Ettei viestiketjun aloittaja olisi trollannut?:think
Meinaan vielä en ole takavetoisella autolla ajanut, joka ikävämmin käyttäytyisi talvella kuin etuvetoinen... Kyllä se ohjaavien pyörien pito kannattaa käyttää siihen ohjaamiseen, ja antaa perässä tulevien pyörien hoitaa se nopeuden lisääminen. Molemmat toimenpiteet kun vaikuttavat tienpinnan ja renkaan välisen kitkan kautta, ja sitä ei ole käytettävissä kuin rajattu määrä...
Toki sitä perstuntumaa pitää olla ja tuntea mahdolliset perä liikehdinnät, mutta harvemmin niitäkään tapahtuu ellei kaasua polje (tarkoituksella) liian kovaa.
Kiihtyvyyteen, liukkaisiin juuttumisiin ja vastaaviin ilmiöihin auttaa lukkoperä. Jos autolla tykkää _ajaa_, on se mielestäni myös välttämätön varuste varsinkin talvella. Jos autolla haluaa siirtyä mahdolisimman neutraalisti kaupan, kirkon ja kodin väliä, ei lukkoperää tietenkään kannata omistaa, eikä takavetoista autoa.
Meinaan vielä en ole takavetoisella autolla ajanut, joka ikävämmin käyttäytyisi talvella kuin etuvetoinen... Kyllä se ohjaavien pyörien pito kannattaa käyttää siihen ohjaamiseen, ja antaa perässä tulevien pyörien hoitaa se nopeuden lisääminen. Molemmat toimenpiteet kun vaikuttavat tienpinnan ja renkaan välisen kitkan kautta, ja sitä ei ole käytettävissä kuin rajattu määrä...
Toki sitä perstuntumaa pitää olla ja tuntea mahdolliset perä liikehdinnät, mutta harvemmin niitäkään tapahtuu ellei kaasua polje (tarkoituksella) liian kovaa.
Kiihtyvyyteen, liukkaisiin juuttumisiin ja vastaaviin ilmiöihin auttaa lukkoperä. Jos autolla tykkää _ajaa_, on se mielestäni myös välttämätön varuste varsinkin talvella. Jos autolla haluaa siirtyä mahdolisimman neutraalisti kaupan, kirkon ja kodin väliä, ei lukkoperää tietenkään kannata omistaa, eikä takavetoista autoa.
Comment