Originally posted by whector
View Post
E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta
Collapse
X
-
-
-
moro! mulla on 18" ja 8.5 leveät bbs:n vanteet. kun kesä taas tulee, niin millaiset renkaat noille kannattaisi laittaa kun on e39 sedan eibachin madallutetulla alustalla?
rengaskauppias puhui että taakse kannattaisi laittaa leveämmät renkaat kuin eteen? mulla oli viime kesän 225/40/18 renkaat edessä ja takana.
Leave a comment:
-
-
Japajapa
Noniin, laitettiin alle Eibach Pro kit -35mm alustajouset ja rupeshan ne ajo-ominaisuudet löytymään!! Ohjaus reagoi huomattavasti pienempiin liikkeisiin ja auto kulkee paljon suorempaan.. Kyyti parani huomattavasti, alustan pintakovuus häipyi kähes kokonaan ja kallistelu loppui. Nyt voi taas nauttia peeämveellä huristelustaOlen muihinkin merkkeihin laittanut Eibachin jousia ja aina positiivisesti yllättynyt. Perä näyttää kyllä nyt olevan vähänmatalemmalla kuin keula mutta jospa se siitä tasottuisi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostKyllä se uraherkkyys tässä kohtaa johtui osin myös renkaasta. Niin mallista kuin siitäkin että se oli loppuun kulunut.
Tänään auto kuitenkin hujahti katsastuksesta heittämällä läpi, eikä inssi löytänyt väljyyttä mistään, vaikka pyysin kunnolla tutkimaan ja väitin, että väljää siellä jossakin on.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Piikki View PostMinulla e39 530dA Touring -01 250tkm, alusta tikissä uusittu lähes kaikki. Mutta ohjaus jäykkä eikä keskitä. Todella kurja ajaa ko kokoajan saa rattia veivata kun ei meinaa ojien välissä pysyä.. Onko ohjaukseen mitään lääkettä??
Renkaat kesällä nokia 18tuumaa ja talvella bridgestone 17tuumaa
Pyörät suunnattu vasta..
Leave a comment:
-
-
Muistaakseni 235 leveät. Kahdessa edellisessä e39:ssä ei ollut ko. ongelmaa vaan kulkivat kyllä hyvin maantiellä mutta tämä peli ei oikein miellyttävästi mene.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Piikki View PostMinulla e39 530dA Touring -01 250tkm, alusta tikissä uusittu lähes kaikki. Mutta ohjaus jäykkä eikä keskitä. Todella kurja ajaa ko kokoajan saa rattia veivata kun ei meinaa ojien välissä pysyä.. Onko ohjaukseen mitään lääkettä??
Renkaat kesällä nokia 18tuumaa ja talvella bridgestone 17tuumaa
Pyörät suunnattu vasta..
Leave a comment:
-
-
Minulla e39 530dA Touring -01 250tkm, alusta tikissä uusittu lähes kaikki. Mutta ohjaus jäykkä eikä keskitä. Todella kurja ajaa ko kokoajan saa rattia veivata kun ei meinaa ojien välissä pysyä.. Onko ohjaukseen mitään lääkettä??
Renkaat kesällä nokia 18tuumaa ja talvella bridgestone 17tuumaa
Pyörät suunnattu vasta..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostVoi prkl, eikö se alusta nyt korjaantunutkaan itsestään.
Jep, alusta kuntoon viimostaan keväällä, jos menee katsastuksesta läpi. Sitten uudet vanteet ja renkaat 18"/19". Ja auto myyntiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostEi vaan nuo pehmeämpirunkoiset talvikumit antaa enemmän anteeksi pieniä alustan välyksiä.
Omassakin tilanne parani tilapäisesti ennen alustaremonttia kun vaihdoin 235/35/19" nankangit 235/45/17 uniroyalien tilalle.
Keväällä viimestään uutta palikkaa alustaan
Jep, alusta kuntoon viimostaan keväällä, jos menee katsastuksesta läpi. Sitten uudet vanteet ja renkaat 18"/19". Ja auto myyntiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostEilen tuli nakattua 205/60/16 talvikumit alle ja loppui vetely kuin seinään 235/45/17 GY F1 jäljiltä, joista ainakin takarenkaat ovat aika loppu. Aika tasaisesti näyttivät olleen kuitenkin kuluneet. Ei myöskään enää ratti kampea oikealle.
Voiko tästä nyt päätellä niin, että tuo vetely ja ratin kampeus johtuivatkin renkaista? Epälemättä alustassakin on jotain väljyyttä, mutta luulisi että myös talvirenkailla aikasempia ongelmia esiintyisi.
Omassakin tilanne parani tilapäisesti ennen alustaremonttia kun vaihdoin 235/35/19" nankangit 235/45/17 uniroyalien tilalle.
Keväällä viimestään uutta palikkaa alustaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostLisätään vielä muutama huomio tuosta ratin kampeamisesta. Jos ratista päästää irti n. 90km/h vauhdissa niin useimmiten ratti alkaa itsestään ohjata oikealle. Harvemmin ratti pysyy suorassa, mutta tällöinkin auto alkaa viettää oikealle päin. Kun vauhtia on todella vähän tai alkaen 140 km/h niin tällöin ongelmaa ei ole. Oikea takarengas näyttää sisäreunastaan kuluneemmalle kuin ulkoreuna. Eli renkaat olivat saattaneet kulua jo ennen suuntausta epätasaiseksi. Saapa nähdä miten käy kun pannaan uuden karheat 16" HKPL 5 nastarenkaat alle.
Voiko tästä nyt päätellä niin, että tuo vetely ja ratin kampeus johtuivatkin renkaista? Epälemättä alustassakin on jotain väljyyttä, mutta luulisi että myös talvirenkailla aikasempia ongelmia esiintyisi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Masu View PostMistä muuten saisi netistä katseltua asiallisia ja edukkaita vanteita jos nyt kuitenkin harkitsisi noita matalamman profiilin kesäkumeja.
Myös ebay.de tietysti löytyy joskus orggisvanteita mutta maksaahan niiden rahtaus Suomeen aina jotain.
Leave a comment:
-
Leave a comment: