Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n talviajo-ominaisuudet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by GameOver View Post


    No shit. ESP taisi olla myös volkkareissa ja audeissa, ja skodassa, ja pösössä, ja sitikassa, ja, ja... Olikos näissä nyt sitten jotain eroa? (nojoo...kieli poskella itse kullakin)
    Jep. Yleisnimitys ajonvakautukselle on ESC jota esim. Helsingin sanomat käyttää. Bmw:n nimitys on DSC, joten kun Buimureista puhutaan niin jompaa kumpaa käytetään.

    Eihän farmari Bmw:tä sanota Avantiksi, Kartanoksi tai Combiksi. Touring tai yleisnimitys farmari.

    Miten olisi Bmw 525ia Estate

    Comment

    • Exami
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 986
      • Hyvinkää, Tuusula

      Omassani ASC eli sutimisen esto ja suht 'huonot' kitka renkaat ihan ok pysyny tiellä 1 säikähdys keissi.. 60 vauhtia rampissa iso kaarre.. urat aivan umpijäässä pakkanen just sattu nousemaan +-0->-6 niin tuppas olemaan liukasta sillon mentiin 4pyöräluisussa uriapitkin kunnes noustiin urasta ja oli taas pitävää materiaalia pyörien alla.. muuten ihan näpsäkästi menny...
      sigpic
      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

      Comment

      • Laxa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1363
        • Tampere

        Väittäisin että kun kuski, alusta, renkaat ja rengaspaineet on kunnossa niin E39 on todella hyvä menemään talvella. Itselläni ei ole ainakaan ollut mitään sen suurempia tilanteita tai ongelmia. DSC:n puuttuessa peliin muistaa ohjata mutkan suuntaan ja unohdetaan ne KE Corollalla opitut vastaheitot.
        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

        E30 325i Cabrio M-Tech II -91

        EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
        EX: E61 530xdAT -07
        EX: E60 520dA Sedan -08
        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
        EX: E39 530dAT -02
        EX: E36 320iA -91
        EX: R1150RT -03

        Comment

        • bimmerE34
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 6208
          • Gotham

          Originally posted by Laxa View Post
          Väittäisin että kun kuski, alusta, renkaat ja rengaspaineet on kunnossa niin E39 on todella hyvä menemään talvella. Itselläni ei ole ainakaan ollut mitään sen suurempia tilanteita tai ongelmia. DSC:n puuttuessa peliin muistaa ohjata mutkan suuntaan ja unohdetaan ne KE Corollalla opitut vastaheitot.
          Juurikin näin. Itsellä on tapana ottaa heti ensitöikseen kun rattiin hyppää luistonesto pois, koska ei todellakaan ole tottunut tuohon että tietokone ajaa ja auton perää ei voi ohjata kaasulla. Maantiellä toki pidän tuon päällä mutta kaupunki ja muut olosuhteet niin on pois päältä.

          Renkaina 195/65-15 Marangoni 4-ice ja moitteita ei E39 kohtaan talvella ole.

          Leveä raideleveys ja pitkä akseliväli antavat todella paljon anteeksi ääritilanteissa.

          ///Pumppu Pojat Racing Team
          Metaline sport #40

          Comment

          • GameOver
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3029
            • Sjundeå

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Miten olisi Bmw 525ia Estate
            Kuulostais kovin.....brittiläiseltä
            -25 Toyota Proace City Verso
            -23 Nissan Leaf

            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

            Comment

            • Nisti
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 705
              • På Gränsen

              Originally posted by Tuoppo View Post
              Katsoinko oikein, ajettiinko bmw:llä hilempaa nuo mutkat mitä muilla autoilla?

              Mutta ei paha tulos silti Nyt ymmärrän miten tuo lulla on pysyny näin kädettömän käsissä tiellä ....
              "MURPHY'S LAW"
              "Whatever can go wrong will go wrong,
              and at the worst possible time,
              in the worst possible way"

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                Originally posted by Nisti View Post
                Katsoinko oikein, ajettiinko bmw:llä hilempaa nuo mutkat mitä muilla autoilla?

                Mutta ei paha tulos silti Nyt ymmärrän miten tuo lulla on pysyny näin kädettömän käsissä tiellä ....
                Hahaha! Nuo muut autothan tulee ihan eri nopeutta noihin testeihin . Reippaasti lujempaa.

                EDIT: Tai siis tuossahan DSC nappaa vauhdit kokonaan pois. Näkyy hyvin tuossa kolmostestissä. Muut tulee koko radan samaa vauhtia, Bemarin DSC melkeen toppaa auton ekaan luistoon. Helppohan se on sen jälkeen körötellä rata läpi kahtakymppiä .

