Ei lähde wepasto käymää ei.. inpalla ei pääse lukee vikakoodeja ei mitään yhteyttä. muut pääsee kyllä kuittaa
joku jolla on paremmat vehkeet vois lukee ton vikakoodit nii saa paiskaa yv:tä uudellamaalla ja lahden lähitienoot
auto siis e39 530d -99
tyhmä(?) kysymys: onhan sulake ehjä? itte meinaan olin tulossa samaa kiroilee mut tarkasteltuani hetken huomasin ettei koko sulake ollu paikallaan
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu. INPA, BMW Scanner 1.4.0
Mikähän vikana?
Auto e39 530D.
Webasto ei inahdakkaan.
Sulake on ehjä. Koitettu resetoida vikatila itse.
Uusi käytetty weba asennettu. Vanhasta oli liittimet sulaneet.
Apuva.:think
Mikähän vikana?
Auto e39 530D.
Webasto ei inahdakkaan.
Sulake on ehjä. Koitettu resetoida vikatila itse.
Uusi käytetty weba asennettu. Vanhasta oli liittimet sulaneet.
Apuva.:think
Koodit lukuun? olihan auto "kylmä" kun kokeilit (voi olla turha kysymys)
Yks vaihtoehto on et syötät esim. akulta suoraan 12v webaston 1. pinniin. pitäis ajaa "pakotettuna" veba päälle.
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu. INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nappaa ulkolämpötilan anturi tilapäisesti irti, niin kuvittelee lämpötilan olevan -40 C.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Eli auto on -01 530dA E39. Autossa orggis webasto (thermo top z/c?)
Ongelmana on, ettei webasto toimi kellosta käynnistäessä ko pakkaset nousee yli 20 asteen, eli muuten pelaa kellosta hyvin ja pöhisee sen puolituntia niinkuin pitääkin. Myös ajossa pelaa ihan normaalisti.
Kortti vaihdettu 1,5 vuotta aikaa ja vesipumppu vähän sen jälkeen. Akku vaihettu ja myös laturissa yritetty webastoa käyntiin, mutta ei käy kuin pari kolme minuuttia ja sitten alkaa pelkkä palopuhallin hurraamaan.
Oisko kellään minkäänlaista vinkkiä tai samanlaista vikaa ollut?
Webaston käynnistystä yritetty siis tänään -32 asteen pakkasessa.
Tässä viikon ajan on paloilmapuhallin lähtenyt käyntiin aina keskuslukon avauksen yhteydessä eikä varsinainen poltto yritäkään lähteä päälle. Oireet viittaavat varmaankin ohjainkortin vikaan. Onneksi pahimmat pakkaset näytävät olevan ohi
Saako korttia irti irrottamatta koko laitetta jäähdytysnesteletkuista vai kannattaako vaan purkaa koko komeus testailuja varten?
Kortin korjausta kannattanee kysellä autorepairilta tai sercapilta? Onko näistä kokemuksia?
Saako korttia irti irrottamatta koko laitetta jäähdytysnesteletkuista vai kannattaako vaan purkaa koko komeus testailuja varte
Saa irti. Aika paska homma vaan, omassa meni kaikki neljä ohjainkortin ruuvia poikki. Jumahtaa vuosien saatossa ihan kivasti sinne. Eli kannattaa uudet ruuvit hommata sitten valmiiksi. Ja kun yrittää irrottaa, niin reilusti lämpöä kehiin, niin on edes joku mahdollisuus saada ehjänä irti. Vaihtaisin silti jokatapauksessa ruuvit uusiin.
BMW 730DA -06
Ex-BMW 530dA Touring -02
Ex-BMW 523iA -97
Niissä ruuveissa on tehtaalta ruuvilukite. Ehdottomasti aina ensin rungon kunnollinen lämmitys ennen noiden ruuvien irrotusta. Webasto paikallaan aika hankala tehdä. Jos Webaston irrottaa, niin koko paketin voi nakata vaikka uuniin toviksi, niin kaikki ruuvit irtoavat sovinnolla, vaikka koko mokkulan laittaisi paloiksi.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Tohtiiko noita jäähdytysnesteletkuja puristaa kiinni pidemmäksi aikaa ja saako niitä luotettavasti edes tiiviiksi? Tolla pitäis kuitenkin ajella kortin korjauksen ajan.
Tohtiiko noita jäähdytysnesteletkuja puristaa kiinni pidemmäksi aikaa ja saako niitä luotettavasti edes tiiviiksi? Tolla pitäis kuitenkin ajella kortin korjauksen ajan.
Tavoitteletko kylmää kyytiä? Kyllä letkujen väliin pitää laittas 19mm letkujatko klemmareilla että neste kiertää myös lämppärin.kennolla. Polttoaineletkuun voi tökätä sopivan pultinpätkän tulpaksi.
Varmaan ihan hyvä idea Ei tuo kesä kuitenkaan vielä niin lähellä ole.
Eli Webaston kautta menee ainoa kierto lämppärin kennolle? Pitänee tutkia tarkemmin mutta aattelin, että Weba olis ollut sivulenkkinä letkuissa ja lohkolta olisi mennyt myös suorempi yhteys. Hyvä tietää, kiitokset
Last edited by Insto; 23-03-2016, 06:02.
Reason: selkeytystä
Comment