Originally posted by bemmeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJuu, ei täsmää sinne päinkään, kun tuo aikanaan tekemäni muutoskuva koskee 530d:tä. 540:ssä letkutus on aivan erilainen ja paljon monimutkaisempi tuohon aiempaan verrattuna. M62 koneeseen tarkoitetussa Weban retrofit-asennusohjeessa nuo letkut on kuvattu. Niistä voisi yrittää päätellä tarvittavia muutoksia. M62:n Weballe on myös sähköisesti ohjattu venttiili, jonka solenoidin yläosa näkyykin tuossa raitisilmakotelon alla.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Mikäs tuon webaston virtaliittimen tyyppi on, tai löytyykö tuolle bemarin osanumeroa, itse en ETK:sta löytänyt. MTT-tradingilla näkyy olevan tuota liitintä vaan aika suolanen hinta yhdestä liittimestä. Kaveri vois katsoa töistä jos osais vähän antaa sunntia. Luulishan tuon joku yleismallinen olevan?E91 325d -07
Ex: E39 530daT -00
Comment
-
-
Originally posted by NAL-E View PostMikäs tuon webaston virtaliittimen tyyppi on, tai löytyykö tuolle bemarin osanumeroa, itse en ETK:sta löytänyt. MTT-tradingilla näkyy olevan tuota liitintä vaan aika suolanen hinta yhdestä liittimestä. Kaveri vois katsoa töistä jos osais vähän antaa sunntia. Luulishan tuon joku yleismallinen olevan?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Nojoo... Oli mielessä myös että ois kerennyt saada viikonlopuksi tuon jos os jostain muualta löytynyt. Kuusipinninen ainakin oli joku yleismallinen, tuossa päivällä katselin itsekkin valojen liittimiä sillä silmällä. Kyllähän noissa oli samantapaisia, mutta ei ihan samanlaisia.E91 325d -07
Ex: E39 530daT -00
Comment
-
-
M62b44
Tutkailin letkujen lämpeämistä kun webasto on päällä.
Huomasin että "solenoidiin" menevät letkut on kylmiä. Solenoidista menee letku kanteen, toinen letku menee samaan ryhmään jossa on vesiventtiili.
Laitoin auton käyntiin ja kun moottorin lämmöt aikanaan nousi, niin solenoidin molemmin puolin letkut oli lämpimät. Eli auto käynnissä ollessa vesi kiertää tuon solenoidin kautta ja webaston käytössä ei. Se solenoidi oli lämmin vaikka letkut kylmiä webasto päällä, niin luulisin että silloin se vetää sitä kiinni ja moottori käynnissä on solenoidi auki.
Jos saisi tuon solenoidin auki myös silloin kun webastoa käyttää esilämmittimenä, niin kaiken järjen mukaan myös koneeseen pitäisi mennä lämmintä vettä. Olenko oikeilla jäljillä?
En viiti nyppästä solenoidin johtoa pois, koska luulen että webasto tai auto antaa vikakoodin ja todennäköisesti weba ei edes käynnisty.
Mikähän olisi sopivan kokoinen vastus tuohon solenoidin tilalle? Tarvii varmaan olla aika iso, kun se solenoidin yläosan potikka lämpesi aika reilusti.
Olisikin helppo keissi, jos selviäisi pelkästään tuolla solenoidin deletoinnillla, ei tarviis ruveta jumppaamaan letkujen ja nesteiden kanssa.
Eli osa nr. 5 tuossa kuvassa:
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostNyppäse piuha irti, jos kaikki pelaa, niin koko mötikkä välistä pois ja putket yhteen. Ei se siitä hajoa, vaikka koitat piuha irti.
Mutta vesi ei kuitenkaan kiertänyt webasto päällä venttiilin kautta koneen suuntaan kun letkut oli edelleen kylmät.
Joutuu näköjään muuttamaan letkujen kiertoa joka tapauksessa. Kumpaankohan suuntaan vesi kiertää noissa letkuissa? Eli kumpi on webastolta tulo ja meno? Vaikka tuosta alla olevan linkin kuvasta joku osais sanoa. Omaan järkeen otaksun että se on tuosta ylemmästä liittemestä (osa 1) lähtö ja alas paluu (osa 14)?
Ei oikein kädellä saa selvää noista näkyvillä olevista letkuista, pitäis ip-mittarilla kattoo jotta näkis lämpötilaerot.
http://static.bmwfans.info/images/epc/ODk5OV9w.pngEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Tutkailin tuota V8:n Webaston letkujärjestelyä ja itse kyllä muuttaisin sen perinteiseen tyyliin sarjaan moottori - Webasto - (vesiventtiilit)kenno - moottori. Sieltä saa riipaista pois melkoisen letkuhässäkän. Venttiilin voi jättää toimimaan itsekseen tai NCS:llä koodaa IHKA:lta sen pois pelistä.
STANDHEIZUNG_KONZEPT
sh_high_mit_sperrventil -> sh_high_ohne_sperrventil
Webastolla kaiken järjen mukaan nesteen tulo vesipumpulle ja lähtö ylhäältä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment