memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by whector View Post
    moro! mulla on 18" ja 8.5 leveät bbs:n vanteet. kun kesä taas tulee, niin millaiset renkaat noille kannattaisi laittaa kun on e39 sedan eibachin madallutetulla alustalla?

    rengaskauppias puhui että taakse kannattaisi laittaa leveämmät renkaat kuin eteen? mulla oli viime kesän 225/40/18 renkaat edessä ja takana.
    Noille 8,5" vanteille itse laittaisin 235/40R18 ympäriinsä.Noiden pariksi taakse sopisi 265/35R18,mutta ei istu nätisti 8,5" vanteelle.Vaatisi vähintään 9" vanteen.

    Leave a comment:


  • whector
    replied
    moro! mulla on 18" ja 8.5 leveät bbs:n vanteet. kun kesä taas tulee, niin millaiset renkaat noille kannattaisi laittaa kun on e39 sedan eibachin madallutetulla alustalla?

    rengaskauppias puhui että taakse kannattaisi laittaa leveämmät renkaat kuin eteen? mulla oli viime kesän 225/40/18 renkaat edessä ja takana.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Ed.Ei mitn...

    Leave a comment:


  • Piikki
    replied
    Japajapa

    Noniin, laitettiin alle Eibach Pro kit -35mm alustajouset ja rupeshan ne ajo-ominaisuudet löytymään!! Ohjaus reagoi huomattavasti pienempiin liikkeisiin ja auto kulkee paljon suorempaan.. Kyyti parani huomattavasti, alustan pintakovuus häipyi kähes kokonaan ja kallistelu loppui. Nyt voi taas nauttia peeämveellä huristelusta Olen muihinkin merkkeihin laittanut Eibachin jousia ja aina positiivisesti yllättynyt. Perä näyttää kyllä nyt olevan vähänmatalemmalla kuin keula mutta jospa se siitä tasottuisi

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Kyllä se uraherkkyys tässä kohtaa johtui osin myös renkaasta. Niin mallista kuin siitäkin että se oli loppuun kulunut.
    Toinen takarengas oli kuluneempi kuin toinen ja mutta aika tasaisesti molemmat oli kuluneet. Ehkä ex omistaja on piheyttään vaihtanut vaan toisen renkaan johonkin käytettyyn. Tiedä sitten miten tuollaiset pienet erot takarenkaissa voivat vaikuttaa...

    Tänään auto kuitenkin hujahti katsastuksesta heittämällä läpi, eikä inssi löytänyt väljyyttä mistään, vaikka pyysin kunnolla tutkimaan ja väitin, että väljää siellä jossakin on.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Piikki View Post
    Muistaakseni 235 leveät. Kahdessa edellisessä e39:ssä ei ollut ko. ongelmaa vaan kulkivat kyllä hyvin maantiellä mutta tämä peli ei oikein miellyttävästi mene.
    Niin ja mitä kaikkea sinne nyt oli sitten jo uusittu?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Piikki View Post
    Minulla e39 530dA Touring -01 250tkm, alusta tikissä uusittu lähes kaikki. Mutta ohjaus jäykkä eikä keskitä. Todella kurja ajaa ko kokoajan saa rattia veivata kun ei meinaa ojien välissä pysyä.. Onko ohjaukseen mitään lääkettä??

    Renkaat kesällä nokia 18tuumaa ja talvella bridgestone 17tuumaa

    Pyörät suunnattu vasta..
    Perssonien yläpään laakerit? Siis mikäli tuo rengas on Nokia NRY?

    Leave a comment:


  • Piikki
    replied
    Muistaakseni 235 leveät. Kahdessa edellisessä e39:ssä ei ollut ko. ongelmaa vaan kulkivat kyllä hyvin maantiellä mutta tämä peli ei oikein miellyttävästi mene.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by Piikki View Post
    Minulla e39 530dA Touring -01 250tkm, alusta tikissä uusittu lähes kaikki. Mutta ohjaus jäykkä eikä keskitä. Todella kurja ajaa ko kokoajan saa rattia veivata kun ei meinaa ojien välissä pysyä.. Onko ohjaukseen mitään lääkettä??

