Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E39 piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Originally posted by Matson^ View Post
    Ei näitä ilmeisesti hirveästi ole vielä suomessa innostuttu paineistamaan? Yhden olen tainnut foorumilla nähdä, mutta en muista onko sekään vielä valmis?

    Jos / kun joskus M5:sen laitan niin menee kyllä todella vahvaan harkitaan / ostoon tämä ESS Tuningin VT550 Supercharger System bolt-on -paketti!
    Itseasiassa polttelee jo nyt aika pahasti laittaa dieseli myyntiin, ja ämmä hakuun..
    Mites on, vaihdellaanko autot? Kyllä mä ihan mielelläni tollasella laitetulla 535:lläkin ajelisin.. :think Ehkä..?
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      Putkistosta koetin lukea muttei pistänyt silmiin, eli pitäisi putkistomuutoksia harkita ja kysymys kuuluu kannattaako vakio katit syrjäyttää kisakattien tieltä?
      Eli tekeekö putkiston uusiksi kattien edestä vai takaa? Rosteria, X pipe sekä läpivirtaavat vaimentimet taakse olisi reseptinä. Pakosarjat jää alkuperäisiksi ja ohjelmaan ei vielä tule muutosta ellen sitten repäise ja keksi jotain kaupan tynkää :-)

      Ja tehdään pikkuhiljaa, eli jos olisi pinkka kunnossa niin tottakai kaikki uusiksi mutta kun täytyy osa kerrallaan tehdä ja putkisto ollut ostamisen jälkeen ajatuksissa.
      jotain höpinää pitäisi saada kuulumaan kun laiskahan tuo on joka tapauksessa järkevällä rahalla viritettynä, lue: vaparina ja alle parin tonnin sijoituksella :-)
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        Ellei vaihda pakosarja niin mielestäni kaikki muu on just a waste of time and money....siis tehojen kannalta.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          Originally posted by Boiga View Post
          Putkistosta koetin lukea muttei pistänyt silmiin, eli pitäisi putkistomuutoksia harkita ja kysymys kuuluu kannattaako vakio katit syrjäyttää kisakattien tieltä?
          Eli tekeekö putkiston uusiksi kattien edestä vai takaa? Rosteria, X pipe sekä läpivirtaavat vaimentimet taakse olisi reseptinä. Pakosarjat jää alkuperäisiksi ja ohjelmaan ei vielä tule muutosta ellen sitten repäise ja keksi jotain kaupan tynkää :-)

          Ja tehdään pikkuhiljaa, eli jos olisi pinkka kunnossa niin tottakai kaikki uusiksi mutta kun täytyy osa kerrallaan tehdä ja putkisto ollut ostamisen jälkeen ajatuksissa.
          jotain höpinää pitäisi saada kuulumaan kun laiskahan tuo on joka tapauksessa järkevällä rahalla viritettynä, lue: vaparina ja alle parin tonnin sijoituksella :-)
          Tähän mun exään vaihdettiin pakosarjat ja koko muu putkisto rosterista. Myös catit, mun mielestä ne kannattaa samalla vaihtaa. Pakosarjat oli hieman käytetyt Hartgen sarjat ja loppupätkän tilasin Marteliukselta, siinä taisi olla Supersprintin x-pipe ja takapöntöt, sekä jotkut metallikenno-catit. Kyllä siihen tais sellanen 4k€ mennä töineen.. Olihan se varsinkin säädön jälkeen hieman vakiota ripeämpi ja varsinkin soundit oli hyvät. Evolvitin softaa suosittelen myös.
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11717
            • Kouvola

            Tilaa briteistä se Evolven setti alusta loppuun siihen ja Alpha N, niin niillä löytyy tuolle setille optimoidut kartat kanssa. Ei tarvi enää murehtia MAF:ien kunnostakaan. Toki löytyyhän niiltä CAI settikin, jossa kartiofiltterit tiputetaan alas sumarien taakse. Tuo vaatii sitten sumarien poistamisen, että ilmavirta riittää. Tai onhan niillä noita remmiahdinsettejäkin.

