Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    Originally posted by TJJ View Post
    Kai sinulla mijuko on joku tuki tuossa eikä vaan pelkästään tuo kuvassa näkyvä auton oma tunkki? En kyllä päätä lokasuojan alle työntäisi jos auto on vain sen varassa.
    Samaa kauhistelin!!!
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • mijuko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 951
      • ۩□□۩

      Originally posted by Dunky View Post
      Samaa kauhistelin!!!
      Thanks buddies .. ei rahise enää

      ... mites tuon alkuperäisen postin spekulointi??

      Comment

      • Ziggis
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 454
        • Melbourne (Mellilä)

        ^tuo paljon parempi

        mites muuten tuo kylmäaineen määrä...
        ja autohan on e34 540ia -93....
        huollossa ku lisättii,nii kokonaismäärä 1590g....
        hyvin kyllä toimii +4c lykkää mittaukses...
        lähinnä vaan tuo määrä ihmetyttää...
        Ex. e39 540i -97
        Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
        Ex. e36 325iA -92
        Ex. e34 540iA -94
        Ex. e30 325 2.7 eta -86
        Ex. e34 540iA -93 touring
        Ex. e32 730i -89

        Tällä mennään

        Comment

        • Ziggis
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 454
          • Melbourne (Mellilä)

          Originally posted by Ziggis View Post
          ^tuo paljon parempi

          mites muuten tuo kylmäaineen määrä...
          ja autohan on e34 540ia -93....
          huollossa ku lisättii,nii kokonaismäärä 1590g....
          hyvin kyllä toimii +4c lykkää mittaukses...
          lähinnä vaan tuo määrä ihmetyttää...
          vittu tuli väärään... nooh...
          Ex. e39 540i -97
          Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
          Ex. e36 325iA -92
          Ex. e34 540iA -94
          Ex. e30 325 2.7 eta -86
          Ex. e34 540iA -93 touring
          Ex. e32 730i -89

          Tällä mennään

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14513
            • Oulu

            Originally posted by Ziggis View Post
            ^tuo paljon parempi

            mites muuten tuo kylmäaineen määrä...
            ja autohan on e34 540ia -93....
            huollossa ku lisättii,nii kokonaismäärä 1590g....
            hyvin kyllä toimii +4c lykkää mittaukses...
            lähinnä vaan tuo määrä ihmetyttää...
            Tais mennä vähän väärään threadiin? Mutta täyttömäärä on 1550g +/-25g, jos on R134a systeemi. R12 sitten 1925g.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Ziggis
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 454
              • Melbourne (Mellilä)

              Originally posted by zener View Post
              Tais mennä vähän väärään threadiin? Mutta täyttömäärä on 1550g +/-25g, jos on R134a systeemi. R12 sitten 1925g.
              juu huomasin ite myös et meni väärään... kiitoksia... ei siinä sitten paljoa heittoa ollu.... sinänsä hassua... tohon mun työkaluun menee alle kilo... man480tgx...
              Ex. e39 540i -97
              Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
              Ex. e36 325iA -92
              Ex. e34 540iA -94
              Ex. e30 325 2.7 eta -86
              Ex. e34 540iA -93 touring
              Ex. e32 730i -89

              Tällä mennään

              Comment

              • Pexi_87
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 86
                • Kangasala

                -00 touring pitää pientä lonksuntaa monttuun ajettaessa, tukivarret koitettu että on timmissä kunnossa, mutta autoa heiluttaessa iskarin yläpäässä tuntuu pieni välys. Mikä sieltä ensimmäisenä menee väljäksi? Purin jo koko iskarin kaikkine osineen, mutta ensikertalaisena en löytänyt mitään ihmeellistä.

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8270
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  aikasemmin jo aiheesta kyselin, eli 15/96 e39:n mittaristossa palaa jarrujen merkkivalo. syyllinen oli loppuun kuluneet etupalat.. ok. levyt ja palat vaihdettiin ja uusi anturi laitettiin mutta merkkivalo ei sammunut edes akun irroittammalla.. tänään sain inpan pelaamaan ja autoonkin sain yhteyden mutta en löytänyt mitään mistä olisin päässyt tutkimaan että mikä valoa polttaa.. ainoastaan tämä kuva
                  http://87.100.234.168/bmw/inpa.JPG

                  miten edetä kun nestettä on ja takapaloissa on sen verran pintaa ettei anturi ole ainakaan kulunut rikki? :think
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • santtuzz
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 133
                    • Riihimäki