    Renkaat kesällä nokia 18tuumaa ja talvella bridgestone 17tuumaa

    Pyörät suunnattu vasta..
    Kyllähän ohjaus jäikystyy renkaan levetessä, miten leveät nuo on? Ei se 16" pyörilläkään mikään pingotettu ohjaus ole mikä on samantien suorassa kuten joissain autoissa. Saattaa olla enemmän ominaisuus kuin vika

    Leave a comment:


  • Piikki
    replied
    Minulla e39 530dA Touring -01 250tkm, alusta tikissä uusittu lähes kaikki. Mutta ohjaus jäykkä eikä keskitä. Todella kurja ajaa ko kokoajan saa rattia veivata kun ei meinaa ojien välissä pysyä.. Onko ohjaukseen mitään lääkettä??

    Renkaat kesällä nokia 18tuumaa ja talvella bridgestone 17tuumaa

    Pyörät suunnattu vasta..

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Voi prkl, eikö se alusta nyt korjaantunutkaan itsestään.
    Jep, alusta kuntoon viimostaan keväällä, jos menee katsastuksesta läpi. Sitten uudet vanteet ja renkaat 18"/19". Ja auto myyntiin.
    Kyllä se uraherkkyys tässä kohtaa johtui osin myös renkaasta. Niin mallista kuin siitäkin että se oli loppuun kulunut.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Ei vaan nuo pehmeämpirunkoiset talvikumit antaa enemmän anteeksi pieniä alustan välyksiä.

    Omassakin tilanne parani tilapäisesti ennen alustaremonttia kun vaihdoin 235/35/19" nankangit 235/45/17 uniroyalien tilalle.

    Keväällä viimestään uutta palikkaa alustaan
    Voi prkl, eikö se alusta nyt korjaantunutkaan itsestään.
    Jep, alusta kuntoon viimostaan keväällä, jos menee katsastuksesta läpi. Sitten uudet vanteet ja renkaat 18"/19". Ja auto myyntiin.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Eilen tuli nakattua 205/60/16 talvikumit alle ja loppui vetely kuin seinään 235/45/17 GY F1 jäljiltä, joista ainakin takarenkaat ovat aika loppu. Aika tasaisesti näyttivät olleen kuitenkin kuluneet. Ei myöskään enää ratti kampea oikealle.

    Voiko tästä nyt päätellä niin, että tuo vetely ja ratin kampeus johtuivatkin renkaista? Epälemättä alustassakin on jotain väljyyttä, mutta luulisi että myös talvirenkailla aikasempia ongelmia esiintyisi.
    Ei vaan nuo pehmeämpirunkoiset talvikumit antaa enemmän anteeksi pieniä alustan välyksiä.

    Omassakin tilanne parani tilapäisesti ennen alustaremonttia kun vaihdoin 235/35/19" nankangit 235/45/17 uniroyalien tilalle.

    Keväällä viimestään uutta palikkaa alustaan

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Lisätään vielä muutama huomio tuosta ratin kampeamisesta. Jos ratista päästää irti n. 90km/h vauhdissa niin useimmiten ratti alkaa itsestään ohjata oikealle. Harvemmin ratti pysyy suorassa, mutta tällöinkin auto alkaa viettää oikealle päin. Kun vauhtia on todella vähän tai alkaen 140 km/h niin tällöin ongelmaa ei ole. Oikea takarengas näyttää sisäreunastaan kuluneemmalle kuin ulkoreuna. Eli renkaat olivat saattaneet kulua jo ennen suuntausta epätasaiseksi. Saapa nähdä miten käy kun pannaan uuden karheat 16" HKPL 5 nastarenkaat alle.
    Eilen tuli nakattua 205/60/16 talvikumit alle ja loppui vetely kuin seinään 235/45/17 GY F1 jäljiltä, joista ainakin takarenkaat ovat aika loppu. Aika tasaisesti näyttivät olleen kuitenkin kuluneet. Ei myöskään enää ratti kampea oikealle.

    Voiko tästä nyt päätellä niin, että tuo vetely ja ratin kampeus johtuivatkin renkaista? Epälemättä alustassakin on jotain väljyyttä, mutta luulisi että myös talvirenkailla aikasempia ongelmia esiintyisi.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Masu View Post
    Mistä muuten saisi netistä katseltua asiallisia ja edukkaita vanteita jos nyt kuitenkin harkitsisi noita matalamman profiilin kesäkumeja.
    No nää ei ainakaan ole kalleimmasta ja rumimmasta päästä: http://www.bmautosport.co.uk/index.p...et_add_ad_cat=

    Myös ebay.de tietysti löytyy joskus orggisvanteita mutta maksaahan niiden rahtaus Suomeen aina jotain.

    Leave a comment:

Working...
X