onko kokemuksia että voiko olla mahdollista jotta sigun auton lämmityslaitteen puhallin olis jäätynyt tai jotakin? auto nyt seissyt pihassa sunnuntaista asti ja tänään kun laitoin käyntiin niin puhallin ei lähe pyörimään ollenkaan:think autossa automaattinen ilmastointi jos johonkin vaikuttaa...pitänee huomenissa siirtää talliin lämpeämään mutta mistä vikaa alkais ettimään?
onko kokemuksia että voiko olla mahdollista jotta sigun auton lämmityslaitteen puhallin olis jäätynyt tai jotakin? auto nyt seissyt pihassa sunnuntaista asti ja tänään kun laitoin käyntiin niin puhallin ei lähe pyörimään ollenkaan:think autossa automaattinen ilmastointi jos johonkin vaikuttaa...pitänee huomenissa siirtää talliin lämpeämään mutta mistä vikaa alkais ettimään?
Siili? Tai moottorin hiilet loppu tai moottori tullu tiensä päähän. Toki pakkanenkin tekee aina kaikenlaista kivaa.
Siili? Tai moottorin hiilet loppu tai moottori tullu tiensä päähän. Toki pakkanenkin tekee aina kaikenlaista kivaa.
pakkasta itekkin tässä epäilen mutta vitustako tota tietää,tuli vaan ihan puskista kun tähän asti toiminut moitteetta. pitänee nyt ekana saaha auto lämpöseen ja ihmetellä sitten lisää
pakkasta itekkin tässä epäilen mutta vitustako tota tietää,tuli vaan ihan puskista kun tähän asti toiminut moitteetta. pitänee nyt ekana saaha auto lämpöseen ja ihmetellä sitten lisää
Itsellä kuoli puhallin viimekesähelteillä kerrasta. Vaikka puhallin onkin loppu eli kiljuu näilläkeleillä kokoajan oli syy siilissä. Helpoin aloittaa siilin vaihdosta jos ei tietoa milloin vaihdettu..
Tuli eilen leimattua E39 puhtaasti huomautuksitta mutta eräs asia pisti omaan ja katsurin silmään. Eli tuli laitettua kesällä autoon tuo TA-technixin säädettävä alustasarja. Syksyllä/alkutalvesta vaihdoin talvirenkaat jolloin rullailin tolppia hieman ylös sekä putsasin iskarit/jouset viimosen päälle. Eilen katsastuksessa autoa ylöspäin nostettaessa kuului kuskin puolelta melko kova pamaus. Aluks ei tajuttu että mistä se tuli mutta apparin puolelta iskari/jousi pakettia tutkittaessa kävi ilmi että se esijännitystä pitävä jousi oli hirttänyt alas kiinni. Niiden kahden jousen välissä oleva lautanen oli siis hirttänyt paskan takia kiinni siihen tolppaan ja ylös nostettaessa pääjousi pääsi liikkumaan vapaasti koska "esi"jousi ei vapautunut. Rautakangella sitten katsuri hieman avitti jolloin lautanen irtosi iskarista.
Onko tuohon mitään ehkäisykeinoa vai pitääkö sitä alkaa tunkkailla paskakelien jälkeen aina keula ylös iskarien puhdistusta varten
Toinen kysymys kuuluu tätä kovilla pakkasilla aiheutuvaa ulvontaa kun kierrokset ajossa on noin ~1500rpm. Huomasin ensimmäisen kerran viime viikonloppuna kun laitoin auton taivasalta käyntiin -24c. Puhistelin siinä lumia auton päältä ja yhtäkkiä alkoi keulan tienoilta kuulua helvetin kova ulvonta joka kesti noin 5sek kunnes hävisi kokonaan. Joka aamu myös työmatka välillä ulvontaa kuuluu kun kierrokset ajaessa tuossa ~1500rpm.
Visko/vesipumppu/laturi/ohjaustehostin? Ääni muistuttaa tosiaan hirttävää laakeria mutta ei tuosta nyt mikään apulaite pitäisi olla finaalissa :think
Ei toimi, kokeiltu e36:sessa joissa vaimennustehossa eroa uutena 40% puolien välillä edessä ja omassa seiskassa takana, pitää aika kovaa kitinää, jotain pettänyt.
Osta suosiolla Sachsit.
Ja vielä mieluummin Bilsteinit, ovat jopa halvemmat kuin Sachsit
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Meillä on ollut noita perus Bilsteinja ja Sachs Super Touringeja Mersujen alla (w124, w201, w203, w414) Vaikea on sanoa kummat olisivat olleet mukavammat, molemmat todella hyviä perus iskareita. Meillä on yleensä ratkaissut hinta, sillä hetkellä halvemmat on aina ostettu
Kaverilla on e39:n alla Sachs Super Touringit ja Eibach pro-kit jouset (30/20mm) ja on todella mukava yhdistelmä
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11 EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
EX. BMW 520i -97 Schwarz II E39 EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201
Huono searchin käyttö taitoni ei tuonut toivottua vastausta, niin kysäsen tässä. Kaverilla on -00 530d Webaston esilämmittimellä, mut lämmittää ainoastaan sisätilat. Lueskelin, et letkumuutoksilla sais myös moottoria lämmittämään. Onko jollain heittää kuvat vaadituista letkumuutoksista? Kiitos...
Huono searchin käyttö taitoni ei tuonut toivottua vastausta, niin kysäsen tässä. Kaverilla on -00 530d Webaston esilämmittimellä, mut lämmittää ainoastaan sisätilat. Lueskelin, et letkumuutoksilla sais myös moottoria lämmittämään. Onko jollain heittää kuvat vaadituista letkumuutoksista? Kiitos...
sellasta tälläkertaa, että mikäs mahtaa olla vikana, kun autoon on vaihdettu päätermostaatti ja egr-termostaatti, ja nesteet. auto kyllä nostaa normaalisti lämmöt ja pysyy ajaessa siellä normaalissa viisarin osoittaessa klo. 12.
mutta paikallaan kun kauan ja käynnissä niin lämmöt laskee siihen toiseen viivaan.
onko ilmaa tuolla vesijärjestelmässä vai mitä? vesipumppu?
ja toinen vika on autosta antautu akku, ja webastoa se ei normaalisti enää jaksanut pyörittää. noh, vaihdoin akun ja virtaa riittää! mutta tänään menin ja laitoin -26pakkasella webaston päälle, vähän aikaa se jaksoi pyöriä ja sammui. käynnissä ollessa webasto kyllä lähtee lämmittämään kun auto on jo lämmennyt.
liittyykö viat toisiinsa?
en tänään saanut aikaa että oisivat webastolta lukeneet vikakoodeja.
autona 530da 2003
-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Onkos porukoilla ollut näin pakkasilla ongelmia tuon steppilootan kanssa? Itellä kestää jokunen hetki näin kylmällä ennen kun alkaa vetämään ilman suurempia kierroksia.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Onkos porukoilla ollut näin pakkasilla ongelmia tuon steppilootan kanssa? Itellä kestää jokunen hetki näin kylmällä ennen kun alkaa vetämään ilman suurempia kierroksia.
Lähde liikkeelle manuaali kakkosella. Hetken ajaa sillä ja sitten D:lle.
Comment