memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Piikki
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 7

    Japajapa

    Noniin, laitettiin alle Eibach Pro kit -35mm alustajouset ja rupeshan ne ajo-ominaisuudet löytymään!! Ohjaus reagoi huomattavasti pienempiin liikkeisiin ja auto kulkee paljon suorempaan.. Kyyti parani huomattavasti, alustan pintakovuus häipyi kähes kokonaan ja kallistelu loppui. Nyt voi taas nauttia peeämveellä huristelusta Olen muihinkin merkkeihin laittanut Eibachin jousia ja aina positiivisesti yllättynyt. Perä näyttää kyllä nyt olevan vähänmatalemmalla kuin keula mutta jospa se siitä tasottuisi

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10114
      • KVLA

      Ed.Ei mitn...

      Comment

      • whector
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 169
        • N/a

        moro! mulla on 18" ja 8.5 leveät bbs:n vanteet. kun kesä taas tulee, niin millaiset renkaat noille kannattaisi laittaa kun on e39 sedan eibachin madallutetulla alustalla?

        rengaskauppias puhui että taakse kannattaisi laittaa leveämmät renkaat kuin eteen? mulla oli viime kesän 225/40/18 renkaat edessä ja takana.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          Originally posted by whector View Post
          moro! mulla on 18" ja 8.5 leveät bbs:n vanteet. kun kesä taas tulee, niin millaiset renkaat noille kannattaisi laittaa kun on e39 sedan eibachin madallutetulla alustalla?

          rengaskauppias puhui että taakse kannattaisi laittaa leveämmät renkaat kuin eteen? mulla oli viime kesän 225/40/18 renkaat edessä ja takana.
          Noille 8,5" vanteille itse laittaisin 235/40R18 ympäriinsä.Noiden pariksi taakse sopisi 265/35R18,mutta ei istu nätisti 8,5" vanteelle.Vaatisi vähintään 9" vanteen.

          Comment

          • whector
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 169
            • N/a

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Noille 8,5" vanteille itse laittaisin 235/40R18 ympäriinsä.Noiden pariksi taakse sopisi 265/35R18,mutta ei istu nätisti 8,5" vanteelle.Vaatisi vähintään 9" vanteen.
            mitäs tuossa sitten "tapahtuu" jos laittaa ton 265:sen 8.5:lle?

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 5014
              • Forssa

              Originally posted by whector View Post
              mitäs tuossa sitten "tapahtuu" jos laittaa ton 265:sen 8.5:lle?
              Rengas on liian leveä vanteeseen nähden jolloin renkaan reunat tulevat yli vanteen reunojen jolloin rengasta joutuisi supistamaan reunoilta liikaa.

              Lisäksi vaikka sen siihen saisikin niin näyttäisi kyllä todella typerältä.

              245 on vielä ihan jees 8,5" vanteelle.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • TRA_60
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 81
                • oulu

                Yes

                Taasen maistuu ajo e39:llä. Kaikki sai alkunsa, kun emäntä tuumasin hetken autolla ajettuaan, jotta renkaat tai auto menee vaihtoon. Nuo 15" renkaat pitäisi kieltää ko. auton kohdalla, ajettavuus noilla kottikärryn renkailla on aivan järkyttävä. Pyöräytin alle 17" renkaat ja vanteet, koko auto muuttui todella loistavaksi. Menee kuin juna tukevasti ja erittäin suuntavakaasti, mukavuus ei kärsinyt ollenkaan. Auto on selvästi parhaimmillaan 17" tai isommilla rattailla. Niin ja ajan paljon työkseni, joten suosittelen lämpimästi noiden alamittaisten 205/65/15" renkaiden vaihtamista esim 235/45/17" jotka toimivat Loistavasti
                Nykyiset W212 & W210
                ex. E60 LCI
                ex. 525i LCI
                ex. 520i LCI

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  Originally posted by Kentsu View Post
                  Minulla tuskin takapään puslat on enää ihan tikissä, joten jossain vaiheessa käyn varmaankin niiden kimppuun. Lukemani perusteella ainakin pitäisi muuttua kummasti, ja ehkä parempi että haukun / kehun sen jälkeen enemmän, jos muistan...
                  Nyt kun muistan niin päivitetään perskeles tuntoja kun sittemmin on nuo takakelkan puslat tullut vaihdettua. Eli kyllähän se suuntavakaammaksi muuttui. Sanoisin orggiskoon 16" kesärenkailla "hyvä". Talvinakit on edelleen 15" ja kieltämättä muljuaahan se jonkin verran edelleen vaikka käytän ylipaineita. Kuitenkin ihan menettelee, varsinkin verrattuna siihen tilanteeseen ennen puslien vaihtoa kun rupes oikeen kyrsimään, varsinkin sivutuulien esiintyessä.
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • 174000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 1178
                    • Tuusula

                    Mitkä osat nyt kannattaa tuolta etupäästä laitattaa uusiksi, jotta pääsen ratin vinoudesta ja ratin tärinästä jarrutettaessa? Raidetangot, reaktiotangot, alatukivarret, koiranluut? Onko muuta? Voisiko joku viisaampi antaa näille osanumerot, joilla ne saa?



