Carparts24 on kyllä kallis paikka muutenkin.
E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta
Collapse
X
-
Originally posted by zener View PostCarparts24 on kyllä kallis paikka muutenkin.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostOlen pistänyt merkille sellaisen ilmiön tuossa E39:ssä, että auton kulku tahtoo muuttua hetkeksi monesti sen jälkeen kun autoa on pidetty tunkin varassa. Ja aina nimenomaan huonompaan suuntaan. Ja muutaman tovin ajohetken jälkeen tilanne usein normalisoituu pikkuhiljaa.
Tästä johtuen ensi ajot kesärenkailla tuntuu aina lievältä pettymykseltä.
Yksi seikka joka voisi selittää ilmiötä on suurten puslien elastisuus (=lievä ylimääräinen liike/periksiantaminen?). Nostettaessa nämä puslan puoleiset tukivarsien päät asemoituu hiukan eri asentoon kuin kuorma päällä, ja ohjauskulmiin tulee aavistuksenomainen muutos. Sitten kun aletaan taas ajaa pusla asettuu vanhaan asentoonsa, ja kulmat muuttuu takaisin.
Kuulostaisiko yhtään mahdolliselta selitykseltä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostOlen pistänyt merkille sellaisen ilmiön tuossa E39:ssä, että auton kulku tahtoo muuttua hetkeksi monesti sen jälkeen kun autoa on pidetty tunkin varassa. Ja aina nimenomaan huonompaan suuntaan. Ja muutaman tovin ajohetken jälkeen tilanne usein normalisoituu pikkuhiljaa.
Tästä johtuen ensi ajot kesärenkailla tuntuu aina lievältä pettymykseltä.
Yksi seikka joka voisi selittää ilmiötä on suurten puslien elastisuus (=lievä ylimääräinen liike/periksiantaminen?). Nostettaessa nämä puslan puoleiset tukivarsien päät asemoituu hiukan eri asentoon kuin kuorma päällä, ja ohjauskulmiin tulee aavistuksenomainen muutos. Sitten kun aletaan taas ajaa pusla asettuu vanhaan asentoonsa, ja kulmat muuttuu takaisin.
Kuulostaisiko yhtään mahdolliselta selitykseltä?
No nähtävästi, tuo vetely loppui kyllä nyt ihan itekseen.
Mahtoikohan johtua, kun nostin pelkän kuskin etunurkan ylös, renkaanvaihdossa oli koko etu- tai takapää kerrallaan ilmassa, ja nyt kun oli vain etunurkka, niin repsikan takanurkka taasen painui "syvälle"... :think
Tai sitten tuo laakeri jotenkin haki kulkusuuntaansa? Tosin tuskin se niin kauaa ottais, lämpenee varmasti jo 10km matkalla sen verran, että ei pitäis vastustella, toisin kuin joku puslan asento voi ottaa aikansa.
Tuota sai melkein kaksin käsin pitää tiellä laakerinvaihdon jälkeen, seuraavana päivänä, nyt menee taas ihan normaalisti. Toki nää kynnöspellot on niin kamalia ajaa täällä Suomessa, että hienosti näillä teillä ei kyllä mikään auto mee.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTämä ilmiö koskee suuntaustakin. Jos auto nostetaan ilmaan, kuten kuuluukin mutta ei alaslaskettaessa autoa siirrellä yhtään penkissä pyörien varassa, niin kulmat näyttää todella hyviltä ja paperille saadaan hyvät lukemat ja sitten suuntauksen jälkeen ihmetellään kun auto menee miten sattuu.. Toki joillakin menee muutenkin
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMiksi auto nostetaan ilmaan suntauksen yhteydessä, jos siis tarkoitat sellaista nostamista missä renkaat irtoavat alustasta? Kannattaa vaihtaa paikkaa jos suunnataan renkaat ilmassa...
Käytännössä auto nostetaan kyllä ylös mutta ei helmanosturilla renkaat roikkumassa, vaan ns. ajoramppinosturilla, vai miks sitä sanotaan. Eihän kukaan hullu ala säätämään kulmia niin että autoa koko ajan edes takas nostetaan ja lasketaan, kun vuoroin mitataan ja vuoroin säädetään.
Vai onkohan näissä termeissä nyt joku väärinkäsitys?"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMiksi auto nostetaan ilmaan suntauksen yhteydessä, jos siis tarkoitat sellaista nostamista missä renkaat irtoavat alustasta? Kannattaa vaihtaa paikkaa jos suunnataan renkaat ilmassa...Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKyllä vain nostetaan että saadaan ne lätyskät renkaitten alle. Eihän niitä renkaita ilmassa suunnata, mutta alustan nosto saa vääristämään kulmat. siksi pitää olla tarkkana suuntauksessa, että autoa liikutellaan ajosillalla.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEn oo kyllä yhtään paikkaa nähnyt missä näin olisi tehty. Kyllä kaikissa on ajettu levyjen päälle suoraan.
Ja kyl suuntaajat kaiketi vielä vetää autoa akseleista tms alespäin, jotta saa viimisenkin jännityksen pois, näin muistan ainakin oman auton kohdalla tehdyn...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Nojoo, otetaan bäkkii. Yhdessä paikassa näin että nostettiin ylös ja laitettiin alla.
Vakipaikassa on kiinteästi laatata nosturilla mitkä on upotettu niin että on samassa tasossa ajosillan kanssa. Näistä sitten vaa lukitus auki kun on auto päällä, kätevää.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
hmm.. Mun vakio suuntauspaikassa itse suuntauslaite kalibroidaan jokaista pyörää pyöräyttämällä n.45º eteen/taakse ja tämä ei luonnollisesti onnistu jos auto ei ole ilmassa :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Posthmm.. Mun vakio suuntauspaikassa itse suuntauslaite kalibroidaan jokaista pyörää pyöräyttämällä n.45º eteen/taakse ja tämä ei luonnollisesti onnistu jos auto ei ole ilmassa :think
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Posthmm.. Mun vakio suuntauspaikassa itse suuntauslaite kalibroidaan jokaista pyörää pyöräyttämällä n.45º eteen/taakse ja tämä ei luonnollisesti onnistu jos auto ei ole ilmassa :think
Tai jotenkin noin se meni.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
En ole kyllä tuollasessa penkissä käyny missä on noi kääntölevyt valmiina:think
Miksi ei ole tällaista penkkiä missään?
Last edited by janke; 15-04-2014, 16:36.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostVakipaikassaOriginally posted by peto2 View Postvakio suuntauspaikassaJust mietin, että ei ole kertaakaan tarttenut säätää Focuksesta, eikä kysellä Hemin ohjeita oikeille kulmille. Kulkee suoraan ja vetelemättä tehdassäädöillä
Comment
-
Comment