Tarkoitus vaihtaa E39 D -02 webastoon peruskortti, pitääkö väyläjohto irroitta. Tiedän puhaltimen käynnistystä varten tehtävä rele asennus. Tuli mieleen jotta sopiiko jonkun muun bmw:n väyläkortti tähän.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
Originally posted by Turunpoika View PostTarkoitus vaihtaa E39 D -02 webastoon peruskortti, pitääkö väyläjohto irroitta. Tiedän puhaltimen käynnistystä varten tehtävä rele asennus. Tuli mieleen jotta sopiiko jonkun muun bmw:n väyläkortti tähän.
Comment
-
-
Sopiiko e53 diesel webasto e39 dieseliin ? Tiedän että kiertovesipumppua ei oon e53 webassa kiinni, mutta voiko siihen siirtää suoraan e39 pumpun ?Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostSopiiko e53 diesel webasto e39 dieseliin ? Tiedän että kiertovesipumppua ei oon e53 webassa kiinni, mutta voiko siihen siirtää suoraan e39 pumpun ?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Bensakoneisen bmw-webaston asiaa vaihteeksi:
2002 525i (M54) oli varustettu alkuperäisellä webastolla jolloin letkutus oli toteutettu yhdellä T-haaralla ja yhdellä T-haaralla jossa on kaksi vastaventtiiliä. Sillä kabiini lämpenikin kivasti mutta kun jumppasin muuta konehuoneessa niin hetken mielijohteesta päätin muuttaa letkutuksen niin että konekin lämpenisi.
Koska en löytänyt tästä vehkeestä ihan vastaavia letkutuksia kuin 530d:ssa yleensä tehdään, päättelin että koneelta tulevaan letkuun laitetaan webaston sisäänmeno ja webaston lämmin vesi ohjataan vesiventtiilille, josta se menee sitten kennoille ja moottorille (paisuntasäiliön kautta pidemmän kaavan mukaan). Toisin päin en kytkenyt vaikka lämpimällä olisi ollut lyhyt matka moottorille, koska auton käydessä webasto olisi taistellut vastaan virtausta (?).
No, se toimii. vuorokauden seisonnan jälkeen -15 asteen pakkasessa 20 min lämmitys nosti moottorin jäähdytysnesteen lämmöt 49 asteeseen ja ikkunalle tuli lämpimähköä ilmaa. Tähän asti siis kaikki ok.
Mutta kun lähtee ajamaan ja moottori lämpenee enemmän, ei lämpöä enää tulekaan kabiiniin kuten ennen. Kun jäähdytysnesteen lämpötila saavuttaa jonkin 60-70 astetta, alkaa puhallin puhaltaa kovempaa eikä se ilma olekaan enää kuumaa. Tässä vaiheessa kaipaa taas pipoa päähän, toisin kuin ennen. Kabiiniin alkaa tulla oikeasti kuumaa ilmaa vasta kun moottori alkaa olla yli 80 asteen. Tuossa webasto on jo sammunut ja uudella kytkennällä vesi kiertää edelleen webaston kautta ennen pääsyään kennoille.
Onkohan nyt niinkin yksinkertaisesta ongelmasta kyse, että webaston putkituksen pienet ja pitkät linjat vähentävät lämmityksen tehoa noin paljon kun webasto ei ole päällä? Jos näin on, niin ymmärrän nykyään paremmin miksi BMW on tehnyt alunperin kytkennän kuten on tehnyt.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostBensakoneisen bmw-webaston asiaa vaihteeksi:
2002 525i (M54) oli varustettu alkuperäisellä webastolla jolloin letkutus oli toteutettu yhdellä T-haaralla ja yhdellä T-haaralla jossa on kaksi vastaventtiiliä. Sillä kabiini lämpenikin kivasti mutta kun jumppasin muuta konehuoneessa niin hetken mielijohteesta päätin muuttaa letkutuksen niin että konekin lämpenisi.
Koska en löytänyt tästä vehkeestä ihan vastaavia letkutuksia kuin 530d:ssa yleensä tehdään, päättelin että koneelta tulevaan letkuun laitetaan webaston sisäänmeno ja webaston lämmin vesi ohjataan vesiventtiilille, josta se menee sitten kennoille ja moottorille (paisuntasäiliön kautta pidemmän kaavan mukaan). Toisin päin en kytkenyt vaikka lämpimällä olisi ollut lyhyt matka moottorille, koska auton käydessä webasto olisi taistellut vastaan virtausta (?).
No, se toimii. vuorokauden seisonnan jälkeen -15 asteen pakkasessa 20 min lämmitys nosti moottorin jäähdytysnesteen lämmöt 49 asteeseen ja ikkunalle tuli lämpimähköä ilmaa. Tähän asti siis kaikki ok.
Mutta kun lähtee ajamaan ja moottori lämpenee enemmän, ei lämpöä enää tulekaan kabiiniin kuten ennen. Kun jäähdytysnesteen lämpötila saavuttaa jonkin 60-70 astetta, alkaa puhallin puhaltaa kovempaa eikä se ilma olekaan enää kuumaa. Tässä vaiheessa kaipaa taas pipoa päähän, toisin kuin ennen. Kabiiniin alkaa tulla oikeasti kuumaa ilmaa vasta kun moottori alkaa olla yli 80 asteen. Tuossa webasto on jo sammunut ja uudella kytkennällä vesi kiertää edelleen webaston kautta ennen pääsyään kennoille.
Onkohan nyt niinkin yksinkertaisesta ongelmasta kyse, että webaston putkituksen pienet ja pitkät linjat vähentävät lämmityksen tehoa noin paljon kun webasto ei ole päällä? Jos näin on, niin ymmärrän nykyään paremmin miksi BMW on tehnyt alunperin kytkennän kuten on tehnyt.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Kiitos jälleen. Itse asiassa äskeisen viestin jälkeen lähdin taas ajamaan ja pidin kättä jalkotilassa josta tunnen hyvin minkä lämpöistä ilmaa kabiiniin tulee. Sieltä tuli kuumaa ilmaa kunnes pääsin sellaiselle tielle että kierrokset tippuivat tonnin tuntumaan ja moottorin kuormitus oli minimissään, moottoriveden lämpötila jatkoi nousuaan hissukseen mutta ilma muuttui selkeästi kylmäksi. Webasto oli edelleen päällä. Kun lisäsin kierroksia, alkoi tulemaan taas lämmintäkin.
Eli tässä voisi olla kyseessä ihan kiertovesipumpun kehnouskin. Tässä se taisi olla erillisenä syylärin huuvassa kiinni eikä vesiventtiilin yhteydessä.
EDIT: Jostain syystä kuitenkin tyhjäkäynnilläkin jaksoi tulla kuumaa ilmaa sitten kun moottorinlämpö oli ylittänyt 80 astetta.Last edited by -Tapi; 11-02-2021, 22:25.---
Comment
-
-
Tuollaiset koodit antaa INPA:lla, onko kortti vika vai joku muu.
Palopesä hehkuineen, puhallin ja vesipumppu vaihdettu kolme vuotta sitten ja samalla kortti huollettu.
Webaston kun laittaa navista päälle, niin puhallin pyörii 30-60sek. ja tämän jälkeen sammuu, polttoainepumppu ei tunnu käynnistyvän lainkaan.
Comment
-
-
Originally posted by bmwtbo View PostTuollaiset koodit antaa INPA:lla, onko kortti vika vai joku muu.
Palopesä hehkuineen, puhallin ja vesipumppu vaihdettu kolme vuotta sitten ja samalla kortti huollettu.
Webaston kun laittaa navista päälle, niin puhallin pyörii 30-60sek. ja tämän jälkeen sammuu, polttoainepumppu ei tunnu käynnistyvän lainkaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tuo pitkä puhallus tarkoittaa sitä, että se yrittää jäähdyttää kuumaa palopesää viileämmäksi. Eli poltin on niin karstainen, että se aiheuttaa myös liekkivahtina toimivalle hehkulle ylimääräisen virran kulkureitin, jolloin lämmittimen näkemä liekkivahdin vastusarvo on sellainen, että se luulee siellä olevan kuumempi kuin oikeasti on. Ja sitä tuo flammabbruch tarkoittaa, eli automattiikka luulee siellä olevan tulet silloin kun siellä ei pitäisi olla. Eli poltin vaihtoon, tai voit yrittää vaihtaa sen polttimessa olevan "huovan" kun niitäkin saa epävirallisia reittejä pitkin, ja samalla putsata hehkusta karstat pois.EX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Tuo polttoaine pumpun testaus syöttämällä suoraan virta pumpulle?
Webaston purin osiin ja imeytys sihti ehjä, mutta palopesä jäätävän paksun karstan peitossa. Ilmeisesti palo tapahtumissa ollut häikkää, huono tuuletus tms. koska noin pahasti karstoittunut. Täytyy pähkäillä laittaako tuonne kokonaan uuden laitteen.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostAnnostelupumpusta välillä antaa tuo x5 koodia. Aamulla taas toimi. Lieneekö oikeesti tiensä päässä tuo pumppu. Pitänee vaihtaa ja kokeilla, kun uusi pumppu löytyy.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOnhan se mahdollista, mutta kohtuu epätodennäköistä. Korttivika valitettavasti yleisempi tuon osalta.
Comment
-
Comment