                    Originally posted by peto2 View Post
                    aikasemmin jo aiheesta kyselin, eli 15/96 e39:n mittaristossa palaa jarrujen merkkivalo. syyllinen oli loppuun kuluneet etupalat.. ok. levyt ja palat vaihdettiin ja uusi anturi laitettiin mutta merkkivalo ei sammunut edes akun irroittammalla.. tänään sain inpan pelaamaan ja autoonkin sain yhteyden mutta en löytänyt mitään mistä olisin päässyt tutkimaan että mikä valoa polttaa.. ainoastaan tämä kuva
                    http://87.100.234.168/bmw/inpa.JPG

                    miten edetä kun nestettä on ja takapaloissa on sen verran pintaa ettei anturi ole ainakaan kulunut rikki? :think
                    Kokeileppa sammuuko merkkivalo kun pidät virtoja päällä noin 30sek, käynnistämättä autoa!
                    E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
                    E30 316i -89 M50
                    E60 530ia M-Sport -04
                    E36 316i -94
                    E39 540ia -97
                    E39 528i touring -97
                    E36 328i touring -95
                    E34 525i -92
                    E30 316i -89

                    Comment

                    • peto2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 8270
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by santtuzz View Post
                      Kokeileppa sammuuko merkkivalo kun pidät virtoja päällä noin 30sek, käynnistämättä autoa!
                      no tuo nyt kokeiltiin ensimmäisenä.. sama kaasu ja jarru pohjassa, koitettiin pidempää aikaa yms. mutta aina vaan palaa valo
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Marko.K
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1193
                        • Helsinki

                        Mulla seka-ajossa pääosin maantietä niin keskikulutus 7,8l/100km mikä ihmetyttää kun edellinen pre-facelift meni about litran vähemmällä, kun tuo yks suutin näyttää olevan hakoteillä korjausarvoista muista niin voisko johtua pelkästään siitä? Turbossa ahdot ok, maffissa arvot ok, pa-suodatin ja ilmansuodatin vaihettu :think
                        F11 535d -11 367hv/728nm
                        E39 M5 -99 Alpine White II
                        E65 730da -02
                        E60 530da -03
                        E39 530da -03 240hv/600nm
                        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                        E38 740iaL -95
                        E39 530d -99 245hv/528nm

                        Comment

                        • santtuzz
                          BTCF Member
                          • Jun 2006
                          • 133
                          • Riihimäki

                          Originally posted by peto2 View Post
                          no tuo nyt kokeiltiin ensimmäisenä.. sama kaasu ja jarru pohjassa, koitettiin pidempää aikaa yms. mutta aina vaan palaa valo
                          en tiedä oletko jo koittanut, mutta:
                          Jos löytyy vielä vanha anturi, niin laita vanhasta anturista piuhat yhteen ja tökkää liittimeen kiinni. Autoon virrat päälle ja kato sammuuko valo. Jos sammuu, niin uusi anturi takasin kiinni ja tarkastelemaan vieläkö valo syttyy..
                          E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
                          E30 316i -89 M50
                          E60 530ia M-Sport -04
                          E36 316i -94
                          E39 540ia -97
                          E39 528i touring -97
                          E36 328i touring -95
                          E34 525i -92
                          E30 316i -89

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14513
                            • Oulu

                            Originally posted by peto2 View Post
                            no tuo nyt kokeiltiin ensimmäisenä.. sama kaasu ja jarru pohjassa, koitettiin pidempää aikaa yms. mutta aina vaan palaa valo
                            Ootko tutkinu, ettei johto oo murtunu jostain? Tai ettei se uus anturi oo rikki (mittaa löytyykö napojen väliltä kontakti). Entäpä taka-anturi?
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • peto2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 8270
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by santtuzz View Post
                              en tiedä oletko jo koittanut, mutta:
                              Jos löytyy vielä vanha anturi, niin laita vanhasta anturista piuhat yhteen ja tökkää liittimeen kiinni. Autoon virrat päälle ja kato sammuuko valo. Jos sammuu, niin uusi anturi takasin kiinni ja tarkastelemaan vieläkö valo syttyy..
                              perkele kun kerkesin vanhan hävittämään jo

                              Originally posted by zener View Post
                              Ootko tutkinu, ettei johto oo murtunu jostain? Tai ettei se uus anturi oo rikki (mittaa löytyykö napojen väliltä kontakti). Entäpä taka-anturi?
                              en oo arponu vielä muuta kun ton inpan kans.. joku varmaan osais tosta kuvasta päätellä onko piuha poikki vai oikoses maihin :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Originally posted by peto2 View Post
                                perkele kun kerkesin vanhan hävittämään jo



                                en oo arponu vielä muuta kun ton inpan kans.. joku varmaan osais tosta kuvasta päätellä onko piuha poikki vai oikoses maihin :think
                                mul oli ongelmana kun sain tuon pirssin joskus muinoin että nopeasti kun kurkkas ni näytti et anturin liitin oli pohjassa mutta eipäs ollukkaan.
                                Putsailun jälkeen sai pohjaan asti ja taas wörkki. eli valon sai sammutettua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