Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Nikzu View Post
    Onko tietoa kuka pystyis Seinäjoen lähettyvillä koodaan kyseisellä ohjelmalla ?
    Kannattaa vilkaista oman alueen puolelta, sieltä löytyy tuollainen lista: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=163302
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Nikzu
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 90
      • Seinäjoki

      Originally posted by HTK12 View Post
      Kannattaa vilkaista oman alueen puolelta, sieltä löytyy tuollainen lista: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=163302
      Kyllä, ihka oli näköjään joskus vaihdettu ja nyt koodaukset muutettu ja toimii. Kiitoksia tiedoista!

      Comment

      • Nikzu
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 90
        • Seinäjoki

        Sellanen ongelma vielä on, kun haluais sisätilan lämpeevän samalla.. Jänniteohjattu tällä hetkellä ja weba ainaki toimii kellosta. Koitettiin koodata väyläohjatuksi weba ja ihka.. Joo rupes puhaltaan sen jälkeen sisälle, mutta toimi jotenki oudosti, kun pysty "ohjaan" webaa myös siittä ilmastointipaneelista. Jos puhaltimen sammutti, niin weba sammu ja kun laitto päälle, niin vain weban pumppu lähti pyöriin, vaikkei kellosta ollukkaan kytketty päälle ja lopuuksi lakkas molemmat toimimasta, kun hetken sitä ihmeteltiin. Webaan tuli k-bus breakdown ja ihkaanki jotain, jota en nyt muista. Muutettiin takas jänniteohjatuksi ja weba nyt ainakin toimii. Mutta olisi mahtavaa saada samalla lämmittään sisätilaa, kun weban laittaa päälle. Mitä neuvoksi ?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Nikzu View Post
          Sellanen ongelma vielä on, kun haluais sisätilan lämpeevän samalla.. Jänniteohjattu tällä hetkellä ja weba ainaki toimii kellosta. Koitettiin koodata väyläohjatuksi weba ja ihka.. Joo rupes puhaltaan sen jälkeen sisälle, mutta toimi jotenki oudosti, kun pysty "ohjaan" webaa myös siittä ilmastointipaneelista. Jos puhaltimen sammutti, niin weba sammu ja kun laitto päälle, niin vain weban pumppu lähti pyöriin, vaikkei kellosta ollukkaan kytketty päälle ja lopuuksi lakkas molemmat toimimasta, kun hetken sitä ihmeteltiin. Webaan tuli k-bus breakdown ja ihkaanki jotain, jota en nyt muista. Muutettiin takas jänniteohjatuksi ja weba nyt ainakin toimii. Mutta olisi mahtavaa saada samalla lämmittään sisätilaa, kun weban laittaa päälle. Mitä neuvoksi ?
          Mitäs tässä on oikein yritetty tehdä? Jänniteohjattua webasto ei voi koodata väyläohjatuksi, näissä on eriohjainkortit. Minkäikäinen auto? Koodattiinko se IHKA nyt varmasti kuntoon? Siis lukaistiin tiedot vaikka mittaristosta ja niillä koodattiin IHKA? E39:ssä sisätiloja ei saa lämpenemään koodaamalla, vaan tarvitaan letkumuutos. Foorumilta pitäisi löytyä ihan kuvalliset ohjeet.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            Originally posted by HTK12 View Post
            Jänniteohjattua webasto ei voi koodata väyläohjatuksi, näissä on eriohjainkortit. E39:ssä sisätiloja ei saa lämpenemään koodaamalla, vaan tarvitaan letkumuutos. Foorumilta pitäisi löytyä ihan kuvalliset ohjeet.
            Väyläohjattu esilämmittimeksi koodattu weba kyllä lämmittää sisätilat. Ainakin E39 -02 automaatti-ilmastointisessa. Letkutus menee nimenomaa ensin webastolta lämppärinkennolle ja sieltä moottoriin. Jännite ohjattu erilainen?

