Touringin oikeanpuoleiselle takaluukun parkkivalo polttimolle ei tule ollenkaan jännitettä. Ekana tulisi mieleen lähteä etsimään vikaa luukun johtosarjasta saranapisteestä, mutta onko kellään tietoa kumman puolen saranan vieressä kulkee tämä johto? Tuleeko jollakin mieleen missä muualla vika voisi olla?
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onhan polttimo varmasti ehjä?Originally posted by markok View PostTouringin oikeanpuoleiselle takaluukun parkkivalo polttimolle ei tule ollenkaan jännitettä. Ekana tulisi mieleen lähteä etsimään vikaa luukun johtosarjasta saranapisteestä, mutta onko kellään tietoa kumman puolen saranan vieressä kulkee tämä johto? Tuleeko jollakin mieleen missä muualla vika voisi olla?
Koska, jos kuormaa ei ole (johto poikki tai polttimo rikki), auto lopettaa jännitteensyötön kokonaan!!
Uusi yritys, aina kun virrat laitetaan päälle, vai olikohan vielä jotenkin väliajoin tms...
Mutta siis, ei siellä jännitettä ilman kuormaa pidä ollakaan.
Näin siis ainakin faceliftissä oli jo.
Comment
-
Alko itteäkin sen verran kiinnostaa että oli pakko vähä plärätä realoem:mää...Originally posted by Zoui View PostSopiiko diesel e39:siin vaikka e38:sin jarruosat miten suoraan?
On jostain syystä paljon ylimääräisiä e38 750 jarruja, jos päivittää satuloita/levyjä...
Yhteneväisiä osia e38:n ja e39:n kesken löyty nyt toistaiseksi vasta x40i vehkeitten satulat...
Kait ne jollaa kompinaatiolla vois saada sopimaan? yllättävää et esim 728i:ssä on 2 mäntäset jarrut ja sit 40i:ssä yksmäntäset, tosin tietysti isolla männällä...
Mut jos sulla sitä osaa on siinä pirusti niinku allekirjoituksestakin voi olettaa, niin eihän iso homma ole mitata vaikka sitä liukutappien etäisyyttä, onko sama ja vaikka kokeillakkin, 2 pulttia vaan auki.
Toki onhan siinä muitakin muuttujia kun liukutappien etäisyys.
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Terno
no onhan se ihan helmi varuste. Mulla on aina näin kesällä tehopesussa meleko tiukkaa itikka-Lasolia, niin saa sitten ne sitkeimmät kaverit sillä poies lasilta. Ja tietenkin kun reissussa huomaat että säiliö on tyhjä, niin lisää löytyy vierestä. Eli mielestäni täysin käytännölinen lisäys....Originally posted by Samppae39 View PostPitää retrofitata tekemisen ilosta varusteita karvalakkiin
Mun mielestä se vois olla käteväkin :think
Comment
-
Sinä asutkin itikkaosavaltiossaOriginally posted by Terno View Postno onhan se ihan helmi varuste. Mulla on aina näin kesällä tehopesussa meleko tiukkaa itikka-Lasolia, niin saa sitten ne sitkeimmät kaverit sillä poies lasilta. Ja tietenkin kun reissussa huomaat että säiliö on tyhjä, niin lisää löytyy vierestä. Eli mielestäni täysin käytännölinen lisäys....
Miten lähtee peilien korinvärinen takakuori irti?
Comment
-
Onhan se hyvä myös siksi, että ei tarvii keulaa sotkea nesteellä kun se pesee pelkän lasinOriginally posted by Terno View Postno onhan se ihan helmi varuste. Mulla on aina näin kesällä tehopesussa meleko tiukkaa itikka-Lasolia, niin saa sitten ne sitkeimmät kaverit sillä poies lasilta. Ja tietenkin kun reissussa huomaat että säiliö on tyhjä, niin lisää löytyy vierestä. Eli mielestäni täysin käytännölinen lisäys....
Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!
Comment
-
No kun kaikki osat on autoissa kiinni ja ympäri maakuntia, eipä siinä kun täys remppa pitää tourinkiin tehdä, niin jos sitten sovittelis 750 osia samalla alle.Originally posted by Bmw Dreamer View PostAlko itteäkin sen verran kiinnostaa että oli pakko vähä plärätä realoem:mää...
Yhteneväisiä osia e38:n ja e39:n kesken löyty nyt toistaiseksi vasta x40i vehkeitten satulat...
Kait ne jollaa kompinaatiolla vois saada sopimaan? yllättävää et esim 728i:ssä on 2 mäntäset jarrut ja sit 40i:ssä yksmäntäset, tosin tietysti isolla männällä...
Mut jos sulla sitä osaa on siinä pirusti niinku allekirjoituksestakin voi olettaa, niin eihän iso homma ole mitata vaikka sitä liukutappien etäisyyttä, onko sama ja vaikka kokeillakkin, 2 pulttia vaan auki.
Toki onhan siinä muitakin muuttujia kun liukutappien etäisyys.
Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Onko joku avannut takapyörän laakereita ja tutkinut niitä tarkemmin? Minä vaihdoin uuden laakerin ja purin vanhan osiksi. Nyt ihmetyttää kun sisäkehän kaikki laakerikuulat ovat mustia/sinertäviä, etukehässä kuulat ovat kromattuja.
Ei kai nuo vakiona ole tuollaisia? Siis onko laakeri jossain vaiheessa kuumentunut niin paljon, että kuulat sinistyi...?
Siitäkö se palaneen kumin haju tuli...
.
Tuossa kuva:
Last edited by TJJ; 22-06-2012, 19:56.
Comment
-
Kyllä normaalisti kaikkien laakereiden tulisi olla kromattuja. Voipi hyvin olla, että toinen kehä on ottanut siinä määrin lämpöä, että niiden kuulat ovat värjäytyneet sinisiksi. Tyypillisin vika laakereissa kun tuppaa olemaan se, että huulitiiviste/pölysuoja tms. ajan kanssa haurastuu, jonka jälkeen laakeriin pääsee pölyä ja muuta likaa, mikä arvatenkin aiheuttaa merkittävästi enemmän kitkaa ja rikkoo laakerin. Palaneen kumin haju voi johtua nimenomaan tuosta kumisesta tiivisteestä, joka tarpeeksi lämmetessään sulaa.Originally posted by TJJ View PostOnko joku avannut takapyörän laakereita ja tutkinut niitä tarkemmin? Minä vaihdoin uuden laakerin ja purin vanhan osiksi. Nyt ihmetyttää kun sisäkehän kaikki laakerikuulat ovat mustia/sinertäviä, etukehässä kuulat ovat kromattuja.
Ei kai nuo vakiona ole tuollaisia? Siis onko laakeri jossain vaiheessa kuumentunut niin paljon, että kuulat sinistyi...?
Siitäkö se palaneen kumin haju tuli...
Comment
-
Hyvä, että joku on mun kans samaa mieltä. Vielä ku joku osais neuvoa kytkennässä.Originally posted by Terno View Postno onhan se ihan helmi varuste. Mulla on aina näin kesällä tehopesussa meleko tiukkaa itikka-Lasolia, niin saa sitten ne sitkeimmät kaverit sillä poies lasilta. Ja tietenkin kun reissussa huomaat että säiliö on tyhjä, niin lisää löytyy vierestä. Eli mielestäni täysin käytännölinen lisäys....
Comment
-
Toisessa takalaakerissa kaikki kuulat olivat kromattuja, joten kyllä tuo toinen on jossain vaiheessa "hiukan" kuumentunut. Oli tuossa toisessakin sisempi kehä jo hiukan kuivan näköinen, mutta ei silti ollut vielä ylikuumentunut.Originally posted by TJJ View PostOnko joku avannut takapyörän laakereita ja tutkinut niitä tarkemmin? Minä vaihdoin uuden laakerin ja purin vanhan osiksi. Nyt ihmetyttää kun sisäkehän kaikki laakerikuulat ovat mustia/sinertäviä, etukehässä kuulat ovat kromattuja.
Comment
-
mikäs on vikana kun ikkunalle ja jalkotilaan tulee lämmintä/kuumaa vaan ja keskelle tulee kylmää.. automaattinen ilmastointi on
mukavaa kun on niin lämpimät ilmat ja sitten puhaltaa kuumaa..
no pikkusen muuttuu ku säätää lämmön 16:sta mut ei se kylmää oo vieläkään..
voiko se keskiritilän tykönä oleva säätö vaikuttaa kaikkiin että tuleeko lämmintä vai kylmääNissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
Vesiventtiili rikki tai johto irti.Originally posted by BMW323 View Postmikäs on vikana kun ikkunalle ja jalkotilaan tulee lämmintä/kuumaa vaan ja keskelle tulee kylmää.. automaattinen ilmastointi on
mukavaa kun on niin lämpimät ilmat ja sitten puhaltaa kuumaa..
no pikkusen muuttuu ku säätää lämmön 16:sta mut ei se kylmää oo vieläkään..
voiko se keskiritilän tykönä oleva säätö vaikuttaa kaikkiin että tuleeko lämmintä vai kylmää
Comment
-
Väittäisin itsekin, että 90% tapauksista vesiventtiili on entinen, kun tuulilasiin ja jalkotilaan puhaltaa kuumaa. Nimimerkillä kahdesta seiskasta täsmälleen saman vian korjannut. Lienee varsin tyypillistä Bemareissa.Originally posted by Bmw Master View PostVesiventtiili rikki tai johto irti.
Comment
Comment