Originally posted by Jyle
View Post
E39:n talviajo-ominaisuudet?
Collapse
X
-
Eihän niistä saa. Justiin tällä viikolla sai taas kauhukokemuksia 2 mersusta. Ei tuu kyllä ajamisesta yhtään mitään.
Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia RsSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
-
Onhan tässä jo pari olutta alla mutta kun quottasit kahdesti meikäläiset niin voit ihan vaan puhua yksikössä...Originally posted by kaol View PostTämä taitaa johtua pelkästään siitä, että teidän autoissa on ASC:n vaijerit alkaa olla kuluneita ja löysällä.
Omassa autossa ASC:n käytös muuttui todella pehmeäksi, kun vaijerin vaihtoi+sääti oikeaan kireyteen.
Pitääkin ihmetellä tuo vaijeri - voiko sen viturallaan olon todeta muutoin kuin vaihtamalla?"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
Enpä menisi kehumaan Volvojen luistonestojakaan. Toimivat niin hitaasti, että jo kesäkelillä esim. sateella auto kerkeää jauhaa tyhjää ja puskea mihin sattuu ennenkuin luistonesto puuttuu peliin. Talvella tietysti tämä ominaisuus vielä korostuu. BMW:tä on usein moitittu liikaa rajoittavasta luistonestosta, mutta mielestäni tämä on ääritilanteiden kannalta paljon parempi asia, kuin edellä kuvaamani Volvon luistonesto. Mitä hyötyä tehoja tai sutimista on rajoittaa enää siinä vaiheessa, jos auto on jo lähtenyt lapasesta?Originally posted by Jyle View PostUudet mersut on jotain ihan käsittämätöntä..
Eihän noista saa luistonestoa pois ollenkaan.. 
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Sama se on Rellulla ja Fordilla varsinki. Volvolla ei omakohtaisesti oo tullu semmosta tilannetta vastaan että ois pistäny merkille.Originally posted by Juhis View PostEnpä menisi kehumaan Volvojen luistonestojakaan.Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia RsSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
Mun vanhassa seiskassa oli pinnatut 235/17 nastikset ja lukkoperä. Hautajaismatkalla (ei omat) tuli ohitettu bussi kiireessä ja vastaantulevien kaistalle siirtymisen jälkeen auton sai oikastu neljännestä miniatyyrivastaheitosta sen verran suoraan, että pysty painamaan lapun lattiaan ja pääsi ohi. Tuosta sun jutusta, jollei se ole provo, tulee mieleen vaan että oikea autovalinta vois olla jotain Micran tyylistä?Originally posted by Marko.K View Post...luistonesto välkyttää kokoajan ainakin hakkapeliitta 4:silla ja jos sen ottaa pois nii henki lähtee varmasti jo ekassa mutkassa. En oo kyllä ainakaan vielä kokeillut mutta uskon että e39 olisi parempi ajaa lumella ja jäällä jos tosiaan takakontissa ois vaikka muutama kymmenen kilon hiekkasäkkejä esim. Kunnon lumikelillä esim. motaria ajettaessa saa oikeesti ajaa kieli keskellä suuta kun lähtee vaihtamaan kaistaa kunnon sohjossa.E39 540iA M62TUB44
Comment
-
tullut nyt viikon sisään ajettua 200km tuolla isäukon "uudella" -97 523ia bemulla ja täytyy sanoa että tuon meikäläisen e200d mesen jälkeen tuntuu mikä tahansa ajo turvalliselta. eihän tuota saa luistonesto päällä edes sivuluisuun ja lähtee valoista hienosti. ainoa mäki mihin olen saanut tämän jäämään kiinni on meidän kotipihan mäki joka on hieman hyrkempi kuin tampereella lukonmäki.. sekin varmaan siitä syystä kun joutuu kiipeemään 10km/h tuota mäkeä ylös ja alla on pelkkää höttölunta.
noh kaikinpuolin olen kllä tyytyväinen
BMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
-
Näin on.. pari vuotta töissä ajellu uusilla vitoilla ja sprinttereillä.. Muutaman kerran pelkästään luistoneston takia on ollut kaide lähellä. Esim tosta KehäI kun laskeudutaan tuusulanväylälle alas vasemmalle kääntyvään ramppiin.. Lähti perä pieneen luisuun ja samantien löi auto jarrua peliin.. Vaarallista..Originally posted by PeteS View PostEihän niistä saa. Justiin tällä viikolla sai taas kauhukokemuksia 2 mersusta. Ei tuu kyllä ajamisesta yhtään mitään.