            Toiseksi webaston käydessä sisätilan lämpöjä pystyy säätelemään mielensä mukaan. Ymmärtääkseni esilämmitys käytössä käyttää edellisiä asetuksia mitkä on virrat päällä ollut.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Hezman View Post
              Väyläohjattu esilämmittimeksi koodattu weba kyllä lämmittää sisätilat. Ainakin E39 -02 automaatti-ilmastointisessa. Letkutus menee nimenomaa ensin webastolta lämppärinkennolle ja sieltä moottoriin. Jännite ohjattu erilainen?

              Toiseksi webaston käydessä sisätilan lämpöjä pystyy säätelemään mielensä mukaan. Ymmärtääkseni esilämmitys käytössä käyttää edellisiä asetuksia mitkä on virrat päällä ollut.
              Aivan tuli ajutuspieru, eli usein webasto tehtaalta lähtiessään lämmittää vain sisätilat, modaamalla sitten moottorin.

              En nyt kuitenkaan ymmärrä mitä tuolla on aikaisemmin yritetty tehdä. Jänniteohjattua ei voi koodata väyläohjatuksi.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by HTK12 View Post
                Aivan tuli ajutuspieru, eli usein webasto tehtaalta lähtiessään lämmittää vain sisätilat, modaamalla sitten moottorin.

                En nyt kuitenkaan ymmärrä mitä tuolla on aikaisemmin yritetty tehdä. Jänniteohjattua ei voi koodata väyläohjatuksi.
                Nikzulla on '01 väyläohjattu ja muistaakseni letkumuutokset on tehty.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Nikzu
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 90
                  • Seinäjoki

                  Letkumuutokset tehty joo. Eli weballa oli aluksi koodaus k-bus ja ihkalla konventionell eli tietääkseni jänniteohjaus ? Sitte kokeiltii laittaa se ihkan koodaus k-bus myös ja sitte se toimi vähä oudosti. Nyt kun molemmat on koodattu "konventionell" niin weba toimii, mutta sisätilaa ei lämmitä. Ihka tosiaan on vaihdettu ja son -98 vuosimallista, niin en tiä onko sillä merkitystä.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    Minkä ikäinen tuo itse auto nyt on. E39 Webasto on jänniteohjattu 3/99 asti, siitä eteenpäin väyläohjattu. Väyläohjatussa puhallin käynnistyy väylätiedon perusteella. Jänniteohjatussa on erillinen vaihtoreleellä toteutettu jännitesyöttö Webalta IHKA:lle, kuten jälkiasennusversiossa.

                    Miten se nyt oikein toimi oudosti, kun sekä Webasto, että IHKA oli koodattu väyläohjatuksi? Jos virrat päällä puhalluksen laittaa nollille, niin kyllä se Webasto sammuttaa itsensä ylikuumentumisen seurauksena.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Nikzu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 90
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Minkä ikäinen tuo itse auto nyt on. E39 Webasto on jänniteohjattu 3/99 asti, siitä eteenpäin väyläohjattu. Väyläohjatussa puhallin käynnistyy väylätiedon perusteella. Jänniteohjatussa on erillinen vaihtoreleellä toteutettu jännitesyöttö Webalta IHKA:lle, kuten jälkiasennusversiossa.

                      Miten se nyt oikein toimi oudosti, kun sekä Webasto, että IHKA oli koodattu väyläohjatuksi? Jos virrat päällä puhalluksen laittaa nollille, niin kyllä se Webasto sammuttaa itsensä ylikuumentumisen seurauksena.


