Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    Originally posted by ilpopi View Post
    Tuo Ihkan auxiliary water pump vikakoodi tullenee sinullakin siitä että autoon on jälkeenpäin koodattu varustelistaan lämmitin, jotta saatu weban ajastukset midiin?
    Eli tuo koodihan on silloin siitä puuttuvasta pumpusta vesiventtiilien alla.

    Tuosta heräsi ajatus että voisiko poistettu mid jollain lailla aiheuttaa ongelmia?
    Teoriassa ei kait pitäisi mutta nää tuntuu väliin olevan muutenkin vähän henkimaailman vehkeitä, eli jos kokeilisi poistaa lämmittimen varustelistasta.
    Pähkäilen vielä tuon videon...
    Ihkan auxiliary water pump koodi ei vaikuta webaston toimintaan yhtään mitään. Tulee juurikin koodauksen vuoksi tai sitten jos pumppu sattuu olemaan se ei toimi. Tämä ei vaikuta mihinkään muuhun kuin rest toimintoon.

    Mid tai navi ei vaikuta eikä niiden puuttuminen.

    K-linjaweba tarvitsee toimiakseen toimivan mittariston, Ihkan ja tietenkin väyläisäntänä toimivan korimoduulin, sekä sen ettei mikään moduuli tai johtosarjavika jumita k-linjaa, tosin kumpikaan jälkimmäisistä ei ole tässä kyseessä sillä näissä tapauksissa weba ei käynnistyisi lainkaan, mitenkään. En kyllä ole kokeillut pelkällä k-bussilla varustetussa autossa toimisiko weba ilman mittaristoa, tai i-bus autossakin voisi toimia jos käynnistyskäsky menee jänniteohjauksella. (mittaristo toimii i-bus ja k-bus siltana, navillisessa navi on aina i-bussissa, i-bus puuttuessa komento ei mene ihkalle).

    Testaisin ensin toisella ihkalla, sitten korimoduulilla ja viimeksi mittaristolla. Testausta varten ihka pitää olla webastollisesta tai sitten koodata autolle, muilla ei ole väliä eikä tartte koodata.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      Originally posted by Jamppa81 View Post

      Akkupolitiikka on kunnossa. Tässä on livedataa, josta näet webaston sieluun inpan välityksellä.
      Livedatassa akkujännite webastolla on hehkutettaessa liian alhalla siihen nähden jos akku ja johtosarja olisi kunnossa. 11,3V ja katkaisuraja weballa on 10.98 eli pudotusta ei kestä tapahtua kuin 0.3V, mitenhän tuossa kävisi pakkasella...

      Comment

      • Jamppa81
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2015
        • 445
        • Helsinki

        Oliskohan jännitteen säädin vai kenties joku muu? :think
        Onko kellään vuokrata varmasti toimivaa ihkan paneelia? Vois testata nyt alkuun sellaisella.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          Originally posted by Jamppa81 View Post
          Oliskohan jännitteen säädin vai kenties joku muu? :think
          Onko kellään vuokrata varmasti toimivaa ihkan paneelia? Vois testata nyt alkuun sellaisella.
          on, kaikki em. romut löytyy...

          Comment

          • Jamppa81
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2015
            • 445
            • Helsinki

            Auton pitäisi varmaan olla kylmä kun tätä alkaa testailla? Vuokraatko ehjän paneelin?

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              Originally posted by Jamppa81 View Post
              Auton pitäisi varmaan olla kylmä kun tätä alkaa testailla? Vuokraatko ehjän paneelin?
              Voin lainata, en veloita mitään, kunhan paneeli pysyy samassa kunnossa kuin on luovutettaessakin.

              Comment

              • Jamppa81
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2015
                • 445
                • Helsinki

                Luonnollisesti! Ajattelin kokeilla vielä niin että laitan toisen akun konehuoneen puolelta käynnistyskaapeleilla apuvirraksi ja mittaan webaston gsm ohjainta koko prosessin ajan, koska se on temppuillut ennenkin. Se kävi kyllä myyjällä joka sanoi sen olevan ihan kunnossa. Mut jos noillakaan ei selviä mitään niin sitten se alkaa olla paneelin lainauksen paikka.

                Comment

                • Jamppa81
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2015
                  • 445
                  • Helsinki

                  Eipäs kokeillakaan mitään, nyt se kyykähti koko härveli. Täytyy tutkia onko kyseessä irrallinen johto vai tuliko tästä salon reissu...

                  Comment

                  • Jamppa81
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2015
                    • 445
                    • Helsinki

                    Haha . Jännä että kyykähti mokoma :think. Oli 6 pinnisestä pari pinniä syöpynyt pois kokonaan . Katsotaanhan mikä on meininki sen jälkeen kun saan uudet pinnit korttiin.

                    Comment

                    • Jamppa81
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2015
                      • 445
                      • Helsinki

                      Tulihan se härveli kuntoon. Ainakin ensimmäisiin pakkasiin asti Katsellaan WSE1 ensi talvena sitten sitä miljoonan euron hehkua Ja ehkä ihkan paneelia jos vielä on tarvetta.
                      Ps. Onnea uudesta autosta, loistava valinta

                      Mainittakoon tässä nyt vielä että ilmeisesti kaikki nämä ongelmat johtui kosteudesta liittimessä ja pinnien välissä.
                      Last edited by Jamppa81; 19-04-2016, 06:11.

                      Comment

                      • greivi
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 173
                        • Laihia

                        Tuossa viimeviikolla kun oli "myrskyt" pohjanmaalla niin aattelin testata piimeri webaston kun oli viileä aamu (+1) ja olin joskus ohjeen saanut / lukenut että webastoa kannattaa pyöräyttää parin kk välein..

                        Painoin liekkinappia, webasto siis erillisellä kellolla.
                        Hetken kuului sellaista nak-nak....nak-nak.....nak-nak.. Nakutusta ja sitten meni hiljaiseksi koko toosa. Ei tapahdu mitään. Ei edes tuuletin rupea pyörimään.

                        Kerran teki talvella saman, oli nafta aika vähissä silloin.
                        Otin silloin weban sulakkeen pois ja laitoin takasin ja testasin niin pölläytti mustat savut ja sen jälkeen toiminut oikeen hyvin.

                        Pari kk sitten viimeksi ollut webasto käytössä.
                        Oon koittamut ottaa sulaketta pois 10sek ja pariksi tunniksikin.
                        Ei vaikuta mitenkään, mykkä koko vehje.

                        Voiko kesälaadun diesel aiheuttaa tämän ?
                        Pitäiskö webaan päästä odb portin kautta inpalla ? Koitin mennä siihen auxilary heater kohtaan mutta inpa heittää herjaa vain, command not accepted tai jotain tällästä se oli..

                        edit. tääki selvis ku otin lokasuojaa irti, sielä on johtoja *liitelty* uudestaan. elinypläsin johtoja niin lähti käyntiin ja sammuikun nypläsin lisää. Pitää korjata oikeilla metodeilla kun kerkeää, mutta nyt toimii.
                        Last edited by greivi; 03-11-2016, 19:06. Reason: allgoodeverything

                        Comment

                        • Jamppa81
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2015
                          • 445
                          • Helsinki

                          Nyt on kaikki ideat tuhlattu ja mahdolliset asiat kokeiltu. Webasto ei pysy päällä. Se saavuttaa combustion VL tilan ja sammuu hetken päästä. Inpalla asiaa seurattuna jännite heiluu 11.2 - 12.2v välissä. Ihkan paneelia on vaihdettu tuloksetta. Tänään vedin webastolle suoraan akulta piuhan ja laitoin yleismittarin sekä ylläpitolaturin ja jännite pysyi yleismittarissa jatkuvasti yli 12.2v jatkuvasti. Inpalla se oli edelleen 11.2v. Mistä tämä voi johtua?
                          Veden lämpötila ei nouse liikaa, eikä ylitä 70 fahrenheittia missään vaiheessa sen 8 min aikana mitä pysyy päällä. Webastolla riittää varmasti jännite, joku muu on nyt pielessä. Yhden kerran sain inpalla errorin jostain k-bus jutusta. Ehkä k-bus breakdown interlock tms. Any ideas?

                          Comment

                          • Nikzu
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 90
                            • Seinäjoki

                            Weba kävi huollossa, mutta huonoin tuloksin.. Ohjainkortti paskana. Ohjainkortti kävi korjauksessa, muttei siitä huolimattakaan toimi. Herjaa vesipumppua ja uutta vesipumppua kokeiltu, mutta siitä huolimatta sama juttu. Mahdollisesti nytte pitääs löytää "uusi" ehjä ohjainkortti jostain tilalle, jos joltain sattuu löytymään vai mistä muusta viasta voisi johtua ? :think kyseessä tosiaan e39 530d -01

                            Comment

                            • Enska2
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 113
                              • Känkkylä

                              Originally posted by Nikzu View Post
                              Weba kävi huollossa, mutta huonoin tuloksin.. Ohjainkortti paskana. Ohjainkortti kävi korjauksessa, muttei siitä huolimattakaan toimi. Herjaa vesipumppua ja uutta vesipumppua kokeiltu, mutta siitä huolimatta sama juttu. Mahdollisesti nytte pitääs löytää "uusi" ehjä ohjainkortti jostain tilalle, jos joltain sattuu löytymään vai mistä muusta viasta voisi johtua ? :think kyseessä tosiaan e39 530d -01
                              Uudenveroinen toimiva kortti löytyy, mutta kyllä tuonkin saa korjattua.
                              Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

                              Comment

                              • Jamppa81
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2015
                                • 445
                                • Helsinki

                                Originally posted by Jamppa81 View Post
                                Nyt on kaikki ideat tuhlattu ja mahdolliset asiat kokeiltu. Webasto ei pysy päällä. Se saavuttaa combustion VL tilan ja sammuu hetken päästä. Inpalla asiaa seurattuna jännite heiluu 11.2 - 12.2v välissä. Ihkan paneelia on vaihdettu tuloksetta. Tänään vedin webastolle suoraan akulta piuhan ja laitoin yleismittarin sekä ylläpitolaturin ja jännite pysyi yleismittarissa jatkuvasti yli 12.2v jatkuvasti. Inpalla se oli edelleen 11.2v. Mistä tämä voi johtua?
                                Veden lämpötila ei nouse liikaa, eikä ylitä 70 fahrenheittia missään vaiheessa sen 8 min aikana mitä pysyy päällä. Webastolla riittää varmasti jännite, joku muu on nyt pielessä. Yhden kerran sain inpalla errorin jostain k-bus jutusta. Ehkä k-bus breakdown interlock tms. Any ideas?
                                Mistä kaikkialta webaston toiminnalle tarpeelliset signaalit kulkee, ihkan kautta ja oliko mittarillakin jotain tekoa tuon kanssa? Mistä väylään tulee tuo jännitetieto? Koska inpa kertoo ihan eri lukemia kuin yleismittari.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