Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    Originally posted by kaikkone View Post
    Puuh. Hallil.
    Ei meinaa napa luovuttaa niin millää. Tommottii käsitoho ja ulosvedin kiin. Ruosteenpoisto kylmäpurkkikin tyhjennetty.
    Kuis kuumaks toi ny pitää laittaa?
    Kyllä sen navan uskaltaa laittaa todella kuumaksi, mutta minkään pienen käsitohon käyttö on melko turhaa. Siinä on lämmitysteho niin pieni, että lämpö ehtii johtua myös vetariin, jolloin vetari laajenee navan mukana.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      Plääh mistäs mä ny pilliks pystyn muuttuu

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Tilanne raportti. Koko ripustus kohta irti. Sain vetarin pultit auki joita megaauto ei saanu .. Viel ku sais känkän piuhan irti. Sit pääsee oäydäl takoo vetaria irti navast

        Comment

        • AnttiR
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 819
          • Jyväskylä

          Jos ulosvetäjät ei kestä niin kokeile isommalla.
          Noi kolmijalkaiset on mun mielestä leluja, oikeesti järee kaks käpäläinen ulosvetäjä jossa menee käpälät kuitenkin niin lähelle toisiaan että saa navasta kiinni.
          Jos ei heti irtoa niin jätä se vaikka jännitykseen kunnolla ja anna sitten kuumia tai lekaa ja kiristä taas vähän lisää ja sama uudelleen.
          E61 535d -04

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            Mittes ton käsijarrun vaijerin suojaputken saa irti.. Onko voimam vai tekniikan puute kun ei irtoa.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              Originally posted by kaikkone View Post
              Mittes ton käsijarrun vaijerin suojaputken saa irti.. Onko voimam vai tekniikan puute kun ei irtoa.
              Lyömällä sopivan kokoisella tuurnalla
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                Originally posted by Dunky View Post
                Lyömällä sopivan kokoisella tuurnalla
                Kokeilin, veistin sen mutikan kylkeen pienen railon ja isolla taltalla hakkasin. lohkes vaa se pirun metalli :P..

                Pitänee kai tehä tästäki rojekti oikein. on nimittäin niin prkleen tiukassa kaikki tuolla..

                Kolmessa päivässä saanu aikaseks toiselta puolelta narina hela irti. toiselta puolelta oikeastaan pyörän ripustus jarruvaijeria vaille irti.
                Vetarin pultit auki joita mega-auto ei saanut.
                mmh. abs anturin kiinnitys rikki ja pultti joka jäi sisälle. (flash backejä entisen auton ajalle kun meni 2vk poraillessa ilmausruuvi pois.. )

                siinäpä se. eli tosi vähän loppujenlopuks saanu aikaseks.
                Narinahelaa irrotelles kolme kertaa kierretanko poikki.
                Nyt kiinni laittaes ja kotia lähties huomasin et saatto mennä vinoon seki kun tuntu kanittavan niin paljon. ja tönärillä mittasin toiselta puolelta paljon on eroa. :F

                Comment

                • AnttiR
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 819
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by kaikkone View Post
                  Kokeilin, veistin sen mutikan kylkeen pienen railon ja isolla taltalla hakkasin. lohkes vaa se pirun metalli :P..

                  Pitänee kai tehä tästäki rojekti oikein. on nimittäin niin prkleen tiukassa kaikki tuolla..

