Pikaista apua kaivataan!
Tuli sitten pienestä huoltotoimenpiteestä suurempi päänvaiva. Potilaana tällä kertaa e39 520d vuosimallia 01 (käsittääkseni siis M47).
Ensimmäinen dieselvehje, joten opiskellaan sitä mukaa kun tehdään.
Vaihdoin tuossa sitten diesel suodattimen, oireita ei ollut mutta tapanani on monesti "ylihuoltaa" autoa. Vanha suodatin pois ja uutta tilalle, uuteen tietysti lorotin naftaa yhtä paljon mitä vanhasta tuli pois. Käytännössähän operaatio meni kuten ajattelinkin, kunnes tuli käynnistyksen aika.
Auto hörähti käymään (tottakai, vanhat löpöt letkuista?) jonka jälkeen sammui. Virtoja olin pitänyt aina minuutin jaksoissa päällä noin 7-10 kertaa (pumpun pyöritystä? kuulee kyllä kun käy). No ajattelin että uutta perään vaan, pitkä ~30 sekunnin startti, eikä tapahdu mitään.
No, seuraavaksi jumppasin taas virtoja päälle ja pois moneen otteeseen, välillä koettaen pitkää starttia. Ja kun ei vaan tapahdu!
Tyhmänä tietysti sahasin ja käyttelin virtoja välissä päällä niin kauan että rupesi jo virta loppumaan, ja auto onkin nyt kiinni akkulaturissa pihassa.
Miksi auto ei käynnisty? Tarviiko näitä jollain tapaa ilmata? Miten tämä tapahtuu? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Prkl kun ei mistään löydy infoa naftasuodattimen vaihdosta. Google ja foorumin haku käynyt kuumina tunteja, mutta ei vaan tahdo löytyä. Pitäisikö operaation olla ihan plug & pray? Alfamerin korjausopaskaan ei dieseleitä käsittele...
Nopeita vastauksia kaivataan! Kiitos jo etukäteen!
Tuli sitten pienestä huoltotoimenpiteestä suurempi päänvaiva. Potilaana tällä kertaa e39 520d vuosimallia 01 (käsittääkseni siis M47).
Ensimmäinen dieselvehje, joten opiskellaan sitä mukaa kun tehdään.
Vaihdoin tuossa sitten diesel suodattimen, oireita ei ollut mutta tapanani on monesti "ylihuoltaa" autoa. Vanha suodatin pois ja uutta tilalle, uuteen tietysti lorotin naftaa yhtä paljon mitä vanhasta tuli pois. Käytännössähän operaatio meni kuten ajattelinkin, kunnes tuli käynnistyksen aika.
Auto hörähti käymään (tottakai, vanhat löpöt letkuista?) jonka jälkeen sammui. Virtoja olin pitänyt aina minuutin jaksoissa päällä noin 7-10 kertaa (pumpun pyöritystä? kuulee kyllä kun käy). No ajattelin että uutta perään vaan, pitkä ~30 sekunnin startti, eikä tapahdu mitään.
No, seuraavaksi jumppasin taas virtoja päälle ja pois moneen otteeseen, välillä koettaen pitkää starttia. Ja kun ei vaan tapahdu!
Tyhmänä tietysti sahasin ja käyttelin virtoja välissä päällä niin kauan että rupesi jo virta loppumaan, ja auto onkin nyt kiinni akkulaturissa pihassa.
Miksi auto ei käynnisty? Tarviiko näitä jollain tapaa ilmata? Miten tämä tapahtuu? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Prkl kun ei mistään löydy infoa naftasuodattimen vaihdosta. Google ja foorumin haku käynyt kuumina tunteja, mutta ei vaan tahdo löytyä. Pitäisikö operaation olla ihan plug & pray? Alfamerin korjausopaskaan ei dieseleitä käsittele...
Nopeita vastauksia kaivataan! Kiitos jo etukäteen!

Comment