Originally posted by Stone
View Post
E39 M5 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Esko View PostKytkin ja vauhtipyörä kannattaa tilata näihin briteistä. Katoin just, että LUK:n vauhtipyörän saa nytkin alle 300 punnalla. Kytkin about 250 puntaa samalta valmistajalta.
Kovalla vauhtiksella tulee se rallatus aina kaupanpäälle...
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostKäy kokeilemassa jotain toista M5:sta, jos ei ole aiempaa kokemusta noista, niin saat vähän vertailukohtaa. Tai jos kaverilta löytyy varmasti kunnossa oleva yksilö, niin siinä sulle bueno benchmark. Kytkin rempassa kannattaa varautua, että menee vauhtipyöräkin uusiksi. Tulee lisää hintaa remontille.Originally posted by Esko View PostKytkin ja vauhtipyörä kannattaa tilata näihin briteistä. Katoin just, että LUK:n vauhtipyörän saa nytkin alle 300 punnalla. Kytkin about 250 puntaa samalta valmistajalta.
Nopeasti laskettuna vauhtipyörä+kytkin briteistä 550 puntaa, eli ~700e. Eli parisataa kalliimpi kuin tuossa "laskelmassani"?
Originally posted by Stone View PostJoo, tuo vauhtipyörä on myös erittäin todennäköinen vaihdettava osa ja on sitten todella hintava klik! Ikaalisten Voimansiirto on pulju missä noita getrageja kasaillaan ammattitaidolla. Itse siellä yhen kuuslovisen käyttäny ja hyvä tuli!Varaosien saanti vaan voi olla aika mahdotonta....
Comment
-
-
Originally posted by -Dobermann- View PostMitä laatikollesi tehtiin ja kehtaatko kertoa hintaa?
Comment
-
-
Itellä ois laatikko ja peräöljyjen vaihto edessä, samalla ois tarkotus molempiin laittaa RVS:ät Sain hyvän tarjouksen eräästä liikkeestä ja he laittaisivat perään Castrolin Special Produkt ja laatikkoon Valvolinen Durablend GL4. Ovatko oikeat öljyt?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostItellä ois laatikko ja peräöljyjen vaihto edessä, samalla ois tarkotus molempiin laittaa RVS:ät Sain hyvän tarjouksen eräästä liikkeestä ja he laittaisivat perään Castrolin Special Produkt ja laatikkoon Valvolinen Durablend GL4. Ovatko oikeat öljyt?
Lukaisitko jo tämän: http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=per%E4%F6ljy
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOmaani vaihdoin perään Castrollin litkuista Castroll SAF-XJ 75w-140.Tätä ainakin suositeltiin ja samaa tuntuu foorumilaisiltakin löytyvän.Laatikossakin pyörii Castrolit,joten tuohon Valvolineen en ota kantaa.
Lukaisitko jo tämän: http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=per%E4%F6ljy
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostTaitaa olla toi XJ nykyisin nimellä Syntrax Limited Slip 75W-140
Originally posted by Marko.K View PostJoo lukasin, jos oikein ymmärsin nii tota samaa öljyä menee lootaan sekä perään?Last edited by Heguli 31; 10-09-2012, 17:26.
Comment
-
-
Löytyis muuten tota Castrolin MTF LT-2:sta litran purkeissa 19€/litra. Privaa jos jollain tarvettaVoin toimittaa pk-seudulle.
Last edited by Marko.K; 11-09-2012, 02:41.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
No tulipahan tuommonen nyt sitten ostettua, saa nähä minkälainen laite on kun pääsee lähemmin tutkimaan. Ensimmäikseksi pitäneen tehdä vähän laajempi huolto, öljyt+tulpat+kaikki suodattimet ja hommata jostain tuo säteilylämmitin. Korissa on pientä parsittavaa, etupuskurissa reilumpi halkeama ja samoin takapuskurissa pieni vekki. Konepellissä on kiven iskuja jotka näyttää kohtalaisen rumilta mustassa värissä ja takaluukun reunassa on Hemiä lainaten: oksidoitunutta sinkkiä kynnen kokoinen alue. Rikkinäisellä laatikolla ajellaan nyt toistaiseksi ja kuntoon laitetaan talven pimeinä iltoina. Tuntuu kuitenkin toimivan ihan ok kun ei reuho.
Comment
-
-
Noniin poijaat!!! Tänään vaihtu perään ja laatikkoon öljyt ja samalla niihin myös RVS:ät. Ei ihmekkään kun vaihteet on tuntunu hieman tökkivän jo reilun kuukauden verran kun vaihatin sillon lootaan MTF-LT-2:set, siis tämä Syntrans B 75W. Eli vinkkinä nyt kaikille että ei kannata sokeesti luottaa siihen että sitä MTF-LT-2:sta sinne on laitettava, kun castrolin sivuilla lukee näin:
Käsivaihteistoyksiköt, joissa on keltainen tarra merkinnällä 'MTF-LT-1': Transmax Z, yksiköt, joissa on keltainen tarra merkinnällä 'MTF-LT-2': Syntrans B 75W; yksiköt, joissa ei ole tarraa: Syntrans Transaxle 75W-90 / Manual EP 80W. Tarrat sijaitsevat öljyntäyttötulpan vieressä
Eli minulla sieltä löytyi tuo keltainen tarra merkinnällä MTF-LT-1 eli laatikkoon sitten laitettiin tuota Transmax Z:taa, ja nyt vaihteet menee silmään TODELLA nätisti. Tai sitten vaan tuo RVS on oikeasti hyvää kamaa lisäaineena. Jokatapauksessa, suosittelen.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Comment