                  Kolmessa päivässä saanu aikaseks toiselta puolelta narina hela irti. toiselta puolelta oikeastaan pyörän ripustus jarruvaijeria vaille irti.
                  Vetarin pultit auki joita mega-auto ei saanut.
                  mmh. abs anturin kiinnitys rikki ja pultti joka jäi sisälle. (flash backejä entisen auton ajalle kun meni 2vk poraillessa ilmausruuvi pois.. )

                  siinäpä se. eli tosi vähän loppujenlopuks saanu aikaseks.
                  Narinahelaa irrotelles kolme kertaa kierretanko poikki.
                  Nyt kiinni laittaes ja kotia lähties huomasin et saatto mennä vinoon seki kun tuntu kanittavan niin paljon. ja tönärillä mittasin toiselta puolelta paljon on eroa. :F
                  Kuullostaa vähän samalta kun oman auton kanssa tapellessa viime syksynä.
                  Lyö sitä jarruvaijeria sieltä jarrulevyn puolelta niin ei tarvitse veistellä uria. Motonetissä maksoi reilun kympin kappale uudet vaijerit joten en omasta autosta edes yrittänyt ehjänä saada vaijeria irti kun se oli jumissa. Tein sillä tavalla että katkaisin vaijerin ja porasin sen vaijerin pään olka-akselista pois.
                  Ja heikkohermoisena ihmisenä en vetarin ruuvien kanssa alkanut tappelemaan kun niistä korkkasi kannat, ajoin rälläkällä kannat pois ja vetari irti, sitten hitsaten mutterit jäljellä olevien ruuvien päihin ja lähti ihan pyörittämällä irti. Nyt laitoin sinne ihan tavalliset 6-kolo ruuvit 10.9 kovuusluokalla.
                  Myös abs-anturin ruuvi katkesi. Se kierreosa siinä olka-akselissa on ihan terästä, kun katsot tarkkaan huomaat että se on holkitettu. Ruuvia sai porattua vähän matkaa pois ja sitten jumittui niin hitsasin sinnekkin M6 kierretangon pätkän vähän muotoilua saumalle että anturi menee pohjaan asti ja mutterilla anturi kiinni, toimii.
                  Narinahelan ulosvetäjään piti hakea kovaa(10.9) kierretankoa ja muttereita. Tavallinen pehmeä kierretanko ei kestänyt.
                  Ja miten narinahelan voi asentaa vinoon, eihän se kiinnitys-sokka mene paikalleen jos hela ei ole kunnolla pohjassa?:think
                  Last edited by AnttiR; 12-06-2011, 20:04.
                  E61 535d -04

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Originally posted by AnttiR View Post
                    Kuullostaa vähän samalta kun oman auton kanssa tapellessa viime syksynä.
                    Lyö sitä jarruvaijeria sieltä jarrulevyn puolelta niin ei tarvitse veistellä uria. Motonetissä maksoi reilun kympin kappale uudet vaijerit joten en omasta autosta edes yrittänyt ehjänä saada vaijeria irti kun se oli jumissa. Tein sillä tavalla että katkaisin vaijerin ja porasin sen vaijerin pään olka-akselista pois.
                    Ja heikkohermoisena ihmisenä en vetarin ruuvien kanssa alkanut tappelemaan kun niistä korkkasi kannat, ajoin rälläkällä kannat pois ja vetari irti, sitten hitsaten mutterit jäljellä olevien ruuvien päihin ja lähti ihan pyörittämällä irti. Nyt laitoin sinne ihan tavalliset 6-kolo ruuvit 10.9 kovuusluokalla.
                    Myös abs-anturin ruuvi katkesi. Se kierreosa siinä olka-akselissa on ihan terästä, kun katsot tarkkaan huomaat että se on holkitettu. Ruuvia sai porattua vähän matkaa pois ja sitten jumittui niin hitsasin sinnekkin M6 kierretangon pätkän vähän muotoilua saumalle että anturi menee pohjaan asti ja mutterilla anturi kiinni, toimii.
                    Narinahelan ulosvetäjään piti hakea kovaa(10.9) kierretankoa ja muttereita. Tavallinen pehmeä kierretanko ei kestänyt.
                    Ja miten narinahelan voi asentaa vinoon, eihän se kiinnitys-sokka mene paikalleen jos hela ei ole kunnolla pohjassa?:think
                    Meinasinkin että se ei ole vielä pohjassa , se on nyt ilmeisesti aika vinossa siinä kolosessa ja ei mene nyt syvemmälle.

                    Mmh mistäs noita kovempia kierretankoja saa. huomasin et itselläkin oli kaks erilaista täysin, molemmat 10mm kierteellä mutta toinen kesti huomattavasti enemmän. ulkonäkökin oli erilaista. Toinen kestävämpi oli ostettu hongkongista ja toinen raksatyömaalta (raksal varmana kaikkein halvinta)

                    Oisko noin sentin uponnut ja sentti vielä pitäs mennä. toiselta puolelta pitäs mennä jokusen millin enemmän et ois yhtä pitkäl .

                    Hitto ku itel ei oo kunnon hitsausvälineitä. Täytelankamigillä roiskinu menemään vaan.
                    Last edited by kaikkone; 12-06-2011, 20:35.

                    Comment

                    • juki85
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 156
                      • Oulu

                      e39 prefacelift xenonlinssi

                      Mahtaako e39:n prefacelift xenonumpioissa olla eroa siinä lasisessa linssissä (missä keskellä rihlaamaton alue) vasemmalla ja oikealla puolella? Tuli hommattua tuommoinen "palapelisetti" ja nyt tarvisi saada toisellekin puolelle tuo lyhyen valon lasi. Omassani on numerosarja 301-145 505-04 ja numeroiden yläpuolella L-kirjain. Eli voisi olettaa että vasemman puolen umpioon kuuluva lasi, paitsi että tämä oli paikallaan oikeanpuoleisessa umpiossa Lieneekö molemminpuolin samanlaiset vai onkohan joku joskus laittanut väärälle puolelle?
                      BMW G21 320e xDrive

                      Comment

                      • AnttiR
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 819
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by kaikkone View Post
                        Meinasinkin että se ei ole vielä pohjassa , se on nyt ilmeisesti aika vinossa siinä kolosessa ja ei mene nyt syvemmälle.

                        Mmh mistäs noita kovempia kierretankoja saa. huomasin et itselläkin oli kaks erilaista täysin, molemmat 10mm kierteellä mutta toinen kesti huomattavasti enemmän. ulkonäkökin oli erilaista. Toinen kestävämpi oli ostettu hongkongista ja toinen raksatyömaalta (raksal varmana kaikkein halvinta)

                        Oisko noin sentin uponnut ja sentti vielä pitäs mennä. toiselta puolelta pitäs mennä jokusen millin enemmän et ois yhtä pitkäl .

                        Hitto ku itel ei oo kunnon hitsausvälineitä. Täytelankamigillä roiskinu menemään vaan.
                        Kovaa kierretankoa saa täälläpäin ainakin etrasta. On mustaa väriltään se tanko. Suolasen hintasta vaan, yli 20€/metri ja jouduin ostamaan sen metrin pätkän.
                        Kannattaa kattoo että se ulosvetäjä asettuu suoraan sinne siinä vaiheessa kun laittaa uutta narinahelaa paikalleen. Jouduin omaa ulosvetäjää hieman hiomaan että se asettui suoraan.
                        E61 535d -04

                        Comment

                        • NAL-E
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 249
                          • Kiuruvesi

                          Oisko jollain heittää tähän hätään kuvaa 530 d:n syylarin tyhjenyspropun paikasta? Pohjamuoveja ilmeisesti joutuu irrottamaan että pääsee käsiksi? Mitenkäs ilmaus pitäisi hoitaa kun uudet nesteet ovat sisässä?
                          E91 325d -07
                          Ex: E39 530daT -00

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8974
                            • Kellokoski

                            Ja uusi hela pakkaseen ennen asennusta.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Ja uusi hela pakkaseen ennen asennusta.
                              kuullostaisi ihan pätevältä ja tietty mestan kuumennus . mutta ongelma on et ei mestoilla ole pakastinta.

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                Ei ole välttämätöntä tuo pakastaminen, itsellä ei ainakaan ollut mitään vaikutusta vaikka pakastikin, ihan samanlailla se oli helvetin tiukka

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