memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8975
    • Kellokoski

    Originally posted by Masu View Post
    Vaihdoin kumit keskenään ja todellakin tuo nuljahdus urien yli ajaessa tuntui hävinneen. Enpäs olisi kyllä osannut odottaa että sekarengastus noin pahan ongelman toisi. Tästä seuraakin jatko kyssäri jos laitan auton alle koko sarjan NS-2 tuolla 225/55-16 koolla niin onkos auto edelleenkin nulju ajeltava? Olisko viisainta vain ostaa koko sarja Michelinejä ja unohtaa halvemmat renkaat tyystin? Matalaprofiiliset renkaat ei tunnu houkutelevalta valinnalta.
    Laita nuo nankangit kiertoon ja jotain vähän tukevampaa rengasta tilalle.
    Matalaprofiiliset toimii hienosti kunhan alusta on ehjä ja pyöränkulmat säädetty niille + sopivat mukavuuspainotteiset renkaat alla. Itsellä nyt 235/35ZR19 ja 275/30ZR19 + M-Sport alusta ja todella hyvä ajaa maantiellä. Kaupungissa toki hieman epämukavat kun on tuota kumia niin vähän.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Masu View Post
      Vaihdoin kumit keskenään ja todellakin tuo nuljahdus urien yli ajaessa tuntui hävinneen. Enpäs olisi kyllä osannut odottaa että sekarengastus noin pahan ongelman toisi. Tästä seuraakin jatko kyssäri jos laitan auton alle koko sarjan NS-2 tuolla 225/55-16 koolla niin onkos auto edelleenkin nulju ajeltava? Olisko viisainta vain ostaa koko sarja Michelinejä ja unohtaa halvemmat renkaat tyystin? Matalaprofiiliset renkaat ei tunnu houkutelevalta valinnalta.
      Kyllä noiden Nankang:ien hukkaaminen on järkevin vaihtoehto mikäli haluat pitää jostain käsittämättömästä syystä e60/51:ssä tuon 16" vannekoon.
      NS-2:ten vahvuudet näkyy vasta yli 17"-18" kokoluokissa ko.runkorakenteensa vuoksi kun taas misukalla ja contilla se käytännössä on päinvastoin, eli ne toimii tuohon n.17" kokoluokkaan asti Suomen uraisilla+karkeilla+kallistetuilla teillä.
      sinuna heivaisin kummatkin ko."nuljukumit" pois ja pistäisin alle kierroksen
      17"-18"(-19") Hankook Ventus k104 tai k107:ia alle ja pääset oikeasti nauttimaan hiljaisesta, vetelemättömästä ja nautinnollisesta e60:stä ilman kompromisseja.
      Last edited by Hemi; 11-09-2009, 12:10.

      Comment

      • Exami
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 986
        • Hyvinkää, Tuusula

        Nangkangien vahvuus näkyy sankassa savussa kun ajaa pyörivin renkain esim parkkipaikkaa ympäri
        sigpic
        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

        Comment

        • Masu
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 10

          Originally posted by Hemi View Post
          Kyllä noiden Nankang:ien hukkaaminen on järkevin vaihtoehto mikäli haluat pitää jostain käsittämättömästä syystä e60/51:ssä tuon 16" vannekoon.
          NS-2:ten vahvuudet näkyy vasta yli 17"-18" kokoluokissa ko.runkorakenteensa vuoksi kun taas misukalla ja contilla se käytännössä on päinvastoin, eli ne toimii tuohon n.17" kokoluokkaan asti Suomen uraisilla+karkeilla+kallistetuilla teillä.
          sinuna heivaisin kummatkin ko."nuljukumit" pois ja pistäisin alle kierroksen
          17"-18"(-19") Hankook Ventus k104 tai k107:ia alle ja pääset oikeasti nauttimaan hiljaisesta, vetelemättömästä ja nautinnollisesta e60:stä ilman kompromisseja.
          Niin tuo mun pirssi on e39. Mutta olettaisin että suositus suuremmasta tuumakoosta säilyy. On oikeastaan kaksi syytä miksi tuohon 16" rengaskokoon olen niin kovin kiintynyt.
          1. Oletus siitä että ne ovat edukkaampia kun isommat tuumakoot, toisaalta ilmeiseti isomalla tuumakoolla voisin ostaa noita edukkaampia renkuloita... Uudet vanteet toki maksaisivat varmaan jotakin.
          2. Täällä maaseudulla joudun ajelemaan jonkin verran ei niin hyväkuntoisia sorateitä joilla nykyinen rengas/jousitus yhdistelmä on ihan kohtuullisen kova joten renkaiden profiilien madaltaminen ei ihan heti tule mieleen. Eikä autoa sovi rahtustakaan madaltaa.

          Mistä muuten saisi netistä katseltua asiallisia ja edukkaita vanteita jos nyt kuitenkin harkitsisi noita matalamman profiilin kesäkumeja.

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7468
            • Oulu

            Originally posted by Masu View Post
            Mistä muuten saisi netistä katseltua asiallisia ja edukkaita vanteita jos nyt kuitenkin harkitsisi noita matalamman profiilin kesäkumeja.
            No nää ei ainakaan ole kalleimmasta ja rumimmasta päästä: http://www.bmautosport.co.uk/index.p...et_add_ad_cat=

            Myös ebay.de tietysti löytyy joskus orggisvanteita mutta maksaahan niiden rahtaus Suomeen aina jotain.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • 174000
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2008
              • 1178
              • Tuusula

              Originally posted by 174000 View Post
              Lisätään vielä muutama huomio tuosta ratin kampeamisesta. Jos ratista päästää irti n. 90km/h vauhdissa niin useimmiten ratti alkaa itsestään ohjata oikealle. Harvemmin ratti pysyy suorassa, mutta tällöinkin auto alkaa viettää oikealle päin. Kun vauhtia on todella vähän tai alkaen 140 km/h niin tällöin ongelmaa ei ole. Oikea takarengas näyttää sisäreunastaan kuluneemmalle kuin ulkoreuna. Eli renkaat olivat saattaneet kulua jo ennen suuntausta epätasaiseksi. Saapa nähdä miten käy kun pannaan uuden karheat 16" HKPL 5 nastarenkaat alle.
              Eilen tuli nakattua 205/60/16 talvikumit alle ja loppui vetely kuin seinään 235/45/17 GY F1 jäljiltä, joista ainakin takarenkaat ovat aika loppu. Aika tasaisesti näyttivät olleen kuitenkin kuluneet. Ei myöskään enää ratti kampea oikealle.

              Voiko tästä nyt päätellä niin, että tuo vetely ja ratin kampeus johtuivatkin renkaista? Epälemättä alustassakin on jotain väljyyttä, mutta luulisi että myös talvirenkailla aikasempia ongelmia esiintyisi.
              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
              '02 VW Golf 1.4i
              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8975
                • Kellokoski

                Originally posted by 174000 View Post
                Eilen tuli nakattua 205/60/16 talvikumit alle ja loppui vetely kuin seinään 235/45/17 GY F1 jäljiltä, joista ainakin takarenkaat ovat aika loppu. Aika tasaisesti näyttivät olleen kuitenkin kuluneet. Ei myöskään enää ratti kampea oikealle.

                Voiko tästä nyt päätellä niin, että tuo vetely ja ratin kampeus johtuivatkin renkaista? Epälemättä alustassakin on jotain väljyyttä, mutta luulisi että myös talvirenkailla aikasempia ongelmia esiintyisi.
                Ei vaan nuo pehmeämpirunkoiset talvikumit antaa enemmän anteeksi pieniä alustan välyksiä.

                Omassakin tilanne parani tilapäisesti ennen alustaremonttia kun vaihdoin 235/35/19" nankangit 235/45/17 uniroyalien tilalle.

                Keväällä viimestään uutta palikkaa alustaan
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1178
                  • Tuusula

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Ei vaan nuo pehmeämpirunkoiset talvikumit antaa enemmän anteeksi pieniä alustan välyksiä.

                  Omassakin tilanne parani tilapäisesti ennen alustaremonttia kun vaihdoin 235/35/19" nankangit 235/45/17 uniroyalien tilalle.

                  Keväällä viimestään uutta palikkaa alustaan
                  Voi prkl, eikö se alusta nyt korjaantunutkaan itsestään.
                  Jep, alusta kuntoon viimostaan keväällä, jos menee katsastuksesta läpi. Sitten uudet vanteet ja renkaat 18"/19". Ja auto myyntiin.
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by 174000 View Post
                    Voi prkl, eikö se alusta nyt korjaantunutkaan itsestään.
                    Jep, alusta kuntoon viimostaan keväällä, jos menee katsastuksesta läpi. Sitten uudet vanteet ja renkaat 18"/19". Ja auto myyntiin.
                    Kyllä se uraherkkyys tässä kohtaa johtui osin myös renkaasta. Niin mallista kuin siitäkin että se oli loppuun kulunut.

                    Comment

                    • Piikki
                      Newbiemmer
                      • Jan 2009
                      • 7

                      Minulla e39 530dA Touring -01 250tkm, alusta tikissä uusittu lähes kaikki. Mutta ohjaus jäykkä eikä keskitä. Todella kurja ajaa ko kokoajan saa rattia veivata kun ei meinaa ojien välissä pysyä.. Onko ohjaukseen mitään lääkettä??

                      Renkaat kesällä nokia 18tuumaa ja talvella bridgestone 17tuumaa

                      Pyörät suunnattu vasta..

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1960
                        • Hki

                        Originally posted by Piikki View Post
                        Minulla e39 530dA Touring -01 250tkm, alusta tikissä uusittu lähes kaikki. Mutta ohjaus jäykkä eikä keskitä. Todella kurja ajaa ko kokoajan saa rattia veivata kun ei meinaa ojien välissä pysyä.. Onko ohjaukseen mitään lääkettä??

                        Renkaat kesällä nokia 18tuumaa ja talvella bridgestone 17tuumaa

                        Pyörät suunnattu vasta..
                        Kyllähän ohjaus jäikystyy renkaan levetessä, miten leveät nuo on? Ei se 16" pyörilläkään mikään pingotettu ohjaus ole mikä on samantien suorassa kuten joissain autoissa. Saattaa olla enemmän ominaisuus kuin vika

                        Comment

                        • Piikki
                          Newbiemmer
                          • Jan 2009
                          • 7

                          Muistaakseni 235 leveät. Kahdessa edellisessä e39:ssä ei ollut ko. ongelmaa vaan kulkivat kyllä hyvin maantiellä mutta tämä peli ei oikein miellyttävästi mene.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Piikki View Post
                            Minulla e39 530dA Touring -01 250tkm, alusta tikissä uusittu lähes kaikki. Mutta ohjaus jäykkä eikä keskitä. Todella kurja ajaa ko kokoajan saa rattia veivata kun ei meinaa ojien välissä pysyä.. Onko ohjaukseen mitään lääkettä??

                            Renkaat kesällä nokia 18tuumaa ja talvella bridgestone 17tuumaa

                            Pyörät suunnattu vasta..
                            Perssonien yläpään laakerit? Siis mikäli tuo rengas on Nokia NRY?

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8975
                              • Kellokoski

                              Originally posted by Piikki View Post
                              Muistaakseni 235 leveät. Kahdessa edellisessä e39:ssä ei ollut ko. ongelmaa vaan kulkivat kyllä hyvin maantiellä mutta tämä peli ei oikein miellyttävästi mene.
                              Niin ja mitä kaikkea sinne nyt oli sitten jo uusittu?
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • 174000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2008
                                • 1178
                                • Tuusula

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Kyllä se uraherkkyys tässä kohtaa johtui osin myös renkaasta. Niin mallista kuin siitäkin että se oli loppuun kulunut.
                                Toinen takarengas oli kuluneempi kuin toinen ja mutta aika tasaisesti molemmat oli kuluneet. Ehkä ex omistaja on piheyttään vaihtanut vaan toisen renkaan johonkin käytettyyn. Tiedä sitten miten tuollaiset pienet erot takarenkaissa voivat vaikuttaa...

                                Tänään auto kuitenkin hujahti katsastuksesta heittämällä läpi, eikä inssi löytänyt väljyyttä mistään, vaikka pyysin kunnolla tutkimaan ja väitin, että väljää siellä jossakin on.
                                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                                '02 VW Golf 1.4i
                                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X