Originally posted by Uffa
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Noniin...mihkäs se sitten kiinnitetään? Luulin että pelkästään apukuskin puolella tulee ongelmia penkin irroituksen kanssa.Originally posted by mijuko View PostSytyttää irroitettuna airbagin merkkivalon:think
Mielestäni tuo oli jo irti, koska sitä en irroittanut ollenkaan.
Vikakoodit joutunee käydä kuittaamassa...? Bägin valon sain syttymään jo aiemmin
kun menin sorkkinmaan apukuskin penkin alustaa ja johtoja.Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
Osa 11... penkin runkoonhan tuo pitäs jonnekin kuulua:thinkOriginally posted by Uffa View PostNoniin...mihkäs se sitten kiinnitetään? Luulin että pelkästään apukuskin puolella tulee ongelmia penkin irroituksen kanssa.
Mielestäni tuo oli jo irti, koska sitä en irroittanut ollenkaan.
Vikakoodit joutunee käydä kuittaamassa...? Bägin valon sain syttymään jo aiemmin
kun menin sorkkinmaan apukuskin penkin alustaa ja johtoja.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=52&fg=10
Comment
-
Kato apukuskin puolelta apua? Yritän just miettii miten se oli, kun talvella kaadoin kebabit penkin ja oven väliin ja joutu ottaa jakkaran irti.. Eihän tuo muuten ole mennyt rikki? Otitko epähuomiossa penkin irti vaikka vaijeri oli kiinni?Originally posted by Uffa View PostNoniin...mihkäs se sitten kiinnitetään? Luulin että pelkästään apukuskin puolella tulee ongelmia penkin irroituksen kanssa.
Mielestäni tuo oli jo irti, koska sitä en irroittanut ollenkaan.
Vikakoodit joutunee käydä kuittaamassa...? Bägin valon sain syttymään jo aiemmin
kun menin sorkkinmaan apukuskin penkin alustaa ja johtoja.e39 -02 530Dat M-Sport 220hp
Comment
-
No en tiedä oliko kiinni. Pahakin juttu jos paskana? Tuo vastinkappale oli siinä lattialla vieressä kun huomasin, sanmoin kuin muutama D-markkakin...Originally posted by Simppaa View PostKato apukuskin puolelta apua? Yritän just miettii miten se oli, kun talvella kaadoin kebabit penkin ja oven väliin ja joutu ottaa jakkaran irti.. Eihän tuo muuten ole mennyt rikki? Otitko epähuomiossa penkin irti vaikka vaijeri oli kiinni?
Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
Ehkä raksuttaa, voin kyllä koittaa katsoa aamulla omasta autosta miten on:Originally posted by Uffa View PostNo en tiedä oliko kiinni. Pahakin juttu jos paskana? Tuo vastinkappale oli siinä lattialla vieressä kun huomasin, sanmoin kuin muutama D-markkakin...
Eli toi hilu missä vaijeri on kiinni, tulee penkissä "johonkin" kohtaa ja tuo sokka lukitsee sen sinne penkkiin. Muistaisin vain että tota lirpaketta piti *ehkä* levittää milli purku/kasaus vaiheessa, en ole varma.
E: Eikös toi vaikuta turvavyön korkeussäätöön, kun penkkiä otetaan eteen/taakse?Last edited by Simppaa; 03-07-2011, 01:06.e39 -02 530Dat M-Sport 220hp
Comment
-
Ei ole vakavaa vaikka vaijeri on irti. On automaatti säätö turvavyön korkeudelle eli kun penkkiä liikuttaa eteen - taakse suunnassa muuttuu myös turvavyön korkeus lyhyelle ja pitkälle kuskille sopivaksi.Originally posted by Uffa View PostOtin tossa kuskin penkin pois ja ihmettelin, mikä vaijeri tuo on , joka
paljastui tuosta penkin alta?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Mitenkäs vakavaa tuommoinen on että vaihelaatikon pohja on öljyssä?
