Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kabiinista käsijarrun vaijereita kiristäessä, kuuluuko sen kierretangon pyöriä mukana kun mutteria kiristää / löysää? Tuli hylky leimasta käsijarrun takia ja tossa nyt yhden pari tuntia yritin säädellä väännellä takapyöristä ja kabiinista mutta ilman tulosta.
Kun säätää takapyörästä kenkiä niin että rengas pyörii vielä, säätää kabiinista vaijerin hyväks ja nykäsee käkkäriä niin takarengas melkein lukittuu ja kabiinista vaijeri narskuaa ja löystyy?
Joutuuko tässä nyt vaijerinvaihto hommiin?... Huomena vielä herkistelen ne kengät ja kokeilen uudestaan mutta tuo että kabiinissa mutteria kiristämällä tai löysäämällä se koko kierretenko pyörii mukana, vähän mietityttää..:thinkF15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
-
Originally posted by hakala- View PostKabiinista käsijarrun vaijereita kiristäessä, kuuluuko sen kierretangon pyöriä mukana kun mutteria kiristää / löysää? Tuli hylky leimasta käsijarrun takia ja tossa nyt yhden pari tuntia yritin säädellä väännellä takapyöristä ja kabiinista mutta ilman tulosta.
Kun säätää takapyörästä kenkiä niin että rengas pyörii vielä, säätää kabiinista vaijerin hyväks ja nykäsee käkkäriä niin takarengas melkein lukittuu ja kabiinista vaijeri narskuaa ja löystyy?
Joutuuko tässä nyt vaijerinvaihto hommiin?... Huomena vielä herkistelen ne kengät ja kokeilen uudestaan mutta tuo että kabiinissa mutteria kiristämällä tai löysäämällä se koko kierretenko pyörii mukana, vähän mietityttää..:think
Eli ensin löysätään kaapelit siitä käsijarrun juuresta ihan löysälle. Sitten sieltä pyörän pultin reiästä kiritään kengät niin ettei pyörää enää voi käsin pyörittää. Sitten löysätään sitä pultin reiästä olevaa kiristinpyörää 12 naksua. Tämän jälkeen käsin kiri ne pultit niistä kaapeleista niin että niitä ei voi enää sormilla kiriä ja vedä sitten 5 kertaa käsijarrukahvasta. Sitten vedä käsijarrua 2 naksua ja kiri niitä pultteja tasaisesti niin ettei pyörää voi enää käsin pyörittää. Kun käsijarrun vapauttaa niin pyöriä pitäisi pystyä pyörittämään käsin, ekalla naksulla ei pitäisi vielä alkaa jarrutusta mutta kakkosnaksulla jo pitäisi jo jarrun ottaa kiinni.
Tuolla menetelmällä itse säädin omasta ja isän e46:sta käsijarrun ja molemmat meni melkein täydestä läpi katsatuksestaLast edited by miccou; 11-04-2012, 20:12.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Originally posted by hakala- View PostKabiinista käsijarrun vaijereita kiristäessä, kuuluuko sen kierretangon pyöriä mukana kun mutteria kiristää / löysää? Tuli hylky leimasta käsijarrun takia ja tossa nyt yhden pari tuntia yritin säädellä väännellä takapyöristä ja kabiinista mutta ilman tulosta.
Kun säätää takapyörästä kenkiä niin että rengas pyörii vielä, säätää kabiinista vaijerin hyväks ja nykäsee käkkäriä niin takarengas melkein lukittuu ja kabiinista vaijeri narskuaa ja löystyy?
Joutuuko tässä nyt vaijerinvaihto hommiin?... Huomena vielä herkistelen ne kengät ja kokeilen uudestaan mutta tuo että kabiinissa mutteria kiristämällä tai löysäämällä se koko kierretenko pyörii mukana, vähän mietityttää..:think
Comment
-
-
Tuolla FAQ:n ohjeella itse kirin ja hyvä tuli, hiukka erilainen on: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=76275E91 325d -07
Ex: E39 530daT -00
Comment
-
-
Osaisko joku sanoa, onko osa numero 7, kilventelineen paikalle käyvä listanpätkä? http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=51&fg=15E91 325d -07
Ex: E39 530daT -00
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi ainakaan paljon alle 16 tuumanen.
Taitaa tuo olla pienin koko mitä tuohon on saanut tehtaalta.Originally posted by kaol View PostNäyttäis olevan samat jarruosat, kuin E38 740i:ssä ja siihen ei mene 15" peltivanne (ei mene edes kaikki 16" aluvanteetkaan).
Comment
-
-
Originally posted by asdf1 View PostVikamuistin luku (autocom)
-65 Nokka-akselin asentotunnistin
-18 EWS (ajonestolaite) - viallinen signaali
-238 Sytytyshäiriö syl. 1
-242 5
-240 3
-243 6
-239 2
- -- 4
-83 Kampiakselin asento- ja pyörintänopeustunnistin
-244 Kampiakselin asema-anturi, segmentti virhe
Huollossa ne ei oo saanu tuota vikaa kertaakaan uusiutumaan ja siten eivät haluaisi randomilla vaihdella osia ennen kun ovat saaneet jotain varmuutta vian laatun.-05 e61 530d msport
Comment
-
-
Eikait vaan perkele mee kansipahvi vaihtoon, viime kesän lopulla vaihettu vesipumppu ja termostaatti, kuukausi sitte vaihettu uuestaan termostaatti ja paisuntasäiliönkorkki. Ihan sama miten ilmannu niin aina rupiaa kerään painetta eikä tuu lämmintä sisälle? Aina on ilmauksen jälkeen tullut lämmintä sisälle ja toiminut oikeen ja lämmöt pysyneet. Ja nyt tas yhtäkkiä rupesi lämmöt taas nouseen. käy melkeen punaisella ja laskee takaisin normaaliin.
Ja autona e39 528iA -96 eli m52b28Vw Passat 1.8i -98
Subaru Impreza WRX STi -95
Ex:
E39 528iA -96
E34 535i sedan -90
e36 325i Sedan -93
Comment
-
-
Originally posted by -RePe- View PostEikait vaan perkele mee kansipahvi vaihtoon, viime kesän lopulla vaihettu vesipumppu ja termostaatti, kuukausi sitte vaihettu uuestaan termostaatti ja paisuntasäiliönkorkki. Ihan sama miten ilmannu niin aina rupiaa kerään painetta eikä tuu lämmintä sisälle? Aina on ilmauksen jälkeen tullut lämmintä sisälle ja toiminut oikeen ja lämmöt pysyneet. Ja nyt tas yhtäkkiä rupesi lämmöt taas nouseen. käy melkeen punaisella ja laskee takaisin normaaliin.
Ja autona e39 528iA -96 eli m52b28325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment