E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    Originally posted by EPDM View Post
    Nytkin huomaa että suomen talvi on turhan pitkä olla seisottamassa automallia mistä kuulema ei koskaan tule klassikkoa..


    Ja itsekkin miettinyt että ajaisi ensitalvena EHKÄ tuolla ämmällä, jos ei säilytyspaikkaa meinaa löytyä. Mutta todennäköisesti sillä ei tulisi juuri koskaan ajettua, koska aina olisi joko liian kova pakkanen, suolaa teillä, loskapaskaa tms. hyviä syitä jättää ajamatta Eli eiköhän se säilytyspaikka löydy, toivottavasti.
    M550d

    Comment

    • Spud
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 815
      • Helsinki

      Oma on neljättä talvea pukeilla ja keväälläkin oottelen että pahimmat hiekat on ajettu katujen varsilta hitoille ennenkuin otan tallista. Nostaa pikkasen ajelufiilistä kun kituuttaa talven Renault Scenicillä En näe mitään syytä miks näyttäisin vitkalle talvea kun tuo ei ole vielä kunnioitettavaan 9v:n ikään mennessä semmoista nähnyt. Joku paska perusauto täyttää liikkumistarpeen ihan hyvin kun nauttimaan ei pääsis kumminkaan. Sama seuraavan kesälintan kanssa vaikka talvipelinäkin meniskin varmasti ihan hyvin. Talvikäyttiksen vetotapaa vois kyllä vähän päivittää..
      Bad whiskey is better than wine
      ---------------------

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Originally posted by Spud View Post
        Joku paska perusauto täyttää liikkumistarpeen ihan hyvin kun nauttimaan ei pääsis kumminkaan.
        Totta.
        M550d

        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          Itse ajoin viime talven, tälle talvelle ei ole kilsoja tainnut tulla koslalle ku ~50km... Itsestä riippumattomista syistä

          Omalla huussilla ei oltu ajettu ainakaan viiteen edelliseen talveen, ennen siis tuota viime talvea kun ite sillä ajoin.

          Vielä en tiedä, mitä ensi talvena teen. Mutta jos tässä nyt taas rattiin maaliskuussa pääsee, niin kyllä satavarmasti Ämmä liikkuu. Oli lunta tai ei
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            Sanokaas mielipiteitä tuohon alakerran laakereiden kestoon..
            Onko 250tkm jo ehdottomasti liikaa tuolle koneelle ilman totaalista aukiottoa ja laakereiden/tiivisteiden uusimista?

            Yhdessä näistä jota kävin ihmettelemässä, kuului selkeästi kylmänä naputusta ja omasta mielestä alhaalta. Todentamattomat kilsat joten paha sanoa mitä rullattu oikeasti.

            Ja vielä rautalangasta, onko loppuvuodesta -99 jo uudistettu tekniikka? Valoilla ja muilla nyt niin ei väliä olisi, mutta kone saisi olla se parempi..
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              Originally posted by viktor View Post
              Sanokaas mielipiteitä tuohon alakerran laakereiden kestoon..
              Onko 250tkm jo ehdottomasti liikaa tuolle koneelle ilman totaalista aukiottoa ja laakereiden/tiivisteiden uusimista?

              Yhdessä näistä jota kävin ihmettelemässä, kuului selkeästi kylmänä naputusta ja omasta mielestä alhaalta. Todentamattomat kilsat joten paha sanoa mitä rullattu oikeasti.

              Ja vielä rautalangasta, onko loppuvuodesta -99 jo uudistettu tekniikka? Valoilla ja muilla nyt niin ei väliä olisi, mutta kone saisi olla se parempi..
              Se on nin yksilöstä kiinni. Riippuu paljon millä pidolla ollut. Mutta ei se laakerien vaihto mikään kovin kallis investointi ole jos se on ainoa ongelma...mutta yksi neuvo. Jos haluat selvitä halvoilla ylläpitokuluilla niin älä osta halvinta vaan ala etismään sitä mahdollista tulevaa autoasi sieltä nettiauton kalleimpien joukosta. Ei ne turhaan ole huomattavasti kalliimpia kuin ne halvimmat.

              Ja jos se Teemun auto kiinnostaa niin käy ihmeessä kokeilemassa. Ei naputa eikä kolise vaikka pari varustetta uupuukin.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                Originally posted by Robi View Post
                Se on nin yksilöstä kiinni. Riippuu paljon millä pidolla ollut. Mutta ei se laakerien vaihto mikään kovin kallis investointi ole jos se on ainoa ongelma...mutta yksi neuvo. Jos haluat selvitä halvoilla ylläpitokuluilla niin älä osta halvinta vaan ala etismään sitä mahdollista tulevaa autoasi sieltä nettiauton kalleimpien joukosta. Ei ne turhaan ole huomattavasti kalliimpia kuin ne halvimmat.

                Ja jos se Teemun auto kiinnostaa niin käy ihmeessä kokeilemassa. Ei naputa eikä kolise vaikka pari varustetta uupuukin.
                Halvin toki on aina huono vaihtoehto. Ei noissa nettiauton ylähintapäässäkään oikeen fiksuja ole, pomppii hinnat jo todella rajuihin.
                Juhiksen yksilö on hieno varsinkin sisältä, mutta ulkoväri on miinus omalla kohdalla ehdottomasti.
                Pitää myös muistaa että jos yksilöillä on hintaeroa esim 15-25k€, niin sillä rahalla tekee remppaa jo todella paljon.

                Ylläpitokulut sinänsä on ok, on ne jo tuossa E60 kanssa tulevaisuudessa varmaan kohtalaiset, jotkut IMM:it jne mitä noissa tuntuu olevan on kuitenkin pientä. Viallinen laakeri taas pahimmillaan ampuu veivin ulos lohkosta, jolloin saa tehtyä hienon pöydän.. Eli pitkään autoa seisottavia vikoja sitä mielellään välttäisi.
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  Originally posted by viktor View Post
                  Halvin toki on aina huono vaihtoehto. Ei noissa nettiauton ylähintapäässäkään oikeen fiksuja ole, pomppii hinnat jo todella rajuihin.
                  Juhiksen yksilö on hieno varsinkin sisältä, mutta ulkoväri on miinus omalla kohdalla ehdottomasti.
                  Pitää myös muistaa että jos yksilöillä on hintaeroa esim 15-25k€, niin sillä rahalla tekee remppaa jo todella paljon.

                  Ylläpitokulut sinänsä on ok, on ne jo tuossa E60 kanssa tulevaisuudessa varmaan kohtalaiset, jotkut IMM:it jne mitä noissa tuntuu olevan on kuitenkin pientä. Viallinen laakeri taas pahimmillaan ampuu veivin ulos lohkosta, jolloin saa tehtyä hienon pöydän.. Eli pitkään autoa seisottavia vikoja sitä mielellään välttäisi.
                  Totta tuokin..kokeiltiin kesällä se halvan ämmän osto...auto oli 10k€ konevikaisena..kone ruotsista ja muut hilppeet laakkoselta yhteensä noin 6500€ matkoineen. Siihen leima päälle ja kovaa ajoa..auto leimattuna noin 16700. Käytiin Bimmerpartyillä mokomalla ja todettiin että vielä olisi saanut työntää sellaisen 5k€ että auto on sellainen jolla viitsii ajella. Eli se myytiin etenpäin ja tilalle tuli sitten hiukan vajaa 30k€ -99 vuotinen jolle ei ole tarvinnut tehdä mitään. Öljynkulutus 0.5litraa/7tkm eli ei juuri mitään kun BMW sanoo että litra/1000km olisi vielä hyväksyttävää. Toki tämä nykyinen on kovalla rahalla huollettu koko elinkaarensa ajan..toisin kuin se johon vaihdettiin kone joka oli ollut jollain lippispäällä hiukan kyseenalaisessa käytössä.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    Originally posted by Robi View Post
                    Totta tuokin..kokeiltiin kesällä se halvan ämmän osto...auto oli 10k€ konevikaisena..kone ruotsista ja muut hilppeet laakkoselta yhteensä noin 6500€ matkoineen. Siihen leima päälle ja kovaa ajoa..auto leimattuna noin 16700. Käytiin Bimmerpartyillä mokomalla ja todettiin että vielä olisi saanut työntää sellaisen 5k€ että auto on sellainen jolla viitsii ajella. Eli se myytiin etenpäin ja tilalle tuli sitten hiukan vajaa 30k€ -99 vuotinen jolle ei ole tarvinnut tehdä mitään. Öljynkulutus 0.5litraa/7tkm eli ei juuri mitään kun BMW sanoo että litra/1000km olisi vielä hyväksyttävää. Toki tämä nykyinen on kovalla rahalla huollettu koko elinkaarensa ajan..toisin kuin se johon vaihdettiin kone joka oli ollut jollain lippispäällä hiukan kyseenalaisessa käytössä.
                    Näinhän se kyllä on useimmiten.
                    Tuntuu että suuri riski on ostaa liikkeestä M5 kun ei tiedä yhtään varmennettua historiaa. Tuollaisen sinisenhän taannoin joku foorumilainen muistaakseni leipoi tolppaan ja oiottiin sitten jossain. Ei vissiin isoa ollut jos muisti pelaa, mutta perään se kai oli napsahtanut. Searchilla en (yllättäen) enää löytänyt. Samoin täällä on ollut parilla varsin nuorella kuskilla näitä kiertopalkinto-editioneja. Sellaisetkin olisi hyvä välttää.
                    Ruotsissa olisi aika kiintoisa yksilö, ekalta omistajalta ja alle 100tkm siinä tais olla mittarissa..

