Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #61
    Tuo alkuperäinen kuva on allekirjoittaneen joskus värkkäämä. Pohjana on virallisen jälkiasennusohjeen letkumuutos, joka nyt siis muutetaan toiseen suuntaan. E39:ssä tuo kierto on aika erikoinen, kun siellä on vain takaiskuventtiilit, eikä aktiivista solenoidiventtiiliä. Esim. X5:issa on solenoidi ja sen saa puukotettua pois pelistä hieman IHKA:n parametrejä rukkaamalla.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • KingOnTheRoad
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 573
      • Kemijärvi

      #62
      Olisiko jollakin kuvaa miten saan jälkiasenteisen omalla kellolla olevan 5kw thermo top t:n lämmittämään vain ja ainoastaan moottoria, siten ettei kennolla ala vain keittämään? Siis ei haittaa vaikka kiertäisi kennollakin jos ei ole mitään haittaa ja helposti toteuttavissa. Puhallusta en taida kytkeä tuolla kun menee jo niin monimutkaiseksi ja pätkäajoa niin ei ehdi lataamaan kuitenkaan ja roikkaan en laita autoa jossa on webasto:think..
      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
      E36 328i coupe -95 "UXI"
      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
      Yamaha yz250 -02

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #63
        Originally posted by KingOnTheRoad View Post
        Olisiko jollakin kuvaa miten saan jälkiasenteisen omalla kellolla olevan 5kw thermo top t:n lämmittämään vain ja ainoastaan moottoria, siten ettei kennolla ala vain keittämään? Siis ei haittaa vaikka kiertäisi kennollakin jos ei ole mitään haittaa ja helposti toteuttavissa. Puhallusta en taida kytkeä tuolla kun menee jo niin monimutkaiseksi ja pätkäajoa niin ei ehdi lataamaan kuitenkaan ja roikkaan en laita autoa jossa on webasto:think..
        Miten se kennolla alkaisi keittää, kun Webasto sammuu joka tapauksessa ennen kuin Webastolla nesteen lämpötila nousee edes 80 C.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #64
          Originally posted by KingOnTheRoad View Post
          Olisiko jollakin kuvaa miten saan jälkiasenteisen omalla kellolla olevan 5kw thermo top t:n lämmittämään vain ja ainoastaan moottoria, siten ettei kennolla ala vain keittämään? Siis ei haittaa vaikka kiertäisi kennollakin jos ei ole mitään haittaa ja helposti toteuttavissa. Puhallusta en taida kytkeä tuolla kun menee jo niin monimutkaiseksi ja pätkäajoa niin ei ehdi lataamaan kuitenkaan ja roikkaan en laita autoa jossa on webasto:think..
          Thermo Top T:tä ei suositella ruiskukoneellisiin autoihin joissa on paluuletkussa painetta. Kyseessähän on BW50:n viimeinen kehitysversio. Kannattaa laittaa nykyaikaisempi laite ihan sovinnolla.
          Puhalluksen kytkentä on tuossa hommassa varmaan se pienin työ.
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • KingOnTheRoad
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 573
            • Kemijärvi

            #65
            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Thermo Top T:tä ei suositella ruiskukoneellisiin autoihin joissa on paluuletkussa painetta. Kyseessähän on BW50:n viimeinen kehitysversio. Kannattaa laittaa nykyaikaisempi laite ihan sovinnolla.
            Puhalluksen kytkentä on tuossa hommassa varmaan se pienin työ.
            Mitä tuo paluuletkun paine tarkoittaa?:think Siis meinaatko ettei ole vapaa paluu paisariin? Ei kai tuo nyt niin voi olla paska laite, että ostin turhaan
            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
            E36 328i coupe -95 "UXI"
            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
            Yamaha yz250 -02

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #66
              Originally posted by KingOnTheRoad View Post
              Mitä tuo paluuletkun paine tarkoittaa?:think Siis meinaatko ettei ole vapaa paluu paisariin? Ei kai tuo nyt niin voi olla paska laite, että ostin turhaan
              Paluuletkulla tarkoitetaan sitä polttoaineen paluulinjaa josta se polttoaine jää sen lämmittimen välisäiliöön. Kyllä noita on aikoinaan käytetty vaikka hieman paineelinen paluuletku olisikin mutta valmistaja ei suosittele käytettäväksi.
              Laite sinällään on oikein oiva lämmitin kun se vaan on oikein asennettu.