                    Entäs mitä osaa kannattaa vaihtaa taka-akselille ennaltaehkäisevästi, kun mittarissa reilut 180tkm?
                    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                    '02 VW Golf 1.4i
                    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by 174000 View Post
                      Mitkä osat nyt kannattaa tuolta etupäästä laitattaa uusiksi, jotta pääsen ratin vinoudesta ja ratin tärinästä jarrutettaessa? Raidetangot, reaktiotangot, alatukivarret, koiranluut? Onko muuta? Voisiko joku viisaampi antaa näille osanumerot, joilla ne saa?



                      Entäs mitä osaa kannattaa vaihtaa taka-akselille ennaltaehkäisevästi, kun mittarissa reilut 180tkm?
                      Ei sinne sokkona mitään kannata vielä noilla kilometreillä vaihtaa, vaan korjataan ainoastaan se mikä on rikki. Todennäköisesti siellä on apukuskin alatukivarren ulkopää tai saman puolen raidepää kaput jos kilsat pitää paikkansa, mutta tämä on vain hyvä arvaus joten sen verran pitää keulaa saada ylös että tuon saa tsekattua.

                      Comment

                      • 174000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2008
                        • 1178
                        • Tuusula

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Ei sinne sokkona mitään kannata vielä noilla kilometreillä vaihtaa, vaan korjataan ainoastaan se mikä on rikki. Todennäköisesti siellä on apukuskin alatukivarren ulkopää tai saman puolen raidepää kaput jos kilsat pitää paikkansa, mutta tämä on vain hyvä arvaus joten sen verran pitää keulaa saada ylös että tuon saa tsekattua.
                        Ratti puoltaa vasemmallepäin. Eikös se kieli siitä, että väljyys on jossakin vasemmalla?
                        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                        '02 VW Golf 1.4i
                        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1845
                          • Kotona/Poissa

                          Originally posted by 174000 View Post
                          Ratti puoltaa vasemmallepäin. Eikös se kieli siitä, että väljyys on jossakin vasemmalla?
                          Miksi turhaan alkaa arvailemaan mitään, parempi että joko tutkii ite missä on väljää tai sitte vie auton pajalle.

                          Ei sitä vikaa yksinomaan ohjauksen puoltamisen perusteella kukaan fakiiri osaa päätellä. Tai sitte jos osaa, niin semmoselle kaverille kyllä löytyy töitä aina
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1178
                            • Tuusula

                            Originally posted by Havis View Post
                            Miksi turhaan alkaa arvailemaan mitään, parempi että joko tutkii ite missä on väljää tai sitte vie auton pajalle.

                            Ei sitä vikaa yksinomaan ohjauksen puoltamisen perusteella kukaan fakiiri osaa päätellä. Tai sitte jos osaa, niin semmoselle kaverille kyllä löytyy töitä aina
                            Niin no itse en osaa ja autoa ei jaksa käytättää joka kerta pajalla näytillä kun jotain ilmenee. Tämän takia olisin uusimassa osia kerralla, niin tietää sitten että asia on niiltä osin kunnossa.

                            Varaosat olisin ostamassa Saksanreissulta marmoritiskiltä. Mikä on muuten niiden hintataso, kannattaako sieltä ostaa?
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by 174000 View Post
                              Niin no itse en osaa ja autoa ei jaksa käytättää joka kerta pajalla näytillä kun jotain ilmenee. Tämän takia olisin uusimassa osia kerralla, niin tietää sitten että asia on niiltä osin kunnossa.

                              Varaosat olisin ostamassa Saksanreissulta marmoritiskiltä. Mikä on muuten niiden hintataso, kannattaako sieltä ostaa?
                              Aika umpikujassa ollaan mikäli itse et osaa etkä muidenkaan jaksa antaa tutkia missä ongelma oikeasti on?
                              Näin "etädiagnoosina" kun et saa kuin korkeintaan hyvän arvauksen, joten jonkun on vain kätensä tahrittava.
                              Ehjiä osia on kuitenkin ainakin minun mielestäni aika omitusta lähteä vaihtelemaan?

                              Comment

                              • 174000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2008
                                • 1178
                                • Tuusula

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Aika umpikujassa ollaan mikäli itse et osaa etkä muidenkaan jaksa antaa tutkia missä ongelma oikeasti on?
                                Näin "etädiagnoosina" kun et saa kuin korkeintaan hyvän arvauksen, joten jonkun on vain kätensä tahrittava.
                                Ehjiä osia on kuitenkin ainakin minun mielestäni aika omitusta lähteä vaihtelemaan?
                                Perimmäisenä ajatuksena tässä nyt kuitenkin olisi ostaa nuita varaosia jemmaan, jos niitä Saksan marmorilta kannattaa mukaan ostaa (?) ja vaihtaa sitten aikanaan kun joku ammattimies toteaa nykyiset vaihtokuntoisiksi. Eli kyllä minä jaksan antaa autoani huoltaa, kunhan itsellä on vain sitten ojentaa sopiva palikka tilalle. Ehjää ei tietenkään kannata vain uusimisen ilosta uusia, mutta autolla on kuitenkin ajettu se 180tkm, joten kovin kauaa ei erinäisten osien periksiantamista tarvinne odotella.
                                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                                '02 VW Golf 1.4i
                                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X