Periaatteessa tekisi mieli ohittaa jollain keinolla ihka kokonaan, mutta ei se nyt niin välttämätöntä ole. En usko että ihkan 11v jänniteraja vaikuttaa minun webaston toimimattomuuteen. Täytyy laittaa viitoseen kytkimen kautta maahan piuha, niin ei weba ole aina sotkemassa palopesää.
e39 webaston sielunelämästä...
Collapse
X
-
Alkaa ymmärrys olla lopussa tuon webaston kanssa. Aamulla se oli käynnissä kun lähdin töihin. Oli ollut käynnissä 20 min. Illalla kotiin lähtiessä, ei ollut ja saavuin autolle about 20 min käynnistymisen jälkeen. Se oli kuitenkin nostanut moottorin lämmöt +24 asteeseen ja ulkona oli +3. Oli siis hetken käynyt.
Webastoon on nyt vaihdettu jo kahdesti ohjainkortti, se oli thermo testissä kiinni ilman vikakoodeja. Webastossa on uusi vesipumppu, webaston alkuperäinen. Myös pumpun johto on uusi. Vikakoodeja ei anna, ei inpalla, eikä thermo testillä. Webastoa on ilmattu, jäähdytysnesteet on vaihdettu, taso tarkastettu ja hieman lisätty jopa. Termostaatti on uusi schmiedmannin "oem". Egr termaria ei ole. Akku on nyt ehkä kuukauden vanha ja jännitteet kohdallaan. Ja vesiventtiilit toimii, koska alkaa heti keittää jos ihka on sammutettuna.
Ajelin äsken inpalla livedataa enkä ymmärrä mitä tässä tapahtuu -> klik <-Last edited by Jamppa81; 27-01-2016, 18:08.
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostNoniin uutta tietoa. Virta johto oli poikki ja nyt tulee virta. Mutta.. Polttoainepumppu naksataa 7-9 kertaa jonka jälkeen lopettaa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Muutaman kerran lähti päälle ja viimeisellä kerralla lähti polttamaan. Poltti noin 30sek ja lopetti. Nyt taisi mennä vikatilaankin kun ei tapahdu enään mitään. Pääseekö inpalla lukemaan koodit vai onko luettava suoraan webastolta?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostMuutaman kerran lähti päälle ja viimeisellä kerralla lähti polttamaan. Poltti noin 30sek ja lopetti. Nyt taisi mennä vikatilaankin kun ei tapahdu enään mitään. Pääseekö inpalla lukemaan koodit vai onko luettava suoraan webastolta?
Originally posted by HTK12 View PostNo sitten ei sinne pääse käsiksi kun se jänniteohjattu webasto. 03/1999-> muistaakseni tuli vasta k-väyläinen. Eli webasto pitää diagnosoida suoraan siitä webasta, ei löydy INPA:lla/ISTA:lla. Eli rakennat vaikka K-line piuhasta siihen diagnostiikka piuhan ja thermo test:llä sitten katselemaan mitä sanoo.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostAlkaa ymmärrys olla lopussa tuon webaston kanssa. Aamulla se oli käynnissä kun lähdin töihin. Oli ollut käynnissä 20 min. Illalla kotiin lähtiessä, ei ollut ja saavuin autolle about 20 min käynnistymisen jälkeen. Se oli kuitenkin nostanut moottorin lämmöt +24 asteeseen ja ulkona oli +3. Oli siis hetken käynyt.
Webastoon on nyt vaihdettu jo kahdesti ohjainkortti, se oli thermo testissä kiinni ilman vikakoodeja. Webastossa on uusi vesipumppu, webaston alkuperäinen. Myös pumpun johto on uusi. Vikakoodeja ei anna, ei inpalla, eikä thermo testillä. Webastoa on ilmattu, jäähdytysnesteet on vaihdettu, taso tarkastettu ja hieman lisätty jopa. Termostaatti on uusi schmiedmannin "oem". Egr termaria ei ole. Akku on nyt ehkä kuukauden vanha ja jännitteet kohdallaan. Ja vesiventtiilit toimii, koska alkaa heti keittää jos ihka on sammutettuna.
