Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Originally posted by kaol View Post
    Juuri näin. Eli kun auto viedään korjattavaksi yritykseen, niin sekuntikello käynnistyy tasan siitä kohdasta, kun asentaja ottaa huollettavan auton avaimet käteen ja pysähtyy vasta silloin, kun asentaja palauttaa avaimet takaisin huoltotiskille (mahdollisesti puhtain käsin).
    Ja jos pieni OT sallitaan, niin merkkiliikkeen työ on siitä helppoa, että sä teet sitä yhtä juttua, mutta ruvetkaa tekemään töitä pienessä korjaamossa jossa kalussto on Alfasta-Zastavaan, vuosimallit 1960.2005, valmistus maat aasiasta-afrikkaan, viat polttimon vaihdosta, kansiremppaan. Niin ihan joskus voi jotain jutta joutua miettimään. Mutta siellä merkkihuollossa todetaan, että tämmöinen, teinkin 2kk sitten....

    Sorry OT.

    P.S Sen verta tuli noita hommia tehtyä, että olen miettinyt pisäiskö toiminimen pystyyn....

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Mikä ero on sport ja ei-sport alustaisen valonkorkeusanturissa? Käykö ristiin, saako sovellettua?

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Mikä ero on sport ja ei-sport alustaisen valonkorkeusanturissa? Käykö ristiin, saako sovellettua?

        http://www.realoem.com/bmw/showparts...65&hg=31&fg=05
        Sama osanumero, vaikka eri riveillä...
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          Originally posted by Terno View Post
          Aamen

          Ei näitä ymmärrä (en kuittaile kenellekkään) ennen kun näitä pikkukorjaamossa dusaa itte. Toinen se on saatana Toyota merkki huolto, kun teet vaan Avensiksen isoa huolta.
          Niin, mä en varmaankaan ymmärrä näitä juttuja. 2 vuotta ollut raskaalla puolen töissä, sen jälkeen useampi vuosi henkilöautopuolella, monimerkkikorjaamossa sekä merkkiliikkeessä. Tähän päälle vielä omien+kavereiden autojen rappailut. Tällä hetkellä mp/moottorikelkka/mönkijä hommia päivittäin. Olen siis täysin kuutamolla autoasennuksesta, sen haasteista tai hinnoittelusta.

          Edit; Eikä herneitä kukaan sitten.

          Comment

          • väiski525
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2572
            • Vantaa

            Originally posted by Terno View Post
            Ja jos pieni OT sallitaan, niin merkkiliikkeen työ on siitä helppoa, että sä teet sitä yhtä juttua, mutta ruvetkaa tekemään töitä pienessä korjaamossa jossa kalussto on Alfasta-Zastavaan, vuosimallit 1960.2005, valmistus maat aasiasta-afrikkaan, viat polttimon vaihdosta, kansiremppaan. Niin ihan joskus voi jotain jutta joutua miettimään. Mutta siellä merkkihuollossa todetaan, että tämmöinen, teinkin 2kk sitten....
            niinno, kysyin narinahelan vaihtoa exääni keravan autosalvasta, niin hinta arvio oli 700-800e. sitten kysyin Bemu-oy:stä niin siellä sama homma tehtiin 50e, plus itse hela 33e. hommaan meni alle tunti, autosalvan arvio oli joku 8 tuntia..

            eipä ole tuon jälkeen edes käynyt mielessä että kysyn yhtään mitään huoltotoimenpidettä merkkihuollosta
            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

            - MB s205 220cdi -15
            - Volvo s80 2.5t -07
            - mb s211 280cdi -08
            - e46 320i -03
            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
            - e46 320d Individual "m-sport" -04
            - e39 525i -01

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by kaol View Post
              Sama osanumero, vaikka eri riveillä...
              Mikäs tuo Level sensor 37146784696 $85.28?

              EDIT: Siinähän on etu ja taka samassa kuvassa + sitten vielä joku sopimaton. Mistä tietää kumpi eteen?

              EDIT: Siis onko takana 2kpl jos EI OLE tasonsäätöä?
              Last edited by Bmw Master; 30-01-2012, 20:55.

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by zeneg View Post
                Niin, mä en varmaankaan ymmärrä näitä juttuja. 2 vuotta ollut raskaalla puolen töissä, sen jälkeen useampi vuosi henkilöautopuolella, monimerkkikorjaamossa sekä merkkiliikkeessä. Tähän päälle vielä omien+kavereiden autojen rappailut. Tällä hetkellä mp/moottorikelkka/mönkijä hommia päivittäin. Olen siis täysin kuutamolla autoasennuksesta, sen haasteista tai hinnoittelusta.

                Edit; Eikä herneitä kukaan sitten.
                No sitten meitä on kaksi

                Ei vaan toiset laskuttaa minutilleen, toiset pyöristelle.

                Ja alkuperäiseen kysymykseesi, minä EN henkilökohtaisesti ihan tolkuttoman paha tota pidä, tokin kovana, mutta en järjettömänä.

                enkäs vetässyt yhtä, edes vähn kuivunutta hernestä nenuun

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  Originally posted by Terno View Post
                  Ei vaan toiset laskuttaa minutilleen, toiset pyöristelle.

                  Ja alkuperäiseen kysymykseesi, minä EN henkilökohtaisesti ihan tolkuttoman paha tota pidä, tokin kovana, mutta en järjettömänä.
                  Ihan totta, kukin laskuttaa tavallaan. Bisnes on bisnestä, mutta asiakkaan takaisin saamisen kannalta laskutusta kannattaa aina tarkistaa (muiden asioiden ohella tietenkin).

                  Mä oisin kyllä saanu sydärin siihen tiskille jos oma auto olisi ollut kyseessä. Toki mä oonki köyhä.

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Mikäs tuo Level sensor 37146784696 $85.28?

                    EDIT: Siinähän on etu ja taka samassa kuvassa + sitten vielä joku sopimaton. Mistä tietää kumpi eteen?

                    EDIT: Siis onko takana 2kpl jos EI OLE tasonsäätöä?
                    1. on eteen ja 9. on taakse.
                    Tuo "sopimaton kasa osia" on V-moottoristen etualustaan, jossa käytetään simpukkaohjausta.

                    Takana ei ole koskaan kahta tunnistinta.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • E.K.
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 494
                      • Helsinki

                      Originally posted by väiski525 View Post
                      niinno, kysyin narinahelan vaihtoa exääni keravan autosalvasta, niin hinta arvio oli 700-800e. sitten kysyin Bemu-oy:stä niin siellä sama homma tehtiin 50e, plus itse hela 33e. hommaan meni alle tunti, autosalvan arvio oli joku 8 tuntia..

                      eipä ole tuon jälkeen edes käynyt mielessä että kysyn yhtään mitään huoltotoimenpidettä merkkihuollosta
                      8 TUNTIA??? omaan e39 foorumin ohjeilla jotain pari tuntia per puoli ILMAN irroitus ja asennustyökalua (siis kierretangonpätkällä) ja oli kuitenki vähän helvetin lujassa... Eikös joillain merkkikorjaamoilla ole käytössa joku tehtaan ohjeaika tuntimääriin,jossa sitte on enemmän tai vähemmän väljää?

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Ilmeisesti ei ole normaalia moinen että tälläsillä pakkasilla kun luistonesto tai abs potkii niin ajovalot välkkyy?, Onko akku tiensä päässä (eilen ajoin n 100km matkan ja tänään aamulla 4km, ja iltapäivästä ei enää startannu, webaa en käyttänyt enne ajoa)
                        Vai olisikohan joku piuha heikossa hapessa?. Luulis että eilisen ajon jälkeen olis latingissa ollut.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by kaikkone View Post
                          Ilmeisesti ei ole normaalia moinen että tälläsillä pakkasilla kun luistonesto tai abs potkii niin ajovalot välkkyy?, Onko akku tiensä päässä (eilen ajoin n 100km matkan ja tänään aamulla 4km, ja iltapäivästä ei enää startannu, webaa en käyttänyt enne ajoa)
                          Vai olisikohan joku piuha heikossa hapessa?. Luulis että eilisen ajon jälkeen olis latingissa ollut.
                          Ihan normaalia.

                          Comment

                          • väiski525
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2572
                            • Vantaa

                            Originally posted by E.K. View Post
                            8 TUNTIA??? omaan e39 foorumin ohjeilla jotain pari tuntia per puoli ILMAN irroitus ja asennustyökalua (siis kierretangonpätkällä) ja oli kuitenki vähän helvetin lujassa... Eikös joillain merkkikorjaamoilla ole käytössa joku tehtaan ohjeaika tuntimääriin,jossa sitte on enemmän tai vähemmän väljää?
                            No sitä minäkin ihmettelin, jotain se ukko selitteli että pitäis koko alusta repiä auki takaata että sen saa vaihdettua. Kun taas bemu oy:lla oli joku erikoistyökalu ettei tarvinnut ottaa kuin itse helan pultit auki ja osa vaihtoon tuli tuon jälkeen niin kusetettu olo merkkihuollon puolesta että kierrän sen organisaation pitkältä, en edes vaivaudu kusemaan sinne suuntaan
                            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                            - MB s205 220cdi -15
                            - Volvo s80 2.5t -07
                            - mb s211 280cdi -08
                            - e46 320i -03
                            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                            - e46 320d Individual "m-sport" -04
                            - e39 525i -01

                            Comment

                            • miccou
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 488
                              • Iisalmi

                              Originally posted by kaikkone View Post
                              Ilmeisesti ei ole normaalia moinen että tälläsillä pakkasilla kun luistonesto tai abs potkii niin ajovalot välkkyy?, Onko akku tiensä päässä (eilen ajoin n 100km matkan ja tänään aamulla 4km, ja iltapäivästä ei enää startannu, webaa en käyttänyt enne ajoa)
                              Vai olisikohan joku piuha heikossa hapessa?. Luulis että eilisen ajon jälkeen olis latingissa ollut.
                              Miten lie laturin laita? Itsellä tuli juuri maanantaiaamuna ongelma eteen kun ei webasto suostunut käynnistymään. Ajoin lauantaina yli 200km ja sunnuntaina en ollenkaan ja maanantaina sitten ilmeisesti akun jännite ei ollut riittävä kun ei webasto inahtanutkaan. Pistin auton laturiin maanantai päiväksi ja iltapäivällä sitten webasto lähti käyntiin ja sain autonkin myös tulille.

                              Viime syksynä (olikohan syyskuussa) ostin motonetistä Sznajderin 95Ah AGM akun eli se pitäisi olla vielä kunnossa, en ole akkua käyttänyt vielä testattavana vaan ajattelin ensin tarkistaa laturin kunnon.

                              Voiko tuon auton laturin itse testata vaan siten, että mittaa latausjännitteen suoraan akulta tyhjäkäynnillä (ainakin joissain foorumin posteissa näin ohjeistettiin mutta ajattelin vielä varmistaa)? Vai olisiko laturi parempi mittauttaa jossain alan liikkeessä.

                              Auto on tällä hetkellä autotallissa lämpiämässä ja laturissa kiinni...
                              Last edited by miccou; 31-01-2012, 09:09.
                              VW Passat 1.8t -04


                              X1 20Da X-Drive -13
                              E39 530Da Touring -01
                              E39 525iA Touring -01
                              E46 325iA Sedan -01
                              E46 320D Touring -00
                              Audi A3 1.9TDI -01
                              VW Multivan 2.5 TDI -05

                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5419
                                • Oulu

                                Kyselisin täällä hieman kokemuksia facelift 530d:stä, onko tuo 193 heppainen moottori millainen ajaa? Millaisia kulutuslukemia tulee oikeasti, bensankulutus topiciin en luota M-sporttiin ei riitä rahat, mutta minusta toi korimalli on kyllä makee myös facelift-puskureilla :think + noi alkaa pyöriä melko edullisissa hinnoissa ~200tkm ajettuinakin jos pikkasen karsii varusteita, mulle kun riittää että on ilmastointi + vakkari. Muut on sitte plussaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