Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7060
    • Turenki




    Tämmösistä värkeistä kokemuksia ?


    E: toihan on alkuperänen, ei mitn siis..
    E2: Mitä kaikkee tohon tarvii lisäks, jotta saa toimintaan ?
    Last edited by Peltsii; 30-01-2012, 18:45.
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Guest's Avatar

      Osaako joku sanoa (tietenkin osaa), minkälainen CD-vaihtajan liitin autossani on, kun se on valmistettu 10/99 ja siinä on perus cd-soitin. TArttis tilailla semmoinen piuha helvetti, mutta ulkona nytkin -32c niin en millään kehtais ottaa mankkaa poies. Eli jos joku voi 100% varmuudella sanoa, mikä on niin sit tilataan. Muuten odotellaan tonne juhannukseen...

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by zeneg View Post
        Porukka on täällä taistellut noiden jäätyneiden huohottimien kanssa. Nyt kyseessä kaverin -96vm 523i. Tosiaan paukahti jäähän huohotin ja auto hinattii korjaamolle. Sieltä lasku 530€?!?!? Huohotin vaihdettu, venakopantiiviste vaihdettu, öljyt laitettu koneeseen, pesty ilmeisesti, töitä 5,5h. Eikait nyt voi mennä noin kauan kyseiseen hommaan?
        Max 2h homma. Tuossa m52:ssa huohotin mahtuu tulemaan pois imusarjan alta aika helpolla.

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7060
          • Turenki

          Ja lisäkysymyksiä. Onko M54B30 tuota huohottimen jäätymisongelmaa ?
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • mijuko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 951
            • ۩□□۩

            Originally posted by Peltsii View Post
            Ja lisäkysymyksiä. Onko M54B30 tuota huohottimen jäätymisongelmaa ?
            ON! Keskustelin tänään kaverin kanssa jolla just pullautti ölpät ulos venakopantiivisteen välistä M54B22 tosin e60

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

              Originally posted by mijuko View Post
              ON! Keskustelin tänään kaverin kanssa jolla just pullautti ölpät ulos venakopantiivisteen välistä M54B22 tosin e60
              Jaahas. Pitääkin huomenna siis tutkailla huohotinta, onko vaihdettu ja jos ei ole, niin puhdistaa se ennenkun kerkee siihen suojauksia kehitteleen :think
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Peltsii View Post
                Jaahas. Pitääkin huomenna siis tutkailla huohotinta, onko vaihdettu ja jos ei ole, niin puhdistaa se ennenkun kerkee siihen suojauksia kehitteleen :think
                Turha vanhaa puhdistella, uusi talvimallin huohotin setti 150€. Pika-apuna peitä munuaiset, sisäpuolelle joku pahvi nippusiteillä kiinni.

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7060
                  • Turenki

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Turha vanhaa puhdistella, uusi talvimallin huohotin setti 150€. Pika-apuna peitä munuaiset, sisäpuolelle joku pahvi nippusiteillä kiinni.

                  En mä viittisi 150e maksaa "turhasta", jos nykyisen suojaa kunnolla ja puhdistaa.. Pitää nyt tutkia asiaa hieman, saako sitä huohotinta edes kätevästi irti sieltä :think
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    En mä viittisi 150e maksaa "turhasta", jos nykyisen suojaa kunnolla ja puhdistaa.. Pitää nyt tutkia asiaa hieman, saako sitä huohotinta edes kätevästi irti sieltä :think
                    Jos se nykyinen on vielä alkuperäinen, niin putkisto on jo aika rapeassa kunnossa ja itse huohotinkin täynnä öljymoskaa.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14513
                      • Oulu

                      Originally posted by _Jaska_ View Post
                      Vika korjattu. uus vesipumppu ja termari ni taas toimii
                      Onkohan tuo sitten termari ongelmaa itsellänikin kuitenkin. :think
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Max 2h homma. Tuossa m52:ssa huohotin mahtuu tulemaan pois imusarjan alta aika helpolla.
                        Et muuten oo tosissas...
                        Huohotin vaihdettu, venakopantiiviste vaihdettu, öljyt laitettu koneeseen, pesty ilmeisesti,
                        Ja näiden lisäksi auton ajo nosturille, pohjapanssarin irroitus, ilmansuodatinkotelon+imm irroitus, puolien ja venttiilikopan irroitus, yms. Ja kaiken kivan lisäksi pahimmassa tapauksessa moottoriöljyä on vähän joka puolella. Ja pitäähän ne irroitetut osat myös ehtiä asentaa takaisin autoon.
                        Ja moottorista on siis saatava myös mahdollinen kondensoitunut vesi pois, eli remonttia ei voi tehdä jäiselle metallikasalle.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          Originally posted by Peltsii View Post
                          http://www.ebay.de/itm/BMW-Bordmonit...item4ab3834862


                          Tämmösistä värkeistä kokemuksia ?


                          E: toihan on alkuperänen, ei mitn siis..
                          E2: Mitä kaikkee tohon tarvii lisäks, jotta saa toimintaan ?
                          Navilaskurin, radion, gps antennin ja johtosarjan sekä asennusraudat.
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by kaol View Post
                            Ja näiden lisäksi auton ajo nosturille, pohjapanssarin irroitus, ilmansuodatinkotelon+imm irroitus, puolien ja venttiilikopan irroitus, yms. Ja kaiken kivan lisäksi pahimmassa tapauksessa moottoriöljyä on vähän joka puolella. Ja pitäähän ne irroitetut osat myös ehtiä asentaa takaisin autoon.
                            Ja moottorista on siis saatava myös mahdollinen kondensoitunut vesi pois, eli remonttia ei voi tehdä jäiselle metallikasalle.
                            Aamen

                            Ei näitä ymmärrä (en kuittaile kenellekkään) ennen kun näitä pikkukorjaamossa dusaa itte. Toinen se on saatana Toyota merkki huolto, kun teet vaan Avensiksen isoa huolta.

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by Terno View Post
                              Aamen

                              Ei näitä ymmärrä (en kuittaile kenellekkään) ennen kun näitä pikkukorjaamossa dusaa itte. Toinen se on saatana Toyota merkki huolto, kun teet vaan Avensiksen isoa huolta.
                              Juuri näin. Eli kun auto viedään korjattavaksi yritykseen, niin sekuntikello käynnistyy tasan siitä kohdasta, kun asentaja ottaa huollettavan auton avaimet käteen ja pysähtyy vasta silloin, kun asentaja palauttaa avaimet takaisin huoltotiskille (mahdollisesti puhtain käsin).
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                En mä viittisi 150e maksaa "turhasta", jos nykyisen suojaa kunnolla ja puhdistaa.. Pitää nyt tutkia asiaa hieman, saako sitä huohotinta edes kätevästi irti sieltä :think
                                Turhaa ja turhaa. Mielenrauhaa ja varmoja kilometrejä seuraavat 10vuotta. Imusarja käteen niin näkee jotain.

                                Originally posted by kaol View Post
                                Et muuten oo tosissas...
                                Kyllä kahdessa tunnissa huohottimen letkuineen vaihtaa ja öljytikun puhdistaa ei-TU koneesta. Pesut+venakopan tiiviste kyllä ottaa aikaa, se jäi huomioimatta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