Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mijuko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 951
    • ۩□□۩

    Originally posted by Uffa View Post
    Otin tossa kuskin penkin pois ja ihmettelin, mikä vaijeri tuo on , joka
    paljastui tuosta penkin alta?
    Sytyttää irroitettuna airbagin merkkivalon:think

    Comment

    • Uffa
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 126
      • Replot

      Originally posted by mijuko View Post
      Sytyttää irroitettuna airbagin merkkivalon:think
      Noniin...mihkäs se sitten kiinnitetään? Luulin että pelkästään apukuskin puolella tulee ongelmia penkin irroituksen kanssa.
      Mielestäni tuo oli jo irti, koska sitä en irroittanut ollenkaan.

      Vikakoodit joutunee käydä kuittaamassa...? Bägin valon sain syttymään jo aiemmin
      kun menin sorkkinmaan apukuskin penkin alustaa ja johtoja.
      Vikakoodinlukua Vaasassa

      Comment

      • mijuko
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2010
        • 951
        • ۩□□۩

        Originally posted by Uffa View Post
        Noniin...mihkäs se sitten kiinnitetään? Luulin että pelkästään apukuskin puolella tulee ongelmia penkin irroituksen kanssa.
        Mielestäni tuo oli jo irti, koska sitä en irroittanut ollenkaan.

        Vikakoodit joutunee käydä kuittaamassa...? Bägin valon sain syttymään jo aiemmin
        kun menin sorkkinmaan apukuskin penkin alustaa ja johtoja.
        Osa 11... penkin runkoonhan tuo pitäs jonnekin kuulua:think

        Comment

        • Simppaa
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 49
          • Hyvinkää

          Originally posted by Uffa View Post
          Noniin...mihkäs se sitten kiinnitetään? Luulin että pelkästään apukuskin puolella tulee ongelmia penkin irroituksen kanssa.
          Mielestäni tuo oli jo irti, koska sitä en irroittanut ollenkaan.

          Vikakoodit joutunee käydä kuittaamassa...? Bägin valon sain syttymään jo aiemmin
          kun menin sorkkinmaan apukuskin penkin alustaa ja johtoja.
          Kato apukuskin puolelta apua? Yritän just miettii miten se oli, kun talvella kaadoin kebabit penkin ja oven väliin ja joutu ottaa jakkaran irti.. Eihän tuo muuten ole mennyt rikki? Otitko epähuomiossa penkin irti vaikka vaijeri oli kiinni?
          e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

          Comment

          • Uffa
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 126
            • Replot

            Originally posted by Simppaa View Post
            Kato apukuskin puolelta apua? Yritän just miettii miten se oli, kun talvella kaadoin kebabit penkin ja oven väliin ja joutu ottaa jakkaran irti.. Eihän tuo muuten ole mennyt rikki? Otitko epähuomiossa penkin irti vaikka vaijeri oli kiinni?
            No en tiedä oliko kiinni. Pahakin juttu jos paskana? Tuo vastinkappale oli siinä lattialla vieressä kun huomasin, sanmoin kuin muutama D-markkakin...
            Vikakoodinlukua Vaasassa

            Comment

            • Simppaa
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 49
              • Hyvinkää

              Originally posted by Uffa View Post
              No en tiedä oliko kiinni. Pahakin juttu jos paskana? Tuo vastinkappale oli siinä lattialla vieressä kun huomasin, sanmoin kuin muutama D-markkakin...
              Ehkä raksuttaa, voin kyllä koittaa katsoa aamulla omasta autosta miten on:
              Eli toi hilu missä vaijeri on kiinni, tulee penkissä "johonkin" kohtaa ja tuo sokka lukitsee sen sinne penkkiin. Muistaisin vain että tota lirpaketta piti *ehkä* levittää milli purku/kasaus vaiheessa, en ole varma.

              E: Eikös toi vaikuta turvavyön korkeussäätöön, kun penkkiä otetaan eteen/taakse?
              Last edited by Simppaa; 03-07-2011, 00:06.
              e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                Originally posted by Uffa View Post
                Otin tossa kuskin penkin pois ja ihmettelin, mikä vaijeri tuo on , joka
                paljastui tuosta penkin alta?
                Ei ole vakavaa vaikka vaijeri on irti. On automaatti säätö turvavyön korkeudelle eli kun penkkiä liikuttaa eteen - taakse suunnassa muuttuu myös turvavyön korkeus lyhyelle ja pitkälle kuskille sopivaksi.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Mitenkäs vakavaa tuommoinen on että vaihelaatikon pohja on öljyssä?
                  Tuli vain mieleen kun inspection 1:stä varten kuvailin paikkoja autosta ni totesin et se on aika öljynen.