              Osaakos muuten kukaan sanoa että paljon siinä e39:paluuletkussa on painetta, vai onko lainkaan? Mulla on sellainen mielikuva että sen injektorin toiminta tarvitsee jonkiverran painetta :think
              (injektori = se hässäkkä joka imee vas.puolen tankista sitä polttoainetta oikeanpuoleiseen)
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • iikori
                Bimmer Rookie
                • May 2003
                • 122
                • Espoo

                #67
                Lähteekö webasto muuten ollenkaan päälle jos ulkolämptila-anturi puuttuu?
                Nissan Skyline R33, Mazda RX-7 FD3S, BMW 530d

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #68
                  Originally posted by iikori View Post
                  Lähteekö webasto muuten ollenkaan päälle jos ulkolämptila-anturi puuttuu?
                  Kyllä se varmaan lähtee koska IHKA luulee että ulkona on -40.
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Masatus
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 867
                    • Haukipudas

                    #69
                    Hei jos jollakin on tuoreessa muistissa tämä letkumuutostyö, niin viitsisitkö listata hieman millaisia liitoksia hommassa tarvitsee.
                    Se lähinnä mietityttää kun joku taisi jossain mainita että letkujen välille tarvii letkuliittimiä missä toinen pää on 19mm ja toinen 21mm, tuollaisia liikkeistä kyselin aika heikoin tuloksin. Joten saako jobin hoidettua 19mm/19mm liitoksilla?

                    Siis tämä letkumuutos homma.


                    Comment

                    • kiljubuu
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 385
                      • turku

                      #70
                      Mikähän mahtaa olla ongelmana -03 530d kun tuli käytyä koodaamassa webaston esilämmitys toimintaan kaarinassa bullitilla ja tietokoneen mukaan koodaus onnistui mutta aux_heat tia ei tullut kuitenkaan näkyviin navin näyttöön joten ei pysty edelleenkään käyttämään esilämmittimenä :think

                      Comment

                      • Mvi
                        Newbiemmer
                        • Nov 2010
                        • 10
                        • Turku

                        #71
                        Anna sen auton olla rauhassa 16 minuuttia ja käy kattomassa uudelleen. Mulla oli sama juttu. Vaati sen auton nukahtamisen ennenku valikot ilmestyivät.
                        BMW 520DA F11
                        ex.BMW 520DA -08 Touring
                        ex. BMW 530DA -03 M-Sport Touring

                        Comment

                        • kiljubuu
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 385
                          • turku

                          #72
                          No siittä on nyt jo muutama viikko että on kyllä kerennyt sinä aikana nukahtaa parii otteeseen

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #73
                            En tiedä onko ihan sama funktio kuin nukhtamisella mut kokeile käyttää akun maajohtoa irti.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • kiljubuu
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 385
                              • turku

                              #74
                              Akku on vaihdettu tuon projektin jälkeen jotenka sekin on ollut irti välillä :think

                              Comment

                              • Risto113
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1204
                                • GrassLake

                                #75
                                Webasto tehoton?

                                Mikä voi olla mahdollinen syy, kun webasto on onnettoman tehoinen?

                                Polttaa kiltisti täydet 30min, joka aamu.
                                Salavalikon mukaan nesteet lämpiää n. 20 astetta (pikkupakkasilla lopputulos +10 astetta, noin), sisätilat ei ollenkaan.
                                Yllätys jos kennossa kiertää nollan tuntumassa olevaa vettä...
                                Lämpömittarin viisari ei luonnollisesti nouse lainkaan.
                                Eihän tämä voi olla ok?

                                Laite on jälkias. orkkis, auto on 530 bensa m54, 2002. Palopesä, vesi- ja p-a-pumput ja hehku vaihdettu sekä kortti rempattu toissa talvena. Kierto siis myös koneessa.
                                Koneen termari on ok, lämmöt lähes sata ajossa ja nousee nopsaan (ei siis haihduta syylärin kautta lämpöjä).

                                Ideoita?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