Tuli vain mieleen kun inspection 1:stä varten kuvailin paikkoja autosta ni totesin et se on aika öljynen.
Toinen on että onko mitään hyötyä/tarvetta vaihtaa 316tkm ajetusta peräöljyjä? Ja olikos vaihelaatikossaki jotai?
Jyrinästä mitä nyt metsästetään niin tässä olis jokunen video jos joku jaksaa vaivautua ja kuunnella kauheat videot :P
Last edited by kaikkone; 03-07-2011, 10:46.
Comment
-
Ok, kiitokset. Tuo ilmeisesti ollut irti kun turvavyö pysynyt samalla korkeudella.Originally posted by markok View PostEi ole vakavaa vaikka vaijeri on irti. On automaatti säätö turvavyön korkeudelle eli kun penkkiä liikuttaa eteen - taakse suunnassa muuttuu myös turvavyön korkeus lyhyelle ja pitkälle kuskille sopivaksi.Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
Minä katselin ja nyt ihmetyttää kun minulla ei jarrulevystä pyörittämällä (tai myöskään pyörästä) pyöri tuo ihan noin herkästi/monta kierrosta. Kertokaapa muutkin miten herkästi E39:n etupyörien pitäisi pyöriä? Vai onko minulla laakerit vaan tiukemmassa kunnossa ja kaikkosella väljäksi kuluneet?Originally posted by kaikkone View PostJyrinästä mitä nyt metsästetään niin tässä olis jokunen video jos joku jaksaa vaivautua ja kuunnella kauheat videot :P
http://s1205.photobucket.com/albums/...n%20metsastys/
Comment
-
Katselin kanssa kommenttisi jälkeen, eikä pyöri minullakaan pyörät noin hyvin. Joko sun veikkaus tai kaverilla hirveät näppivoimatOriginally posted by TJJ View PostMinä katselin ja nyt ihmetyttää kun minulla ei jarrulevystä pyörittämällä (tai myöskään pyörästä) pyöri tuo ihan noin herkästi/monta kierrosta. Kertokaapa muutkin miten herkästi E39:n etupyörien pitäisi pyöriä? Vai onko minulla laakerit vaan tiukemmassa kunnossa ja kaikkosella väljäksi kuluneet?
Etupyörästä kun taisi olla kyse, niin ei tuohon paljon muutakaan osaa keksi kuin pyöränlaakeri. Varsinkin jos oikealle kaartaessa ääni kuuluu voimakkaammin ja vasen rohisee ilmassa pyörittäessä, niin selvä peli. Tuohon e36:seen jumpattiin paritkin pyöränlaakerit, samoin kuin kaverinkin, ja kyllä ensimmäisen kerran jälkeen tiesi aina mikä siellä äänsi, 3-sarjan kori tietysti päästää jurinat voimakkaammin läpi.
Tällä kokemuksella oman auton ollessa kyseessä, jos jurina vaihtuu kaarteiden mukaan, vaihtaisin pyöränlaakerin heti surutta. Ja saahan tuon motonetistä alta 80€, tai kl:stä 150€.
Tähän uudempaan (e39) en ole vaihtanut, ja mittarissa 340tkm, eikä kai ole tarvettakaan. Tuohon e36 (joka siis samalla motilla kun sun 523i) vaihdoin sekä perä- että vaihteistoöljyt pari vuotta sitten, mutta samaltahan se tuntui, ja tuntuu edelleen. En tiedä mutta eikai se pahaa tee:think e39 kohdalta muistelin vaan et jommassakummassa (vai molemmissa?) on ikiöljyt, et ei pitäisi mennä sorkkimaan?Originally posted by kaikkoneToinen on että onko mitään hyötyä/tarvetta vaihtaa 316tkm ajetusta peräöljyjä? Ja olikos vaihelaatikossaki jotai?
