Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Totatota, nyt on pakkokysyä,
    huomioinu jo jonkinaikaa että kun ajelee hiljasempia nopeuksia ikkunat auki, kuuluu omituinen säksätys. se ei kuulu moottorista eikä mene kierroslukujen mukaan. auton vauhdin mukaan nopeutuu.
    Tänään huomasin sen että kun kaartoi oikealle tai vasemmalle ääni kuului aina siltä puolelta minne kaartoi. Ääni hävisi aina toiselta puolelta samaan aikaan kun toisella puolella alkoi.
    Mikähän mahtaa olla etupäässä leviämässä?

    Comment

    • Magirus
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 876
      • Keski-Suomi und Sawo

      Tuota noin, ois pien kysymys koskien tuota prefacelift mallin ilmastoinnin flektiä. Elikkäs purin sen tänään tuhannen päreiksi (moottorikin tuli halkaistua ja sieltähän oli käämien ympäriltä magneetit irronnut mikä johti siihen että moottori ei halunnut pyöriä).

      Itse kysymys kuuluukin siis että onko tuota moottoria saatavana tarvikeosana? Siemenssin valmistama näyttäis olevan, varaosanumerolla ei google antanut kyllä mitään.. Tai kävisikö tuohon sitten joku yleismallin moottori tilalle? Meikäläinen on vissiin huonopalkkasissa hommissa mutta ei kyllä perse kestä ostaa uuttaa vastaavaa jos sillä hintaa on 260e..

      Huomenna tulee kyllä vielä kokeiltua tuota moottoria kun jollain "jeesus-liimalla" laitoin ne magneetit paikalleen.. Eihän se pitkään tule kestämään jos edes toimii mutta kuitenkin..

      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


      O: E24 osasia

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Originally posted by Magirus View Post
        Tuota noin, ois pien kysymys koskien tuota prefacelift mallin ilmastoinnin flektiä. Elikkäs purin sen tänään tuhannen päreiksi (moottorikin tuli halkaistua ja sieltähän oli käämien ympäriltä magneetit irronnut mikä johti siihen että moottori ei halunnut pyöriä).

        Itse kysymys kuuluukin siis että onko tuota moottoria saatavana tarvikeosana? Siemenssin valmistama näyttäis olevan, varaosanumerolla ei google antanut kyllä mitään.. Tai kävisikö tuohon sitten joku yleismallin moottori tilalle? Meikäläinen on vissiin huonopalkkasissa hommissa mutta ei kyllä perse kestä ostaa uuttaa vastaavaa jos sillä hintaa on 260e..

        Huomenna tulee kyllä vielä kokeiltua tuota moottoria kun jollain "jeesus-liimalla" laitoin ne magneetit paikalleen.. Eihän se pitkään tule kestämään jos edes toimii mutta kuitenkin..
        Vuoden on itsellä toiminu kun laitoin epoxilla ne samaiset magneetit paikoilleen.
        Sekä se vastuspakettihan on yleinen hajoava osa. siihe hankin uudet vastukset marmoilta.


        edit: omia kyssäreitä viel.
        Mitäs nyt tuo aiheuttaa jos vetarin rättinivel on loppuunkulunut?
        edit2: kardaanin rättiniveltä hain. ajatuskatko :P
        entäs onko ajatuksia tuon ihme rallatuksen kanssa. Ääni kuullostaa siltä kuin jokin metalli hankaisi kierroksen päästyään yhteen. vaihtaa puolta sen mukaan miten kaartaa ja renkaiden nopeuden mukaan
        Last edited by kaikkone; 29-06-2011, 05:19.

        Comment

        • Ripattila
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 389
          • Wonderland

          Oisko jollain tarjota hyviä tulppia e39 525iA M54B25:een?

          Aamulla vaihtuu tulpat ennen töihin menoa, joten mitkä nykäisen kiinni ja mitä ne maksaa?
          E39 523iA Touring
          E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

          Comment

          • Yyz
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 151
            • Pirkkala

            Originally posted by Rios View Post
            Oisko jollain tarjota hyviä tulppia e39 525iA M54B25:een?

            Aamulla vaihtuu tulpat ennen töihin menoa, joten mitkä nykäisen kiinni ja mitä ne maksaa?
            Pistä ne mitä auton valmistaja sinne suosittelee, ovat asian varmaan testanneet.
            Varaosatiskiltä löytyy taulukot.
            Last edited by Yyz; 28-06-2011, 22:22.

            Comment

            • jukkae
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3506
              • 70800

              Originally posted by kaikkone View Post
              Mitäs nyt tuo aiheuttaa jos vetarin rättinivel on loppuunkulunut?
              Ei taida vetareissa olla rättiniveliä Jos kartaanin rättiä meinaat niin klonksahus liikkeellelähössä ja moottorijarrulla tuntuu ainakin.

