E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Meinasinkin tuosta avauksesta ilman sähköä. Kahvan nostelut taitaa riippua vähän korimallistakin.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Ai lämmitystä ei ole? Nimenomaan E39:ssä se toimii noin. Kahva ylös 30sek ja se aktivoituu :think
      Missä tilassa auto pitää olla jotta tuo toimii? Mistä lämmityksen huomaa? En löydä WDS:stä mitään tuohon liittyvää, joten asia ihmetyttää.
      E39 528iA

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1372
        • Oulainen

        Originally posted by TJJ View Post
        Missä tilassa auto pitää olla jotta tuo toimii? Mistä lämmityksen huomaa? En löydä WDS:stä mitään tuohon liittyvää, joten asia ihmetyttää.
        Todennäköisesti ovet lukossa ja virrat pois

        Muistaakseni käyttöohjekirjasta löytyy tuosta lämmityksestä juttua.
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7468
          • Oulu

          Originally posted by jsr85 View Post
          Muistaakseni käyttöohjekirjasta löytyy tuosta lämmityksestä juttua.
          Vuosimallien 2000 ja 2001 manuaaleista en löytänyt mitään tuohon viittaavaa.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1372
            • Oulainen

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Vuosimallien 2000 ja 2001 manuaaleista en löytänyt mitään tuohon viittaavaa.
            Muisitin väärin
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              Originally posted by jsr85 View Post
              Todennäköisesti ovet lukossa ja virrat pois

              Muistaakseni käyttöohjekirjasta löytyy tuosta lämmityksestä juttua.
              Nosta oven kahvaa n. 5sek ajan ja laske irti... Lukko lämpenee 20-40sek ajan. Toimenpide voidaan suorittaa 3 kertaa, jonka jälkeen pitää odottaa 30min:think

              Comment

              • mijuko
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 951
                • ۩□□۩

                Lisää lukko-asiaa... Miten avaimella saa kytkettyä alkuperäisen hälyttimen pois päältä ja taas päälle. Kauko-ohjaimella tulee yleensä avattua, mutta joskus oon vaan hätääntyny kun on suoraan avaimella roplannu autoon ja hälytin soi

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by mijuko View Post
                  Nosta oven kahvaa n. 5sek ajan ja laske irti... Lukko lämpenee 20-40sek ajan. Toimenpide voidaan suorittaa 3 kertaa, jonka jälkeen pitää odottaa 30min:think
                  Missä tuo on neuvottu?
                  E39 528iA

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by mijuko View Post
                    Lisää lukko-asiaa... Miten avaimella saa kytkettyä alkuperäisen hälyttimen pois päältä ja taas päälle. Kauko-ohjaimella tulee yleensä avattua, mutta joskus oon vaan hätääntyny kun on suoraan avaimella roplannu autoon ja hälytin soi
                    Ei minulla soi vaikka avaan avaimella. Tuohan on koodattavissa, mutta minulla tuo on alkuperäisenä toiminut noin. Lukkopesässä on tuota varten kytkin, jos se on rikki/piuha poikki, niin silloin varmaankin häly alkaa huutamaan.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Missä tuo on neuvottu?
                      Bimmerforums.com syövereistä muistan lukeneeni:think

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7468
                        • Oulu

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Ei minulla soi vaikka avaan avaimella.
                        Ei soi mullakaan. Pari-kolme kertaa ei ole mukana olleen avaimen kaukosäätö syystä tai toisesta pelannut ja aina on päässyt avaimella sisälle sentään.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by mijuko View Post
                          Bimmerforums.com syövereistä muistan lukeneeni:think
                          Joo, sieltä löytyi, mutta ohje koskee E34:ää. Ja ETK:sta löytyy E34:n kohdalta kuva jossa lukkopesän ympärillä olevaan renkaaseen menee johto jonka päässä on virtaliitin. Mutta E39:stä ei tuota löydy. Joten edelleen ihmettelen miten E39:n lukkopesä lämpiää? Uskon voimalla ilmeisesti...
                          E39 528iA

                          Comment

                          • NikoTD
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2006
                            • 31
                            • Turku

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Ei E39:n ohjekirjassa lue mitään kahvan nostosta. Joten onkohan sillä mitään merkitystä tässä asiassa? Ohjekirjassa sanotaan vain, että kiertämällä avainta ääriasentoihin voidaan ovi avata tai lukita. Tosin eikös joissain malleissa mennyt lukkopesän lämmitys päälle kun kahvaa nosti? Ilmeisesti E39:ssä ei tuota ole.

                            No luki tai ei niin toi on kyllä tänään aamulla aika tarkkaan testailtu
                            Ei auennut ovi vaikka miten käänteli avainta ja nostelin myös kahvaakin mutta randomisti, ovi aukes vasta sitten kun teki nimen omaan noin miten mulle neuvottiin eli avaimesta vastapäivään ekaan kohtaan, kahva ylös ja avaimesta toinen samallainen kääntö lisää niin johan alkoi aukeamaan.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by NikoTD View Post
                              No luki tai ei niin toi on kyllä tänään aamulla aika tarkkaan testailtu
                              Ei auennut ovi vaikka miten käänteli avainta ja nostelin myös kahvaakin mutta randomisti, ovi aukes vasta sitten kun teki nimen omaan noin miten mulle neuvottiin eli avaimesta vastapäivään ekaan kohtaan, kahva ylös ja avaimesta toinen samallainen kääntö lisää niin johan alkoi aukeamaan.
                              Tuo kahvan nostokin on näköjään E34:stä peräisin oleva ohje:
                              Although the passenger door lock is no more...the doors, trunks (sedan), and hatch (on Tourings) can all be opened manually when there is a power failure. And from the 2000 model year-up...the doors can be opened from the inside EVEN if the car is double-locked with the master key. Just press t

                              There is no need to LIFT & HOLD the door handle any longer (like in the e34)...you just insert the key and turn it counter-clockwise PAST the position that normally actuates the power unlock (this is where many screw-up when trying the manual unlock...they stop where they normally turn the key).
                              E39 528iA

                              Comment

                              • NikoTD
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2006
                                • 31
                                • Turku

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Tuo kahvan nostokin on näköjään E34:stä peräisin oleva ohje:
                                Although the passenger door lock is no more...the doors, trunks (sedan), and hatch (on Tourings) can all be opened manually when there is a power failure. And from the 2000 model year-up...the doors can be opened from the inside EVEN if the car is double-locked with the master key. Just press t

                                There is no need to LIFT & HOLD the door handle any longer (like in the e34)...you just insert the key and turn it counter-clockwise PAST the position that normally actuates the power unlock (this is where many screw-up when trying the manual unlock...they stop where they normally turn the key).
                                Hämmentävää koska mulla nimen omaan oli ennen e34 mutta ei mulla ollut mitään hajua koko kahvan nosto hommasta mutta en taas saanut e39 ovia auki ennen tuota neuvoa. Täytyykin huomenna kokeilla ihan piruuttain tota vielä kun on akkukin irti autosta. Jos vaikka oon aamulla ollu niin nukuksissa ja hermona yhtäaikaa etten edes itse tiedä miten lopulta sen oven auki sain

                                Comment

                                Working...
                                X