Originally posted by TJJ
View Post
E39:n talviajo-ominaisuudet?
Collapse
X
-
Onhan se tuskaa, eli samaa mieltä. Myös kolmion takaa päätielle johonväliin on sama ongelma joka aamu kun ajaa töihin. Ilman luistonestoa usein mennään.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
Höm..Originally posted by peltone View PostEipäs "pojat" karata aiheesta. Ja kekke ei trollaa ettei saa taas banaania ja kenenkään ei tartte trollaantua ruussin kommenteista.
Sanoisin, että nyt vähän vähemmälle sitä meikäläisen fleimaus asennetta heti kiilaksi.
Jos joku kertoo ettei koskaan hidasta ja että hidastajat on typeryksiä niin mielestäni asian kommentointi on kokolailla kansalaisvelvollisuus, niin idioottimaiselta se kuulostaa.
Comment
-
Ei se provo ollut. 6 talvea olen tuolla liukastellut/sutinut ja vihannut jokaista talvea. Nyt sitten päätin avautua...Originally posted by Moonshine View PostJa en nyt tosiaan sano että e39 olisi paras auto talvella - eihän se sitä ole - mutta TJJ:n kuvaus oli jotain väliltä "sangen yllättävä"-"provo" joten joku selvyys tähän on nyt saatava :think
Mutta ei hätää: reilun kuukauden päästähän saa taas laittaa kesärenkaat. Ja varmaan tietkin sulaa samaan aikaan ja ajamisen ilo voi taas jatkua.
Comment
-
Näinpä kyseinen vakuutuskauppias minulle puhelimessa sanoi. Taitaa olla käynyt vähän kun romaneilla, että ne 100 rehellistä ei paranna niiden 1000 mainetta..Originally posted by Ileee View PostEi taida ne imagoasiat niitä vakuutusmaksuja sanella. Eivätköhän ne ihan tilastotietoon kumminkin perustu..
Comment
-
Näimpä. Itsellä on E39:ssä tuo pelkkä vetoluistonesto, joka mielestäni riittää vallan mainiosti jos ottaa vähääkään ajo-olosuhteet huomioon. Ajonvakautusta en ole osannut kaivata yhtään, se löytyy ratin ja penkin välistä. Ilman vetoluistonestoakin pärjäisi hyvin, silloin kaasujalka hoitaa sitä tehtävääOriginally posted by okko View PostJoskus tuntuu, että ei osata tehdä eroa ajotyyliin talvella ja kesällä, odotetaan, että tekniikka hoitaa hommat. Mielestäni vetoluistonesto riittää mainiosti
E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
Tästäpä tulikin mieleeni että huomaan melko usein liikkeellelähdöissä olevani sormi ASC-napilla: Sopivasti päälle-pois-päälle ramppausta pääsee haluttuun lopputulokseen. Eli heti kun kierrokset hyppää ASC päälle ja taas melko nopeasti pois... Niinkuin todettua tuo e39:n ASC+T leikkaa tehoa vähän turhan paljon ja hätäisesti.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnhan se tuskaa, eli samaa mieltä. Myös kolmion takaa päätielle johonväliin on sama ongelma joka aamu kun ajaa töihin. Ilman luistonestoa usein mennään."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
itellä tuon usimman hankinnan talviominaisuuksista ole mitään pahaa sanottavaa.. kaikki pelannut just eikä melkein niin ku pitää ja pitoa riittää ja luistonesto oikein niin hyvin ettei tarvitse jännittää.. ja autona -99 525 tds manuaali farmari. edellisessä e34 530iAssa oli alla kitkat ja se oli kyl turhankin levoton ajaa. kyl toistaiseksi omistamistani bemareista tämä ehdttomasti paras on ajaa talvella.
ja alla on käynyt (olen omistanut) e32, e34, e36, e38, e39..
