memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    No niin, toivottavasti selvisi tuo takapään rauhaton käytös!!! Eli, kävin katsastamassa tuon buimurin ja sanoin katsarille että tutki kunnolla alustan ripustukset... no ei löytynyt mitään ihmeellistä. Sitten kun katsastus oli ohi, ja vuodeksi leima kirjoitettu, niin katsari kysyi, että haluatko vielä että tutkitaan alustaa tarkemmin tuolla toisella montulla missä on parempi tärypöytä? ja ilman muuta suostuin. Tutkittiin takapäätä montusta käsin kun se kaukosäädintä käyttämällä heilutteli autoa joka suuntiin niin paljastui sitten apurungon puslat joista kaksi teki yli 1cm liikettä:think En vain nähnyt noita välyksiä itse taannoin kangella vääntämällä:think
    Nyt on uudet puslat tilauksessa ja saa nähdä kuinka auton käytös muuttuu... muuttuuko miksikään?
    Suosittelen kyllä tuota alustan tutkimista tuollasella tärypöydällä joka löytyy ainakin katsastus asemilta jos ei itse ole varma, kun tutkii kotona noita alustan osia.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      Olikos se se raskaankaluston sellain lätkä millä saa liikuteltua tavallaan neliön muotoista rataa?
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Olikos se se raskaankaluston sellain lätkä millä saa liikuteltua tavallaan neliön muotoista rataa?
        Taisi varmaan olla juurikin raskaankaluston tutkimiseen tarkoitettu pöytä. Todella hyvä laite alustan tutkimiseen.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          Antoko joka suuntaan periksi, vai enimmäkseen pituussuunnassa? :think
          Mietin vaan, kun siinä seisotaan jarrunpäällä (vai seisoitko tai joku muu?), niin kyllähän se tietenkin vääntää silloin autoa, mutta liekö sivusuunnassa mitään havaittavaa? Silloinhan kun kait enimmäkseen se rassaa ripusuksia, ja pituussuunnassa koko apurunkoa?

          Piru vie, onnistuiskohan itelläkin, jos olis päivä ettei ois hirveästi jonoa, että saisko katsastuksen jälkeen mennä rassattavaksi siihen, meinaan aiwan kamalaa ajaa halkeamapaikkojen yli.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Kyllä ne apurungon puslat on helpoin todeta irrottamalla yhden pultin kerrallaan ja vääntämällä puslan keskireiästä, jos näkyy halkeamia tai repeämiä niin vaihtokunnossa on.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Joistain pohjoisen Suomiautoista löytyy lisäksi vielä orggispuslia joissa ei ole havaittavissa repeytymiä, eli ne ovat päällisin puolin ihan ok, mutta eivät enään ajossa.
              Eli nekin kannattaa silti vaihtaa joka tapauksessa ja varsinkin farkuissa, jos ei ole vielä vaihdettu.

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Antoko joka suuntaan periksi, vai enimmäkseen pituussuunnassa? :think
                Mietin vaan, kun siinä seisotaan jarrunpäällä (vai seisoitko tai joku muu?), niin kyllähän se tietenkin vääntää silloin autoa, mutta liekö sivusuunnassa mitään havaittavaa? Silloinhan kun kait enimmäkseen se rassaa ripusuksia, ja pituussuunnassa koko apurunkoa?

                Piru vie, onnistuiskohan itelläkin, jos olis päivä ettei ois hirveästi jonoa, että saisko katsastuksen jälkeen mennä rassattavaksi siihen, meinaan aiwan kamalaa ajaa halkeamapaikkojen yli.
                Pituussuunnassa oikealta ensinmäinen pusla liikkui sentin ja narisi niin pirusti ja vasenmalta takinmainen liikkui kans aika kummallisesti vähäsen:think. No uudet vaihdan joka tapauksessa ja toivon että tulisi kuntoon. Olikos näissä sedaneissa harvoin nuota apurungon pusla ongelmia?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  Teillä joilla on talvirenkaina 15"/65-profiiliset kumit, niin onko teillä ongelmia auton huojunnan kanssa, esim ohituksissa? Kuka tunnustaa?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by janke View Post
                    Teillä joilla on talvirenkaina 15"/65-profiiliset kumit, niin onko teillä ongelmia auton huojunnan kanssa, esim ohituksissa? Kuka tunnustaa?
                    Bingo, täällä bingo!
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14578
                      • Oulu

                      Onhan tuo aika lulla noilla 205/60-16 kumeillaki vaikka 3bar paineita.