Bmw f11 530d -14 m-sport
Bmw e39 M5 -00
VW T-1 "Adolf" -71
Ex. Bmw e39 540i
Bmw e60 525i -04
Ex.Bmw e34 525i -92
Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

Comment
-
No toinen tämän viikon mersuista oli vito. Tuntuu ainaki että siinä menee monta sekuntia ennen ku veto on takasi ja perän ei tarvi kyllä paljoa irrota. Pikkusenkaan pahasemmat renkaat alla nii ei tuu ajamisesta kertakaikkiaan mitään.Originally posted by Jyle View PostNäin on.. pari vuotta töissä ajellu uusilla vitoilla ja sprinttereillä.. Muutaman kerran pelkästään luistoneston takia on ollut kaide lähellä. Esim tosta KehäI kun laskeudutaan tuusulanväylälle alas vasemmalle kääntyvään ramppiin.. Lähti perä pieneen luisuun ja samantien löi auto jarrua peliin.. Vaarallista..
Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia RsSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
Originally posted by Jyle View PostUudet mersut on jotain ihan käsittämätöntä..
Eihän noista saa luistonestoa pois ollenkaan..
Originally posted by PeteS View PostEihän niistä saa. Justiin tällä viikolla sai taas kauhukokemuksia 2 mersusta. Ei tuu kyllä ajamisesta yhtään mitään.
Saahan niistä kun tietää niksit...
Totta on se, että esim. ESP jää ärsyttävästi "väijymään" taustalle, jos pelkästään nappulasta on ottavinaan sen pois. Auton saa ns. Huoltovalikon kautta "dynomodeen" (tai ESP Roller test / Rig. test, miten se missäkin mallissa kerrotaan), jollonka saat kaiki kokonaan pois. Ainoa miinus siinä on se, että absitkin katoaa.
Googlettamalla sen tuossa jokin aika sitten itekin löysin. Mersuilusta tuli kertaheitolla hauskempaa, lukuunottamatta kankeaa ohjausta (S203).
Sorry OT-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
No itellä se ei oo niin väliksi kun loppujen lopuksi joutuu niin harvoin mersulla ajamaan ja en todellakaan ole itelle semmosta laittamassa.Originally posted by GameOver View PostSaahan niistä kun tietää niksit...
Googlettamalla sen tuossa jokin aika sitten itekin löysin. Mersuilusta tuli kertaheitolla hauskempaa, lukuunottamatta kankeaa ohjausta (S203).
Sorry OT
Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia RsSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
Onnellinen miesOriginally posted by PeteS View PostNo itellä se ei oo niin väliksi kun loppujen lopuksi joutuu niin harvoin mersulla ajamaan ja en todellakaan ole itelle semmosta laittamassa.
Ei menny nallekarkit tasan taaskaan.
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Tää on tällasta.Originally posted by GameOver View PostOnnellinen mies
Ei menny nallekarkit tasan taaskaan.
Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia RsSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
Näin. Eli "väyrynen" viikoksi alle ja sen jälkeen 70-luvun takaveto Vauxhall Vivakin tuntuu todella luottamusta herättävältä talviautolta.Originally posted by PeteS View PostEihän niistä saa. Justiin tällä viikolla sai taas kauhukokemuksia 2 mersusta. Ei tuu kyllä ajamisesta yhtään mitään.
Comment
-
Siis e39 on aivan loistava talvi-ajo ominaisuuksiltaan.. Menee suoraan (jos näin haluaa) ja DSC:n saa kokonaan pois päältä napista.
Menee myös mukavasti pyörivin renkain jos näin haluaa..
Suljetulla alueella tietenkin.
Comment
Comment