Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka81
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 1176

    Originally posted by Clavurion View Post
    Keskikonsolin alta kyynärnojan kohdilta. KLIK
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Eli nykäse ensin mukiteline takaa pois (lähtee vetämällä), sitten repäse se suulake irti ja sieltä sitten ruuvit pois jotta kyynärnoja irtoo. Sen alta sitten mahdollisen puhelimen härpäkkeet pois ja onkimaan sitä boksia ulos sieltä, on melko ahas paikka..
    Ok, täytyypä purkaa boksi irti sieltä, ja tutkailla mitä vikaa mahdollisesti olis, kun inpa antaa vikakoodia ecu error tms airbagille, eikä anna nollata niitä.

    Mikä noita bokseja yleensä vaivaa, joku foorumilainenki niitä ilmeisesti on korjaillut maksua vastaan?
    -E30 325i M-TechII Turbo
    -E39 528iA M-Sport
    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Originally posted by Jukka81 View Post
      Ok, täytyypä purkaa boksi irti sieltä, ja tutkailla mitä vikaa mahdollisesti olis, kun inpa antaa vikakoodia ecu error tms airbagille, eikä anna nollata niitä.

      Mikä noita bokseja yleensä vaivaa, joku foorumilainenki niitä ilmeisesti on korjaillut maksua vastaan?
      Jos vikakoodina on mm. internal error ja purkin osanumeron loppu on 6900727, niin siellä purkin piirillä on bitit poikittain, eikä niitä vikoja saa nollattua. Kyseisen piirin saa oikaistua programmerilla. Lähetä korjuulle jartsa02:lle.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Miksu_L
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 41
        • Espoo

        Originally posted by Supa View Post
        Niin apulaitteiden moniurahihnat. 2kpl. Toinen ilmastoinnille ja toinen joka pyörittää vesipumppua/laturia/tehostimen pumppua.
        Kiitoskiitos haistelinkin että jotain tuohonsuuntaan olisi kyseessä. onko kuinka tärkeä vaihtaa ja paljonko uusi moniurahihna maksaa? (vanha alkaa olemaan halkeillut päältä..)

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by Miksu_L View Post
          Kiitoskiitos haistelinkin että jotain tuohonsuuntaan olisi kyseessä. onko kuinka tärkeä vaihtaa ja paljonko uusi moniurahihna maksaa? (vanha alkaa olemaan halkeillut päältä..)
          Kyllähän ne moniurahihnat tupaavat ajan myötä haurastumaan ja sen vuoksi ne tulee vaihtaa. Missään nimessä ei kannata yrittää ajaa niin kauan kuin auto kulkee, koska hihnat pyörittävät mm. vesipumppua ja laturia, jolloin hihnan katkeaminen myös johtaa matkan keskeytymiseen. Lisäksi hihnan katkeaminen voi aiheuttaa myös muita vaurioita, kuten tuulettajan siipipyörän jysähtämisen pirstaleiksi ja rikkoen mahdollisesti siinä samalla jäähdyttimen jos oikein huono säkä käy.

          Uudet hihnat ovat luokkaa 20€/kpl ja yleensä tarvitset myös uudet kiristimet. Tarkkaa hintaa noille en osaa sanoa, koska kiristimiä myydään osissa että myös kokonaisina. Kokonainen paketti maksaa n. 50-100€/kpl.

          Comment

          • Juize
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 238
            • Joensuu

            Originally posted by Clavurion View Post
            Jos vikakoodina on mm. internal error ja purkin osanumeron loppu on 6900727, niin siellä purkin piirillä on bitit poikittain, eikä niitä vikoja saa nollattua. Kyseisen piirin saa oikaistua programmerilla. Lähetä korjuulle jartsa02:lle.
            Originally posted by Jukka81 View Post
            Ok, täytyypä purkaa boksi irti sieltä, ja tutkailla mitä vikaa mahdollisesti olis, kun inpa antaa vikakoodia ecu error tms airbagille, eikä anna nollata niitä.

            Mikä noita bokseja yleensä vaivaa, joku foorumilainenki niitä ilmeisesti on korjaillut maksua vastaan?
            Polttaako sulla airbägin vikavaloa? Omassa juurikin tuo 240 Internal ECU error. Vikavaloa ei polta ja airbägin valo tuntuu virrat päälle laitettaessa käyttäytyvän normaalisti.
            Vika koodi ilmestyi talvella jeesus pakkasella auton ilman lämmitystä käynnistamisen jälkeen. Silloin bägin vikavalo jäi palamaan, mutta sammui kun käynnisti auton uudelleen.
            Tuon startin jälkeen ilmoitteli vikakoodeja monesta modulista, mutta muut kuittantui pois paitsi tuo jäi. Olisiko jännite päässyt notkahtamaan pakkaskäynnistyksessä niin alas että meni boxilta bitti vinoon?
            i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
            ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

            ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
            ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
            ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10513
              • Saaressa

              Toi alustasarja topic oli niin pyllystä joten kysympä täältä.

              Kellään kokemuksia noista halpis coileista V8 koneisessa?

              Esim: http://www.ebay.de/itm/RS-Cup-Contakt-Gewindefahrwerk-BMW-E39-530d-535i-540i-Fahrwerk-Gas-/120945022028?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3ABMW|Platf orm%3AE39&hash=item1c28e2944c

              Takapään ajattelin jättää tuollaiseksi kun se on (madallusjouset/iskarit), mutta keulaa saisi hieman vielä madaltaa, ja auto kuitenkin ympärivuotisessa käytössä, joten talveksi sitä keulaa ois hyvä hieman nostella.

