Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Jakuza View Post
    Pitää ensin irrottaa sen resonanssikotelon (yhtyy ylempään haitariputkeen) ruuvit (2kpl, toinen näkyy - toinen siellä pohjassa melko vittumaisessa paikassa.) siitä ilmansuodatinkotelosta. Sitten vaan ilmansuodatinkotelon pultti (1kpl) pois ja se lähtee siitä ihan nostamalla. Siinä vaiheessa kun ilmansuodatinkotelo on irrallaan ottaisin IMM pois niin tulee tilaa.
    Onkohan tuo 530:ssä erilainen? Minä olen ottanut IMM:n sähköliittimen irti, kaksi letkukiristintä löysälle ja suodatinkotelon kiinnityspultti irti 10mm avaimella ja suodattimen+IMM voi nostaa pois. Menee pari minuuttia koko hommassa. Saatan toki muistaa väärin/unohtaa jotain, kesästä on jo aikaa...

    edit: unohtui: se tyhjiöletku pitää lisäksi nykäistä irti haitarikumista.
    Last edited by TJJ; 01-02-2012, 20:06.
    E39 528iA

    Comment

    • mijuko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 951
      • ۩□□۩

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Miten sä sait IMM+kumiputki pois tuosta välistä? Ei voi käsittää. Toisaalta, oli -18C joten kumiputket oli kun muovia. Ei yhtään joustaneet.
      Avasin ensimmäisenä ylä -ja alaputken liitoksen sekä maffin kiinnikkeet auki ja maffi pois välistä niin hyvin nuo kesähelteellä jousti.
      Takaisin survoin osa kerrallaan.

      Ei tulis mieleenkään pakkasella ulkona kokeilla.. sen verran ahdasta tuolla alhaalla.
      Last edited by mijuko; 01-02-2012, 20:14. Reason: lisäys

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by TJJ View Post
        Onkohan tuo 530:ssä erilainen? Minä olen ottanut IMM:n sähköliittimen irti, kaksi letkukiristintä löysälle ja suodatinkotelon kiinnityspultti irti 10mm avaimella ja suodattimen+IMM voi nostaa pois. Menee pari minuuttia koko hommassa. Saatan toki muistaa väärin/unohtaa jotain, kesästä on jo aikaa...

        edit: unohtui: se tyhjiöletku pitää lisäksi nykäistä irti haitarikumista.
        Tulee resonanssipönttö ja eka haitariputki mukana?

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by mijuko View Post
          Ei tulis mieleenkään pakkasella ulkona kokeilla.. sen verran ahdasta tuolla alhaalla.
          En kokeillut vaan vaihdoin ne

          http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=32&fg=30 Mikä tuo 17 on ja mikä virka sillä? Missä järjestyksessä ne pitää asentaa, eli kehikko, johdonpidin ja tuo möykky? Kun ruuvin avaamisen jälkeen kaikki oli sekaisin lattialla.

          Comment

          • Jakuza
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 516
            • Brisbane

            Originally posted by TJJ View Post
            Onkohan tuo 530:ssä erilainen? Minä olen ottanut IMM:n sähköliittimen irti, kaksi letkukiristintä löysälle ja suodatinkotelon kiinnityspultti irti 10mm avaimella ja suodattimen+IMM voi nostaa pois. Menee pari minuuttia koko hommassa. Saatan toki muistaa väärin/unohtaa jotain, kesästä on jo aikaa...

            edit: unohtui: se tyhjiöletku pitää lisäksi nykäistä irti haitarikumista.
            Kyllähän tuossa mijukonkin kuvassa on tuo resonanssikotelo (musta reikä), joka on ruuveilla kiinni ilmansuodatinkotelossa. Eli se pitää irroittaa joko ilmansuodatinkotelosta tai haitarikumista (itse irrotan mielummin ruuvit, koska liitos haitarikumiin on ollut itselläni sen verran lujassa että tuntuu että jotain hajoaa tai sitten on kädet verillä jos sen avaa siellä kolossa). Onkohan sulla jätetty joskus resonanssikotelon ruuvit laittamatta? :think Vai tarkoitatko juuri tätä tyhjiöletkulla? Eihän siinä mitään letkua ole joka estäisi ilmansuodatinkotelon irrotuksen?

            edit:
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Tulee resonanssipönttö ja eka haitariputki mukana?
            Ok, tätä siis luultavasti tarkoitettiin.
            Last edited by Jakuza; 01-02-2012, 20:26.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Tulee resonanssipönttö ja eka haitariputki mukana?
              Kyllä, koko roska lähtee irti. Suodattimen runko on alareunasta tuettu auton runkoon kumitulpalla (jota ei kannata hukata) ja se vaatii hiukan liikuttamista keskellepäin jotta kiinnitys irtoaa.
              E39 528iA

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Jakuza View Post
                Vai tarkoitatko juuri tätä tyhjiöletkulla? Eihän siinä mitään letkua ole joka estäisi ilmansuodatinkotelon irrotuksen?
                Tyhjiöletku on tuo mikä mijukon kuvassa näkyy resonanssikotelon reiän oikealla puolella, tuo missä on kumiletkussa muovinen mutka päässä. Tosin minulla se letku on kovaa muovia (ihan alunperinkin eikä kovettunutta), tarttis vielä vaihtaa nuokin osat minne tuo letku menee ja itse letku yms. :think
                E39 528iA

