Tuo alkuperäinen kuva on allekirjoittaneen joskus värkkäämä. Pohjana on virallisen jälkiasennusohjeen letkumuutos, joka nyt siis muutetaan toiseen suuntaan. E39:ssä tuo kierto on aika erikoinen, kun siellä on vain takaiskuventtiilit, eikä aktiivista solenoidiventtiiliä. Esim. X5:issa on solenoidi ja sen saa puukotettua pois pelistä hieman IHKA:n parametrejä rukkaamalla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
Olisiko jollakin kuvaa miten saan jälkiasenteisen omalla kellolla olevan 5kw thermo top t:n lämmittämään vain ja ainoastaan moottoria, siten ettei kennolla ala vain keittämään? Siis ei haittaa vaikka kiertäisi kennollakin jos ei ole mitään haittaa ja helposti toteuttavissa. Puhallusta en taida kytkeä tuolla kun menee jo niin monimutkaiseksi ja pätkäajoa niin ei ehdi lataamaan kuitenkaan ja roikkaan en laita autoa jossa on webasto:think..E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
E36 328i coupe -95 "UXI"
Polaris RMK 800 Nordic edition-15
Yamaha yz250 -02
Comment
-
-
Originally posted by KingOnTheRoad View PostOlisiko jollakin kuvaa miten saan jälkiasenteisen omalla kellolla olevan 5kw thermo top t:n lämmittämään vain ja ainoastaan moottoria, siten ettei kennolla ala vain keittämään? Siis ei haittaa vaikka kiertäisi kennollakin jos ei ole mitään haittaa ja helposti toteuttavissa. Puhallusta en taida kytkeä tuolla kun menee jo niin monimutkaiseksi ja pätkäajoa niin ei ehdi lataamaan kuitenkaan ja roikkaan en laita autoa jossa on webasto:think..E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by KingOnTheRoad View PostOlisiko jollakin kuvaa miten saan jälkiasenteisen omalla kellolla olevan 5kw thermo top t:n lämmittämään vain ja ainoastaan moottoria, siten ettei kennolla ala vain keittämään? Siis ei haittaa vaikka kiertäisi kennollakin jos ei ole mitään haittaa ja helposti toteuttavissa. Puhallusta en taida kytkeä tuolla kun menee jo niin monimutkaiseksi ja pätkäajoa niin ei ehdi lataamaan kuitenkaan ja roikkaan en laita autoa jossa on webasto:think..
Puhalluksen kytkentä on tuossa hommassa varmaan se pienin työ.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostThermo Top T:tä ei suositella ruiskukoneellisiin autoihin joissa on paluuletkussa painetta. Kyseessähän on BW50:n viimeinen kehitysversio. Kannattaa laittaa nykyaikaisempi laite ihan sovinnolla.
Puhalluksen kytkentä on tuossa hommassa varmaan se pienin työ.E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
E36 328i coupe -95 "UXI"
Polaris RMK 800 Nordic edition-15
Yamaha yz250 -02
Comment
-
-
Originally posted by KingOnTheRoad View PostMitä tuo paluuletkun paine tarkoittaa?:think Siis meinaatko ettei ole vapaa paluu paisariin? Ei kai tuo nyt niin voi olla paska laite, että ostin turhaan
Laite sinällään on oikein oiva lämmitin kun se vaan on oikein asennettu.
Osaakos muuten kukaan sanoa että paljon siinä e39:paluuletkussa on painetta, vai onko lainkaan? Mulla on sellainen mielikuva että sen injektorin toiminta tarvitsee jonkiverran painetta :think
(injektori = se hässäkkä joka imee vas.puolen tankista sitä polttoainetta oikeanpuoleiseen)Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by iikori View PostLähteekö webasto muuten ollenkaan päälle jos ulkolämptila-anturi puuttuu?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Hei jos jollakin on tuoreessa muistissa tämä letkumuutostyö, niin viitsisitkö listata hieman millaisia liitoksia hommassa tarvitsee.
Se lähinnä mietityttää kun joku taisi jossain mainita että letkujen välille tarvii letkuliittimiä missä toinen pää on 19mm ja toinen 21mm, tuollaisia liikkeistä kyselin aika heikoin tuloksin. Joten saako jobin hoidettua 19mm/19mm liitoksilla?
Siis tämä letkumuutos homma.
Comment
-
-
Webasto tehoton?
Mikä voi olla mahdollinen syy, kun webasto on onnettoman tehoinen?
Polttaa kiltisti täydet 30min, joka aamu.
Salavalikon mukaan nesteet lämpiää n. 20 astetta (pikkupakkasilla lopputulos +10 astetta, noin), sisätilat ei ollenkaan.
Yllätys jos kennossa kiertää nollan tuntumassa olevaa vettä...
Lämpömittarin viisari ei luonnollisesti nouse lainkaan.
Eihän tämä voi olla ok?
Laite on jälkias. orkkis, auto on 530 bensa m54, 2002. Palopesä, vesi- ja p-a-pumput ja hehku vaihdettu sekä kortti rempattu toissa talvena. Kierto siis myös koneessa.
Koneen termari on ok, lämmöt lähes sata ajossa ja nousee nopsaan (ei siis haihduta syylärin kautta lämpöjä).
Ideoita?
Comment
-
Comment