Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mijuko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 951
    • ۩□□۩

    Onko olemassa aitoa e39 528i faceliftiä?
    e39 528i:tä tehtiin 8/2000 asti ja eikös sit hypätty > M54 ja 530i:think
    Missäs kohtaa tuo fl. tarkalleen tuli?

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by mijuko View Post
      Onko olemassa aitoa e39 528i faceliftiä?
      e39 528i:tä tehtiin 8/2000 asti ja eikös sit hypätty > M54 ja 530i:think
      Missäs kohtaa tuo fl. tarkalleen tuli?
      Ei ole aitoa olemassa. Facelift tuli 9/2000 ja silloin tuli 525/530 mallit ja M54-moottorit.
      E39 528iA

      Comment

      • mijuko
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2010
        • 951
        • ۩□□۩

        Originally posted by TJJ View Post
        Ei ole aitoa olemassa. Facelift tuli 9/2000 ja silloin tuli 525/530 mallit ja M54-moottorit.
        Eli onnea autokaupoille olettaen, että aitoa etsitään


        Oottelinkii että TJJ varmaan tietää...
        Last edited by mijuko; 11-07-2011, 10:20. Reason: lisäys

        Comment

        • Uffa
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 126
          • Replot

          Originally posted by Uffa View Post
          No yksi vaihtoehto, poraaminenkin kävi mielessä. Mikäs kierre noissa pulteissa on?

          Mitä kannattaa ottaa huomioon kun vaihtaa aapparin penkkiin päällisen, lähinnä tota airbagin tunnistusmattoa ajattelin... Onko tunnistinmatto pehmusteen ja päällisen välissä? Muuta tärkeetä?

          Tuosta tunnistinmatosta haluaisin lisäinfoa, kiitos.
          Vikakoodinlukua Vaasassa

          Comment

          • Xhaust
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 43
            • Oulu

            Originally posted by TJJ View Post
            ETK:ta kun tutkii, niin näyttää siltä, että vain sport-penkeissä on irrallinen lämmitinmatto ja niissäkin vain tietyissä kangaslaaduissa.
            Eli tuollainen verhoilun vaihto projekti ei onnistu jos haluaa pitää penkinlämmittimet?
            Mercedes-Benz S 500L -03

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Xhaust View Post
              Eli tuollainen verhoilun vaihto projekti ei onnistu jos haluaa pitää penkinlämmittimet?
              Kyllä sinne ne erilliset lämmittimet kuitenkin jotenkin voi asentaa. Netistä löytyy juttuja joissa jenkit ovat asentaneet jotain tarvikelämmittimiä. Mutta en osaa sanoa käykö tuo BMW:n oma lämmitinelementti vai onko se tosiaan vain sporttipenkkiin sopiva (tosin mikään halpa ratkaisuhan tuo ei ole, osat maksanee n. 140€/penkki). Tarvikemallia ei taida saada toimimaan tuon BMW:n oman systeemin kanssa, joten menee aika virittelyksi. Kannattaisi varmaankin aluksi tutkia sinun nykyiset penkit ja katsoa onko lämmittimet ommeltu ja saisiko ne kuitenkin ehjänä irti. Lämmittimissä on sitten vielä tehoero 9/1998 ennen (80W) ja jälkeen (120W) tehdyissä penkeissä/autoissa, mutta tuo nyt ei sinua koske jos autossa jo olleet asennat.

              Tuossa tarvikemallin asennuksia:

              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
              E39 528iA

              Comment

              • uho-matti
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 290
                • kaustinen

                Mistä kannattaisi aloitta vian etsintä sähköpenkeissä? Normaalit nahkapenkit sähköllä ja muistilla, kuskinpenkki ja ratti jäi yhteen asentoon. Sulakkeet ja liittimet koittanu käydä jo läpi. Olisko kellään kokemusta mistä kannatais jatkaa.
                bmw e61 - 535da

                POHJANMAA CONNECTION

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by uho-matti View Post
                  Mistä kannattaisi aloitta vian etsintä sähköpenkeissä? Normaalit nahkapenkit sähköllä ja muistilla, kuskinpenkki ja ratti jäi yhteen asentoon. Sulakkeet ja liittimet koittanu käydä jo läpi. Olisko kellään kokemusta mistä kannatais jatkaa.
                  Kannattaisi aloittaa vikakoodien luvulla. Mutta jos se ei ole mahdollista, niin tutki vaikka aluksi istuinmodulin liittimet (ilmeisesti tutkit vasta penkin alla olevan liittimen?). Tuo moduli löytyy kuskin penkin vasemmasta reunasta, penkin säätönappulat ovat kiinni siinä. Tuo ohjaa myös rattia.

