Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10088
    • KVLA

    Originally posted by Clavurion View Post
    Kun vaihdat pumppua, niin tarkista tankin kannen sisäpuolelta johtoliitokset. Murtuvat usein siitä tyvestä kutistesukan sisällä.
    Vika ei tosiaan ole aina pumpussa,vaan voi olla noissa noissa johdoissa.Tyyppivika.
    Attached Files

    Comment

    • hakala-
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 460
      • Tampere

      Kabiinista käsijarrun vaijereita kiristäessä, kuuluuko sen kierretangon pyöriä mukana kun mutteria kiristää / löysää? Tuli hylky leimasta käsijarrun takia ja tossa nyt yhden pari tuntia yritin säädellä väännellä takapyöristä ja kabiinista mutta ilman tulosta.
      Kun säätää takapyörästä kenkiä niin että rengas pyörii vielä, säätää kabiinista vaijerin hyväks ja nykäsee käkkäriä niin takarengas melkein lukittuu ja kabiinista vaijeri narskuaa ja löystyy?

      Joutuuko tässä nyt vaijerinvaihto hommiin?... Huomena vielä herkistelen ne kengät ja kokeilen uudestaan mutta tuo että kabiinissa mutteria kiristämällä tai löysäämällä se koko kierretenko pyörii mukana, vähän mietityttää..:think
      F15 M50D
      E36 328 turbo
      E34 535 turbo

      Comment

      • miccou
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 488
        • Iisalmi

        Originally posted by hakala- View Post
        Kabiinista käsijarrun vaijereita kiristäessä, kuuluuko sen kierretangon pyöriä mukana kun mutteria kiristää / löysää? Tuli hylky leimasta käsijarrun takia ja tossa nyt yhden pari tuntia yritin säädellä väännellä takapyöristä ja kabiinista mutta ilman tulosta.
        Kun säätää takapyörästä kenkiä niin että rengas pyörii vielä, säätää kabiinista vaijerin hyväks ja nykäsee käkkäriä niin takarengas melkein lukittuu ja kabiinista vaijeri narskuaa ja löystyy?

        Joutuuko tässä nyt vaijerinvaihto hommiin?... Huomena vielä herkistelen ne kengät ja kokeilen uudestaan mutta tuo että kabiinissa mutteria kiristämällä tai löysäämällä se koko kierretenko pyörii mukana, vähän mietityttää..:think
        Onnistuisikohan tuolla ohjeella käsijarrun kiristys:



        Eli ensin löysätään kaapelit siitä käsijarrun juuresta ihan löysälle. Sitten sieltä pyörän pultin reiästä kiritään kengät niin ettei pyörää enää voi käsin pyörittää. Sitten löysätään sitä pultin reiästä olevaa kiristinpyörää 12 naksua. Tämän jälkeen käsin kiri ne pultit niistä kaapeleista niin että niitä ei voi enää sormilla kiriä ja vedä sitten 5 kertaa käsijarrukahvasta. Sitten vedä käsijarrua 2 naksua ja kiri niitä pultteja tasaisesti niin ettei pyörää voi enää käsin pyörittää. Kun käsijarrun vapauttaa niin pyöriä pitäisi pystyä pyörittämään käsin, ekalla naksulla ei pitäisi vielä alkaa jarrutusta mutta kakkosnaksulla jo pitäisi jo jarrun ottaa kiinni.

        Tuolla menetelmällä itse säädin omasta ja isän e46:sta käsijarrun ja molemmat meni melkein täydestä läpi katsatuksesta
        Last edited by miccou; 11-04-2012, 20:12.
        VW Passat 1.8t -04


        X1 20Da X-Drive -13
        E39 530Da Touring -01
        E39 525iA Touring -01
        E46 325iA Sedan -01
        E46 320D Touring -00
        Audi A3 1.9TDI -01
        VW Multivan 2.5 TDI -05

        Comment

        • jeepster
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 127
          • uusimaa

          Originally posted by hakala- View Post
          Kabiinista käsijarrun vaijereita kiristäessä, kuuluuko sen kierretangon pyöriä mukana kun mutteria kiristää / löysää? Tuli hylky leimasta käsijarrun takia ja tossa nyt yhden pari tuntia yritin säädellä väännellä takapyöristä ja kabiinista mutta ilman tulosta.
          Kun säätää takapyörästä kenkiä niin että rengas pyörii vielä, säätää kabiinista vaijerin hyväks ja nykäsee käkkäriä niin takarengas melkein lukittuu ja kabiinista vaijeri narskuaa ja löystyy?

          Joutuuko tässä nyt vaijerinvaihto hommiin?... Huomena vielä herkistelen ne kengät ja kokeilen uudestaan mutta tuo että kabiinissa mutteria kiristämällä tai löysäämällä se koko kierretenko pyörii mukana, vähän mietityttää..:think
          Melkeenpä väittäisin et jos vaijerin kiristää, ja se löystyy, on vaijeri viallinen. Menee se vaijerin kuori kasaan.

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Miten PIENI vanne menee -96 540i:n jarrujen ympärille?

