E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Terno
Osaako joku sanoa (tietenkin osaa), minkälainen CD-vaihtajan liitin autossani on, kun se on valmistettu 10/99 ja siinä on perus cd-soitin. TArttis tilailla semmoinen piuha helvetti, mutta ulkona nytkin -32c niin en millään kehtais ottaa mankkaa poies. Eli jos joku voi 100% varmuudella sanoa, mikä on niin sit tilataan. Muuten odotellaan tonne juhannukseen...
Comment
-
Max 2h homma. Tuossa m52:ssa huohotin mahtuu tulemaan pois imusarjan alta aika helpolla.Originally posted by zeneg View PostPorukka on täällä taistellut noiden jäätyneiden huohottimien kanssa. Nyt kyseessä kaverin -96vm 523i. Tosiaan paukahti jäähän huohotin ja auto hinattii korjaamolle. Sieltä lasku 530€?!?!? Huohotin vaihdettu, venakopantiiviste vaihdettu, öljyt laitettu koneeseen, pesty ilmeisesti, töitä 5,5h. Eikait nyt voi mennä noin kauan kyseiseen hommaan?
Comment
-
Jaahas. Pitääkin huomenna siis tutkailla huohotinta, onko vaihdettu ja jos ei ole, niin puhdistaa se ennenkun kerkee siihen suojauksia kehitteleen :thinkOriginally posted by mijuko View PostON! Keskustelin tänään kaverin kanssa jolla just pullautti ölpät ulos venakopantiivisteen välistä M54B22 tosin e60DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Turha vanhaa puhdistella, uusi talvimallin huohotin setti 150€. Pika-apuna peitä munuaiset, sisäpuolelle joku pahvi nippusiteillä kiinni.Originally posted by Peltsii View PostJaahas. Pitääkin huomenna siis tutkailla huohotinta, onko vaihdettu ja jos ei ole, niin puhdistaa se ennenkun kerkee siihen suojauksia kehitteleen :think
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostTurha vanhaa puhdistella, uusi talvimallin huohotin setti 150€. Pika-apuna peitä munuaiset, sisäpuolelle joku pahvi nippusiteillä kiinni.
En mä viittisi 150e maksaa "turhasta", jos nykyisen suojaa kunnolla ja puhdistaa..
Pitää nyt tutkia asiaa hieman, saako sitä huohotinta edes kätevästi irti sieltä :think
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Jos se nykyinen on vielä alkuperäinen, niin putkisto on jo aika rapeassa kunnossa ja itse huohotinkin täynnä öljymoskaa.Originally posted by Peltsii View PostEn mä viittisi 150e maksaa "turhasta", jos nykyisen suojaa kunnolla ja puhdistaa..
Pitää nyt tutkia asiaa hieman, saako sitä huohotinta edes kätevästi irti sieltä :think
Comment
-
Onkohan tuo sitten termari ongelmaa itsellänikin kuitenkin. :thinkOriginally posted by _Jaska_ View PostVika korjattu. uus vesipumppu ja termari ni taas toimii
Comment
-
Et muuten oo tosissas...Originally posted by Bmw Master View PostMax 2h homma. Tuossa m52:ssa huohotin mahtuu tulemaan pois imusarjan alta aika helpolla.Ja näiden lisäksi auton ajo nosturille, pohjapanssarin irroitus, ilmansuodatinkotelon+imm irroitus, puolien ja venttiilikopan irroitus, yms. Ja kaiken kivan lisäksi pahimmassa tapauksessa moottoriöljyä on vähän joka puolella. Ja pitäähän ne irroitetut osat myös ehtiä asentaa takaisin autoon.Huohotin vaihdettu, venakopantiiviste vaihdettu, öljyt laitettu koneeseen, pesty ilmeisesti,
Ja moottorista on siis saatava myös mahdollinen kondensoitunut vesi pois, eli remonttia ei voi tehdä jäiselle metallikasalle.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Navilaskurin, radion, gps antennin ja johtosarjan sekä asennusraudat.Originally posted by Peltsii View Posthttp://www.ebay.de/itm/BMW-Bordmonit...item4ab3834862
Tämmösistä värkeistä kokemuksia ?
E: toihan on alkuperänen, ei mitn siis..
E2: Mitä kaikkee tohon tarvii lisäks, jotta saa toimintaan ?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Terno
AamenOriginally posted by kaol View PostJa näiden lisäksi auton ajo nosturille, pohjapanssarin irroitus, ilmansuodatinkotelon+imm irroitus, puolien ja venttiilikopan irroitus, yms. Ja kaiken kivan lisäksi pahimmassa tapauksessa moottoriöljyä on vähän joka puolella. Ja pitäähän ne irroitetut osat myös ehtiä asentaa takaisin autoon.
Ja moottorista on siis saatava myös mahdollinen kondensoitunut vesi pois, eli remonttia ei voi tehdä jäiselle metallikasalle.
Ei näitä ymmärrä (en kuittaile kenellekkään) ennen kun näitä pikkukorjaamossa dusaa itte. Toinen se on saatana Toyota merkki huolto, kun teet vaan Avensiksen isoa huolta.
Comment
-
Juuri näin. Eli kun auto viedään korjattavaksi yritykseen, niin sekuntikello käynnistyy tasan siitä kohdasta, kun asentaja ottaa huollettavan auton avaimet käteen ja pysähtyy vasta silloin, kun asentaja palauttaa avaimet takaisin huoltotiskille (mahdollisesti puhtain käsin).Originally posted by Terno View PostAamen
Ei näitä ymmärrä (en kuittaile kenellekkään) ennen kun näitä pikkukorjaamossa dusaa itte. Toinen se on saatana Toyota merkki huolto, kun teet vaan Avensiksen isoa huolta.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Turhaa ja turhaa. Mielenrauhaa ja varmoja kilometrejä seuraavat 10vuotta. Imusarja käteen niin näkee jotain.Originally posted by Peltsii View PostEn mä viittisi 150e maksaa "turhasta", jos nykyisen suojaa kunnolla ja puhdistaa..
Pitää nyt tutkia asiaa hieman, saako sitä huohotinta edes kätevästi irti sieltä :think
Kyllä kahdessa tunnissa huohottimen letkuineen vaihtaa ja öljytikun puhdistaa ei-TU koneesta. Pesut+venakopan tiiviste kyllä ottaa aikaa, se jäi huomioimatta.Originally posted by kaol View PostEt muuten oo tosissas...
Comment
Comment