              Comment

              • Uffa
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 126
                • Replot

                Pitäisi iskarit laittaa eteen joten onko tollaset
                mistään kotoisin? http://cgi.ebay.de/2-Stosdampfer-Dam...item255613d00c
                Vikakoodinlukua Vaasassa

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by jukkae View Post
                  Ei taida vetareissa olla rättiniveliä Jos kartaanin rättiä meinaat niin klonksahus liikkeellelähössä ja moottorijarrulla tuntuu ainakin.
                  ajatustypo :P, eli sekin osa vaihdettava, klonksahdus on todella huomattava
                  Voikos kyseisen osan väljyys aiheuttaa jotain muita oireita kuin liikkeelle lähdettäessä ja moottorijarrutuksessa?
                  Last edited by kaikkone; 29-06-2011, 07:46.

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Originally posted by Yyz View Post
                    Pistä ne mitä auton valmistaja sinne suosittelee, ovat asian varmaan testanneet.
                    Varaosatiskiltä löytyy taulukot.
                    Löytyy myös sieltä auton käyttöohjekirjan takasivuilta

                    Comment

                    • Ripattila
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 389
                      • Wonderland

                      Originally posted by Antsah View Post
                      Löytyy myös sieltä auton käyttöohjekirjan takasivuilta
                      NGK:t otin. Boschilaiset lytättiin parissa paikassa maanrakoon
                      E39 523iA Touring
                      E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by Rios View Post
                        NGK:t otin. Boschilaiset lytättiin parissa paikassa maanrakoon
                        Itse laitoin nuo Boschit kun ei Ngk löytynyt varaosapuljusta. Entiset oli Ngk:t, en kyllä huomannut toiminnassa mitään eroa.

                        Comment

                        • Nicer Back
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 42
                          • Helsinki

                          Originally posted by kaikkone View Post
                          Totatota, nyt on pakkokysyä,
                          huomioinu jo jonkinaikaa että kun ajelee hiljasempia nopeuksia ikkunat auki, kuuluu omituinen säksätys. se ei kuulu moottorista eikä mene kierroslukujen mukaan. auton vauhdin mukaan nopeutuu.
                          Tänään huomasin sen että kun kaartoi oikealle tai vasemmalle ääni kuului aina siltä puolelta minne kaartoi. Ääni hävisi aina toiselta puolelta samaan aikaan kun toisella puolella alkoi.
                          Mikähän mahtaa olla etupäässä leviämässä?
                          Mulla sama juttu, mutta vain joskus ja vasemmalle käännyttäessä. Ääni häviää heti kun ajaa suoraan. Voisiko olla laakerissa kilometrit täynnä?

                          Comment

                          • Tomppa80
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2088
                            • Raahe

                            Tämä on nyt tosi teini kysymys, mutta miten tuollaisen 96vm. 523ia kestää turboa, jos laittaa vain n.0,3-0,4 baarin paineet ja ihan vain bolt on systeemillä, eli ei koneen avaamisia, korkeintaan sytytys puolelle laittaa tarvittavat hilut ja jos niitä edes tarvii.
                            Mercedes Benz E -07
                            BMW 523i -96
                            Volvo v70t5 -99
                            Harley Davidson Electra Glide -00
                            Solifer SM -75

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by Uffa View Post
                              Pitäisi iskarit laittaa eteen joten onko tollaset
                              mistään kotoisin? http://cgi.ebay.de/2-Stosdampfer-Dam...item255613d00c
                              Meikein uskallan väittää, ettei nuo kestä vuotta kauempaa, ennen kuin alkavat vuotamaan. E39 on muutenkin niin hyvä kuluttamaan etuiskareita, ettei niissä kannata juuri säästää.
                              Kannattaa kokeilla löytyisikö eBaystä Sachs tai Boge iskareita järkevään hintaan.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • TimE39
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2011
                                • 174
                                • Espoo

                                Kyselisin sellaista että onko jokin paikka löysällä vai onko tyypillistä että välillä ei siis jokakerta kun lähtee normaalisti valoista kiihdyttämään niin pienissä nopeuksissa peräpää hytkyy/pomppii/nykii vaikee sanoa minkälaista mutta sellaista erikoista nykimistä/pomppimista mutta ei toistu joka kerta.
                                Tuota tapahtuu melko pienillä nopeuksilla suunilleen 20-50km/h vauhdissa jonka jälkeen loppuu. :think
                                Kyseessä siis vm. 97 oleva 523i sedan ja manuaali loota.
                                Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                                ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                                ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