tosin en keksi pahaa sanottavaa kyllä e38n ajettavuudestakaan, mutta kyllä e39 on parempi-Official member of BTCF-Sauna Team-
-Official Member of BTCF-Jusauksen allasteam-
nyk alla: e39 525 tds -99
ex kulkineet:
e34 530 iA -94, e36 325 -92, chevrolet camaro -97, e38 735 iA -97, e39 523 iA -98,
e34 535 -92, porche 928 -74, e32 750 -91, Mb w124 300 CE -90, e32 730 -88, e32 730 -89
e32 735 -88,
yms mitä ei nyt tarkemmin muista
Comment
-
Täältä TJJ:n naapurista...tismalleen samat kokemukset omasta E39 (5281A) pelkällä luistonestolla. Renkaat on UG500 225/55/16 ja emännän mondeossa oli samat 205/60/16 , joten tämän voin tyrmätä heti kättelyssä:
"Aika yllättävää. Itse vaihdoin aikoinaan 03 Mondeosta E39:een ja suurin huoli oli talviajo-ominaisuudet. Pelko oli turha, vähemmän sutimista kuin Mondeossa, jota tuolloin pidettiin vakaana ja hyvänä talviautona."
Siis kuin yö ja päivä...mutta silti pidän E39:n talviautona (kauko-ohjattava webasto, lämmitettävä ratti jne). Joo ja alustat molemmissa autoissa kunnossa (M-sport + uudet iskarit jne.).
E39:n vahvuus on hiljaisuus hyvän kulkupuolen kera...ei niinkään talviominaisuudet.
Jani
Comment
-
-
Kuten myös, mutta ilman noita moottoritie "ongelmia". Eikä liikenneympyrä käyttäytymisestäkään vielä haitta ole tullut (johtuu kai E30 taustasta), mutta oireet on samat(manuaalilla).Originally posted by sailor View PostTäältä TJJ:n naapurista...tismalleen samat kokemukset omasta E39 (5281A) pelkällä luistonestolla. Renkaat on UG500...Last edited by Racink; 24-01-2009, 22:33.
Comment
-
Originally posted by Moonshine View PostToki tuo ASC+T ei tunnu kovinkaan sivistyneeltä melko brutaalin teholeikkauksen vuoksi mutta senkin kanssa oppii kyllä elämään.Tämä taitaa johtua pelkästään siitä, että teidän autoissa on ASC:n vaijerit alkaa olla kuluneita ja löysällä.Originally posted by Moonshine View PostNiinkuin todettua tuo e39:n ASC+T leikkaa tehoa vähän turhan paljon ja hätäisesti.
Omassa autossa ASC:n käytös muuttui todella pehmeäksi, kun vaijerin vaihtoi+sääti oikeaan kireyteen.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Minä kyllä pidän bemarin asc:tä varsin hyvänä kun vertaa mersuun. Siinä se vasta hätänen onki ja tuskin on mitään teknistä ongelmaa ollut niissä yksilöissä mitä minä oon ajanu ku niitä on aika monta.Originally posted by kaol View PostTämä taitaa johtua pelkästään siitä, että teidän autoissa on ASC:n vaijerit alkaa olla kuluneita ja löysällä.
Omassa autossa ASC:n käytös muuttui todella pehmeäksi, kun vaijerin vaihtoi+sääti oikeaan kireyteen.Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia RsSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
tuo muuten unohtui mainita. Ottakaa väljät pois vaijerista, niin käytös muuttuu huomattavasti lineaarisemmaksiOriginally posted by kaol View PostTämä taitaa johtua pelkästään siitä, että teidän autoissa on ASC:n vaijerit alkaa olla kuluneita ja löysällä.
Omassa autossa ASC:n käytös muuttui todella pehmeäksi, kun vaijerin vaihtoi+sääti oikeaan kireyteen.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
Uudet mersut on jotain ihan käsittämätöntä..Originally posted by PeteS View PostMinä kyllä pidän bemarin asc:tä varsin hyvänä kun vertaa mersuun. Siinä se vasta hätänen onki ja tuskin on mitään teknistä ongelmaa ollut niissä yksilöissä mitä minä oon ajanu ku niitä on aika monta.
Eihän noista saa luistonestoa pois ollenkaan..
Bmw f11 530d -14 m-sport
Bmw e39 M5 -00
VW T-1 "Adolf" -71
Ex. Bmw e39 540i
Bmw e60 525i -04
Ex.Bmw e34 525i -92
Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

Comment
-
Sinun täytyy varmaan käydä kokeilemassa sellaista, niin tiedät sitten kertoa meille tyhmille.Originally posted by TJJ View PostEntäpä jos kokeilee autoa joka oikeasti on hyvä talvikelillä, miltä E39 sitten tuntuu?
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
Comment