Originally posted by _Rontti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
-
-
Vakiovarustelistan mukaan jokaisessa e39:ssä on ovilukon lämmitys. Mikä tämä varuste on ja miten se toimii? Huhuja on kuultu että se olis joku lukkopesän lämmitys ja toimis jotenki kahvaa nostamalla ja pitämällä ylhäällä, mutta onko tähän nyt faktatietoa?e91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
Comment
-
-
Originally posted by speculator View PostVakiovarustelistan mukaan jokaisessa e39:ssä on ovilukon lämmitys. Mikä tämä varuste on ja miten se toimii? Huhuja on kuultu että se olis joku lukkopesän lämmitys ja toimis jotenki kahvaa nostamalla ja pitämällä ylhäällä, mutta onko tähän nyt faktatietoa?
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostEipä nuo dieselit lämpöjä jaksa tyhjäkäynnillä pitää!-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Comment
-
-
Originally posted by _Rontti View Postsellasta tälläkertaa, että mikäs mahtaa olla vikana, kun autoon on vaihdettu päätermostaatti ja egr-termostaatti, ja nesteet. auto kyllä nostaa normaalisti lämmöt ja pysyy ajaessa siellä normaalissa viisarin osoittaessa klo. 12.
mutta paikallaan kun kauan ja käynnissä niin lämmöt laskee siihen toiseen viivaan.BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Ei se orkkis ohjainkortilla varustettu Webasto -26 pakkasella kauan pysy päällä (jos sattuu edes lähtemään päälle) kun valvoo akun jännitettä mikä luonnollisesti laskee pakkasessa...
Se on totta että vaikka lämpömittari näyttää klo:12 niin ei moottorin lämpö ole vielä sama kuin termostaatin asteluku mutta kylläpä sen tuntee auton sisällä kiertääkö siellä 70 vai 85 asteinen neste = puhaltaa kunnolla lämmintä vasta 10-15km sen jälkeen kun lämpömittari näyttää "normaalia"
Mikäli päätermari ja EGR termari on uusittu niin kyllä 530d ajossa nostaa lämmöt sinne missä termostaatti aukeaa mutta omakin yksilö vaatii siihen 25-35km maantieajoa jos ulkoilman lämpötila on luokkaa -30 ->
Jos kolmen litran diesel kuluttaa matka-ajossa pienimmillään 6l/100km niin eipä sitä hukkalämpöä haitaksi asti tule, jos haluaa että auto lämpenee nopeasti ja sitä lämpöä riittää myös tyhjäkäynnillä kelillä kuin kelillä niin 540i on hyvä vaihtoehto
Tai no hyvä ja "hyvä":
Mutta ainakin lämmöt nousee hetkessä eikä tarvi palella Suomen pakkasissaNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostPaljonko on M54B30 öljytilavuus ? Ei oikein löytynyt mistään :think Huohotinta menossa vaihtamaan, samalla voisi vaihtaa öljyt, vaikka ne 2000km sitten onkin vaihdettu, mutta tuntuu tuo castrol tekevän tota majoneesia vitusti :think
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostPaljonko on M54B30 öljytilavuus ? Ei oikein löytynyt mistään :think Huohotinta menossa vaihtamaan, samalla voisi vaihtaa öljyt, vaikka ne 2000km sitten onkin vaihdettu, mutta tuntuu tuo castrol tekevän tota majoneesia vitusti :think
Comment
-
-
Jasså, Luistoneston vaijeri katkes(melkein, 1 säe oli ehjä), uusi tilalle mutta vikakoodeista poistui vain yksi.
Jäljelle jäi 71 Engine relay
Error Frequency : 255
Onko siis releessä vikaa vai tuossa luistoneston moottorissa?, Mistähän sen releen löytää.
Sit toinen oli näillä kevyillä pakkasilla (-20) tutkiessani tuota vikaa aloin ihmettelemään mistä ihmeestä tulee naputus. About separaattorin nurkilla kuului jokin sähköinen naputus mikä muuttui kun kaasukahvaa käänsi. Auto ei siis ollut käynnissä, virrat vain päällä viimesessä asennossa ennen starttia.
Autona siis tuo E39 -97 523i
Comment
-
Comment