eikä palaa, ellei radiota/autoa sammuta hetkeksi aikaa ja starttaa uudestaan....:think

                Olisko mitään ideoita..?
                Tsekkaapa radiomodulin liittimet huolellisesti peräkontin puolelta...? :think
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by Rocla View Post
                  Siis "hyppiikö" sulla sulka lasilla?

                  Siihen auttaa varren kiertäminen niin että sulka osuu taas oikeassa kulmassa lasiin, eikä "syrjällään".

                  Auttaa siihen asti, että koitat taas pyyhkiä lasi kun sulat ovat jäätyneet kiinni
                  Eijei, tuo napsunta on sitä kun pyyhkijät käy ylhäällä ääriasennossa ja lähtee takaisinpäin, siinä vaihtokohdassa tulee semmonen ihme napsaus.
                  Tuota on kuulemma ollut useammallakin ja uudet sulat on auttanut vain jonkin aikaa. Pitäisi varmaan opetella jättämää välillä sulat eri asentoon kun sammuttaa auton.

                  Comment

                  • saulgoltz
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 87
                    • Mäntsälä

                    Täytyypä tutkia, niistähän tosiaan oli ryöstetty aiemmin piuhat jälkiasennetulle mankalle, pitää käydä vielä uudestaan läpitte....

                    Saako noitten takakontin boksien/navinäytön pinniliittimiä uusia mistään, useemmasta ainakin lukkomekanismit rikki...?:think


                    Originally posted by mailman View Post
                    Tsekkaapa radiomodulin liittimet huolellisesti peräkontin puolelta...? :think

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Originally posted by kaikkone View Post
                      Eijei, tuo napsunta on sitä kun pyyhkijät käy ylhäällä ääriasennossa ja lähtee takaisinpäin, siinä vaihtokohdassa tulee semmonen ihme napsaus.
                      Tuota on kuulemma ollut useammallakin ja uudet sulat on auttanut vain jonkin aikaa. Pitäisi varmaan opetella jättämää välillä sulat eri asentoon kun sammuttaa auton.
                      Mulla muistaakseni tekee samaa... jos tämä selviää niin ilmoitteleppa mullekin

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        Originally posted by saulgoltz View Post
                        Täytyypä tutkia, niistähän tosiaan oli ryöstetty aiemmin piuhat jälkiasennetulle mankalle, pitää käydä vielä uudestaan läpitte....

                        Saako noitten takakontin boksien/navinäytön pinniliittimiä uusia mistään, useemmasta ainakin lukkomekanismit rikki...?:think
                        Saa merkkiliikkeestä, eikä edes maksa paljoa
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by kaikkone View Post
                          Eijei, tuo napsunta on sitä kun pyyhkijät käy ylhäällä ääriasennossa ja lähtee takaisinpäin, siinä vaihtokohdassa tulee semmonen ihme napsaus.
                          Tuota on kuulemma ollut useammallakin ja uudet sulat on auttanut vain jonkin aikaa. Pitäisi varmaan opetella jättämää välillä sulat eri asentoon kun sammuttaa auton.
                          Sulan kiinnityksessä olevien välyksien poisto vähentää tuota selvästi. Tästä(kin) oli täällä jo taannoin juttua. Tuolla viestistä #38 eteenpäin:
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Kumminko päin tuo nyt sitten menee noissa LCM yksiköissä, pitääkö valita LWR vai ohne LWR jos on käsisääteiset valot?
                            Olli.

                            Comment

                            • jsr85
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1375
                              • Oulainen

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Kumminko päin tuo nyt sitten menee noissa LCM yksiköissä, pitääkö valita LWR vai ohne LWR jos on käsisääteiset valot?
                              ohne LWR=ilman automaattista valojen korkeudensäätöä.
                              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9158
                                • Oulu

                                Originally posted by Rocla View Post
                                Kumminko päin tuo nyt sitten menee noissa LCM yksiköissä, pitääkö valita LWR vai ohne LWR jos on käsisääteiset valot?
                                Just toisin päin kuin jsr totesi. Manuaalisäätöisessä LCM hoitaa valojen säädön. Xenoneilla automaattista korkeussäätöä varten on oma purkki, eli tuossa "ohne LWR" versiossa LCM:llä ei ole manuaalisen korkeussäädön komponentteja. Niissä manuaalista varten tarkoitetuissa purkeissa voi vielä lukea "mit manuelle LWR".
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