                  Toinen on että onko mitään hyötyä/tarvetta vaihtaa 316tkm ajetusta peräöljyjä? Ja olikos vaihelaatikossaki jotai?

                  Jyrinästä mitä nyt metsästetään niin tässä olis jokunen video jos joku jaksaa vaivautua ja kuunnella kauheat videot :P
                  Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                  Last edited by kaikkone; 03-07-2011, 09:46.

                  Comment

                  • Uffa
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 126
                    • Replot

                    Originally posted by markok View Post
                    Ei ole vakavaa vaikka vaijeri on irti. On automaatti säätö turvavyön korkeudelle eli kun penkkiä liikuttaa eteen - taakse suunnassa muuttuu myös turvavyön korkeus lyhyelle ja pitkälle kuskille sopivaksi.
                    Ok, kiitokset. Tuo ilmeisesti ollut irti kun turvavyö pysynyt samalla korkeudella.
                    Vikakoodinlukua Vaasassa

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by kaikkone View Post
                      Jyrinästä mitä nyt metsästetään niin tässä olis jokunen video jos joku jaksaa vaivautua ja kuunnella kauheat videot :P
                      http://s1205.photobucket.com/albums/...n%20metsastys/
                      Minä katselin ja nyt ihmetyttää kun minulla ei jarrulevystä pyörittämällä (tai myöskään pyörästä) pyöri tuo ihan noin herkästi/monta kierrosta. Kertokaapa muutkin miten herkästi E39:n etupyörien pitäisi pyöriä? Vai onko minulla laakerit vaan tiukemmassa kunnossa ja kaikkosella väljäksi kuluneet?
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Gize
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 551
                        • Tampere

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Minä katselin ja nyt ihmetyttää kun minulla ei jarrulevystä pyörittämällä (tai myöskään pyörästä) pyöri tuo ihan noin herkästi/monta kierrosta. Kertokaapa muutkin miten herkästi E39:n etupyörien pitäisi pyöriä? Vai onko minulla laakerit vaan tiukemmassa kunnossa ja kaikkosella väljäksi kuluneet?
                        Katselin kanssa kommenttisi jälkeen, eikä pyöri minullakaan pyörät noin hyvin. Joko sun veikkaus tai kaverilla hirveät näppivoimat

                        Etupyörästä kun taisi olla kyse, niin ei tuohon paljon muutakaan osaa keksi kuin pyöränlaakeri. Varsinkin jos oikealle kaartaessa ääni kuuluu voimakkaammin ja vasen rohisee ilmassa pyörittäessä, niin selvä peli. Tuohon e36:seen jumpattiin paritkin pyöränlaakerit, samoin kuin kaverinkin, ja kyllä ensimmäisen kerran jälkeen tiesi aina mikä siellä äänsi, 3-sarjan kori tietysti päästää jurinat voimakkaammin läpi.

                        Tällä kokemuksella oman auton ollessa kyseessä, jos jurina vaihtuu kaarteiden mukaan, vaihtaisin pyöränlaakerin heti surutta. Ja saahan tuon motonetistä alta 80€, tai kl:stä 150€.

                        Originally posted by kaikkone
                        Toinen on että onko mitään hyötyä/tarvetta vaihtaa 316tkm ajetusta peräöljyjä? Ja olikos vaihelaatikossaki jotai?
                        Tähän uudempaan (e39) en ole vaihtanut, ja mittarissa 340tkm, eikä kai ole tarvettakaan. Tuohon e36 (joka siis samalla motilla kun sun 523i) vaihdoin sekä perä- että vaihteistoöljyt pari vuotta sitten, mutta samaltahan se tuntui, ja tuntuu edelleen. En tiedä mutta eikai se pahaa tee:think e39 kohdalta muistelin vaan et jommassakummassa (vai molemmissa?) on ikiöljyt, et ei pitäisi mennä sorkkimaan?