                  Pitäisi myös tutkia tuleeko penkille sähköt. Jos penkit ovat alkuperäiset, on hanskalokeron takana rele K72 joka katkaisee penkin sähköt auton lepotilassa. Eli siinäkin on vielä yksi vikakohde sulakkeiden lisäksi.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Haukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 1366
                    • Valkeala

                    Onko kellään ollut ongelmia sähköikkunoiden kanssa? Toinen takaoven ikkuna alkaa välillä rutisemaan kun laskee alas/nostaa ylös, samalla ikkunan nopeus tippuu helvetisti. Välillä toimii lman rutinoita normaalisti, joskus rutisee.. ??

                    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                    Comment

                    • Hemu__
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 972
                      • Kirkkonummi

                      Post 403-405 jatkoa, elikkä auto kävi nyt myös laakkosella "ilmattavana" jarrurempan jälkeen, veloittivat mokomasta 70euroa ja jarrupoljin painuu edelleenkin aivan samalla tavalla lähes pohjaan kuten ennenkin, mistähän mahtaisin lähteä seuraavaksi vikaa etsimään?

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Hemu__ View Post
                        Post 403-405 jatkoa, elikkä auto kävi nyt myös laakkosella "ilmattavana" jarrurempan jälkeen, veloittivat mokomasta 70euroa ja jarrupoljin painuu edelleenkin aivan samalla tavalla lähes pohjaan kuten ennenkin, mistähän mahtaisin lähteä seuraavaksi vikaa etsimään?
                        Mitä Laakkonen sanoi, ilmoittiko jarrujen olevan kunnossa ja otti 70€? Miten ilmaus alunperin tehtiin? Jos polkimen avulla, niin kai vikaa pitää hakea jarrusylinteristä.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • mijuko
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 951
                          • ۩□□۩

                          Originally posted by Hemu__ View Post
                          Post 403-405 jatkoa, elikkä auto kävi nyt myös laakkosella "ilmattavana" jarrurempan jälkeen, veloittivat mokomasta 70euroa ja jarrupoljin painuu edelleenkin aivan samalla tavalla lähes pohjaan kuten ennenkin, mistähän mahtaisin lähteä seuraavaksi vikaa etsimään?
                          Viallinen jarrusylinteri aiheuttaa polkimen "uppoamisen"?
                          Vääränlaiset jarrunesteet:think

                          Comment

                          • Hemu__
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 972
                            • Kirkkonummi

                            Asentaja ilmasi auton ensiksi, ja jarruista tuli kuulemma ilmaa, asentaja kävi koeajamassa, mutta sanoi ettei ole hyvä ja ilmasi vielä abs yksikön tms.? Jonka jälkeen sanoi olevan ok, vaikka itse en huomaa juur mitään eroa entiseen, poljin painuu lähes pohjaan kun auto on käynnissä, mutta sammutettuna ei, koska jarruihin ei silloin kohdistune niin suurta painetta?

                            Laakkosella siis vaihtoivat jarrunesteet, elikkä luulisin niiden olevan oikeat.

                            Jarrut ilmattu kotona pariin otteeseen oikea taka, vasen taka, oikea etu, vasen etu, ja laakkosella käsittääkseni alipainevehkeen avulla.

                            Ja kyllä laakkonen veloitti tuosta huvista 70euroa vaikka poljin on samallainen paska kun aikaisemminkin.

                            Mitenhän tuo vika olisi sitten voinut tulla yhtäkkiä tuohon jarrusylinteriin, kun ennen jarruremonttia toimi ihan moitteetta?

                            Voi olla, että auto lähtee huomenna käymään vielä laakkosella ja pitää kysyä, että onko tällainen nyt sitten normaali e39 jarrupoljin, että painuu pohjaan?!

                            Comment

                            • mikron
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2171
                              • Himas

                              Sähkötuoleista vielä

                              Miten pitkäikäisiä nämä ovat olleet toiminnaltaan? Alkaako 10v vanhoissa olemaan murheita minkälaisessa mittakaavassa?
                              F11 530dA xDrive M-sport -13
                              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                              Ex: E38 740iA -98
                              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                              Ex: E39 523i -96
                              Ex: E34 520i -89

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Hemu__ View Post
                                Jarrut ilmattu kotona pariin otteeseen oikea taka, vasen taka, oikea etu, vasen etu
                                Edelleenkin kysyn miten tuo on kotona ilmattu? Avattu vaan nipat ja laskettu nestettä ulos? Vai painoiko joku jarrua jne. samalla kun noita avattiin?

                                ja laakkosella käsittääkseni alipainevehkeen avulla
                                Väärä tapa, jos tosiaan noin tehtiin. Laittoiko ne jarrunestesäiliön korkkiin täyttölaitteen?

                                Mitenhän tuo vika olisi sitten voinut tulla yhtäkkiä tuohon jarrusylinteriin, kun ennen jarruremonttia toimi ihan moitteetta?
                                Jos poljinta painettiin kotona ilmauksen aikana, on sylinterin mäntä mennyt syvemmälle kuin normaalisti ja tiivisteet ovat voineet vaurioitua.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