                    Nyt joku tietysti suitsuttaa liikkeiden pakollista virhevastuuta, mutta uskon että tällaisen kiesin kanssa siitä ei ole hyötyä liiemmin, jollei mene ihan oikeuslaitoksiin asti. Ja tuskin siltikään mitään ihmeitä saa. Eli liikelisän maksu voi olla vaan tuplasti tyhmää kun sitten edellisen todellisen omistajan haastattelu voi olla hyvinkin vaikeaa.
                    Last edited by viktor; 31-01-2011, 22:20.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8003
                      • Vantaa

                      Originally posted by viktor View Post
                      Ja vielä rautalangasta, onko loppuvuodesta -99 jo uudistettu tekniikka? Valoilla ja muilla nyt niin ei väliä olisi, mutta kone saisi olla se parempi..
                      03/2000 tuli ns. tekniikka facelift.
                      Valot ym. pientä menivät uusiksi 09/2000 eteenpäin.

                      Itselle alakerranlaakerit vaihdettiin viime kesänä, alle 200tkm oli mittarissa. Ja noita on vaihdettu moniin jopa alle 150tkm ajettuihin.
                      Omat olivat suhkoht hyvässä kunnossa, ~30tkm vähemmän ajetussa faceliftissä taas olivat huomattavasti huonommat kuin minun.

                      Myös Vanos- ja ketjunohjurirempat ovat hyvin oleellisia näissä S62 myllyissä
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        Originally posted by viktor View Post
                        Ylläpitokulut sinänsä on ok, on ne jo tuossa E60 kanssa tulevaisuudessa varmaan kohtalaiset, jotkut IMM:it jne mitä noissa tuntuu olevan on kuitenkin pientä.
                        IMM:t saa myös myös S62 vehkeestä helposta hoidettua pois, ei enään koskaan tarvetta uusia niitä kun laittaa AlphaN:n
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Ja nyt kun kaikki on pelotellut että älä osta halvinta, mutta kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa ja ajamassa vaikka joku ns. halpa ja sitten niitä "kalliimpia". Joidenkin kohdalla se ero voi olla juurikin lähes pelkässä hinnassa, se 18500e sininen mikä tuolla nettiautotopikissa vaikuttaa todella asialliselta. Ja mitä muita siitä nyt kuvien perusteella ei osaa sano puuttuvan kuin, Navi, puhelin, täysnahat ja verhot takaovista.
                          M550d

                          Comment

                          • Ämmyskä
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2010
                            • 191
                            • fin

                            Originally posted by mailman View Post
                            Itselle alakerranlaakerit vaihdettiin viime kesänä, alle 200tkm oli mittarissa.
                            Oliko kallis remontti? Vai teitkö itse? Saako ne alakautta hyvin vaihdettua, vai tartteeko koko mylly käyttää pois?

                            Comment

                            • mailman
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 8003
                              • Vantaa

                              Originally posted by Ämmyskä View Post
                              Oliko kallis remontti? Vai teitkö itse? Saako ne alakautta hyvin vaihdettua, vai tartteeko koko mylly käyttää pois?
                              Kaveri teki (tällä foorumilla nimimerkki vantaam5, ja tekee kyllä muillekin Privaa lontooksi kehiin niin siitä se lähtee ) ja ite siinä sivussa jelppasin.
                              Alakautta onnistuu ihan hyvin.
                              Onhan siinä toki oma jumppansa, että aikaa saa uhrattua ihan kivasti...
                              G01 ///M40i '19
                              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                              E39 ///M5 '00

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6947
                                • N/A

                                Originally posted by jumbo View Post
                                Ja nyt kun kaikki on pelotellut että älä osta halvinta, mutta kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa ja ajamassa vaikka joku ns. halpa ja sitten niitä "kalliimpia". Joidenkin kohdalla se ero voi olla juurikin lähes pelkässä hinnassa, se 18500e sininen mikä tuolla nettiautotopikissa vaikuttaa todella asialliselta. Ja mitä muita siitä nyt kuvien perusteella ei osaa sano puuttuvan kuin, Navi, puhelin, täysnahat ja verhot takaovista.
                                Katselin myös ko. ilmoitusta ja auto vaikuttaisi ihan mielenkiintoiselta.
                                Last edited by Antti O; 01-02-2011, 09:39.

                                Comment

                                Working...
                                X