                        Oma ajatusmaailma taas ei yllä siihen, mitä uudet öljyt jommassakummassa vois tehdä pahaa millekään. Uusilla öljyillähän se aikoinaan tehtaaltakin lähti...
                        Kulkineet:
                        BMW 730dA -03
                        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                        BMW 323i -95
                        Honda CBR600Fighter
                        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                        Comment

                        • Uffa
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 126
                          • Replot

                          Originally posted by markok View Post
                          Ei ole vakavaa vaikka vaijeri on irti. On automaatti säätö turvavyön korkeudelle eli kun penkkiä liikuttaa eteen - taakse suunnassa muuttuu myös turvavyön korkeus lyhyelle ja pitkälle kuskille sopivaksi.
                          Löysin kiinnityspaikan etupenkin kelkan takaosasta. Toimii.

                          Aapparin penkkiä en saanut irti kun edellisten omistajien toimesta torxit nulvattu sitten viimesen päälle...kele. Jäi päälliskankaat istuinosaan vielä vaihtamatta. Kellään mtn konstia, miten noi sais auki?
                          Vikakoodinlukua Vaasassa

                          Comment

                          • Pexi_87
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 86
                            • Kangasala

                            Saako -00 540i:n lisäilmapumpun ohjelmallisesti poiskytkettyä ja onko siitä jotain käytännön haittaa jollekin toiminnolle? Pitää pumppu aika pahaa ääntä ja uus maksaa hunajaa.

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by Gize View Post
                              Katselin kanssa kommenttisi jälkeen, eikä pyöri minullakaan pyörät noin hyvin. Joko sun veikkaus tai kaverilla hirveät näppivoimat

                              Etupyörästä kun taisi olla kyse, niin ei tuohon paljon muutakaan osaa keksi kuin pyöränlaakeri. Varsinkin jos oikealle kaartaessa ääni kuuluu voimakkaammin ja vasen rohisee ilmassa pyörittäessä, niin selvä peli. Tuohon e36:seen jumpattiin paritkin pyöränlaakerit, samoin kuin kaverinkin, ja kyllä ensimmäisen kerran jälkeen tiesi aina mikä siellä äänsi, 3-sarjan kori tietysti päästää jurinat voimakkaammin läpi.

                              Tällä kokemuksella oman auton ollessa kyseessä, jos jurina vaihtuu kaarteiden mukaan, vaihtaisin pyöränlaakerin heti surutta. Ja saahan tuon motonetistä alta 80€, tai kl:stä 150€.



                              Tähän uudempaan (e39) en ole vaihtanut, ja mittarissa 340tkm, eikä kai ole tarvettakaan. Tuohon e36 (joka siis samalla motilla kun sun 523i) vaihdoin sekä perä- että vaihteistoöljyt pari vuotta sitten, mutta samaltahan se tuntui, ja tuntuu edelleen. En tiedä mutta eikai se pahaa tee:think e39 kohdalta muistelin vaan et jommassakummassa (vai molemmissa?) on ikiöljyt, et ei pitäisi mennä sorkkimaan?

                              Oma ajatusmaailma taas ei yllä siihen, mitä uudet öljyt jommassakummassa vois tehdä pahaa millekään. Uusilla öljyillähän se aikoinaan tehtaaltakin lähti...
                              Noista videoista ei tainnu saada selvää et kummat oli vasemman tai oikean puolen laakerista.
                              Muistelen tosiaan et kun vaihdoin takavasemman laakerin niin se uus laakeri oli yllättävän tiukka, ei siis pyöriny tollasta vauhtia ja noin paljon, sulavasti kylläkin ja hiljaa. Oikean puolen etulaakeri piti minusta pahemman äänen kun pyörittelin käsin. Kaipa se on jumpattava molemmat puolet.
                              Schmiedmanilta sais 100e:llä mennää kompromissihinnalla.

                              Sempä takia mietin että onko ajatusta vaihtaa ettei käy niinku tomaattien kanssa on puhuttu että laatikko laukeaa kun menee sörkkimää öljyjä.

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Originally posted by Uffa View Post
                                Löysin kiinnityspaikan etupenkin kelkan takaosasta. Toimii.

                                Aapparin penkkiä en saanut irti kun edellisten omistajien toimesta torxit nulvattu sitten viimesen päälle...kele. Jäi päälliskankaat istuinosaan vielä vaihtamatta. Kellään mtn konstia, miten noi sais auki?
                                Koon isompi avain käyttöön ja vasaralla taotaan paikoilleen :P

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