            Comment

            • hakala-
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 460
              • Tampere

              Kiitos miccou selkeestä ohjeesta. Kokeillaan tuolla huomenna
              F15 M50D
              E36 328 turbo
              E34 535 turbo

              Comment

              • NAL-E
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 249
                • Kiuruvesi

                Tuolla FAQ:n ohjeella itse kirin ja hyvä tuli, hiukka erilainen on: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=76275
                E91 325d -07
                Ex: E39 530daT -00

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by jukkae View Post
                  Miten PIENI vanne menee -96 540i:n jarrujen ympärille?
                  Ei ainakaan paljon alle 16 tuumanen.

                  Taitaa tuo olla pienin koko mitä tuohon on saanut tehtaalta.

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by jukkae View Post
                    Miten PIENI vanne menee -96 540i:n jarrujen ympärille?
                    Näyttäis olevan samat jarruosat, kuin E38 740i:ssä ja siihen ei mene 15" peltivanne (ei mene edes kaikki 16" aluvanteetkaan).
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • jarzap
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 319
                      • Sodankylä/Pyhäsalmi

                      -96 523:nen alkaa tiputtamaan bensaa vänkärin takapyörän seutuvilta kun tankaa yli puolen tankin, onko näissä joku tietty kohta mikä pettää vai pitääkö alkaa purkamaan tankkia pois tarkempia selvityksiä varten. :think
                      "Paska analyysi!"

                      Comment

                      • NAL-E
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 249
                        • Kiuruvesi

                        Osaisko joku sanoa, onko osa numero 7, kilventelineen paikalle käyvä listanpätkä? http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=51&fg=15
                        E91 325d -07
                        Ex: E39 530daT -00

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Ei ainakaan paljon alle 16 tuumanen.

                          Taitaa tuo olla pienin koko mitä tuohon on saanut tehtaalta.
                          Originally posted by kaol View Post
                          Näyttäis olevan samat jarruosat, kuin E38 740i:ssä ja siihen ei mene 15" peltivanne (ei mene edes kaikki 16" aluvanteetkaan).
                          Jepa, tietää vaan että minkälaisen killuttimen tonne varapyöräksi hommaa.

                          Comment

                          • asdf1
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 162
                            • interweb

                            Originally posted by asdf1 View Post
                            Vikamuistin luku (autocom)

                            -65 Nokka-akselin asentotunnistin
                            -18 EWS (ajonestolaite) - viallinen signaali
                            -238 Sytytyshäiriö syl. 1
                            -242 5
                            -240 3
                            -243 6
                            -239 2
                            - -- 4
                            -83 Kampiakselin asento- ja pyörintänopeustunnistin
                            -244 Kampiakselin asema-anturi, segmentti virhe
                            Palatakseni vielä tähän.. Auto siis saatiin piuhaan melkeimpä heti vian uusiuduttua ja vikakoodit väheni pelkästään noihin sytytyshäiriöihin. Huollon kaveri sanoi että se oli tutkinu bensapumppua jollain härvelillä ja sano että se näyttäis olevan kunnossa.

                            Huollossa ne ei oo saanu tuota vikaa kertaakaan uusiutumaan ja siten eivät haluaisi randomilla vaihdella osia ennen kun ovat saaneet jotain varmuutta vian laatun.
                            -05 e61 530d msport

                            Comment

                            • -RePe-
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2009
                              • 49
                              • ylivieska

                              Eikait vaan perkele mee kansipahvi vaihtoon, viime kesän lopulla vaihettu vesipumppu ja termostaatti, kuukausi sitte vaihettu uuestaan termostaatti ja paisuntasäiliönkorkki. Ihan sama miten ilmannu niin aina rupiaa kerään painetta eikä tuu lämmintä sisälle? Aina on ilmauksen jälkeen tullut lämmintä sisälle ja toiminut oikeen ja lämmöt pysyneet. Ja nyt tas yhtäkkiä rupesi lämmöt taas nouseen. käy melkeen punaisella ja laskee takaisin normaaliin.

                              Ja autona e39 528iA -96 eli m52b28
                              Vw Passat 1.8i -98
                              Subaru Impreza WRX STi -95

                              Ex:
                              E39 528iA -96
                              E34 535i sedan -90
                              e36 325i Sedan -93

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by -RePe- View Post
                                Eikait vaan perkele mee kansipahvi vaihtoon, viime kesän lopulla vaihettu vesipumppu ja termostaatti, kuukausi sitte vaihettu uuestaan termostaatti ja paisuntasäiliönkorkki. Ihan sama miten ilmannu niin aina rupiaa kerään painetta eikä tuu lämmintä sisälle? Aina on ilmauksen jälkeen tullut lämmintä sisälle ja toiminut oikeen ja lämmöt pysyneet. Ja nyt tas yhtäkkiä rupesi lämmöt taas nouseen. käy melkeen punaisella ja laskee takaisin normaaliin.

                                Ja autona e39 528iA -96 eli m52b28
                                Termarin koppa tai syylari, veikkaisin jos jostain pitäis alottaa. Kansipahvia kannattaa epäillä vasta kun kaikki muu on täysin varmasti suljettu pois.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