              Mietin vaan, onko nuo ihan löysät paskat, vai sopivan jämäkät.. :think

              Edit: Lisäkysymyksenä, vaikuttaako E39:ssä nuo coilitolpat vanteiden offsettiin samallatavalla kuin E36:ssa, vai meneekö vakio offsetin vanteet kuten E34:ssa?
              Last edited by duuk; 17-07-2012, 23:05.

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • Jukka81
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 1176

                Originally posted by Juize View Post
                Polttaako sulla airbägin vikavaloa? Omassa juurikin tuo 240 Internal ECU error. Vikavaloa ei polta ja airbägin valo tuntuu virrat päälle laitettaessa käyttäytyvän normaalisti.
                Vika koodi ilmestyi talvella jeesus pakkasella auton ilman lämmitystä käynnistamisen jälkeen. Silloin bägin vikavalo jäi palamaan, mutta sammui kun käynnisti auton uudelleen.
                Tuon startin jälkeen ilmoitteli vikakoodeja monesta modulista, mutta muut kuittantui pois paitsi tuo jäi. Olisiko jännite päässyt notkahtamaan pakkaskäynnistyksessä niin alas että meni boxilta bitti vinoon?
                Joo palaa bagin vikavalo, ja juurikin tuon koodin antaa, ja muistaakseni auton kaikille bageille myös antoi vikailmoitusta.

                Keskikonsolia jo aloin purkamaan, ilmeisesti täytyy käyttää irti koko konsoli edestä asti ilmastoinnin paneeleineen kaikkineen, kun yksiosaiselta näyttää ainakin.

                Vai lähteeköhän se takamatkustajille menevä ilmaputki edestä pois ilman konsolin irrotusta?
                -E30 325i M-TechII Turbo
                -E39 528iA M-Sport
                -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Riittää, kun keskikonsolin takaosaa saa nostettua, niin ne mutterit saa nyhrättyä auki ja purkin irti.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Jukka81
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 1176

                    Mitenkä tuo airbag-järjestelmä muuten pärjäilee ilman tuota ecua? Ei ala bagit räjähtelemään tms?

                    Jos/kun sen lähettää korjattavaksi, niin ei tarviis autoa seisottaa sen takia.
                    -E30 325i M-TechII Turbo
                    -E39 528iA M-Sport
                    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Ei ne bägit sieltä mihinkään itekseen räjähtele, ellei siihen liittimeen hyppää jostain jännitettä.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • TimE39
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2011
                        • 174
                        • Espoo

                        Mistäköhän johtuu että sekä oikea että vasen puoli on ruvennu ovista narskumaan ja nitisemään erikoisesti esim hidasteita ylittäessä tai kanttarin yli ajaessa esim kotipihaan.
                        Tossa stadissa ku ajelin mukulakivillä narskuminen ja erikoinen natina kuului kokoajan muttakun avasin molempia etuikkunoita varmaa puolen sentin verran niin ääni loppui.
                        Mistäköhän voisi olla kyse?
                        Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                        ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                        ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                        Comment

                        • Fastpiksu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2010
                          • 1571
                          • Kajaani-Paltamo

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Riittää, kun keskikonsolin takaosaa saa nostettua, niin ne mutterit saa nyhrättyä auki ja purkin irti.
                          Ite en nostanu. Kyynärnojan alta kun otti puhelimen boksit irti niin sieltä sai jollain pitkällä jatkovarrella ja pikkuräikällä ne mutterit auki.
                          Chevrolet Express van
                          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                          E36 325i group F

                          Ex:
                          e34 525i
                          e34 525tds "superturbo"
                          e39 530d M-Sport

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            Originally posted by TimE39 View Post
                            Mistäköhän johtuu että sekä oikea että vasen puoli on ruvennu ovista narskumaan ja nitisemään erikoisesti esim hidasteita ylittäessä tai kanttarin yli ajaessa esim kotipihaan.
                            Tossa stadissa ku ajelin mukulakivillä narskuminen ja erikoinen natina kuului kokoajan muttakun avasin molempia etuikkunoita varmaa puolen sentin verran niin ääni loppui.
                            Mistäköhän voisi olla kyse?
                            Ovitiivisteet narisevat, kun kori hieman vääntyilee. Ikkunan raottaminen vähentää karmin jäykkyyttä, joten ovi pääsee paremmin myötäilemään liikkeitä. Mitään silikonipitoista tiivisteisiin ei saa laittaa. Parhaan tuloksen saa, kun tiivisteet ensin pyyhkii puhtaaksi esim. isopropanolilla ja hoitoaineeksi/liukkariksi merkkitiskiltä Carbaflo putkilo.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Samppae39
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1657
                              • Vähäkyrö

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Ovitiivisteet narisevat, kun kori hieman vääntyilee. Ikkunan raottaminen vähentää karmin jäykkyyttä, joten ovi pääsee paremmin myötäilemään liikkeitä. Mitään silikonipitoista tiivisteisiin ei saa laittaa. Parhaan tuloksen saa, kun tiivisteet ensin pyyhkii puhtaaksi esim. isopropanolilla ja hoitoaineeksi/liukkariksi merkkitiskiltä Carbaflo putkilo.
                              Millä nimikkeellä isopropanolia myydään ja missä? Onko hinnakas tuo carbaflo putkilo?

                              Comment

                              • mijuko
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 951
                                • ۩□□۩

                                Originally posted by Samppae39 View Post
                                Millä nimikkeellä isopropanolia myydään ja missä? Onko hinnakas tuo carbaflo putkilo?
                                Eikös isopropyli alkoholi = isopropanoli >> contact cleaner?
                                Kuiteski kannattaa kokeilla aineita johonkin pieneen alueeseen ettei syövytä:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