                      -01 vuosimallin auto. Webaston kiertovesipumppu lähti pyörii kun ilmastointipaneeli oli päällä vaikka kellosta ei ollu webaa kytketty päälle ja sitte kun kellosta oli weba kytketty päälle ja ilmastointipaneelin sammutti, niin sammu webakin. Sitten pienen päästä tulikin vikakoodia webaan ja ihkaan. En tiedä selitänkö tarpeeksi selvästi, mutta "k-bus" koodauksella ei toimi ja "konventionell" weba toimii moitteetta vain kellosta, mutta ei vaan lämmitä sisätilaa. En tiedä sitäkään ollaanko unohdettu joku muu koodaus muuttaa tai jotain.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Nikzu View Post
                        -01 vuosimallin auto. Webaston kiertovesipumppu lähti pyörii kun ilmastointipaneeli oli päällä vaikka kellosta ei ollu webaa kytketty päälle ja sitte kun kellosta oli weba kytketty päälle ja ilmastointipaneelin sammutti, niin sammu webakin. Sitten pienen päästä tulikin vikakoodia webaan ja ihkaan. En tiedä selitänkö tarpeeksi selvästi, mutta "k-bus" koodauksella ei toimi ja "konventionell" weba toimii moitteetta vain kellosta, mutta ei vaan lämmitä sisätilaa. En tiedä sitäkään ollaanko unohdettu joku muu koodaus muuttaa tai jotain.
                        Miten koodasitten sen käytetyn IHKA:n? Lukaisitte auton tiedot vaikka mittaristolta ja koodasitte IHKA:n niillä vai muuttelitte vain tuota webaston asetusta?
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Nikzu
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 90
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Miten koodasitten sen käytetyn IHKA:n? Lukaisitte auton tiedot vaikka mittaristolta ja koodasitte IHKA:n niillä vai muuttelitte vain tuota webaston asetusta?

                          Ei katottu auton tietoja. Muunneltiin vain weban asetusta.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Nikzu View Post
                            Ei katottu auton tietoja. Muunneltiin vain weban asetusta.
                            No sitten koodaisin sen IHKA:n ihan oletusasetuksilla ja katsoisin toimiiko sitten kunnolla. Eriautosta kun ottaa yksikön, niin kannattaa lukaista auton tiedot ja niillä koodata. Sitten tekee muutoksia jos niille on tarvetta.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • ilpopi
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2012
                              • 139
                              • Kankaanpää

                              Originally posted by Nikzu View Post
                              -01 vuosimallin auto. Webaston kiertovesipumppu lähti pyörii kun ilmastointipaneeli oli päällä vaikka kellosta ei ollu webaa kytketty päälle ja sitte kun kellosta oli weba kytketty päälle ja ilmastointipaneelin sammutti, niin sammu webakin. Sitten pienen päästä tulikin vikakoodia webaan ja ihkaan. En tiedä selitänkö tarpeeksi selvästi, mutta "k-bus" koodauksella ei toimi ja "konventionell" weba toimii moitteetta vain kellosta, mutta ei vaan lämmitä sisätilaa. En tiedä sitäkään ollaanko unohdettu joku muu koodaus muuttaa tai jotain.
                              Ainakin väyläohjatuissa missä alunperin ajonaikainen Webasto on koodattu esilämmittimeksi IHKAn parametri ZUSATZWASSERPUMPE vaikuttaa tuohon Weban pumppuun.
                              Mikäli tuo parametri on aktiv, niin silloin tulee se perinteinen vikakoodi lisäkiertovesipumpusta, koska autossa ei sitä ole.
                              Mikäli parametrin muuttaa nicht_aktiv, niin pääsee eroon tuosta vikakoodista, mutta tällöin Weban vesipumppu pyörii aina kun autossa virrat päällä.

                              Tuohon sinun sisätilojen lämpiämättömyyteen, niin johtunee autoosi vaihdetusta vanhemmasta ei väyläohjatun auton Ihkasta.
                              Vaikka sinne saa sen ohjausparametrin laitettua k-bus:ksi niin siitä puuttunee rautatasolla jotain tms. miksi ei silti toimi, eli se ei ymmärrä Webalta tulevaa väylätietoa.

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                Onnistuuko sulta ilpopi tuo koodaus?
                                Mulla kun on talli Kankaanpäässä ja tuota Nikzun autoa siellä jossain vaiheessa taas ihmetellään.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