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  Niin sen on tarkoitus tehdäkin jos meinaa auton tiellä pitää? Tietysti jos ei haittaa, että pusikko pölähtää niin ei sitten mitään.
                  Retard Member

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Originally posted by herja View Post
                    Niin sen on tarkoitus tehdäkin jos meinaa auton tiellä pitää? Tietysti jos ei haittaa, että pusikko pölähtää niin ei sitten mitään.
                    Joo joo, kyllä tämä ymmärretään, mutta tuossa annetaan vähän pöljä kuva noista muista autoista. Bemarin DSC:llä nuo ko. testit toimii hienosti kun vauhdit otetaan pois. Jos siinä on ajonvakautuksen koko totuus, niin sittenhän se on täydellinen systeemi .

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • MarttiKK
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 1638

                      Originally posted by teropa View Post
                      Joo joo, kyllä tämä ymmärretään, mutta tuossa annetaan vähän pöljä kuva noista muista autoista. Bemarin DSC:llä nuo ko. testit toimii hienosti kun vauhdit otetaan pois. Jos siinä on ajonvakautuksen koko totuus, niin sittenhän se on täydellinen systeemi .

                      Tero

                      Meinaatko sitten, että DSC voisi uhmata fysiikan lakeja?

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by MarttiKK View Post
                        Meinaatko sitten, että DSC voisi uhmata fysiikan lakeja?
                        En tietenkään meinaa.

                        Meinaan sitä, että jos vauhdin poisotolla saadaan tehtyä "paras DSC", niin miksihän kaikilla autovalmistajilla ei ole sellaista?

                        Varmaan myös Volvon inssit voi tehdä semmosen DSC:n, joka luisteluradalla eka luistosta jarruttaa voimakkaasti ja ottaa kiihtyvyydet pois.

                        Joku syy siihen on, miksi ajonvakautusjärjestelmät eivät kaikki ole samanlaisia. Kuten sanoin, jos vauhdin poisotto on ajonvakautuksen punainen lanka, niin silloin Bemari on tehnyt voittajan. (noinhan tuo amerikkalainen ostos-TV tyylinen testikin videolla sanoo, mutta yritän vähän provosoida ajatuksia aiheesta, muitakin kuin "BMW-lasit päässä" lauottuja)

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19178
                          • -

                          Jos etu- tai takavetoisen auton etu- tai takapäästä tai pahimmillaan kaikista neljästä renkaasta lähtee pito, niin ei pitäisi olla epäselvää, kuinka pito saadaan takaisin. Tietysti hidastamalla vauhtia tai sutivaa rengasta. BMW:n luistoesto reagoi varsin nopeasti pidon menetykseen. Esimerkiksi Volvon luistonestolla rengas saattaa pyöriä tyhjää hyvinkin pitkään ennekuin järjestelmä älyää toimia.

                          Tuntuu siltä, että tässä topicissa kaikilla ei ole edes perusasiat hallinnassa..
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • Arnolds
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3310
                            • Kajjjaani

                            Originally posted by Juhis View Post
                            Jos etu- tai takavetoisen auton etu- tai takapäästä tai pahimmillaan kaikista neljästä renkaasta lähtee pito, niin ei pitäisi olla epäselvää, kuinka pito saadaan takaisin. Tietysti hidastamalla vauhtia tai sutivaa rengasta. BMW:n luistoesto reagoi varsin nopeasti pidon menetykseen. Esimerkiksi Volvon luistonestolla rengas saattaa pyöriä tyhjää hyvinkin pitkään ennekuin järjestelmä älyää toimia.

                            Tuntuu siltä, että tässä topicissa kaikilla ei ole edes perusasiat hallinnassa..
                            Ja hieman karattu OFF topic :think
                            F26 xDrive20d TwinPower

                            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by Juhis View Post
                              Jos etu- tai takavetoisen auton etu- tai takapäästä tai pahimmillaan kaikista neljästä renkaasta lähtee pito, niin ei pitäisi olla epäselvää, kuinka pito saadaan takaisin. Tietysti hidastamalla vauhtia tai sutivaa rengasta. BMW:n luistoesto reagoi varsin nopeasti pidon menetykseen. Esimerkiksi Volvon luistonestolla rengas saattaa pyöriä tyhjää hyvinkin pitkään ennekuin järjestelmä älyää toimia.

                              Tuntuu siltä, että tässä topicissa kaikilla ei ole edes perusasiat hallinnassa..
                              On se hyvä, että sinä sitten aina tulet kertomaan sen totuuden . Kannattaa laittaa myös sähköpostia noille muille kurjuuttajille, esim. Volvolle. Niin ei jää niillekään epäselväksi.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19178
                                • -

                                Originally posted by teropa View Post
                                On se hyvä, että sinä sitten aina tulet kertomaan sen totuuden . Kannattaa laittaa myös sähköpostia noille muille kurjuuttajille, esim. Volvolle. Niin ei jää niillekään epäselväksi.
                                Oliko tuossa kirjoittamassa tekstissäni jotain asioita, jotka eivät pidä paikkaansa?
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