Ajelin äsken inpalla livedataa enkä ymmärrä mitä tässä tapahtuu -> klik <-
Ei tuo nyt niin huonolta minun mielestä näytä. Saavuttaa myös täyden polton vaiheen, combustion VL, joskin ehkä hitaanpuoleisesti. Mutta täytyy ottaa huomioon et konehan on tuossa jo lämmin. Kun weba sammuu niin lämpö 151 F eli 66 meidän asteikolla. Oisko mahollista ottaa tollanen pätkä täysin kylmästä koneesta?
Sisätilan vallitseva- ja pyydettävä- sekä ulkolämpötila vaikuttaa myös webaston käyntiin.
Comment
-
-
On mahdollista toki, mutta käytös on samanlainen. Menen kohta avaamaan weban ja tutkimaan missä kunnossa palopesä on.
Edittiä: Miten sisätilan pyynti tuohon vaikuttaa? Jääkö se viimeinen lämpötila-asetus sinne muistiin kuitenkin? Automaatti-ilmastointi on kyseessä.
Lisää edittiä: Tässä on livedataa nyt kylmällä koneella.
Koska inpalla pitää olla virrat päällä niin säädin lämmöt täysille ettei vaan keitä ja puhallusnopeus oli alimmalla mahdollisella, ei kuitenkaan pois päältä.Last edited by Jamppa81; 30-01-2016, 12:11.
Comment
-
-
En nyt pistä päätä pantiksi mutta omien havaintojen perusteella weban(tai ihkan) äly laskee jotenkin noita lämpötila eroja lisälämmityksen tarpeen suhteen. Erot täytyy olla tarpeeksi suuret jotta webasto käynnistetään. Tämä periaate taitaakin toimia vain silloin kun auto käynnistetään
Niin olen ymmärtänyt, et käyttää viimeistä lämpötila-asetusta esilämmityksen yhteydessä.
Tuo keittämis homma kuulostaa kyl erikoiselta. Eikait sen pitäis sitä tehdä missään olosuhteissa:think
Tuosta videosta, hehkun sammuttamisen jälkeen alkaa sen lämpötila pudota. Niin tietysti pitää ollakkin mutta laskeeko mitattu arvo liikaa, jolloin aivot luulee liekin sammuvan.?
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostEn nyt pistä päätä pantiksi mutta omien havaintojen perusteella weban(tai ihkan) äly laskee jotenkin noita lämpötila eroja lisälämmityksen tarpeen suhteen. Erot täytyy olla tarpeeksi suuret jotta webasto käynnistetään. Tämä periaate taitaakin toimia vain silloin kun auto käynnistetään
Niin olen ymmärtänyt, et käyttää viimeistä lämpötila-asetusta esilämmityksen yhteydessä.
Tuo keittämis homma kuulostaa kyl erikoiselta. Eikait sen pitäis sitä tehdä missään olosuhteissa:think
Tuosta videosta, hehkun sammuttamisen jälkeen alkaa sen lämpötila pudota. Niin tietysti pitää ollakkin mutta laskeeko mitattu arvo liikaa, jolloin aivot luulee liekin sammuvan.?
Comment
-
-
Vanha palopesä oli aika karstainen hehkun ympäriltä ja varmasti on jollain tapaa vaikuttanut toimintaan, mutta käytös ei muuttunut vieläkään. Voiko olla että inpa pitää webaa päällä vain tietyn ajan? Koska nyt aamulla kokeilin vain sillä että toimiiko. Täytyy huomenna aamulla katsoa mikä on tilanne kun gsm ohjain käynnistyy ajastettuna.
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostVanha palopesä oli aika karstainen hehkun ympäriltä ja varmasti on jollain tapaa vaikuttanut toimintaan, mutta käytös ei muuttunut vieläkään. Voiko olla että inpa pitää webaa päällä vain tietyn ajan? Koska nyt aamulla kokeilin vain sillä että toimiiko. Täytyy huomenna aamulla katsoa mikä on tilanne kun gsm ohjain käynnistyy ajastettuna.
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostEipä pysynyt webasto päällä tänäänkään normaalilla gsm käynnistyksellä. Alkaa hiljalleen olla kaikki keinot käytetty...
Entä näyttääkö moottorin lämpötila-anturi oikein? Karkeesti voi inpasta kattoo ku vertaa weban ja salavalikon lämpöjä. Ulkolämpö?
Comment
-
Comment