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Originally posted by kmn View Post
                  Jooh, täällä ei ole siitä kyse.. Samasta vinkunasta on internetti turvoksissa juttua ja ei ole tullut selville mitä kyse.. Itse auto vaihtoi tänään omistajaa. Takapenkillä istuin tänään itse ja yritin vähän kuunnella, mistä tuo voisi tulla.. Ei mitään hajua!
                  Ja edelleen kuuluu tuo vinkuna uudellakin omistajalla, ainakin jos alkaa tarkasti kuunteleen, mutta kun laittaa radiota hiukan isommalle niin ei enään kuulu

                  Comment

                  • Nicer Back
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 42
                    • Helsinki

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Ilmaläpät menee kiinni. Sama ääni tulee kun sammutat puhaltimen kokonaan auto käynnissä/virtapäällä.
                    Automaatilmastoinnin puhallin mittailee lämpötiloja? Sen verran pölyinen et pitää ääntä. Aikoinaan ajelin uusilla mersuilla taxissa ja kaikki piti omaa konserrttia sammutettaessa. olivat uusia autoja. So no hätä?

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Nicer Back View Post
                      Automaatilmastoinnin puhallin mittailee lämpötiloja? Sen verran pölyinen et pitää ääntä. Aikoinaan ajelin uusilla mersuilla taxissa ja kaikki piti omaa konserrttia sammutettaessa. olivat uusia autoja. So no hätä?
                      Se pitää sellaista tasaista tuhinaa.

                      E34:ssa oli systeemi, joka käänsi pyyhkijän akselia koneen käydessä. Näin pyyhin oli ajon aikana tiukemmin lasia vasten. Kun sammutti, kuului hurina kun se löysäsi. E39:ssä ei taida samallaista olla. Mutta selvästi kuuluu muutaman sekunnin brrrrrr sammutuksen jälkeen mittariston luota. Ilmakanavat onkin auki koneen sammuttua. Onko hurina ilmakanavat vai joku muu?

                      Comment

                      • MMF
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 461
                        • Sipoo

                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Itellä tehny tuo auto nyt vajaan parin viikon omistuksen aikana 2krt tuon saman tempun, molemmat kerrat pesun jälkeen. Mulla on menny niin, että avaa takaoven, aukeaa, mutta ei mene kiinni, ei pysy lukko kiinni. Pitää ovea kädellä kiinni ja ovet lukkoon, pysyy kiinni, mutta ei enää aukea, vaikka nuppi nouseekin. Kun on saanut auton halliin sulaan/sisätilat riittävän lämpimiksi, niin ovi on auennut taas

                        Joo, jäässä oli. Duunissa halli, kotona ei. Jäätyy joka yö ja sulaa sitten päivällä, varmaan litran kohta suihkinut aseöljyä sinne, ei auta.

                        Pitää ottaa likka eteen istumaan kovimpien pakkasten ajaksi.
                        E70 X5 3.0D -07
                        W124 200d
                        Hiace 4wd

                        EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Originally posted by MMF View Post
                          Joo, jäässä oli. Duunissa halli, kotona ei. Jäätyy joka yö ja sulaa sitten päivällä, varmaan litran kohta suihkinut aseöljyä sinne, ei auta.

                          Pitää ottaa likka eteen istumaan kovimpien pakkasten ajaksi.
                          Ihtel teki samaa temppua edellistalvena kuskin ovella.. välil hazardia ajella kotoa asemalle kun piti pitää ovesta kiinni jotta ei aukea .. Vika korjaantui kun purki ovesta mekanismit pöydälle ja putsasi ensin kunnolla cleanerillä ja sen jälkeen vetäs kunnon rasvat. Ei ole kertaakaan sen jälkeen kiukutellut.


                          Mutta omaan ongelmaan... Vaihteeksi jäähdytysneste vähenee kohtalaisen vikkelään tahtiin.. Ajettuani n 4km matka ja kurkattua konepellin alle niin syylärin molemmista reunoista näytti tiputtelevan.. Onko tuossa jotain vuotavan tiivisteen mahdollisuutta. Viimetalvena vaihdoin sen paisarin tiivisteet, silmämääräisesti vuoto ei tullut siitä. (viimevuonna oikein tiristen pihisi paisarin alareunasta).
                          Last edited by kaikkone; 02-02-2012, 11:18.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo



                            Onkohan nuo ihan ok?

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7060
                              • Turenki

                              Onko tuossa afrikka mallin ajotietokoneessa nuo salavalikot ? Eli mulla on toi mikä näyttää vaan lämpötilan, kulutuksen, jäljellä olevan km määrän ja keskinopeuden.
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • NAL-E
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 249
                                • Kiuruvesi

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                Onko tuossa afrikka mallin ajotietokoneessa nuo salavalikot ? Eli mulla on toi mikä näyttää vaan lämpötilan, kulutuksen, jäljellä olevan km määrän ja keskinopeuden.
                                On, ollos hyvä. http://munkotisivut.net/mybmw528/obc.html
                                E91 325d -07
                                Ex: E39 530daT -00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