            Upgrade the performance of your European sports car with top grade car performance parts from our selection. Shop engine aftermarket car parts at Evolve Automotive!

            Comment

            • BMW_Harrastaja
              BTCF Member
              • Dec 2012
              • 819
              • Oulu area

              Aloita pakosarjan vaihdolla, jos jotain teet. Se on suurin kuristin vakiossa.
              BMW driver and owner since 2000.

              Comment

              • Boiga
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 1773
                • Ylöjärvi

                Eli annetaan vakiokattien olla ja putki uusiksi kattien jälkeen, kiitokset :-)
                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                Comment

                • excel
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2012
                  • 259
                  • Jyväskylä

                  Itsellä on omassa "muffler-delete",koska en nähnyt järkeä maksaa 2000e X-pipestä ja loppuvaimentimista. Katit todennäköisesti vaihdan talvella kisakatteihin. Ja murinat on taattu kieroksilla,tietää että mikä moottori on pellin-alla!
                  Nyt: BMW x6 f16 semivoll myrkyillä😁

                  EX F32 435d ///M-sport x-drive

                  EX F31 Alpinweiss ||| 330D M-sport

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by Boiga View Post
                    laiskahan tuo on joka tapauksessa järkevällä rahalla viritettynä, lue: vaparina ja alle parin tonnin sijoituksella :-)
                    Hiotutat vakiot nokat kevyesti. Selviät alle 700eskolla ja saat hivenen lisää jerkkua. Just omat kepit sain kotiin
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • #BMW#
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 488
                      • Espoo

                      onko kellään kokemusta Schmiedmannin sport pakosarjasta, toimiiko? Hinta ainakin huomattavati huokeampi kuin Supersprint tai Evolve sarja.
                      E38 pre 740i 4.4l Manual

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by #BMW# View Post
                        onko kellään kokemusta Schmiedmannin sport pakosarjasta, toimiiko? Hinta ainakin huomattavati huokeampi kuin Supersprint tai Evolve sarja.
                        Eli nämä: Linkki, ei ole kokemusta mutta ajattelin säästää muilta etsimisen vaivan
                        M550d

                        Comment

                        • RiZ3*
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 353
                          • Helsinki

                          Nostetaans tämmöinen esille.

                          Eli vesi- metanoli ruiskua pitäisi hommata tuohon omaan ahdettuun ämmään ja valinnan vaikeus tuottaa ongelmia, ja se että kuka tuon sitten asennuksen jälkeen säätää. Ja kuka ylipäätänsä osaa tuota vakio ecua säätää suomessa ?

                          Onko kenelläkään kokemuksia ? Ostaako Aem, snowperformancen vai jonkun muun tekeleen ?
                          The will to do - the soul to dare

                          E93 M3

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            Originally posted by RiZ3* View Post
                            Nostetaans tämmöinen esille.

                            Eli vesi- metanoli ruiskua pitäisi hommata tuohon omaan ahdettuun ämmään ja valinnan vaikeus tuottaa ongelmia, ja se että kuka tuon sitten asennuksen jälkeen säätää. Ja kuka ylipäätänsä osaa tuota vakio ecua säätää suomessa ?

                            Onko kenelläkään kokemuksia ? Ostaako Aem, snowperformancen vai jonkun muun tekeleen ?
                            Se on aquamist.. Multa löytyy siihen osa palikoista, ellei jopa kaikki. Soittele...
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • walopower
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 294
                              • Espoo

                              Voisin säätää vesiruiskulle.
                              Espoo.
                              Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                              Comment

                              • RiZ3*
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 353
                                • Helsinki

                                Originally posted by walopower View Post
                                Voisin säätää vesiruiskulle.
                                Espoo.
                                Hyvä tietää, palaan asian tiimoilta kun saadaan palikoita kiinni.
                                The will to do - the soul to dare

                                E93 M3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