Oma ajatusmaailma taas ei yllä siihen, mitä uudet öljyt jommassakummassa vois tehdä pahaa millekään. Uusilla öljyillähän se aikoinaan tehtaaltakin lähti...
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
Löysin kiinnityspaikan etupenkin kelkan takaosasta. Toimii.Originally posted by markok View PostEi ole vakavaa vaikka vaijeri on irti. On automaatti säätö turvavyön korkeudelle eli kun penkkiä liikuttaa eteen - taakse suunnassa muuttuu myös turvavyön korkeus lyhyelle ja pitkälle kuskille sopivaksi.
Aapparin penkkiä en saanut irti kun edellisten omistajien toimesta torxit nulvattu sitten viimesen päälle...kele. Jäi päälliskankaat istuinosaan vielä vaihtamatta. Kellään mtn konstia, miten noi sais auki?Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
Noista videoista ei tainnu saada selvää et kummat oli vasemman tai oikean puolen laakerista.Originally posted by Gize View PostKatselin kanssa kommenttisi jälkeen, eikä pyöri minullakaan pyörät noin hyvin. Joko sun veikkaus tai kaverilla hirveät näppivoimat
Etupyörästä kun taisi olla kyse, niin ei tuohon paljon muutakaan osaa keksi kuin pyöränlaakeri. Varsinkin jos oikealle kaartaessa ääni kuuluu voimakkaammin ja vasen rohisee ilmassa pyörittäessä, niin selvä peli. Tuohon e36:seen jumpattiin paritkin pyöränlaakerit, samoin kuin kaverinkin, ja kyllä ensimmäisen kerran jälkeen tiesi aina mikä siellä äänsi, 3-sarjan kori tietysti päästää jurinat voimakkaammin läpi.
Tällä kokemuksella oman auton ollessa kyseessä, jos jurina vaihtuu kaarteiden mukaan, vaihtaisin pyöränlaakerin heti surutta. Ja saahan tuon motonetistä alta 80€, tai kl:stä 150€.
Tähän uudempaan (e39) en ole vaihtanut, ja mittarissa 340tkm, eikä kai ole tarvettakaan. Tuohon e36 (joka siis samalla motilla kun sun 523i) vaihdoin sekä perä- että vaihteistoöljyt pari vuotta sitten, mutta samaltahan se tuntui, ja tuntuu edelleen. En tiedä mutta eikai se pahaa tee:think e39 kohdalta muistelin vaan et jommassakummassa (vai molemmissa?) on ikiöljyt, et ei pitäisi mennä sorkkimaan?
Oma ajatusmaailma taas ei yllä siihen, mitä uudet öljyt jommassakummassa vois tehdä pahaa millekään. Uusilla öljyillähän se aikoinaan tehtaaltakin lähti...
Muistelen tosiaan et kun vaihdoin takavasemman laakerin niin se uus laakeri oli yllättävän tiukka, ei siis pyöriny tollasta vauhtia ja noin paljon, sulavasti kylläkin ja hiljaa. Oikean puolen etulaakeri piti minusta pahemman äänen kun pyörittelin käsin. Kaipa se on jumpattava molemmat puolet.
Schmiedmanilta sais 100e:llä
mennää kompromissihinnalla.
Sempä takia mietin että onko ajatusta vaihtaa ettei käy niinku tomaattien kanssa on puhuttu että laatikko laukeaa kun menee sörkkimää öljyjä.
Comment
-
Koon isompi avain käyttöön ja vasaralla taotaan paikoilleen :POriginally posted by Uffa View PostLöysin kiinnityspaikan etupenkin kelkan takaosasta. Toimii.
Aapparin penkkiä en saanut irti kun edellisten omistajien toimesta torxit nulvattu sitten viimesen päälle...kele. Jäi päälliskankaat istuinosaan vielä vaihtamatta. Kellään mtn konstia, miten noi sais auki?
Comment
Comment