                      yli -25c ku meni ni oli jo siedettävä.
                      Last edited by zener; 19-03-2014, 22:25.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        Ok. Tätä kun lueskelin, niin jotkut kehuivat jopa 15"-rengasta parenmaksi ajaa kun joitain isomman kokoluokan renkaita:think Mutta vuosi ollut -08 lieneekö noista ajoista rekaitten runkoja "pehmennetty"? Mun auto on nytte todella vaarallinen ohituksissa ja vielä jos takana istuu 90kg heppu, niin tuo huojunta/lullaus korostuu entisestään! Oikein hävettää, kun töissä käyvät kanssa matkustajat ihmettelee, että miten helvetissä tää auto menee näin ja onko sulla laakerit paskana takaa.. ja sitten vielä kehutaan päälle, että paskoja autoja nää bemarit Ei, siinä auta selitellä renkaitten pehmeyttä, kun sitten kehutaan kiina autoja, että ei poka paljon heilu ja lutaja samalla rengas koolla!! Tuo edellinen on kyllä totta!
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Originally posted by janke View Post
                          Ei, siinä auta selitellä renkaitten pehmeyttä, kun sitten kehutaan kiina autoja, että ei poka paljon heilu ja lutaja samalla rengas koolla!! Tuo edellinen on kyllä totta!
                          Mut Kiina-lullat painaa puolet siitä mitä nää panssarivaunut, ja muutenkaan eihän niissä oo ees mitään kuluvaa alustassa, jäykät taka-akselit rumpujarruilla ja eessä alatukivari L-muotinen kahdella puslalla korissa jotka ei koskaan väljisty, alapallo ehkä 250tkm kohdalla jos kumi on menny rikki ja ja...

                          Se on kyllä tosiaan jännä miksi nää on niin "lullia", mutta kait se johtuu painosta yms?
                          Silti nää on parempia ajaa, vaikka toisinaan tuntuu lullilta, wtf?
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8282
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by janke View Post
                            Ok. Tätä kun lueskelin, niin jotkut kehuivat jopa 15"-rengasta parenmaksi ajaa kun joitain isomman kokoluokan renkaita:think Mutta vuosi ollut -08 lieneekö noista ajoista rekaitten runkoja "pehmennetty"? Mun auto on nytte todella vaarallinen ohituksissa ja vielä jos takana istuu 90kg heppu, niin tuo huojunta/lullaus korostuu entisestään! Oikein hävettää, kun töissä käyvät kanssa matkustajat ihmettelee, että miten helvetissä tää auto menee näin ja onko sulla laakerit paskana takaa.. ja sitten vielä kehutaan päälle, että paskoja autoja nää bemarit Ei, siinä auta selitellä renkaitten pehmeyttä, kun sitten kehutaan kiina autoja, että ei poka paljon heilu ja lutaja samalla rengas koolla!! Tuo edellinen on kyllä totta!
                            Ei siitä NIIN lulla tule kyllä millään renkailla että matkustajatkin huomaisi... Jotain on rikki... tai sitte takarenkaat tyhjät..
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Ei siitä NIIN lulla tule kyllä millään renkailla että matkustajatkin huomaisi... Jotain on rikki... tai sitte takarenkaat tyhjät..
                              Nii, iteki ajoin pari talvea sitte 205/65r15 pyörillä, ja oikein hyvät oli... Silloin ei kyllä ollu ees kulmat kohdallaan tai mikään muukaan.
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8975
                                • Kellokoski

                                Originally posted by janke View Post
                                Ok. Tätä kun lueskelin, niin jotkut kehuivat jopa 15"-rengasta parenmaksi ajaa kun joitain isomman kokoluokan renkaita:think Mutta vuosi ollut -08 lieneekö noista ajoista rekaitten runkoja "pehmennetty"? Mun auto on nytte todella vaarallinen ohituksissa ja vielä jos takana istuu 90kg heppu, niin tuo huojunta/lullaus korostuu entisestään! Oikein hävettää, kun töissä käyvät kanssa matkustajat ihmettelee, että miten helvetissä tää auto menee näin ja onko sulla laakerit paskana takaa.. ja sitten vielä kehutaan päälle, että paskoja autoja nää bemarit Ei, siinä auta selitellä renkaitten pehmeyttä, kun sitten kehutaan kiina autoja, että ei poka paljon heilu ja lutaja samalla rengas koolla!! Tuo edellinen on kyllä totta!

                                Tekis kyllä mieli nähdä ja ajaa tuo autosi, sen verran mielenkiintoista juttua ja ominaisuutta siinä on ollut aikojen saatossa :think

                                Onkohan se nyt ihan oikeasti edes kunnossa se alusta? Toki jos sulla on jotkut pinnatut uusiorenkaat alla niin silloin käytös voi olla tuollaista mutta muuten en kyllä usko
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X